Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Aegna lähistel sõitis madalikule kütusetanker
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4573
1. leht 2-st

Autor:  rekkamees [ Laupäev, 02 Jaan 2010 19:31 ]
Teema pealkiri:  Aegna lähistel sõitis madalikule kütusetanker

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... 7&l=fplead

Autor:  Trutta [ Laupäev, 02 Jaan 2010 20:15 ]
Teema pealkiri: 

eks ta tahtis mööda kaardile joonistatud mereteed Aegna ja Kräsuli vahelt läbi minna :roll:

Autor:  Rehepapp [ Laupäev, 02 Jaan 2010 21:54 ]
Teema pealkiri: 

Omapäraseid manöövreid on ta seal teinud küll. Tundub, nagu oleks sillas käinud tugev vaidlus selle üle, kas minna Muugale või Musta Luuki :)

Eks muidugi tuleb arvestada ka, et sel ajal puhus 11-12 m/s kirdetuul ja olud polnud kindlasti kõige kergemad. Ju kunagi kuuleb, mis siis tegelikult toimus.

Autor:  ex SUURLAID [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 06:17 ]
Teema pealkiri: 

Eks ta liiga julge oli. Seal on neil vana harjunud ankruplats, aga ikka rohkem Rohuneeme poole oleks pidand hoidma. Praegu seisab seal neid terve pesa. Kõnealune kangelane lohistati Saviranna alla, kus tükk suuremat merd.

Autor:  Rehepapp [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 10:16 ]
Teema pealkiri: 

Ankruplats küll, aga sellest tuli ta läbi, andis käiku ja põrutas siis kuiva. Midagi pidi ikka suht sassi minema, palja liigse julgusega poleks ta sinna sattunud.
Pilt

Autor:  ex SUURLAID [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 15:07 ]
Teema pealkiri: 

Ei tulnud läbi tavapärase ankruala, see on allpool. A huvitav, kus loots oli?

Autor:  Hiid [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 16:12 ]
Teema pealkiri: 

ex SUURLAID kirjutas:
A huvitav, kus loots oli?

Vahetas aastat alles, ehk siis jõi :evil:

Autor:  Rehepapp [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 16:50 ]
Teema pealkiri: 

ex SUURLAID kirjutas:
Ei tulnud läbi tavapärase ankruala, see on allpool. A huvitav, kus loots oli?

Tavapärane on suhteline mõiste, aga ankruala on kaardil tähistatud.
Mõni targem võiks kommenteerida, aga kas nad mitte selle sama Aegna-taguse ankruala peale ei tohi ka ilma lootsita minna?

Autor:  jaz [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 19:14 ]
Teema pealkiri: 

Hiid kirjutas:
ex SUURLAID kirjutas:
A huvitav, kus loots oli?

Vahetas aastat alles, ehk siis jõi :evil:


Jäägem ikka mõistlikeks. Ei joonud seal keegi ega kuskil, ei maksa oma tööd hästi tegevaid ametimehi ilmaaegu solvata. Politseinik kes kiiruseületamise eest trahvi teeb ei ole siga ja loots keda laeva ei kutsutudki ei ole samuti midagi valesti teinud. Peale selle oli tegemist ilmaoludega kus loots pardale ei oleks saanud niikuinii ehk siis laev oleks tulnud ankrualale igaljuhul VTS (juhib laevaliiklust Tallinna lahel ja Muugal) juhendusel ja ilma lootsita - see on sellel ankrualal ka lubatud (kapteni nõusolekul muidugi mis oli olemas). Laev jõudis ankrupaigale täiesti vastavalt juhendile ja kõiki seadusi ning meresõidu traditsioone täites, ankrualal tekkis tõrge, tõenäoliselt klüüsi kinnijäänud (loe - külmunud) ankruga/vintsiga/lukuga mida lõunapoolsed meremehed pole harjunud enne ankurdamist kontrollima (meil on kombeks ankur vabastada ja natuke välja lasta juba enne ankrupaigale jõudmist). Tagajärjeks ebaõnnestunud ankurdamine mille käigus laev muidugi triivis. Kapten otsustas anda käiku ja teha lisatiiru et uuesti ankrupaigale suunduda kuid tegi selle millegipärast mitte pöördega merele vaid maa poole ja sattus küljega madalale. Et just küljega mitte vööriga näitab et pahategijaks ikkagi pigem triiv kui kursieksimus. Oleks teistpidi tiiru teinud, triiv väiksem olnud või oleks otsustanud tagasikäigu andmise kasuks ei oleks madalale sattunud. Inimlik eksitus nagu ikka - ja kogu lugu.

