Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Küsimus meeskonna komplektsuse tagamise suhtes merel olles
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 11:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
Kuna olen hankimas natuke suuremat alust kuni 10 inimesele siis tekkis mul selline küsimus millele ise ma vastust ei suuda välja mõelda, kindlasti aga on kellelgi siin see vastus olemas.
Kui purjealuse pardal on näiteks ca 10 inimest või rohkem ja kohati aluse haldamisega palju tegemist siis milliste vahenditega oleks võimalik tagada, et keegi poleks vahepeal 'ära kadunud', ei hakka ju koguaeg loendama inimesi ehk kas äkki on olemas mingid üldlevinud reeglid mis vähendaks võimalust sellise märkamatuks jääva MOB tekkeks. Vaadates neid ülisuuri jahte kus pardal mitukümmend inimest ja vesi käib üle parraste, peaks mingi lahendus ikka olemas olema.
Usun, et see küsimus võib olla naljakas aga teadmatuse või oskamatuse tulemus võib olla enam mittenaljakas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 11:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
Lisan veel, et ma ei pea silmas majakaid ega muud tehnikat millega veest inimesi üles otsida vaid just korda, et nad sinna ei satuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 12:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 15:58
Postitusi: 182
Asukoht: Viimsi
See küsimus peegeldab kogenematust. Kogenematus aga ütleb, et pole mõistlik osta endale suurt alust, sest ei oska meeskonda juhendada. Suur alus samas ei pruugi tähendada suurt meeskonda. 40 jalasega võib ka kenasti kahekesi sõita.

Ei lähe purjealusel keegi niisamuti kaduma kui neid seal juhuslikult juba 50+ pole ja kord puha käest ära.

Karvase ilmaga avamerel kasutatakse lifeline ehk siis selliseid liine, mille külge turvarakistega kinnitutakse, siis ei saa mitte üle parda ära kaduda.

Mina kasutan oma jahi pardal seda lahendust igapäevaselt lastega. Mitte üks laps ei välju kokpitist ilma et oleks kinnitatud rakiste ja turvaotsaga liini külge.See ei piira nende liikuvust kuid tagab, et nad vette ei kao.
Lapse vette kaotamine tähendab üldiselt halvimat, seega tõepoolest tasub neid kinni siduda.

Täiskasvanu, kes on kord täis riietes külma vette lajatanud teab väga hästi, kui abitu on see olukord.

Üldine reegel on, et mida vähem on pardal inimesi, seda hoolikamalt tuleb selliseid asju läbi mõelda, sest abikäsi on vähe.

10 inimesega pardal, keda roolimees juhendada oskab ja kes ise lambad pole, on oluliselt lihtsam toimida.

PArem on igatahes mitte soovimatult ujumas käia, aga ikkagi juhtub, mistõttu MOB manöövrit võiks kah harjutada vahest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 13:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
griti kirjutas:
See küsimus peegeldab kogenematust. Kogenematus aga ütleb, et pole mõistlik osta endale suurt alust, sest ei oska meeskonda juhendada. Suur alus samas ei pruugi tähendada suurt meeskonda. 40 jalasega võib ka kenasti kahekesi sõita.

Ei lähe purjealusel keegi niisamuti kaduma kui neid seal juhuslikult juba 50+ pole ja kord puha käest ära.

Karvase ilmaga avamerel kasutatakse lifeline ehk siis selliseid liine, mille külge turvarakistega kinnitutakse, siis ei saa mitte üle parda ära kaduda.

Mina kasutan oma jahi pardal seda lahendust igapäevaselt lastega. Mitte üks laps ei välju kokpitist ilma et oleks kinnitatud rakiste ja turvaotsaga liini külge.See ei piira nende liikuvust kuid tagab, et nad vette ei kao.
Lapse vette kaotamine tähendab üldiselt halvimat, seega tõepoolest tasub neid kinni siduda.

Täiskasvanu, kes on kord täis riietes külma vette lajatanud teab väga hästi, kui abitu on see olukord.

Üldine reegel on, et mida vähem on pardal inimesi, seda hoolikamalt tuleb selliseid asju läbi mõelda, sest abikäsi on vähe.

10 inimesega pardal, keda roolimees juhendada oskab ja kes ise lambad pole, on oluliselt lihtsam toimida.

PArem on igatahes mitte soovimatult ujumas käia, aga ikkagi juhtub, mistõttu MOB manöövrit võiks kah harjutada vahest.


Ma natuke parandaks oma algteksti selliselt, et mitte meeskonna jälgimine vaid külalistena pardal olevate mittemeeskonnaliikmete jälgimist pean rohkem silmas, meeskonnaga on aru saadav kõik. Mis aga puutub kogemustesse siis suurema alusega seda pole jah, sellepärast küsingi, siiamaani erinevates kaatrites ikka enamvähem kõik õlg õlakõrval istunud ja seal pole seda küsimust nagu tekkinud. Lifeline tean mis on ja kuidas toimib aga see ka selline tehniline vahend mis sind füüsiliselt välja ei lase kukkuda. Huvitab aga pigem organisatoorne tehnika, nagu ka see nagu ütlesid, et ilma lifeline -ta ei või tekile tulla, see ka reegel.
Aga võib olla polegi selliseid kuldreegleid ja kõik oleneb situatsioonist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 13:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Ma kasutaks mujalgi tuntud praktikat - paned inimesed paari. Üks jälgib, mida teine teeb, keegi ei tee midagi paarilise teadmata jne. Seda juhul, kui inimesi on tekil tõesti palju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 13:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 15:58
Postitusi: 182
Asukoht: Viimsi
Promillid kontrolli alla :D päris tõhus reegel - kui mitte tõhusaim.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Okt 2010 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mina olen kasutanud praktikat, et kes on roolis, on ka "kapten" ja vastutab. Roolis olija asi on ju kõike enda ümber jälgida ja kamandada.
Promillid kajutisse, ka see on täitsa pädev lahendus.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Okt 2010 08:38 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
Tänud eks vaatan siis edasi ise.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Okt 2010 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kunagi kui "Juku" -ga reise tegime siis sellega küll häda ei tekkinud.
Ei läinud meil kedagi kaotsi.

Vahest harva suutsid mõned mehed sadamas .. pissile minna ja maha jääda.
Tuli siis tagasi minna ja peale võtta, Kuid sõidupealt pole siiani kedagi ära kadunud.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group