Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kalalaev Florence ja Soome pääste
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 19:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 19:09
Postitusi: 62
Kalalaeva uppumine ei ole küll otseselt selle foorumi teema, aga minu tähelepanu köitis üks fakt sellest uudisest.

Nimelt olevat õnnetuskoha poole (13 miili Aegnast põhja suunas) teele asunud Soome piirivalvekaater Turust. Turust? Kas soomlaste lähim päästealus asub tõesti Turus?

_________________
Maarott - esmaste vesiroti tunnustega...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 20:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
minu jaoks on kogu see lugu müstika. meri oleks pidanud olema tunni ajaga rib'e ja piirivattide suuremaid kaatreid triiki täis. see on ju SIINSAMAS. reaalsus on aga, et merilõvi läks välja "siis kui tööpäev algas" ja tööd tegi ainult helikopter, mis tõusis üles 1h40m post factum. reaalselt oli aga oli täna see päev kus oleks vaja olnud rohkemalt silmi kui 1 helikopter - nähtavust lihtsalt ei olnud.

OT: mis siis täpsemalt juhtub kui ma keset Tallinna lahte kiilu kaotaks? helistaks sõbrale kes järgi tuleks? või on mingi lootus, et lisaks Merilõvile ehk POLITSEILE meil merel ka pääste tuleb? Või kui tuleb siis millega tullakse?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 20:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
Mis sa põed, tullakse siis kui tullakse... Vist, kui tullakse...

Müstiline lugu tõesti, ega kaubalaev ju ka ei saanud arugi, et sõitis siiski üsna suurest alusest üle?

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 20:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
kusjuures niipalju, kui mina aru saan, siis ametivõime on sul mõtet tülitada tõesti vaid siis, kui sul põhi alt läinud ja paat uppumas, muudel juhtudel ongi nii, et helista sõbrale.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 20:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1475
Asukoht: Kesse/Tallinn
Õnneks hakkab lisaks sõpradele tekkima ka vabatahtlik merepääste, mis teatud piirkondades juba ka täna vägagi abiks saab olla. Riigistruktuuridega on meil paraku nagu on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
Selle vabatahtliku päästega on ka pisut hapud lood, Infra lihtsalt puudub, kui mul siin koduhoovist 1-2 meremiili kaugusel peaks mingi õnnetus juhtuma, siis pean sõitma oma kaatriga enne umbes 40km, et esimese kasutatava paadislipini jõuda..., samas, kui meri on umbes 100 meetrit majast.
Omavalitusel kama, riigil kama... 10x rohkem leitakse põhjuseid, miks sa ei tohi slippi ehitada, kui et miks see võiks olla - nii on lihtsam, plaan puudub.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 21:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1475
Asukoht: Kesse/Tallinn
Piirivattide juurest peaksid ju "normaalmõõdus" paadi mööda looduslikku slippi sisse saama? Aga suhtumine üldiselt on küll täpselt selline nagu kirjeldad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 21:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Oeh, inimesed, ärge nüüd mingi Delfi uudise järgi küll väga põhjalikke järeldusi tehke.
Merikarhu ei tulnud kindlasti Turust vaid oli tõenäoliselt Helsinki ees patrullimas. See viga on arvatavasti seotud sellega, et soomlaste merepääste keskus asub Turus.
Millal täpselt kopter üles tõsteti ja miks saadeti kohale just Merilõvi mitte mõni piirivalve alus, ei oska niimoodi hinnata. Arvata on, et Merilõvi oli mingil põhjusel stardivalmis ja antud hetkel kõige sobivam alus. Kopter ongi meil teadupärast väljaspool tööaega 1h valmiduses.
Mis puutub üldisesse reageerimiskiirusesse, siis kas te kujutate ette, kui palju tuleb tegelikult raadiopoide valehäireid? Kui iga sellise peale reageeritaks nii, et "tunni ajaga on meri rib'e ja piirivattide suuremaid kaatreid triiki täis", siis kes selle kinni maksab? Karm, aga reaalne...

