Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 78 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Jaan 2012 10:21 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
Kaspar kirjutas:
Head foorumlased, kapten oli kaine ja seda kinnitab ka kohapeal tehtud meditsiiniline kontroll. Õnnetused sünnivad ikka mitme asja koosmõjul ja eks ma mõne aja pärast seda kõike ka kommenteerin.

Noh kas mõniaeg möödas juba?

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: emily
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Jaan 2012 11:27 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
[paistab jah,et midagi ikka tahetakse kövasti kinni mätsida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Jaan 2012 19:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
vahva.madrus kirjutas:
Laeva eest vastutab laeva kapten PUNKT.

Väikelaeva mere- ja sõidukõlblikkuse ning tehnilise korrasoleku eest vastutab väikelaeva omanik.
Väikelaeva nõuetekohase varustatuse eest vastutavad väikelaeva omanik ja väikelaeva juht PUNKT.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 03:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Poisid aitab küll ja unustame selle teema !
Käige ise niimoodi võõra alusega hunnikus ära ja siis andke foorumis teistele selgitusi ! Tema võibolla ei taha neid jagada ja samuti jahiomanik kes ei ole kohustatud seda ammugit tegema !
See on valus teema !
Kui aeg ükskord küpseks saab siis räägivad ise !

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 09:13 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
tollboy kirjutas:
Poisid aitab küll ja unustame selle teema !
Käige ise niimoodi võõra alusega hunnikus ära ja siis andke foorumis teistele selgitusi ! Tema võibolla ei taha neid jagada ja samuti jahiomanik kes ei ole kohustatud seda ammugit tegema !
See on valus teema !
Kui aeg ükskord küpseks saab siis räägivad ise !


Miks Sa ühes teises teemas muud laulu laulad?

tollboy kirjutas:
Jah ootaks isegit seletusi mis juhtus ,miks juhtus ja miks purjetada ei saanud ?
Olles ka ise just vahemerelt jahi toonud siis oleks millest õppida !


Enamuse huvi Emily loo vastu ongi ainult mis ja miks. Ja kas oleks millest õppida. Vabandan kui liig kriitiliseks muutusin.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 10:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Andrez kuna mehed on äkiste kuskilt karupeest koju jõudnud ning vahepeal miskit juhtunud millest keegi mittemidagi ei tea ! See mis Emily teemas seal ju kõik teadsid kuskohast jaht tuli ja kuhu jõudis !

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 10:51 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Eh mis vahet seal on? Kui Emily lugu poleks pressi jõudnud ei teaks ka sellest keegi mitte midagi. Täpselt samamoodi võib sellest teisest loost rääkida, et kõik teadsid kust tuli ja kuhu läks, vahepeal oli ju lausa reporter pardal. Ok, aga pole mõtet vaielda, viinamarjad on hapud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 13:02 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Ahoi!
ma võtan siis kätte ja kirjutan väiksed read Emily teemal nagu lubasin.
Nagu ikka, juhtuvad suuremad õnnetused mitme halva teguri koosmõjul. Antud juhul olid siis nendeks tormine ilm, pimedus, kapteni liigne enesekindlus, rooliketi purunemine, avarii roolipinni mittesobimine, reisijate paanika. spekulatsiooni kapteni purjusolekust lükkas õnneks ümber kohapeal käinud kiirabi. Kui see oleks olnud teisiti, siis tõenäoliselt võiks kindlustushüvitisest ainult und näha. Etteruttavalt ütlen, et ERGO-ga sujus kõik väga ladusalt ja tänaseks on asi lahendatud.
Aga olukord oli siis järgmine.
Jaht tuli koos pardal olnud kaheksa inimesega (ei olnud seotud tavapärase charteriga) Naissaarelt ja püüdes veidi paremat lainenurka saada, hoiti kurssi kopli lahe suunas. Laine oli päris kõrge ja tuult samuti 15 m/s. Kuskil Paljassaare juures võeti kurss suhteliselt lähedalt poolsaare otsast mööda. Selles mõttes oleks võinud loomulikult kaugemalt minna, aga kaardiplotteri vanade kursijoonte järgi oli sealt ennegi sõidetud ja vett piisavalt. Kuskil neeme otsa juures purunes roolikett ja jaht muutus juhitamatuks (sõideti mootoriga), roolileht oli jäänud ca 40¤ nurga alla ja laine koosmõjul kalduti ohtlikult poolsaare lähedale. Avarii roolipinni otsimine kokpiti luugi alt (kus hirmunud inimesed ei tahtnud püsti tõusta) võttis aega. Kui see paigaldatud saadi, siis selgus et keeramiseks tuleks maha võtta ka mõlemad roolirattad. 90¤ nurga alla pannes jäi ette ahtrikantsli post ja 180¤ nurga all polnuks enam keerajat :) püüti ka vöörivindiga asja parandada, samuti reversiga, aga juhtus see, et mingil hetkel oli esimene kontakt kividega ja laine ning tuule koostöös jõudis Emily lõpuks kenasti radariposti juurde. Ankrut vette lasta ei jõutud ja sellel jahil ei ole see ka nii lihtne. Eriti veel pimedaga kõrges murdlaines. Inimesed olid päästevestides ja shokis, kuid viga keegi ei saanud ja päästeamet toimetas nad kenasti kaldale. Hommikul, kui meri oli rahunenud algas päästeoperatsioon mille kulg leidis ka kajastamist igal pool..

