Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 19:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Selles loos kus mees jala kaotas, oli Sigma kaater ja 150hp 2taktiline Mercury. Mootor lasi paadis ringi ja ei jäänud enne vait kui mees killswitch'i hargi välja tõmbas. Purunenud oli, kuidas nüüd öelda, roolipalleri korpus.
Ma olen sellest variandis enne kuulnud nii Soome kui Rootsi sõprade käest, aga mitte kunagi nii vahetult, et keegi ise oleks midagi näinud või kogenud. Muidu neid väiksemaid on ahtri küljest ära kaotatud küll ja küll.

Konkreetselt see kõnealune juhtum:

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 20:45 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Vaatasin neid pilte nii ja naa, seal vene saidil ja ei näe justkui ühtegi löögi jälge jalal. Tundub, et mootoril asi liiga täpselt dimensioneeritud, mingi nõrkus pidi sees olema. Kuigi see materjal on nigunii üks pa.. .Sellise juhtumiga kusagil Ameerikamaal oleks ekspertiisid ja kohtuasjad juba seljataga.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 21:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Küllap seal ameerikamaalgi neid juhuseid on olnud. Ma uurisin samuti löögijälgi otsides pilte ja ei suutnud midagi leida. Aga paadi külge jäänud kronstein räägib üsna suurtest jõududest ka mujal kui pöördtelje juures. Muidu võiks ju valudefekti vms kahtlustada, aga see ülejäänud väändunud metall ei kõlbaks sellise teooriaga eriti kokku.

Mul käis peast läbi ka purunenud roolitrossi variant. Aga ta peaks piirajasse jääma mitte 90 kraadise nurga alla lendama. See versioon selgitaks väändumist kuid miks siis hingekoht enne võlliava korpust järgi ei andnud?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 21:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Krt, küll alles juhtub asju! Siinkohal pidi ikka paat millegile otsa põrutama ja mootor pani inertsist edasi, muidu poleks ta ju paati sisse lennanud. Kruvi pressib mootorit küll edasi, aga teeb seda kinnitusest allpool. Seega niisama purunemisel sukeldub mootor põhja alla, mitte ei karga tuppa. Jalaga millegi vastu sõites peaks mootor paadi taga suurema või väiksema salto viskama. Paat aga liigub edasi ja mootor tuppa ei kuku. Kui aga nüüd paat ka millegi otsas pidurdub, siis ongi jama käes.

EDIT: Vaatasin veel pilte, jalg ja kruvi vähimagi kriimuta :shock: Kuna lugu juhtus jõe peal, äkki pinnalt pehkind kuid massiivne palk võiks sellist asja ilma nähtavate jälgedeta põhjustada?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 22:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Selle eelmisel leheküljel oleval pildil oleva Busteri omanik ei osanud juhtunust samuti mingeid järeldusi teha. Lihtsalt nii olevat see asi ühtäkki olnud.

Sama Busteri külge jäänud känd:

Pilt


:?: :roll: :?:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Väändumisi vaadeldes on selgelt näha, et mõlemad kännud on tagantvaadates päripäeva väänatud. Arvestades sõukruvi pöörlemise suunda..... Kas ikkagi siiski roolimehhanismi purunemine? Mutter keris lahti ja .... ? See seletaks ka löögijälgede puudumise.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 22:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
ühel pildil tundub nagu keegi oleks totaalselt ära veristatud...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 22:52 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
Sigmal on tahtnud ju pool perset ka küljest rebida, kas nn saja pealt reevers ja punn põhja ei või sellist jama teha? Korra hakkas isegi tunduma, et sigmaga on seal samas mulla sees sõita proovitud, no seal kus pildid tehtud.

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 23:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
AndresA kirjutas:
ühel pildil tundub nagu keegi oleks totaalselt ära veristatud...


Mees jäi vist jalast ilma selle ürituse käigus...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 00:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 373
Asukoht: Võru
Tsiteeri:
Siinkohal pidi ikka paat millegile otsa põrutama ja mootor pani inertsist edasi, muidu poleks ta ju paati sisse lennanud. Kruvi pressib mootorit küll edasi, aga teeb seda kinnitusest allpool. Seega niisama purunemisel sukeldub mootor põhja alla, mitte ei karga tuppa. Jalaga millegi vastu sõites peaks mootor paadi taga suurema või väiksema salto viskama. Paat aga liigub edasi ja mootor tuppa ei kuku. Kui aga nüüd paat ka millegi otsas pidurdub, siis ongi jama käes.


Kui täie hooga jalaga vastu takistust paned, viskab jala üles, vedu kaob ära ja paat pidurdub nagu oleks gaas maha tõmmatud. Antud juhul eraldus ka mootor kerest, paadil toimus eelpoolkirjeldatud pidurdus ja mootor lendaski inertsiga tuppa, kuna tema liikumiskiirus õhus on suurem kui väheneva kiirusega paadil vees.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 11:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
See aretus oli isetehtud nagu ma aru sain?
Pilt
Trossid-kaablid tulevad otse ahtrist ja on silma järgi piisavalt pikad, et lasta mootoril sisse lennata ja sealjuures veel käima jääda
Normaalsel päramootoriga paadil peaks küll trossid ära katkema enne. Mis siiski võib teoorias rumalal juhuste kokkulangemisel ränga õnnetuse põhjustada, kui paat selline kus kipper tagapingil istub, nt Buster M , L, Silver Fox jms.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 15:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Mark kirjutas:
. Muidu neid väiksemaid on ahtri küljest ära kaotatud küll ja küll.

Aastate eest vanad paadimehed andsid nõu, et päramootor kinnita kindlasti turvaliiniga!! Emajõe põhjas olla neid lugemata arvul! :)

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 16:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Mul on päravurr tavakinnitusele lisaks veel kahe poldiga ahtripeeglist läbi. Aga peab vist panema lisaks veel mingi turvatrossi kinnituskronsteini küljest kuskile jala ülemise otsa kinnituspoldi alla. Et kui juhtub samamoodi roolipallet vms järgi andma.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 23:26 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 373
Asukoht: Võru
Ei ole veel näinud, et paadist eralduv mootor trossid-juhtmed ära lõhuks, alati jäävad terveks ja ripub ilusti kaablite otsas vee all. Olgu, vahest mõni kaabel saab kannatada ka, aga jääb rippuma.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group