Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Karm tuul tulemas öösel neljapäev/reede?
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=5341
4. leht 5-st

Autor:  AndresA [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 12:16 ]
Teema pealkiri: 

Ja küsimus ka Kasparile - kas tuleb reis kindlustusse või läks hästi? :)

Autor:  tollboy [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 14:16 ]
Teema pealkiri: 

Kaspar kirjutas:
Tollboy, mõnikord on targem kasutada võimalust vait olla..
Tulin just Lennusadamast, kus meie Stella väljatõstmist ootab. Kurat, selline põrgukatel kees ümberringi ja isegi nende 20mm kaiotstega ei saa öösel rahus magada.

Olen Lennusadamas olnud/randunud ja torme üle elanud mitu head aastat ja see on tugeva tuulega lainetele kuidagi niivõrd avatud sadam ,et ka Suur Tõll tahaks tireleid teha. Loomulikult sellistes ebanormaalsetes tingimustes tundub minu jutt lolli ibana kuid paraku leidsid sa hetkel näitena sellise sadama mis pole loodud väikelaevadele randumiseks millest eelnevalt jutt oli vaid see sadam on selleks osaliselt vaid kohandatud ! Lennusadamas saab ka väga suure tormiga randuda ja kai ääres olla ilma probleemideta. Nimelt tuleb panna jaht vööriga mere poole kahe poi külge ja ahtrist tavalised kaks kai otsa lihtsalt meeter pikema lõtkuga. On katsetatud nii väiksemate kui ka suuremate alustega.

Autor:  majakavaht [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 14:27 ]
Teema pealkiri: 

http://www.postimees.ee/2616920/tormioo ... -pesumasin

Autor:  Kaspar [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 15:08 ]
Teema pealkiri: 

tollboy kirjutas:
Kaspar kirjutas:
Tollboy, mõnikord on targem kasutada võimalust vait olla..
Tulin just Lennusadamast, kus meie Stella väljatõstmist ootab. Kurat, selline põrgukatel kees ümberringi ja isegi nende 20mm kaiotstega ei saa öösel rahus magada.

Olen Lennusadamas olnud/randunud ja torme üle elanud mitu head aastat ja see on tugeva tuulega lainetele kuidagi niivõrd avatud sadam ,et ka Suur Tõll tahaks tireleid teha. Loomulikult sellistes ebanormaalsetes tingimustes tundub minu jutt lolli ibana kuid paraku leidsid sa hetkel näitena sellise sadama mis pole loodud väikelaevadele randumiseks millest eelnevalt jutt oli vaid see sadam on selleks osaliselt vaid kohandatud ! Lennusadamas saab ka väga suure tormiga randuda ja kai ääres olla ilma probleemideta. Nimelt tuleb panna jaht vööriga mere poole kahe poi külge ja ahtrist tavalised kaks kai otsa lihtsalt meeter pikema lõtkuga. On katsetatud nii väiksemate kui ka suuremate alustega.


Vaata, Kalle postituse sisuks oligi ju see, et tulemas on kõva ilm ja selleks tasub valmistuda - minu meelest mitte ühtegi ülearust nõuannet. Ja seda et lennusadamas sitt on, teadsin ma ka enne tormi. Aga teine näide Vanasadama jahisadamast, kus LuLu talvitub. Iseenesest üks turvalisemaid sadamaid ju, kuid eile kell 3 öösel oli puruks nii vöörispring, kui ka üks ahtriotstest. Lihtsalt vastu betoonkai serva kulutas 80mm otsad läbi. Hea et olin nö "Kalle soovitusi" järginud ja 100 lisaotsa pannud. Kui aga oleks sinu nõuandel laeva saapapaelaga kai külge sidunud, jätnud paar pisikest vendrit kah ja rahus kodus rummi libistanud, oleks täna veidi vist kindlustusega seletamist. Ilmselt ka Hoppeti meestega, kes täpselt taga seisavad.
Ja veel, ma enamasti üritan jahiga silduda, randumisi tuleb õnneks harvemini ette.. :)

Ja veel 2 - ma võin Tollboyle kinkida mälestuseks ühe Minna karabiini. See on selline 20mm roostevaba karabiin, mis on kenasti sirgeks tõmmatud, hea et veel viimase karvaga kinni hoidis, aga õnnetus ei olnud kaugel.

