Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 94 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kurva loo teine pool
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 01:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Taavi Peetre uppumine on asja kurb pool. See, kuidas selline asi sai üldse juhtuda, on selgusetu. Kuid ta juhtus.

Aga mind ajab suisa hulluks see pask, mida meedia kaudu miilitsad ja väidetavad päästjad ajavad ja ka teevad! ANdke kurat andeks, Peeter Ude leidis Pirita jõest sinna kukkunud päramootori üles ÜHE HETKEGA, nüüd ei suudeta lombist üles leida suurt alumiiniumpaati ja suurekasvulist meest??? Pets, lähed leiad üles?

Lisaks ajab essa keema see lause: "Samuti ei ole veel teada, kas paadis olnud mehed kasutasid päästeveste või mitte." Mis kurat seal enam vahet, oli või ei olnud. Õigemini on - ei satuks miilitsad ja viletsad päästjad lolli olukorda vaid "leiaks" hulpiva laiba roostikust üles. Ja venna puhul pole ka see enam oluline: mees on elus. PUNKT.

Sorry, ma olen üldiselt väga päästjate poolelt aga selle Poola lennuki päästmine ja nüüd Peetre ja paadi leidmine on hale endale vee peale tõmbamine. Kui ikka ei oska ja tehnikat pole ,siis ei saa ju enanst ala spetsiks niemtada vaid tuleb kutsuda need, kel on TEHNIKA ja oskused seda kasutada olemas. Ja kurat vaat see peaks olema nüüd küll riigi asi teada, et on vähemalt üks mees, üks paat treileril, üks vedukauto, üks lubadega juht sinna rooli ja tehnika, millega sellisest lombist vajadusel ka abielusõrmus üles otsida.

kopi-paste mootoriloost:
Autoekspert kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
Aga politsai oleks sind ju ka nii aidata võinud.
Siin siis Lahkunuke.
http://yfrog.com/mglahkunukej

Peetri pildile siis kommentaariks, et ca. 1/2 tundi pärast pildistamist oli mootor juba välja tõstetud. Omaala spetsidel käib selline mootori leidmine ja tõstmine sama lihtsalt, kui mõnel mehel õlle avamine :wink:

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 07:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5863
Asukoht: Saaremaa
Mis paat neil siis all oli? Meedias levivat inffi analüüsides võib siiski arvata, et veste polnud. Kahju, oleks see seltskond kurva loo asemel ehk ainult ehmatusega pääsenud ja aastaid hiljem saunas kogu loo üle naernud. Paraku läks hullusti.
Aga jah, Peetri peale läksid minu mõtted samuti kui eile telekast nägin kuidas mingi eagli kalaloega väidetavalt paati otsiti. Mine, Peeter, paku end ise välja. Kui kaubaks läheb ja töö edukas, saad võib olla ka tulevikus selliseid masendavaid teenuseid pakkuda.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 08:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Ohjah. Priit, ei taha ma päästjate mõningast saamatust õigustada, ega Peetrit maha teha, aga kui sa nüüd korraks Eesti kaardi või mõne teatmeteose lahti lööksid, siis avastaksid, et seesinane lomp on 230 hektarit (ehk 2,3 km2) suur ja 7,5 m sügav (keskmine sügavus 4,2 m). Ja ümberläinud paadi asukoht oli (vähemalt selline mulje jääb ajakirjandusse tilkunud infost) "kusagil järvel".
Kui sügav on Pirita jõgi suudmes ja kui suur oli mootori otsimisala jahtklubi sildade kõrval? 3 m ja 0,2 ha (pakun umbropsu)?
Sea ja käo võrdlemine on alati üks viljakas tegevus olnud.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 08:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 05 Veebr 2009 12:00
Postitusi: 24
Tamula järve see Roosisaare poolne osa on suht madal, 0.5-3 m. see seab piirangud heade sonarite kasutamisele. Mingi eagleiga voib jah leida selle progressi kui kohe yle sõidad, muidu mitte. Mereelektroonika seal ei sobi jah eriti. Pigem traalimine - varem olid igas vetelpäästejaamas traalid kohe olemas millega ala läbi traaliti ja isegi nähtud kui laip sees traal yles tuleb.
Varem leiti lõuna eesti järvedest ikka päevaga hukkunud ülesse - praegune saamatus on ikka häbiväärne.
Nähtavus on Tamulas jah äärmiselt kehv. mingi 0.5m on tavaline. Seega tuukreid alla saata ehku peale on naljakas ja väga ebaprofessionaalne. Eriti tuukrid märja ülikonnaga ja tavavarustuses, naljatilgad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 09:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Okt 2008 15:05
Postitusi: 67
Asukoht: Tallinn
Priit vaatas selle loo teist poolt, mina vaataks selle loo kolmandat külge.

