Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Klaas
PostitusPostitatud: Reede, 20 Aug 2010 15:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Purjekad ja kaatrid on täis valgusavasi- aknaid, luuke. Salongi katuseluugid, vöörikajuti valgustamiseks katuseluuk. Klaasiks on ühekordne karastatud klaas, niipalju kui mina tean. Ja purjeka tekil teatavasti TULEB vahest päris palju ja energiliselt ringi tatsata. Võimalik, et luugid on erinevad, kuigi pealtnäha pole. Nt minu paadi luukidele on lausa peale kirjutatud, et neile ei tohi astuda ega istuda.

Ja vahest minnakse nende alustega päris pikkadele trippidele ja satutakse ka karmidesse olukordadesse...
Kui voodi kole märjaks saab avitab ehk teravam naps ja hea seltskond aga kui juhtub purunema see avaus kust siis elektroonikat ja ühendusi uputama hakkab võib olukord päris keeruliseks minna.

Mäletan artiklit kus üks meie staažikas kaatriomanik manitses meremehi alati paagid silmini täis võtma. Tõi näiteks juhuse Biskaia ületamisest kus sellisel alusel nagu Grand Banks! purunes esiklaas. Ja pea teekonna lõpus! Asi oli nii hull, et tuli ots ringi keerata ja tuldud tee tagasi minna sest see oli rasketes oludes ainus võimalus- tagantuules ja tagantlaines.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Aug 2010 18:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Enamus luuke peaks ikka akrüülist või polükarbonaadist vms tehtud olema. Karastatud klaasi leidub ka, näiteks Houdini teeb karastatud klaasist. Ja on ka vist üks väheseid kelle käest saab klaaspaketiga ehk siis talveoludesse sobilikku luuki. Lewmar on aga akrüülist, materjalipaksus 10..12mm ja kannatab tallamist küll. Mis aga akendesse puutub, siis need avatäited sõltuvad a) seeriapaatidel tootmiskulude kärpimisest ja b) tellija rahakotist. Odavaim on miinimumnõuete järgse paksusega ühekordne karastatud klaas ja kalleim üldkasutatav on kolme karastatud klaasi ja kahe vahekilega turvaklaas. Parim hinna/kvaliteedi suhe on kahe karastatud klaasi ja ühe vahekilega, ehk siis täpselt sama asi mida kasutatakse pea kõigi autode tuuleklaasina. Kõik kiledega ehk lamineeritud klaasid on purunemisel turvalised. Tavaliselt mõraneb ainult üks kiht, tugeva löögi korral kaks. Eest ära ei kuku midagi, kuid võib juhtuda, et aken ei paista enam läbi. Ma olen neid kõiki variante näppude vahel hoidnud ja arveid ka näinud. Viimased on küll jah üsna erinevad :) Ja siis veel raamid, need on ka omaette tootevalik ning sellist mis igas olukorras või tehnilises lahenduses alati parim oleks, minu teada ei ole. Kõik sõltub, kord on üks tüüp parem ja kord teine. Mõnel puhul on lubatud raami arvestada konstruktsiooni tugevduselemendina mõnel puhul mitte jne. Lisaks avatavad ja liugaknad ja midaveel.....

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Aug 2010 21:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1465
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mark, kas Angoola kalamehed oma võrgupaadile kuulikindlaid klaase ei soovinud? Oleks päris edev või mis? :)

Posted with TouchBB on my iPhone


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Polükarbonaat on muide aine, mida on kuradi raske lõhkuda. Kui keegi on proovinud natukene paksemast polükarbonaadist asja katki saada, siis ta teab, millest ma räägin.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Aug 2010 19:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
smboards kirjutas:
Kui keegi on proovinud natukene paksemast polükarbonaadist asja katki saada, siis ta teab, millest ma räägin.