AndresA kirjutas:
OT: mis siis täpsemalt juhtub kui ma keset Tallinna lahte kiilu kaotaks? helistaks sõbrale kes järgi tuleks? või on mingi lootus, et lisaks Merilõvile ehk POLITSEILE meil merel ka pääste tuleb? Või kui tuleb siis millega tullakse?

See, kas häda korral tasub tülitada ametivõime või helistada sõbrale, on juba märksa pikem teema, mida on ennegi lahatud ja saame ilmselt veel lahata. Aga üldiselt tullakse ikka, olgu sul siis "põhi alt läinud" või mõni kergem häda. On see siis politsei või piirivalve - vahet ju pole, tänasel päeval üks amet kõik ;) Tasapisi hakkame sinnamaani ka jõudma, et võibolla tulevad hoopis vabatahtlikud, nii et võib vabalt juhtuda, et helistad küll JRCC-sse aga tuleb ikka sõber :)


Viimati muutis Rehepapp, Pühapäev, 23 Okt 2011 21:38, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Okt 2011 21:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
Muhv kirjutas:
Piirivattide juurest peaksid ju "normaalmõõdus" paadi mööda looduslikku slippi sisse saama? Aga suhtumine üldiselt on küll täpselt selline nagu kirjeldad.


See on seal kasutuskõlbmatu ja kui kaustuskõlblikuks tahaks teha, siis võib noomida saada. Jeti ehk saaks sisse kuidagi, välja sealt küll midagi ei saa.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kalalaev Florence ja Soome pääste
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 00:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
kilo kirjutas:
Kalalaeva uppumine ei ole küll otseselt selle foorumi teema, aga ...

... pigem paneb see mõtlema teema üle, et mis siis, kui juhtuks ette jääma reaalselt VÄIKE veesõiduk? Isegi täna teles "onu-miilits" väitis, et suur ei pruugi tähele panna, kui ta 23-meetrisest RAUDlaevast üle sõidab :?: :?: :?: Et nii ongi, hohollist kapten/tüürimees joob ennast kooma, pilukad ei oska radarit, AIS'i, plotterit ega muud kasutada ja siis lihtsalt väidetakse, et nad arvasid teele ette jäänud olevat mõne poi ja annavad täiskiirusel sirgelt edasi minna??? Ja et nii ongi aastal 2011? Me vähemalt Madis16'ga TEAME sest nägime reaalselt poid, et tükike pardaliistu jäi halli militaarpoi taha...

Kes süüdi, kas traal traalis jne, see polegi oluline. Oluline on see, et sedasorti laevadel on ikka kõigest, eriti GOLREGist ja inimeludest poohui. Kui väidetavalt oli udu nii paks, et nähtavus oli 50 meetrit ja AIS näitab kõigile sel ajal seal piirkonans sõitnud laevade kiiruseks ikka nende maksimumilähedase kiiruse, siis MILLEKS GOLREG ÜLDSE? Ja kes ning millal viimati kuulis udus kaheminutilise intervalliga udusireene??? Väidetavalt ja see on ju selge, et kalatraalil olid mehed tekil ehk õues ja oleks pidanud kuulma, sest muidu nad ju elus enam ei oleks.

Ma ei ole tõesti sattunud siia põhjarannikule ankruplatside ja laevateede lähedusse tugevate ududega aga meil peaks siinset ranna- ja saarerahvast palju olema. Haapsalu lahel pole tõesti kuulnud ja mis siin salata, egas väikelaevnikud pole ka suuremad udus vilistajad. Paar aastat tagasi Väinas tottalses piimjas udus Sõrule lähenedes ei kuulnud ühtegi vilet ja egas ise ka ei vilistanud, mis siin salata. Oleks peaaegu LIND'ile ahtrisse sisse sõitnud ;) Aga kurat suured laevad laevateedel?