Taavi Peetre lugu pani sügava musta punkti tänavuse suve uppumissurmade laviinile. Kahjuks on enamik infost (uppumistest) jõudnud minuni ajakirjanduse vahendusel ja see info on põhjalike järelduste tegemiseks liiga napp. Mulle jääb arusaamatuks see, et kui paljudel juhutdel oleks inimesed ise saanud midagi ära teha? Kui paljudel uppunutel oli seljas päästevest? Ainuke, mis ma tean on see, et süstameestel oli seljas ohutusvest. Paaril üksikul korral on mainitud, et ei olnud päästevest seljas, kuid need olid tõesti üksikud erandid. Vaatamata sellele, olen ma veendunud, et päästevesti kasutades oleks tänavune uppunute number kordades väiksem.

Tänavune suvi oli nii katastroofiline, et ma ei taha merele minnes enam vanematele ütelda kuhu ma täna lähen. Tavalise inimese jaoks hakkab ajakirjanduse abil kujunema pilt, et meri on üks lõputult ohtlik koht ning kui lähed merele/järvele, siis ainult hea õnne korral saabud sealt elusana tagasi. Võib ju rääkida, et mina ja kõik teised mu tuttavad kannavad päästevest ja kuidas päästevestid vette kukkudes inimese sellili keeravad ja elus hoiavad ka siis, kui teadvus on kadunud jne. Aga vanemale inimesele tundub see ikkagi kahtlane. Seitung ju kirjutab, et inimesed upuvad!

Kas ei peaks Taavi Peetre lugu kasutama inimeste harimiseks? Kui juba üks inimene tänu sellele ellu jääb, on sellest kasu olnud. Seda foorumit loevad ka inimesed, kes vastutavad mereohutuse eest või kes teavad väga hästi neid inimesi, kelle ülesanne mereohutus on. Praegu oleks õige aeg hakata kevadisi ja suviseid kampaaniaid ette valmistama. Veepolitsei töötab põhiliselt Tallinna ja Harjumaa ranniku lähedal. Tundub, et siin on enam-vähem kord majas. Aga ülejäänud Eesti on jäänud vaeslapse ossa. Palju käib veepolitseid Lõuna-Eesti järvedel patrullimas? Mina ei tea. Vähemal ei ole kuulnud. Kui liikluse ohutumaks muutmiseks korraldatakse miljonite kroonide eest kampaaniaid, siis mereohutuse reklaame ei ole mina veel näinud.

Päästevest on nagu turvavöö autos. Ta on ebamugav, kuid kui ära harjud, siis ei pane seda enam tähele. Pealegi on paukvesti võrreldes tavalise päästevestiga mitu korda mugavam kanda. Aga ikkagi lähevad inimesed veele ilma vestideta või vedelevad vestid aluse põrandal.

Ja veel. Ma olen 99% kindel, et Tamulal ei kasutatud päästeveste. Miks? Järvel oli samal ajal ka teine paat, mis sõitis päästma. See paat, mis tõmbas ühe mehe elusana veest välja. Taavit aga ei leitud. Väga raske on uskuda, et oraži päästevestiga inimest ei leita järvelt 15 minutit pärast vette kukkumist üles.

Midagi peab siin riigis mereohutuse koha pealt muutuma. Muidu räägime aasta pärast palju tõsisematest numbritest.

_________________
Müüa Hobie Cat 13.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 09:30 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Termiit kirjutas:
Palju käib veepolitseid Lõuna-Eesti järvedel patrullimas?
.....
Midagi peab siin riigis mereohutuse koha pealt muutuma.


Veepolitseil pole asja eesti järvedele (peale Võrtsu ja Peipsi) ning enamus jõgedele (v.a. Emajõgi ja vast mõni veel), sest päästevesti ja muud seadused kehtivad vaid laevatataval veekogul, mujal peaks inimesed ise ilma näpuga näitamata oskama päästevarustuse vajadust hinnata.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 09:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Termiit kirjutas:
Midagi peab siin riigis mereohutuse koha pealt muutuma. Muidu räägime aasta pärast palju tõsisematest numbritest.


