Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 15:58
Postitusi: 182
Asukoht: Viimsi
Jutt ongi igast otsast õige.

Mõte ikka selles, et parve ei kanta ametnike vaid enda jaoks, seega ongi iga kipperi või reederi asi mõelda, kas on vaja või pole. Aga seaduse silmis kuni 20nm Eesti rannikust seda olema ei pea. Kuigi ka 15 nm kauguselt just ei uju kaldale eks. Mis mõte täpselt nende nõudmiste taga on olnud, vat ei tea. Ehk see, et kui kaugele mis ajaga abi peaks jõudma ?

Aga vastates teemaalgataja küsimusele, siis meil on hetkel parv pigem erand kui reegel lõbusõidukite pardal.

Ise plaanin ikkagi varuujuvvahendi pardale paigutada, praegu veel pole ja pole sel jahil kunagi olnud. See on ka ainus jupp nõutud asjade tabelist, mis puudu on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 13:16 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Mis võib olenevalt rahakotist ebameeldiv olla on parve kohustuslik kontroll ja parves sisalduva väljavahetamine nii 2-4 aasta tagant - see on näiteks 8-kohalise puhul pakkuja andmetel järgmine:

Päästeparve standard hooldus
Sertifikaat
Säratuli: x3
Rakett: x2
Plommid: x3
Vaakumisse imemise voolik
Vaakumkott
Kübar vaakumkoti ja silindri ühendamiseks
Pakkelint
Patareid signaallambile
Merehaiguse tabletid
Välistule patarei
Sisetule patarei
Keskonnamaks

KOKKU 8000.- EEK+käibemaks = 9600.-

Sertifikaat kehtib 3aastat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
See on OK, et me kipperid siin alles arutame aga eriti tobe on, et PAADITOOTJA on sama ohmakas.

Paadis pole kohtagi kuhu see parv sättida. Ma ikka mõtlen kui peakski jama olema, et kuidas ma oma parve siis kätte saan sealt kus ta on. Või võtan salongi istmele, vastavalt tootja juhistele: soojas ja kuivas. Reisijatele ütlen, et kõik teie turvalisuse huvides, seiske püsti!

OT: pole isegi kohta vendritele, päästerõngale ega kaardiplotterile! Leiuta ja ehita ise. Vahemalt mul nii on. Ja siis kuula juttu, et skandinaavid on väga tugevad paadiehitajad. Alles viimaste aastate mudelitele on "tekkinud" vendri- ja plotteri kohad.
Päästerõngas ja parv kruvi ikka miskitmoodi toruraamiga katusele või ahtrisse ujumistasapinnale. Et ta ilusti kogu aeg jalus oleks, et ei peaks surema uppumissurma vaid kukkumissurma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 14:28 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Marlene kirjutas:

Paadis pole kohtagi kuhu see parv sättida.


Pilt

Koht on ette nähtud. Ma ei tea kui suur on 7-le inimesele mõeldud parv ja mismoodi ta vette peaks sealt saama, aga paberi peal on ta igaljuhul olemas. :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 14:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Olen ka selle teema peale korduvalt ja pikalt mõelnud. Vaadanud neid parvesid alt ja pealt ning lõpuks ikka ostmata jätnud. Ja põhjus on ainult see, et mul pole kohta, kuhu see jurakas panna. Kaalu poolest nagu üks lisa reisija kaasas, teki peal ruumi pole, kajutis ka jalus igat pidi.
Samas on probleem lahenduseta. Olgu 20 nm või mitte, enamasti käib sõit nii kaugel kaldast, et ujudes kaldani välja ei veaks ja kui paadi kere seal kusagil alt veab, siis peaks mingi tegevusplaan olukorrast pääsemiseks ikka olema.
Olen nüüd hakanud sellist asja plaanima, et kuna mul alus on uppumatu (erinevalt suurematest purjekatest), siis äkki piisaks sellest kui soetada minu olukorras kaks (rohkem rahvast on väga harva pardal) soojakindlat päästeülikonda. Ehk siis päris tühjaks jalgealune ei tohiks jääda ja kui siis ennast vesilastis paadi masti külge siduda ning raketid põues silmapiiri vahtida, peaks päris suur lootus olema välja rabelemiseks. Selge see, et parv oleks sellises olukorras luksus, tõmbad ukse kinni ja laine ei käi üle pea, ilmselt vastupidamise aeg pikeneb paarikümnelt tunnilt mitme ööpäeva või nädalani. Aga kas nii suurt ajavaru meil siin vaja lähebki? Päästeülikonnal oleks aga muid plusse hulgem, alates ostuhinnast, hooldamise vajaduse puudumisest, kaalu ja ruumi säästuni. Minu arvates suure tõenäosusega oleks see Läänemerel pääsemiseks piisav. Juhul muidugi kui alus uppumatu, muidu pole küsimustki. Või liigun siiski valel rajal?

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 15:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
Ma olen kogu aeg imestanud, et miks lastakse lekkivaid jahte uppuda
ja kästakse kolida päästeparvedele jättes maha raadiod, tööriistad, toidu ja muud vajalikud vahendid.

Mina näeks, et jahis/kaatris võiks olla suruõhuballonist isetäituvad ujukid
nagu seda optimistis on.
Näiteks 8tk igaüks 500l.
Kaks tükki lähevad vastu laua nurka katki aga kuus jäävad pidama ja
kui ma nüüd füüsikaga ei eksi annavad 3tonni tõstejõudu.

Ju siis on sellel mingi põhjus, miks nii ei tehta.