Tean.
Aga kas tead, mis tunne on hunnik karastatud klaasi pähe ja krae vahele saada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Aug 2010 19:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
Makrolon on selline,mis haamriga lüües läheb mõlki,ja ei purune.Kruvidega kinnitades kruviümbrused venivad natuke,aga pragusi ei teki ja läbipaistvus ei moondu.Samas sääsemürk teeb asja halliks,ja enam maha seda ei saa


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 01:25 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 745
Asukoht: Muhu
ns kirjutas:
Makrolon on selline,mis haamriga lüües läheb mõlki,ja ei purune.Kruvidega kinnitades kruviümbrused venivad natuke,aga pragusi ei teki ja läbipaistvus ei moondu.Samas sääsemürk teeb asja halliks,ja enam maha seda ei saa

Makrolon on üks polükarbonaadi nö. firmanimetus.
Kohe huvi pärast hakkan seda vasaraga taguma kui Talna satun, mul seal miski jupp ca 1,0x1,0m Makroloni vedeleb. Mis tähendab läheb mõlki, kas jääbki selline nagu soovitud kuju?
Mis nimetus sääsemürk? Nende toimeained ja muud abiained ja koostisosad on erinevad!?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 01:41 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 745
Asukoht: Muhu
smboards kirjutas:
...Kui keegi on proovinud natukene paksemast polükarbonaadist asja katki saada

Mis paksust mõtled?
Mind huvitab, milline konstruktsioon ja kui paks( ja kuidas arvestada näiteks illuminaatori võimalikku suurust) peaks olema polükarbonaat,et meie Läänemere lainetele vastu peab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 08:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
vasaraga lüües jääb löögijälg lihtsalt peale.Mul kajutiaknad sellest tehtud. Esiakna keskmiste postode asemel sai tervet lehte metallivaltsi all painutatud,ja vägagi kultuurne jäi.Keskmisi poste vaja ei läinudki. Kevadel emajõel sai kajutisse kõiksugu sääsesprayd lastud.Milline neist nüüd aknale sattus ja selle halliks tegi,vot ei oska öelda


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 15:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Polükarbonaadist on hobipaatidel reeglina kajutiaknad, need "laskeavad" mis on poordis. Väga õige lahendus.

Salongi aknaid ei kujuta küll muust ette kui klaasist.
Et vastutusrikastel kohtadel ja kallitel paatidel kasutatakse ühekordset karastatud klaasi, mis purunemisel HAIHTUB, tuleb mulle suure üllatusena. See on tegelikult ikka tõsine asi ja ehk vääriks laiemat kõlapinda kui siinne jututuba. Kuna teemasse tuli "pehmet" sääsemürgi-juttu ja vist ei saadud olukorra tõsidusest aru siis ma natuke täpsustan:
Et kas oleks normaalne, et ma paadiomanikuna ei pea süübima tehnilistesse ükasikasjadesse vaid usaldan tootjat ja seda va B-kat'i ja sõidan joonelt Gotlandile. Üksi. Siis tulevad 3-4m lained ja luugid "avanevad" iseenesest...!?

Ps. ma tean praegu Piritalt kahte B-alust kus viimase kuu aja jooksul kadus klaas eest...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 17:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Klaasi purunemisel võib põhjuseid olla mitmeid. Tegu ei pruugi näiteks olla mitte liigse lainesurvega vaid sellega, et kogu kurbrik on nii vidla, et hakkab tormisemal merel väänduma. Klaasidel on teatavasti igal juhul oma sisepinged sees ja rohkem polegi vaja et mingi võbeluse või väände peale hernesteks lennata. On ju ka tead juhtumeid kus juhile jääb armatuurlaud koss rooliga sülle või kukuvad kapid seinte pealt irvakile. Aga see eest on paadil jälle hinnasilt väga ilus :D

Tootja ei saa ka vastutust võtta kui klient ise millalgi oma paati mingi webasto installib ja selat väljuva 80 kraadise õhu sahinal ühte punkti tuuleklaasil suunab. Sellise paigalduse korral klaas lihtsalt peabki katki minema kui piisav hulk külma vett teda väljastpoolt tabab. Variante klaasi lõhkumiseks on veel palju ja huvitavaid 8)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mark kirjutas:
... Variante klaasi lõhkumiseks on veel palju ja huvitavaid 8)


On on! Hea meelega pajataks loo, vahepeal rüüpaks pika sõõmu õlut, pühiks käeseljaga pikkamööda kamarõnga ära kuniks rahvas vaatab suu sisse ja pajataks edasi, kuidas kiljatused olid nii kõvad ja tikk-kontsad prõmmisid vastu lage kuni luuk pealt ära lendas. Aga pole mul sellist huvitavat lugu!