Ma ei tahaks rohkem sel teemal kuulda spekulatsioone Emily tehnilisest seisukorras, kapteni joobest, millegi kinnimätsimisest jne. Kui keegi on huvitatud lobisema sel teemal, siis Kipperi päästevestiüritusel võin saunas rääkida.

Pigem arutaks sel teemal, kuidas oleks olukorda võinud päästa.

Mis järeldusi aga enda jaoks tehtud sai?
Kõiki roolisüsteemi detaile tuleb regulaarselt kontrollida
Avariiroolipinn peab olema kiirelt kättesaadav ja ka kasutatav
Pimeduses tasub alati hoida ohutumat distantsi rannikuga (ka tuttavaga)
Päästevestid, raketid jne peavad olema töökorras ja lihtsalt leitavad
Mobiiltelefon võiks olla siiski veekindel (või veekindlas kotis) ja aku laetud
Ankrut peab olema võimalik kiiresti vabasta ja veesata ka ilma juhtpuldita
Alati siiski üks oskaja peale kapteni ka pardal
Kindlustuse pealt ei tasu kokku hoida, ainuüksi päästeoperatsiooni arveid tuli ca 7000€ eest (kallid olid kaks katki läinud tõstepatja).
Tänud aga kõigile, kes abiks olid. Emily aga ootab angaaris optimistlikult kohe-kohe algavaid parandustöid.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 13:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Mulle jääb ikka arusaamatuks, kuidas jõuti välja sinna kohta, kus lõpuks kinni oldi. Kui rooli rike toimus neeme otsa juures, oleks sel ajal puhunud loodetuul minu arust pidanud kandma vabalt triiviva jahi kenasti kaldast eemale. Kas tehti mootoriga manööverdada üritades asi hullemaks? Või on seal loodetuulega mingi hoovus ja lainete keeramine ümber neemeotsa? Või veel midagi, mida ma ei oska näha?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 14:02 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Jäeti käik sisse ja rool nurga alla sel ajal kui pinni otsiti ja paigaldati? Loogika järgi oleks alus sealt allatuult eemale liikunud, kui lihtsalt triivi jätnud oleks. Või olen ma millestki valesti aru saanud. Minu jaoks ongi ainus müstika see vastutuult kaldasse sõit.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 14:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Tallinna madala tuuleinfo ei pruugi pahatihti muidugi ühtida Paljassaare poolsaare otsas toimuvaga. Fakt on see mida oma silmaga nägin - hommikul kell 6 oli tuul otse N koos lainega. Kuna keegi foorumlastest (ka mina ise) sel ajal pardal ei olnud, siis pole mõtet tuule suunast spekuleerida.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 14:40 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Kaspar kirjutas:
Tallinna madala tuuleinfo ei pruugi pahatihti muidugi ühtida Paljassaare poolsaare otsas toimuvaga. Fakt on see mida oma silmaga nägin - hommikul kell 6 oli tuul otse N koos lainega. Kuna keegi foorumlastest (ka mina ise) sel ajal pardal ei olnud, siis pole mõtet tuule suunast spekuleerida.