Nõus aga see ei ole päästevest nagu pole seda kuival maal ka turvavöö! Miks me tegeleme TAGAJÄRGEDE likvideerimisega, kui tegeleda tuleb preventiivse tööga?

Alustame sellest, et paat ei lähe ISE ümber ja inimene ei kuku niisama vette - kui on olnud võimalust, olen seda alati testinud. Paadi kummuli keeramine ja põhja ajamine on paras füüsiline ja teadlik tegevus. Või on paat kõlbmatu ja peaks olema keelatud kasutada (märgitus pole oluline, asja sisu on tähtis!)
Rääkimata on jäetud kõige tavalisem/tüüpilisem probleem sedasorti juhtumite puhu, sest see on "ebameeldiv" temaatikal. Saad ka pärast tilli-villi hüüdnime vms. Tavaliselt öeldakse seda küll lõõpimisega kuid seal on tohutu tõde: enamus veesõiduki pealt uppunuid on lahtise püksiauguga.
Jah, meil kõigil on veepeal tulnud peale kusehäda ja kuidas muudmoodi, kui üle parda, sa seda ikka teed. Eriti veel pisikeses paadis, ei hakka ju põrandale laskma. Kuna 0,8 promilli on veepeal lubatud, siis on natuke ka koordinatsioon juba häiritud ja see sulpsatus või paadi kummuli ajamine pole enam kaugel. Muidugi võiks asja "reguleerida" eht-eestlaslikul kombel, kuulutades 0-tolerantsi ja keelates kriminaalkaristuse kartuses ihu kergendamise üldse. Sellest sügavast probleemist eesti kagebiitide juhtimisel on täna pikalt juttu Postimehes.

Aga suures tuhinas ja muidugi tänu tegelaste täielikule teadmatusele, on see mitte just pisike probleemike jäänud soovituslike lahendusteta. Või Paadijuhi meelespeas ja ka väikelaevniku koolitusprogrammides soovituslikud lahendused ihuhädade rahuldamiseks. Kasvõi nii, et "kuse hauskarisse - jääd elama".
Seesinane kaader on kohustusliku varustusena pisipaadid üle koormanud igatsugu mõttetu kolaga aga vaat et hädavajalik naiste kusesarv ja meeste kusetoru on sealt puudu. Ajaloolised asjad, muuseas. Viimasest tundsin just äsja puudust, tegelikult on jube tüütu isegi absoluutselt sileda veega 1,5-meetri sügavuses ennast kergendada, balanseerides kummika pontooni najal põlvili. Pontoon päris jäme ka, kipub surve kadumisel sealt pealt pritsima, pärast põlved kusesed... Nüüd võtan kaasa meetrise jupi halli solgitoru, kergendab ja muudab asjatamist ohutumaks. Ja üldse ei häbene, et karmi ilmaga/kottpimedas on tulnud ka limpsipudelisse lasta, vanal heal rekkamehe kombel. Sest ma kavatsen IGA veelkäigu omal jalal kaldal lõpetada.
Muidugi veemiilits tahaks kohe pisipaati keemilise peldiku nõude panna, saaks jälle kedagi kurjategijaks tembeldada.

Ehk alustame sellest, MIKS paadid ümber lähevad ja MIKS inimesed vette kukuvad (ehk miks toimuvad avariid maismaal) ja alles peale seda vale käitumise tagajärgede likvideerimisega erineva ohutus- ja päästevarustuse näol.

PS: mosse, Peetri elektroonika ÜKS jubin maksab samapalju, kui kõik Eesti päästjate paadid koos kalaloodidega kokku... umbes nii. Riigil pole ka nii kanget tehnikat oma mõõdistuslaevadel, nii olen ma aru saanud. Riistal ja riistal on ikka vahe sees.

Edit: eilne TV3 uudistes näidatud lõik (härra Kase ülimalt mõistliku jutu peale) on ehedaim näide VALEST propagandast, sest jäeti ütlemata oluilisim - nii EI TOHI mitte kunagi paadi peal liikuda ega seista. Nende kodukalt alates 2:17. Õpetatakse, kuidas juba lauslollusest tingitud vees hulpiv tegelane õigesti paati tagasi tirida, mitte seda, et käitumine oli enne üleparda käimist üdini vale. Ja nii inimesed vaatavadki ja teevad järgi, ning siis 2011 "imestame", miks on jälle lisandunud uppunuid...