On väga igav: vaikne ilm, käsi keäpidemele, luuk lahti, vaikne krõbin, kilo kruupi krae vahel. Kõik. Ei tormi, ise paigaldatud Webastot. Mitte midagi. SEE ONGI JAMA.

Kui on teada, et selliseid asju juhtub, ja mitte harva siis pole see 3+3 klaas nii kallis midagi. Pakun, et kallis on endast lugupidaval tootjal hooaja alguses sellistest juhtumitest eriala-ajakirjadest lugeda...

Sain just kõne, kus saatusekaaslane kurtis sama. Klaas purunes rahulikus vees näiliselt põhjuseta ja pauguga. Tehas pidas klienti lolliks. Et torm, lained vms (mida tegelikult polnud). Ja kui oligi!?

Paadiga sõidetakse vees...

Probleemi minu poolt poleks kui viis aastat vanal paadil mõnda luuki/aknasse mõra sisse tuleb või mitmekihilisel karastatud klaasil ühe kihi kruubiks lööb.
Aga kui see torkiv-lõikav kupatus pea kohal sulle ikka sinule teadaoleva põhjuseta peale variseb siis enam nalja pole.


Viimati muutis Marlene, Pühapäev, 22 Aug 2010 19:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 19:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Veebr 2009 16:54
Postitusi: 24
Asukoht: Tallinna lähedal maal.
Karastatud klaas niisama lihtsalt puruks ei lähe. Karastatud klaasil on kõige ürnemad kohad nurgad ja servad. See, et luugi avamisel klaas puruks läheb võib olla tingitud klaasi valest paigaldusest. 3+3 klaasil on tavalise 3mm klaasi tugevus. 4mm karastatud klaas on mitu korda tugevam. Kui on vaja eriti tugevat lahendust võib kaks karastatud klaasi kokku lamineerida. Kui aga raam on õhuke ja kaks kihti klaasi ei mahu siis võib klaasid üle kiletada.
Igapäevaselt klaasiga tegeledes kasutame alati klaasi ja kinnituste vahel tihendeid, et metall ja klaas kokku ei puutuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 20:01 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
AndresR kirjutas:
Mis nimetus sääsemürk? Nende toimeained ja muud abiained ja koostisosad on erinevad!?


Ei ole, ainult kontsentratsioon on erinev.
Tsiteeri:
Nii BEN's 100, OFF kui ka Diffusil kasutavad kõik ühte ja sama sünteetilist toimeainet DEET, mis on senini ainus tõhus sääsetõrjevahend. Vahe on ainult selle toimeaine kontsentratsioonis ja lisandites. Diffusilis on DEET-i ainult 14%, Diffusil Plussis 20%, tavalises OFF-is 20%, OFF-i puugitõrjes 50 % (roheline off). Aga BEN's 100-s on DEET-i 95 %"


Kui just lehmakust, kasetõrva või-pahatuhka, seeneleotist või sõnajalaõisi ei kasuta.
PS Sääsetõrjevahendid (ehk DEET) võtavad (päikese)prilliraamidelt kah värvi ja/või pinnakatte (kummilaadse) maha ja teevad plastklaasid halliks ja läbipaistvuse kehvaks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Aug 2010 20:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Birdie,

teen oma seisukohast kokkuvõtte:
Klaas puruneb. Ikka. Põhjuseid on lõputult, sellest saavad kõik aru.
Merel on lubamatu, et purunenud klaas kukub raamist välja ja vigastab inimesi!

ÜHEKORDNE KLAAS ON LUBAMATU, olgu karastatud.

Ps. Olen väga päri, et vähemalt kiletada võiks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group