Ja kursustelt mäletan õpetust, et lekke korral tõmga vaba puri väljastpoolt ümber kere.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Nov 2009 16:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Päästeparvi müüakse ka pehmetes veekindlates kottides (materjali nimi Valise), mis võtavad oluliselt vähem ruumi kui kohvrites variandid.

Vendri pakutud airbagid on kasutusel kopteritel, huvitav miks mitte jahtidel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 02:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kuulge, kui paljudel siin viimati kirjutajatel parved on peal?
Ja kui on, olete ka mõtelnud, et kui paat kummuli (ja laine üle 4m, tuul üle 20 m/s) mis siis... V***n pelastuslaiteet. Purjekat annab muidugi kummuli ajada.
Davy, mul on pehmes kotis. Ei kanna seda kaasas selleks, et veementidele näidata vaid olen ikka mõtelnud et KUI...

Trutta, mis Sa arvaksid leebukesest-sõbralikust skeemikesest soomekeelsete viidetega, et kus Volvol turvaöö ja airbag'i VÕIKS olla, nö piirkond. Tobe ei tundu?

Olen 20m/s tuulega merele läinud ja tunnistan, lasin täis- keerasin otsa tagasi...
Kuigi on infot, et tondid on sama paadiga Gotlandilt 4m lainega tulnud nii, et muist mehi tahtsid maha... Mina ei ole ennast sellisesse konditsiooni kamminud või siis pole sellist külma närvi. Täitsa aukartusega imestan aga:

Sellistes olukordades tahaks pisut pädevamat lähenemist kui miski põdra noolekene lollaka kirjaga.
Las nad seal oma Saaristos joonistavad omi skeeme, niikuinii on neite ainukesed ohvrid leitud lahtise püksilukuga...
Meil on siin sügiseti pisut karmimad olud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Hunteril on 2 päästeparve kokku 12-le inimesele kogu aeg kaasas. Need on küll nn. pehmetes kottides, aga võtavad ikkagi üksjagu ruumi. Aga ega Hunteri vaba ruumi ei saa ka enamusega võrrelda :roll:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 17:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Hunter, kus Sa parvi paadis hoiad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 18:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
meenub, ka miskis ürgvanas Katera i Jahtõ numbris oli väikeste kiiljahtide (assol, neva-2) tarbeks säärane päästesüsteem välja pakutud.
praktiliselt kasutuses siiski näinud ei ole.
Davy Jones kirjutas:
Vendri pakutud airbagid on kasutusel kopteritel, huvitav miks mitte jahtidel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
vahva.madrus kirjutas:
meenub, ka miskis ürgvanas Katera i Jahtõ numbris oli väikeste kiiljahtide (assol, neva-2) tarbeks säärane päästesüsteem välja pakutud.
praktiliselt kasutuses siiski näinud ei ole.
Davy Jones kirjutas:
Vendri pakutud airbagid on kasutusel kopteritel, huvitav miks mitte jahtidel.


Ja täiesti tänapäevases suures ookeanijahis jälle sama süsteem olemas! :)
Meie JM 60 saab sellise süsteemi. Süsteem ise pole küll veel kohale jõudnud ja ma tõepoolest loodan, et mitte keegi ei saa seda järjekordselt praktilises kasutuses nägema :lol:
Lisaks aga saab olema päästeparv. Ja süsteemi enda mõte on selles, et päästeparvega turvatakse inimesed, airbag on selleks, et hiljem vesilastis sõiduvahendile päästeopretasioon orgunnida ja vara ilusti ära päästa.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 20:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Marlene kirjutas:
Hunter, kus Sa parvi paadis hoiad?


Princessil on taga ahtris suur ruum, kuhu geneka juurde igasugu nodi mahub - otsad, tööriistad, vendrid, pakitud kummipaat jne. Enne pikemat sõitu katsun ikka jälgida, et parv oleks kiiresti kättesaadav, mitte ülejäänud asjade all peidus.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Nov 2009 21:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Veidi järele mõeldes ütleks, et kui jahil pole alati kindlalt toimivat ujuvust- siis oleks parve nõue väga asjakohane... Erandid: näit. Micro klassi määrus nõudis vist 1m3 penoplasti olemasolu, kindla paigutusega keres.
Võtsin ette kiidetud- laidetud raamatu Purjetamine võhikutele, lk. 265, teemaks Laeva mahajätmine. Siit skautide ütlus: Ettevaatus ei sega kunagi! Ja edasi: Vana meremehetarkus ütleb, et Ärge astuge laevast päästepaati enne, kui peate selleks ülespoole astuma! (Lisaks veenvad argumendid.) Samas raamatus on hea "mõõdupuu" näiteks rehvimise aja kohta , purjelaevade ajast: Kui kahtled... siis rehvi! (lk. 247) See aitab hoiduda valehäbist! :) Sama raamat sisaldab mu meelest väga palju kasulikku. Aga jah, kas ongi raamatut, kus pole ainastki viga :) Aga lõviosa Võhikutest on siiski väga väärtuslik, kohatisele kriitikale vaatamata. Autorite merepraktika ja õpetamiskogemused, samuti neile antud soovitused(raamatu alguses ära toodud) -on väga soliidsed. Tõlkija merepraktika - see äratab sügavat lugupidamist :) Kui need parved ja nende hooldus nii karmi hinnaga poleks :( :)

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Nov 2009 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 22:23
Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn->Pärnu
Rooli Robi kirjutas:
Kui need parved ja nende hooldus nii karmi hinnaga poleks :( :)


Soetamishinna ju kannataks välja ning oleks igati põhjendatud kuid see hoolduse hind aastas on päris märkimisväärne.
Soome vanasõna "venemiehen markka on satanen" pädeb ka siin.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group