Rule 19 : Conduct of vessels in restricted visibility

(a) This Rule applies to vessels not in sight of one another when navigating in or near an area of restricted visibility.
(b) Every vessel shall proceed at a safe speed adapted to the prevailing circumstances and conditions of restricted visibility. A power-driven vessel shall have her engines ready for immediate manoeuvre.
(c) Every vessel shall have due regard to the prevailing circumstances and conditions of restricted visibility when complying with the Rules of Section I of this Part.
(d) A vessel which detects by radar alone the presence of another vessel shall determine if a close-quarters situation is developing and/or risk of collision exists. If so, she shall take avoiding action in ample time, provided that when such action consists of an alteration of course, so far as possible the following shall be avoided:
(i) an alteration of course to port for a vessel forward of the beam, other than for a vessel being overtaken;
(ii) an alteration of course towards a vessel abeam or abaft the beam.
(e) Except where it has been determined that a risk of collision does not exist, every vessel which hears apparently forward of her beam the fog signal of another vessel, or which cannot avoid a close-quarters situation with another vessel forward of her beam, shall reduce her speed to the minimum at which she can be kept on her course. She shall if necessary take all her way off and in any event navigate with extreme caution until danger of collision is over.

Rule 35 : Sound signals in restricted visibility

In or near an area of restricted visibility, whether by day or night, the signals prescribed in this Rule shall be used as follows:

(a) A power-driven vessel making way through the water shall sound at intervals of not more than 2 minutes one prolonged blast.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 06:46 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 325
Põhjanaabritel on selline merepääste.Aastamaksuga 60€.Ega polegi palju.Aga kui ütlesin,et kui põhjarannikult või väinamerest abikutse saadan,siis läksid näost valgeks...
http://www.meripelastus.fi/fi/trossi.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kalalaev Florence ja Soome pääste
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 07:28 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
PriitV kirjutas:
Ja kes ning millal viimati kuulis udus kaheminutilise intervalliga udusireene???


Suvel, oli vist juulis, kui sai kah suurema uduga Naissaarel ning Aegnal käidud siis küll suured laevad lasid udusireene, vähemalt need mis Muuga kandis paiknesid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 07:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5866
Asukoht: Saaremaa
Rehepapp kirjutas:
Mis puutub üldisesse reageerimiskiirusesse, siis ....


.....mulle meenub ähmaselt ROC kursustelt et on täiesti olemas reglement kuidas kogu see asi toimib alates hädaabi sõnumist kuni päästjate saabumiseni. Vii minuti jooksul ei juhtu seal eriti midagi. Eks sedakorda oli probleem ka selles, et ilmselt ei jõudnud mehed GMDSS walkie-talkie'sid kaasa haarata ja tundub, et ka SARTi parves kaasas ei olnud. Küllap jäid need kõik laeva silda. Asjaolu, et kutsung ei saanud "confirmation"it, ilmselt protsessidele hoogu juurde ei lisanud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 11:34 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Dets 2005 18:16
Postitusi: 275
Asukoht: Kuusalu - Prangli - Tartu
Priit V:Ma ei ole tõesti sattunud siia põhjarannikule ankruplatside ja laevateede lähedusse tugevate ududega aga meil peaks siinset ranna- ja saarerahvast palju olema. Haapsalu lahel pole tõesti kuulnud ja mis siin salata, egas väikelaevnikud pole ka suuremad udus vilistajad. Paar aastat tagasi Väinas tottalses piimjas udus Sõrule lähenedes ei kuulnud ühtegi vilet ja egas ise ka ei vilistanud, mis siin salata. Oleks peaaegu LIND'ile ahtrisse sisse sõitnud Aga kurat suured laevad laevateedel?

Pühap hommikul Pranglis paksu uduga kirikusse minnes oli Tallinna ja Helsingi vahe tuututamist täis.

_________________
Jumalat, merd ja oma naist pead sina kartma ja armastama!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Okt 2011 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
rebasenahk kirjutas:
Pühap hommikul Pranglis paksu uduga kirikusse minnes oli Tallinna ja Helsingi vahe tuututamist täis.

Seda on vähemalt lohutav kuulda. Hakka juba või arvama, et pannaksegi lihtsalt "tuima" lootes radarile ja AISile. Puidust Folksul võib ju radaripeegeldi peal olla aga see võib ekraanil lihtsalt "häirena" tunduda. Sul võib ju eesõigus olla aga laipa see ei lohuta... ikka kuulad ja põgened hullunud kaubikute eest.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group