Tänud! Pilt selge! Siis pole ju tõesti midagi teha kui rooli pole ja oled pimedas suure lainega nii lähedal.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: to kaspar
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 15:44 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
sel ool,kui emily kividesse porutas,oli tuul kogu oo nw ja mitte 15 m.sek,vaid 5..8 m.sek,laine oli kuskil 0,5..0,7 m,valja arvatud tallinki lained seal kivides,olin sel ool tool tallinna lahe piirkonnas,kui ka kopli lahes.kui tekib tuule tugevuses kysimusi,siis on ju voimalik voimalik vaadata vahemadala tuulemooturit takka jargi,kui sul on tutvusi selles interneti asjus.ilm ilmaks,aga seati ohtu ju mitmete inimeste elu,kas sellel kipparil oli yldse vaikelaeva tunnistus olemas ja teiseks huvitab mind,et,kui soideti mootoriga,suur jahtlaev,tuul ,ytleme keskmine NW,sellise tuulega soidetakse otse tallinna lahte ja kogu lugu. vaga ilusti avaldas oma kommentaari Saarso,ise olen ka samal arvamusel. Et siin nyyd sellest palju raagitakse,olen taiesti nous,opitakse vigadest ja need avariid,rumalad,voi mitte rumalad olgu opetuseks teistele. ikkagi inimelud on mangus ja jahi omanik,operaater,peab teadma,kellele jaht usaldada.Kui Emily vedas reisijaid ,kas tal igaaastased ylevaatused olid olemas,kas siis ylevaatuste ajal ei avastatud,et teie nn.rooloikett on kehvavoitu? voi oli ikkagi midagi muud seal mangus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 15:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Aitäh, Kaspar, väga hea ja õpetliku ülevaate eest.
Siin on ju kõigile mõtlemisainet oma jahi tehnilise korrasoleku ja selliste olukordade vältimise teemadel.

Tänud veelkord ja Emilyle kiiret paranemist!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Jaan 2012 18:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
AndresA kirjutas:
Jäeti käik sisse ja rool nurga alla sel ajal kui pinni otsiti ja paigaldati? Loogika järgi oleks alus sealt allatuult eemale liikunud, kui lihtsalt triivi jätnud oleks. Või olen ma millestki valesti aru saanud. Minu jaoks ongi ainus müstika see vastutuult kaldasse sõit.


Kuna ei ole alust arvata, et Kaspari jutus oleks teragi valet.
Ehk sündmuste kulg on loogiline.
Siis antud lahendus, masin tööle jätta ja võimalikult kalda lähedale sattuda oli ainuvõimalik.

Tuleks pigem üelda, et olukorra väga habade lahenduste, parim võimalik.
Antud ilmastiku oludega juhitamatut jahti, laevateedelt päästa.... ,pime..., lainetus..., paanikas bazzaziirid... . Ja arvestades ilma, kas selle jahil on ka pukseerimiseks sobiv koht olemas = ???
Vööri knaabid, seda valu vastu ei peaks.
Muidugi Kaspari tarkuseterad....

Kaspar kirjutas:
Mis järeldusi aga enda jaoks tehtud sai?
Kõiki roolisüsteemi detaile tuleb regulaarselt kontrollida
Avariiroolipinn peab olema kiirelt kättesaadav ja ka kasutatav
Pimeduses tasub alati hoida ohutumat distantsi rannikuga (ka tuttavaga)
Päästevestid, raketid jne peavad olema töökorras ja lihtsalt leitavad
Mobiiltelefon võiks olla siiski veekindel (või veekindlas kotis) ja aku laetud
Ankrut peab olema võimalik kiiresti vabasta ja veesata ka ilma juhtpuldita
Alati siiski üks oskaja peale kapteni ka parda


See on hea, et need kirja said. Kuid tegu on elementaarsete asjadega. Loodame, et parandus edukalt lõpule jõuab.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 78 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group