Autor:  Virko [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 15:45 ]
Teema pealkiri: 

Kaspar kirjutas:
tollboy kirjutas:
Olen Lennusadamas olnud/randunud ja torme üle elanud mitu head aastat ....

Ja veel, ma enamasti üritan jahiga silduda, randumisi tuleb õnneks harvemini ette.. :)

Eesti Mereakadeemias korraldatakse kursusi "Merendusalased algteadmised maarottidele" - seal pidavat räägitama sellest, et millal laevad randuvad ja silduvad. :-) See kursus on küll mõeldud ajakirjanikele ja ametnikele aga tundub, et kulub veel mõnedele ära ;-)

Autor:  Virko [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 15:51 ]
Teema pealkiri: 

Kaspar kirjutas:
Aga teine näide Vanasadama jahisadamast, kus LuLu talvitub. Iseenesest üks turvalisemaid sadamaid ju, kuid eile kell 3 öösel oli puruks nii vöörispring, kui ka üks ahtriotstest. Lihtsalt vastu betoonkai serva kulutas 80mm otsad läbi. Hea et olin nö "Kalle soovitusi" järginud ja 100 lisaotsa pannud. Kui aga oleks sinu nõuandel laeva saapapaelaga kai külge sidunud, jätnud paar pisikest vendrit kah ja rahus kodus rummi libistanud, oleks täna veidi vist kindlustusega seletamist. Ilmselt ka Hoppeti meestega, kes täpselt taga seisavad.


Näide eilsest ööst ja ühe otsaga kinnitamise stiilist:
http://www.tallinncity.ee/2616602/tuul-rebis-vana-kalasadamas-vesta-lahti

Autor:  Dillinger [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 20:27 ]
Teema pealkiri: 

loodetuul puhub otse vanasadamasse sisse? mul on ka mereakadeemiasse vaja minna, vahin kaarti ja aru ei saa.

Autor:  tollboy [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 20:59 ]
Teema pealkiri: 

No kui juba nokkimiseks läks siis : ,, Lihtsalt vastu betoonkai serva kulutas 80mm otsad läbi,,- Ja tõesti me ei tea ,et kaiots ja betoon ei sobi kokku ? :twisted:
Ja tore kui keegi oskab parandada ka minu sõnastuse vigu :) (randumine vs. sildumine)

Autor:  smboards [ Esmaspäev, 02 Dets 2013 22:32 ]
Teema pealkiri: 

Dillinger kirjutas:
loodetuul puhub otse vanasadamasse sisse? mul on ka mereakadeemiasse vaja minna, vahin kaarti ja aru ei saa.


Ära mine :) See ajakirjaniku "otse sisse" tähendab siin tegelikult täpselt vastupidist - "kaiga risti". Probleem on selles, et selle tuulesuunaga on suurte laevade kogu külgpind täpselt tuulega risti, ühtlasi on kai pealtuulepardas. Sildu siis sinna eksole. Kai võib küll ees olla, aga erilist tuulekaitset küll ühestki asjast ei leia, loodetuul puhub seal ikka mõnuga.

Autor:  rebasenahk [ Teisipäev, 03 Dets 2013 02:06 ]
Teema pealkiri: 

Palju kergem on kaasa elada ksf!! "klimaatilistele seiklustele" kui oma paat juba metsalagendikul, väljaspool ümbritsevate mastipuude langemisraadiust seisab.

Mullu tuli korda-paar, paisuva tormi pärast, Tartu - Neeme - Tartu kähkusõidu ots ette võtta. Põhjuseks metskapteni jonnakas soov vahetult enne jääd kaldale ronida oma paadiga :D .

Tänavu, ettearvestatult, maabusin Neeme sadamabasseini selles nurgas, kust kunagi Minu Esimest vette lasin ja kaldale sikutasin.