Edit2: tegelikult peaks kipper.ee ja kalale.ee koos VA ja eurorahadega tegema teavituskampaania ÕIGEST käitumisest. Seejurues kalameeste puhul on see veel kordi olulisem, TV3 puhulgi "mängiti" ju kalamehi, mitte perega merel korralikul kaatril/jahil puhkust veetvat seltskonda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 11:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Autodega juhtuvad õnnetused TAVALISELT kahel põhjusel:

1) Inimene ei oska tegelikult autot kasutada (ei saa aru, mis võtete rakendamine oleks olukorras kohane)

2) Inimene oskab põhimõtteliselt autot kasutada, aga ei tee õigeid asju õigel hetkel, sest tähelepanu on mujal.

Ma arvan, et vee peal on üldjoontes samamoodi. Lisanduvad muidugi tõelised ootamatused, tüüpi teele kargav põder. Ma ei tea, mis selle vaste vee peal on, kuulus tapjalaine?

Hoolimata sellest, et enamusi õnnetusi saaks inimesed ise ära hoida, ei maksa siiski ohutusvarustuse tähtsust alahinnata. Isegi inimesed, kes proovivad kõike teadlikult õigesti teha, eksivad varem või hiljem (lihtne analoogia on see, et peaaegu igaüks on oma elus kogemata maha pillanud mingi sööginõu, mille lõhkumine oli küll viimane asi, mis tema kavatsuste hulka kuulus). Selles punktis astubki ohutusvarustus mängu.

Olgugi et ma proovin nii maa kui vee peal hoolas olla ja kõikvõimalikke ohtusid ennetada, kasutan ma ikkagi turvavööd ja paukvesti. Ega nad mu elu HULLEMAKS küll kuidagi ei tee.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
smboards kirjutas:
Olgugi et ma proovin nii maa kui vee peal hoolas olla ja kõikvõimalikke ohtusid ennetada, kasutan ma ikkagi turvavööd ja paukvesti. Ega nad mu elu HULLEMAKS küll kuidagi ei tee.

Asoluutselt päri aga nagu Sa ise ka ju kirjutad, kas teadlikult või pigem alatedlikult, siis on ohutus Sinu enda jaoks tähtsuse järjekorras nii:
1. oled ise hoolas
2. mõtled ehk püüad probleeme ennetada õige käitumisega
3. alles siis loodad ohutusvarustusele

Aga mis on Eesti liiklus- ja mereohutuskampaaniad? "Varustus päästab elu, ole nii loll ja oskamatu, kui tahes". Mina võitlen selle vastu.

Päästevestiga on iseendal raskuseid, julgen tunnistada. Maismaal pole vöö aga kunagi seganud. Ahjah, kindlasti on meie hulgas ka neid, kes mõnikord kasutavad kahveltõstukit. Olete täheldanud, et ka neil on 2-punkti vöö! Mina pole aga elus kordagi näinud, et keegi seda üldse oleks väljagi tõmmanud ja ma olen elus ikka väga palju tõstukiga tehtavaid töid näinud. Nii umbes 500 000 kuni 1 miljon tonni kaupa või isegi veel kordi rohkem on ladustatud... (laoseisu number oli mingil hetkel 64000 tonni kakaod ja kakaotooteid, mis kõik tulid ju laevaga läbi mitmekordse tõstukitega laadimise/lossimise) edit: ja olen ka näinud tõstuki ümberkukkumist, kus õnneks juht peale põrutuse muud viga ei saanud ja masina alla ei jäänud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ohutunne kaob inimestel väga kiiresti! Vaatasin terve suve Tilgus möllvaid skuutrimehi- neist umbes pooled tegelesid asjaga tõsisemalt ja oskasid ka päästevarustusest lugupidada. Samas oli päris palju seltskondi kus ühe tegelase skuuter käis käest-kätte. paljud sõitsid esmakordselt ja veel rohkem tegelasi panid mööda lahte punn põhjas ujukateväel ilma vestita. Ja seda tehti ka kui meri augustis külmaks läks (vesi 13 kraadi) :roll:

seda tegevust võiks võrrelda maapeal ralliautosse istumisega ilma kiivri ja rihmadeta...