PS. Kapteni otsus on lootsi soovitusest igatepidi ülem nii et..... no loots oleks saanud anda muidugi ennetavaid soovitusi kuid need on oleksid.
PPS. VTA uurib homme kaptenilt mis madalikusõidu põhjustas. Ehk siis kuuleme ka kapteni versiooni aga võibolla ka mitte sest vastavalt seadusele antakse ilma suuremate materiaalse/looduskahjuta intsidentide uurimine üle laeva lipuriigi ametnikele - mida muidugi ka heameelega tehakse.

Hetkel laev Muugal, võtab kõhtu masuuti ja pole tal häda kedagi. Uus, topeltkerega laev, antud insitendi puhul keskkonnaohtu poleks olnud ka juhul kui laev oleks olnud lastitud.

Autor:  Trutta [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 19:35 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
Täna pärastlõunal lõppenud tuukriülevaatusel Aegna saare juures madalikule sõitnud Hongkongi lippu kandval tankeril Pacific Empire tuvastati ulatuslikud põhjavigastused.

Laeval olid vigastused vööris ja vasaku parda neljanda ballastitanki piirkonnas, kus olid augud ja mõlgid põhjaplaadistuses. Rool ja vint olid terved ning laev käigukõlblik. Ohtu meeskonnale, laevale ega keskkonnale ei ole, teatas veeteede amet.


Oleks olnud lastis ja ühekereline.....oleks meil oma Exxon Valdez aknast näha olnud.
Hea, et oleksid vahel positiivsed on.... :roll:

Autor:  Rehepapp [ Pühapäev, 03 Jaan 2010 21:02 ]
Teema pealkiri: 

Ühest küljest tundub, et jaz teab, millest räägib. Kirjeldatud asjade käik võib täiesti tõene olla. Sellegi poolest veidi arusaamatu, miks otsustati pärast ebaõnnestunud ankurdumist teha pööre tüürpoordi (maa poole), kui teisel pool vaba vett küllaga ja tundub, et oleks saanud ka lihtsama vaevaga parema asendi uuesti ankrusse jäämiseks. Muidugi võib olla, et lihtsalt ei suudetud triivi õigesti hinnata.

Aga see, et
jaz kirjutas:
Hetkel laev Muugal, võtab kõhtu masuuti ja pole tal häda kedagi.
on jama. Esiteks istub laev Muuga lahes L ankrualal. Teiseks ei luba keegi kurat kohe peale põhjapuudet hakata tankerisse masuuti pumpama.
Ja kolmandaks on tal väidetavalt tuukriülevaatuse käigus tuvastatud ulatuslikud põhjavigastused. Ehk siis ühekerelise puhul oleks sellest paras jama tulnud, isegi tühjade tankidega. Nüüd saab arvatavasti loa ülesõiduks dokki, kindlustusfirma kergendab kukrut ja kõik ohkavad "hea, et niigi läits".

Autor:  jaz [ Esmaspäev, 04 Jaan 2010 10:59 ]
Teema pealkiri: 

rehepapp kirjutas:
jaz kirjutas:
Hetkel laev Muugal, võtab kõhtu masuuti ja pole tal häda kedagi.

Esiteks istub laev Muuga lahes L ankrualal.

Rehepapil õigus, ei lastud teda pärast tuukriülevaatust sadamasse. Minu inff oli varasem mil oli plaan laev sadamasse tuua aga läheb täpselt nii nagu Rehepapp kirjutas - laev dokki. Mis puutub ulatuslikesse põhjavigastustesse siis VTA ei anna infot ja eks ta tee õieti kah. Aukude kohta põhjas - ei kinnitata ega lükata ümber, kajustusi möönatakse.

Katsun tulevikus täpsem olla :oops: See eeldab küll info takkajärgi edastamist mis on nagu eilse lehe lugemine aga noh, info on kontrollitud.

Autor:  Kipper [ Esmaspäev, 04 Jaan 2010 11:36 ]
Teema pealkiri: 

OT:

jaz, kasuta nuppu Pilt, et kommenteeritavat teksti viidata! Ma siin käin ja parandan.

Autor:  jaz [ Esmaspäev, 04 Jaan 2010 11:54 ]
Teema pealkiri: 

Aitähh Kipper!

Autor:  Trutta [ Esmaspäev, 04 Jaan 2010 15:08 ]
Teema pealkiri: 

jutujätkuks
Üks asjalik kommentaar muu hulgas ka.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/