Enne seda, veel keskmeres olles, sikutasin lahti tõruvähke täis kasvanud ballastitangi luugi ja viimase paagiveerandikuga surusin kangi "täiskäik edasi" asendisse. Viis hooaega, suht pohhuistliku kipri käe all, üle elanud laevuke võttis üles noorusliku vaardi ja sõitis koormast vabanenuna taassuletud luugiga sadamasse.

Restoran Ruhe terrassil oli vaatajaid, kui mõõduka kiirusega oma pikamastilise paadi paar meetrit kaldale sõitsin ja oma igapäeva kingadega keulast kaldale hüppasin. Traktorini oli mõni samm ja varsti oli treiler meres.

Et sadamasüvendusest ristikohtset slippi sel aastal järgi ei jäänud, tuli mul oma tiba suurema paadiga paar korda üritada, et alus sobiva istuga treilerile saada.

Lõpp hea, kõik hea!

Nägemiseni uuel hooajal merel, või talveperioodil "Kurss XO" teemas :) :D :lol: !

Autor:  Mark [ Teisipäev, 03 Dets 2013 08:29 ]
Teema pealkiri: 

smboards kirjutas:
Kai võib küll ees olla, aga erilist tuulekaitset küll ühestki asjast ei leia, loodetuul puhub seal ikka mõnuga.


Ma ka täpselt ei taipa AGA olen ise ka kunagi Finnjetiga öö otsa mööda lahte tiirutanud. Mingi loodusjõud seal ikkagi on, et lööb ka selle tuulega akvatooriumi vahtu. Pilt kõnealusest ööst Vanasadamas:

http://www.tallinncity.ee/galerii/27542 ... as/2661748

Autor:  Muhv [ Teisipäev, 03 Dets 2013 08:36 ]
Teema pealkiri: 

Virtsu sadama väline betoonsild taas pilbasteks, sisemine sild koos paatidega jäi õnneks ühte tükki. Vendrid lõi siiski puruks. Üks varasem torm on suutnud seal ühel xxl busteril aktriknaabi küljest tõmmata.

Autor:  retti [ Teisipäev, 03 Dets 2013 21:09 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
smboards kirjutas:
Kai võib küll ees olla, aga erilist tuulekaitset küll ühestki asjast ei leia, loodetuul puhub seal ikka mõnuga.


Ma ka täpselt ei taipa AGA olen ise ka kunagi Finnjetiga öö otsa mööda lahte tiirutanud. Mingi loodusjõud seal ikkagi on, et lööb ka selle tuulega akvatooriumi vahtu. Pilt kõnealusest ööst Vanasadamas:

http://www.tallinncity.ee/galerii/27542 ... as/2661748

Oleme siis Sinuga tõenäoliselt samas laevas samal reisil olnud.
Finnjet läks graafikukohaselt Helsinkist välja ja mingi 30min hiljem anti üle laeva teada,et sel päeval Tallinna ei minda.
Hommikul kui valgeks läks oligi laev ilusti Helsinki ees saartevahel.
Siis sõitis laev tunniga tormist hoolimata Aegna ja Naissaare vahele välja - ja keeras otsa ümber ning sõitis Helsinkisse tagasi.
reisijatele anti teada,et tugeva tuule tõttu on sildumine ohtlik ja kapten võttis vastu otsuse Helsinkisse tagasi sõita.
Samas Tallinki laev läks sadamasse sisse küll.
Alles hiljem kuulsin,et torm oli sadamabasseinis Nordlandia kai küljest lahti murdnud.Sinna basseini pidi ka Finnjet minema.
Ju siis kapten ei riskinud ja see on kapteni ainuõigus.Finnjeti suuruse (kahjuks minevikus,sest sellest soomlaste uhkusest on järgi vaid üks kajut koos sisustusega,ülejäänud laevast tehti kuskil Indias või Pakistanis raudnaelu) laeva külgtuuletakistus on ikka meeletu.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 04 Dets 2013 09:32 ]
Teema pealkiri: 

See polnud see reis. Me lasime lahes ringiratast. Öö läbi.

Autor:  Mark [ Reede, 06 Dets 2013 18:33 ]
Teema pealkiri: 

Ei saa mitte saagi seisma jätta. Kurvad tormijärgsed pildid norrakate paadilehest.

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?i ... 9&cat=5864

4. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/