niikaua kuni ei osata sellises olukorras ohtu tunnetada on palju loota, et kuskil rahuliku järvepeal midagi pareneks :!:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 12:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tauri, kahjuks oleme näinud, keelanud ja mis sellest kasu? Vastu saad, et "sitt mees oled, kardad vää?" jms puhas pask omajagu umbjoobes ja 99% juhtudest oluliselt noorema ja elukogemusevaesema kaadri poolt. Sama asi käib ka ATV'de jms kohta. Kõige hullem, et juhused on olnud iseenda töökaaslastega või tuttavatega mõnel firma- või kinnimakstud üritusel.
Ei karda ja ei kipu ka esimesena kivi kapsaaeda viskama, kuid tihtipeale minnakse ka kaalutletud riski piirist räigelt üle. Näiteks "sodi peaga" skuutri või ATV'ga (krossirajal pimedas) kiiruskatsete tegemine. Mina oma "kolme õlle" ja teistest 5+ aastat pikema elamise kogemusega läksin hoopis põrra-põrra a'la traktor 30 km/h, omavanune naisterahvas perapeal, ümbruskonda mööda spetsradasid uudistama. Pole ju ka ilus tegu, kuigi avalikel teedel ei sõitnud. Õnneks on mul teiste arvamusest ja ilkumisest jumala poohui.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 13:25 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Tubli, Peeter, tehtud! Paat, riided, õng ja mees ise järvepõhjas fikseeritud ja välja toodud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 13:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Okt 2008 15:05
Postitusi: 67
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Aga mis on Eesti liiklus- ja mereohutuskampaaniad? "Varustus päästab elu, ole nii loll ja oskamatu, kui tahes". Mina võitlen selle vastu.


Ma ei ole Priidu väitega päris nõus. Varustus võib päästa elu. Pealegi ei saa mere ja auto õnnetusi üksteisega võrrelda. Kui välja jätta skuutrid ja kiired mootorpaadid, mõnel üksikul juhul ka purjelauad ja võib-olla midagi veel (> 30 nm/h), siis enamus õnnetusi juhtub merel väikestel kiirustel, mis inimest füüsiliselt ei vigasta.

Seega isegi siis kui oled loll ja oskamatu, kuid sul on päästevest seljas, siis oled sa kordades rohkem kaitstud, kui maanteel 90 km/h autoga sõites.

Ka päästeamet ise tunnistab, et päästevestid oleksid võinud tänavu päästa kümneid inimesi (vt Postimees)

_________________
Müüa Hobie Cat 13.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 13:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Termiit, mina jälle vaidleks Sulle vastu :D :D :D
Räägime siis kiirusest: kiirus ise ei tapa ega vigasta maismaal, äkiline seiskumine teeb seda. Erand on tsiklid, kus enne seikumist suure kiirusega tagumiku peal sõidetakse. Vaat seal on ainumõeldav ülikorralik varustus, see mitte ei päästa elu vaid kõigepealt kannikanaha. Kuid kui elundidoonor ikka linnavahel otse 150'ga kaubiku külge sõidab...

Tead mis aga merel teeb sama - tuuleKIIRUS. Kiirus on kiirus. Kui maismaal kõva tuul tekitab üli-üli harva õnnetusi, näiteks haagisputka puhub sõidu ajal ümber, langetav puu/oks autole vms, siis tuule kiirus veekogul on peamine õnnetuste põhjustaja. Ja ei ole vahet, et näiteks purjekas liigub vaid mõniteist km/h, iseeneselikul halssides tuleb poom kuklasse sõiduauto maantekiirusega. Kokkupõrkejõududes vahet pole, kas liigub pea posti poole või post pea poole samal kiirusel.

Jõuamegi samale järeldusele: üliaeglane liikumine maismaal on niipalju ohutu, et mingeid turvavahendied pole nagu eriti tarvis. Sama ka veepeal: tuuletu ilmaga on ikka kuradi raske ennast poomiga üle parda "orgunnida" ja ka tuulest tingitud triiv on olematu - vette kukkudes ei lähe paat kuhugile kaugele.

Nagu tead, siis täpselt nii loogiliselt ongi vestide kasutamine kaetud tekiga alustel reguleeritud. Tegelikult peaks kõigilt autos viibijatelt nõudma ka korraliku lõuaosaga kiivri ja HANS-seadme kasutamist, sest see välistab viimasegi võimaluse raskete näo- ja kaelavigastuste tekkeks ka kõige enamaarvulise airbagidega autos. Kuid mistahes liikumisega seotud surmad olid ja jäävad, vanasti kukuti hobustega surnuks ja sõideti vankriga kraavi; libastuti mägiteedel ja kukuti kuristikku etc, on sama ka 21.sajandil.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Sept 2010 15:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1216
Asukoht: Rammu / Kopli
Lenne in action:
Pilt
Tubli Peeter !


Viimati muutis kussu, Teisipäev, 14 Sept 2010 15:22, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 94 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group