Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Küsimus meeskonna komplektsuse tagamise suhtes merel olles
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=5418
1. leht 1-st

Autor:  karu [ Reede, 01 Okt 2010 11:18 ]
Teema pealkiri:  Küsimus meeskonna komplektsuse tagamise suhtes merel olles

Kuna olen hankimas natuke suuremat alust kuni 10 inimesele siis tekkis mul selline küsimus millele ise ma vastust ei suuda välja mõelda, kindlasti aga on kellelgi siin see vastus olemas.
Kui purjealuse pardal on näiteks ca 10 inimest või rohkem ja kohati aluse haldamisega palju tegemist siis milliste vahenditega oleks võimalik tagada, et keegi poleks vahepeal 'ära kadunud', ei hakka ju koguaeg loendama inimesi ehk kas äkki on olemas mingid üldlevinud reeglid mis vähendaks võimalust sellise märkamatuks jääva MOB tekkeks. Vaadates neid ülisuuri jahte kus pardal mitukümmend inimest ja vesi käib üle parraste, peaks mingi lahendus ikka olemas olema.
Usun, et see küsimus võib olla naljakas aga teadmatuse või oskamatuse tulemus võib olla enam mittenaljakas.

Autor:  karu [ Reede, 01 Okt 2010 11:22 ]
Teema pealkiri: 

Lisan veel, et ma ei pea silmas majakaid ega muud tehnikat millega veest inimesi üles otsida vaid just korda, et nad sinna ei satuks.

Autor:  griti [ Reede, 01 Okt 2010 12:44 ]
Teema pealkiri: 

See küsimus peegeldab kogenematust. Kogenematus aga ütleb, et pole mõistlik osta endale suurt alust, sest ei oska meeskonda juhendada. Suur alus samas ei pruugi tähendada suurt meeskonda. 40 jalasega võib ka kenasti kahekesi sõita.

Ei lähe purjealusel keegi niisamuti kaduma kui neid seal juhuslikult juba 50+ pole ja kord puha käest ära.

Karvase ilmaga avamerel kasutatakse lifeline ehk siis selliseid liine, mille külge turvarakistega kinnitutakse, siis ei saa mitte üle parda ära kaduda.

Mina kasutan oma jahi pardal seda lahendust igapäevaselt lastega. Mitte üks laps ei välju kokpitist ilma et oleks kinnitatud rakiste ja turvaotsaga liini külge.See ei piira nende liikuvust kuid tagab, et nad vette ei kao.
Lapse vette kaotamine tähendab üldiselt halvimat, seega tõepoolest tasub neid kinni siduda.

Täiskasvanu, kes on kord täis riietes külma vette lajatanud teab väga hästi, kui abitu on see olukord.

Üldine reegel on, et mida vähem on pardal inimesi, seda hoolikamalt tuleb selliseid asju läbi mõelda, sest abikäsi on vähe.

10 inimesega pardal, keda roolimees juhendada oskab ja kes ise lambad pole, on oluliselt lihtsam toimida.

PArem on igatahes mitte soovimatult ujumas käia, aga ikkagi juhtub, mistõttu MOB manöövrit võiks kah harjutada vahest.

Autor:  karu [ Reede, 01 Okt 2010 13:03 ]
Teema pealkiri: 

griti kirjutas:
See küsimus peegeldab kogenematust. Kogenematus aga ütleb, et pole mõistlik osta endale suurt alust, sest ei oska meeskonda juhendada. Suur alus samas ei pruugi tähendada suurt meeskonda. 40 jalasega võib ka kenasti kahekesi sõita.

Ei lähe purjealusel keegi niisamuti kaduma kui neid seal juhuslikult juba 50+ pole ja kord puha käest ära.

Karvase ilmaga avamerel kasutatakse lifeline ehk siis selliseid liine, mille külge turvarakistega kinnitutakse, siis ei saa mitte üle parda ära kaduda.

Mina kasutan oma jahi pardal seda lahendust igapäevaselt lastega. Mitte üks laps ei välju kokpitist ilma et oleks kinnitatud rakiste ja turvaotsaga liini külge.See ei piira nende liikuvust kuid tagab, et nad vette ei kao.
Lapse vette kaotamine tähendab üldiselt halvimat, seega tõepoolest tasub neid kinni siduda.

Täiskasvanu, kes on kord täis riietes külma vette lajatanud teab väga hästi, kui abitu on see olukord.

Üldine reegel on, et mida vähem on pardal inimesi, seda hoolikamalt tuleb selliseid asju läbi mõelda, sest abikäsi on vähe.

10 inimesega pardal, keda roolimees juhendada oskab ja kes ise lambad pole, on oluliselt lihtsam toimida.

PArem on igatahes mitte soovimatult ujumas käia, aga ikkagi juhtub, mistõttu MOB manöövrit võiks kah harjutada vahest.


Ma natuke parandaks oma algteksti selliselt, et mitte meeskonna jälgimine vaid külalistena pardal olevate mittemeeskonnaliikmete jälgimist pean rohkem silmas, meeskonnaga on aru saadav kõik. Mis aga puutub kogemustesse siis suurema alusega seda pole jah, sellepärast küsingi, siiamaani erinevates kaatrites ikka enamvähem kõik õlg õlakõrval istunud ja seal pole seda küsimust nagu tekkinud. Lifeline tean mis on ja kuidas toimib aga see ka selline tehniline vahend mis sind füüsiliselt välja ei lase kukkuda. Huvitab aga pigem organisatoorne tehnika, nagu ka see nagu ütlesid, et ilma lifeline -ta ei või tekile tulla, see ka reegel.
Aga võib olla polegi selliseid kuldreegleid ja kõik oleneb situatsioonist.

Autor:  martn32 [ Reede, 01 Okt 2010 13:28 ]
Teema pealkiri: 

Ma kasutaks mujalgi tuntud praktikat - paned inimesed paari. Üks jälgib, mida teine teeb, keegi ei tee midagi paarilise teadmata jne. Seda juhul, kui inimesi on tekil tõesti palju.

Autor:  griti [ Reede, 01 Okt 2010 13:29 ]
Teema pealkiri: 

Promillid kontrolli alla :D päris tõhus reegel - kui mitte tõhusaim.

Autor:  PriitV [ Reede, 01 Okt 2010 14:04 ]
Teema pealkiri: 

Mina olen kasutanud praktikat, et kes on roolis, on ka "kapten" ja vastutab. Roolis olija asi on ju kõike enda ümber jälgida ja kamandada.
Promillid kajutisse, ka see on täitsa pädev lahendus.

Autor:  karu [ Laupäev, 02 Okt 2010 08:38 ]
Teema pealkiri: 

Tänud eks vaatan siis edasi ise.

Autor:  Peeter Ude [ Laupäev, 02 Okt 2010 13:40 ]
Teema pealkiri: 

Kunagi kui "Juku" -ga reise tegime siis sellega küll häda ei tekkinud.
Ei läinud meil kedagi kaotsi.

Vahest harva suutsid mõned mehed sadamas .. pissile minna ja maha jääda.
Tuli siis tagasi minna ja peale võtta, Kuid sõidupealt pole siiani kedagi ära kadunud.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/