Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Kütuse lõppemine merel
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4181
1. leht 1-st

Autor:  rumsu [ Esmaspäev, 10 Aug 2009 19:22 ]
Teema pealkiri:  Kütuse lõppemine merel

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=25040455

Tekitas korra segadust küll :lol:
Alusele nime pannes ei oodanud küll selle kordumist.
Kiire pilk hoovile ja süda jälle rahul.

Autor:  AndresA [ Esmaspäev, 10 Aug 2009 19:32 ]
Teema pealkiri: 

http://purjekas-minni.blogspot.com/ - tuli eelmine nädal sama asi ette. RIB aerutas ja küsis bensiini keset merd... Inimestel hakkab raha otsa saama või mõistus?

Autor:  merehuviline [ Esmaspäev, 10 Aug 2009 20:14 ]
Teema pealkiri: 

Minul alati 20l kanister kaasas, nö.(puutumatu tagavara).

Autor:  rumsu [ Esmaspäev, 10 Aug 2009 20:32 ]
Teema pealkiri: 

Ükskord samuti olnud väga karuse ilmaga juhus,et kas tuleb välja või mitte,vabanduseks ainult niipalju öelda,et polnud alguses plaanis nii suurele ringile minna.
Peale seda alati kütust varuga kaasas.

Autor:  PriitV [ Esmaspäev, 10 Aug 2009 21:13 ]
Teema pealkiri: 

Kui kütust võeti kaasa lihtsalt vähe, on kapten süüdi. Kuid ärgem unustagem, et tegu on siiski tehnikaga ja sel on omadus mõnikord ebasobival hetkel "tala panna". Sädelev küünlajuhe, loksuma hakanud jagaja laager või lekkima hakanud karpatihend võib suuremate padade kulu nii ulmeliseks viia, et ka parima tahtmise juures ei saa põletusainet jaguda. Maismaal ei pane me seda tähelegi, astud välja, lööd ukse kinni ja jalutad või hääletad lähimasse tanklasse. Vanade ja veel vanemate autodega palju sõitnud, kogemused ;) Samas võib ootamatus ka merel tabada ja alati ei tasu kohe kaptenit süüdistada. Nagu öeldakse, see on tehnikasport... viimane kogemus peale seda, kui olin Dorothea meeskonna eesotsas Miq'uga kaldale sööma toonud ja neil kellaaeg tagus tagumikku, otsustas rumpli ja karpa ühenduslüli katki minna. Tuli sõita hõige eluohtlikumal viisil, reguleerides gaasi pöörleva hooratta hammasvöö alt. Mehed jõudsid kellaajaliselt Haapsalusse ja mul ikka veel näpud otsas. Mootor läks osandamisele.

Autor:  noorkapten [ Teisipäev, 11 Aug 2009 06:34 ]
Teema pealkiri: 

Minul kahh alati nüüd 20l kaasas. Olen korra suurema laine ja tuulega ilma kütusta naissaare ja tilgu vahel istunud :shock: . enam ei taha :P .Aga mis puutub kütusekulusse siis on seda suht raske ette arvestada kuna suure lainega väga klissi ei aja ja siis oioioi kui palju rohkem läheb va petrooli.Bensiinijaamade tihedusest eesti vetes pole vist mõtet üldse rääkida :twisted:

Autor:  seekel [ Teisipäev, 11 Aug 2009 06:57 ]
Teema pealkiri: 

Eks selliseid asju merel ikka juhtub, pole mõtet siin nn "süüdlast" otsima ja materdama hakata.
Hea oleks, kui ka omanik/kipper, kes tõenäoliselt foorumil osaline, oma kogemust siin jagaks. Võibolla oleks teistel sellest midagi õppida, et tehtud vigu vältida. Kui üdse mingi apsakas tehti?
Flipper 520HT "Mummu" vist juba teist suve Sõru sadamas...

Autor:  myller [ Teisipäev, 11 Aug 2009 11:09 ]
Teema pealkiri: 

Müügimeeste pakutud kütusekulu võib reisi planeerides kahega korrutada, sest see on saadud pleki mere ja plaanis aluse puhul. Näide: reklaamis oli alla liitri miilile, tubli tagantlainega oli tulemuseks aga liiter kilomeetrile. Vees istuva paadi puhul pole vahe nii masendav.

Kalev

Autor:  Mark [ Teisipäev, 11 Aug 2009 12:09 ]
Teema pealkiri: 

Kõige parem tehniline lahendus sellise asja vastu on ikkagi kütusekulu mõõdik. Paljude päramootoritega on see funktsioon vist saadaval koos mootori omade kelladega ja samuti on selliseid mõõdikuid mitmetel paaditarvikutega kauplevatel firmadel letist võtta. Tavaliselt näeb nii hetkekulu kui ka kulutatud kütusekogust viimasest nullimisest alates jms. Nii öelda pardakompuuter. Saadaval on ka programmeeritavad tankiandurid, mis on võimelised näitama mitu liitrit sul veel täpselt alles on. Näiteks BEP Marine'l on selline. Tõsi, täpsemate järelduste tegemiseks peab siis ikkagi kinni pidama ( paadi trimmi rõhtsaks saama ). Loksumisega oskavad kallimad andurid ise juba toime tulla.

Pole väga odavad lahendused, aga head ja turvalised.


Ja muidugi traditsiooniline lahendus: võta koka vana särk, pikk tokk ja jupp otsa merele kaasa :)

Müügimeeste vilepillilugudest: normaalne müügimees ütleb lisaks madalaimale võimalikule kütusekulule ka kiirusvahemiku ja mootori pöörete arvu millise juures ökonoomne käik on. Hülgemöla, et nii palju/vähe võtabki ja selgitusi juurde andmata on pehmelt öeldes vastutustundetu käitumine.

Autor:  koka vanasärk [ Teisipäev, 11 Aug 2009 14:37 ]
Teema pealkiri: 

Mark. On väga tore teile merel abiks olla :D
Kuigi vanasärk hulpis isegi 30 miili gotlandist ilma kütuseta ja tuulevaikuses.

Autor:  kassoggy [ Teisipäev, 11 Aug 2009 17:35 ]
Teema pealkiri: 

Seltsimehed, meie PUPU ajastul tuleb liikuda tuule jõul :D Kütus saab merel otsa, lohe kotist välja ja ikka saab, iseasi küll muidugi kuhu, aga võib ka õnneks minna. Lohemüüjatel peaks prääga käed ja jalad tööd täis olema, kui nad oskavad ja tahavad müüa. Oggy on viimastel aastatel liikunud enamasti ilma fossiilkütust põletamata. Ikka jõuan kohale.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/