Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Vahejuhtum Naissaarel muinastulede ööl
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=6281
1. leht 3-st

Autor:  smithers [ Teisipäev, 25 Okt 2011 15:59 ]
Teema pealkiri:  Vahejuhtum Naissaarel muinastulede ööl

Tekitan kaasvõitlejatega ühe väikese diskussiooni, et kas olen mina loll või on keegi millestki valesti aru saanud. Loost enesest:

27.08.2011 kell 14.00 sildusin Naissaare sadamas minu käsutuses oleva väikelaevaga Silver Hawk 520 DC . Kinnitasin paadi vasaku pardaga kai külge. Kai ja paadi vahele panin vendrid ja paadi kinnitasin nelja otsaga. Sadamas oli ca 30 erinevat purjekat ja kaatrit. Kella 15.20 ajal tulin paadi juurde tagasi ja panin asjad paati. Kõik paadi klaasid olid terved. Seejärel väljusin paadist, et oma 2 last ja elukaaslane paati aidata. Kella 15.25 ajal sisenes Naissaare sadamasse glisseerival kiirusel PPA mootorpaat nr 15. Ujuvkai otsa juures võttis PPA paat kiirust vähemaks, liikudes kiirusega ca 10 kn ja jättes enda järgi tugeva ahtrilaine. Tekitatud laine pani kõik sadamas olevad alused tugevasti kõikuma. Olin oma paadist ca 15 m eemal ja kuulsin kuidas mu paat tugeva raksuga vastu kaid põrkus. PPA paat liikus samal kiirusel läbi terve Naissaare sadama akvatooriumi ja kinnitas ennast kai autorampi juures. Paadist väljusid kolm kiirabitöötajat ja hakkasid asju rohelisse RMK maasturisse laadima. Oma paadi juurde jõudes avastasin, et kokkupõrkest kaiga on purunenud vasakpoolse konsooli tuuleklaas. Läksin MP15 juhi juurde ja küsisin, et millest oli põhjustatud selline hoolimatu liiklemine sadama akvatooriumis. Samuti teatasin, et nende tegevuse tõttu purunes mu paadi tuuleklaas. MP15 juht vastas, et neil on kiireloomuline väljakutse ja neid ei huvita mulle põhjustatud kahju. Palusin vormistada tekitatud kahju, kuid vastati, et nemad ei vormista midagi kuna neil on väljakutse. Kiirabitöötajad laadisid samal ajal rahuga asju auto peale ja neil ei paistnud olevat väga kiire. Küsisin, et kes ja kuidas siis vormistab. MP15-lt vastati, et nemad ei tea. Seejärel helistasin kell 15.33 numbril 110 ja teavitasin juhtunust. Sealt ühendati mind piirivalvega, kes palus mind tulla 29.08.2011 kell 09.00 Tallinna piirivalvekordoni ülema juurde. Kordoni ülem palus kirjutada avaldus kahju hüvitamiseks.

Avalduse kirjutasin... saatsin lisaks pildid ja skeemi. Politsei vastas mulle peale 2 kuulist uurimist järgmist:
Teie avalduses märgitud asjaolude selgitamiseks viis politsei läbi distsiplinaarjuurdluse. Selle käigus ei leidnud kinnitust, et piirivalvekaater MP-15 liikus 27.08.2011 Naissaare sadamasse sisenemisel kiirusega või viisil, mis oleks tinginud tavalisest ohtlikuma ahtrilainetuse sadama akvatooriumis. Asjatundja arvamuse kohaselt oli Teie väikelaev sadamas sildunud väga ohtlikult. Nimelt on Naissaare sadamakai ebasobiv väikelaevade sildumiseks poordiga, sest kaivendrid asuvad üsna kõrgel ja alus võib igasuguse lainetusega vigastusi saada. Tiheda liiklusega Naissaare sadamas on aga lainetuse esinemine loomulik. Hea merepraktika kohaselt tuleks väikelaeval niisuguses sadamas vigastuste vältimiseks silduda vööriga kai poole. Seega ei olnud meie hinnangul Teie väikelaeva tuuleklaasi purunemise põhjuseks mitte piirivalvekaatri meeskonna tegutsemisel tekkinud ahtrilaine, vaid väikelaeva ebaõige paigutus sadamakai äärde.
Vastavalt riigivastutuse seaduse (RVastS) § 7 lõikele 1 võib isik nõuda avaliku võimu kandja õigusvastase tegevusega tekitatud kahju hüvitamist, kui kahju ei olnud võimalik vältida. Oleme seisukohal, et piirivalvekaatri meeskonna tegutsemine ei olnud õigusvastane, mistap Teie nõue kahju hüvitamiseks ei ole põhjendatud ning Teie taotlus jääb rahuldamata.
Juhul, kui te ei nõustu meie otsusega, on Teil RVastS § 18 lõike 2 kohaselt õigus esitada 30 päeva jooksul käesoleva vastuse saamisest kaebus halduskohtule.

Kas ma siis tõesti olen loll ja sildunud loendamatuid kordi valesti???
Kas oli äkki kaasfoorumlaste hulgas vahejuhtumil pealtnägijaid?

Autor:  smithers [ Teisipäev, 25 Okt 2011 16:02 ]
Teema pealkiri: 

Pildid ka

Manused:
leevike.jpg
leevike.jpg [ 400 KB | Vaadatud 6225 korda ]

Autor:  Toimetaja [ Teisipäev, 25 Okt 2011 16:19 ]
Teema pealkiri: 

Minu kui juristi hinnangul on alus kaebuse/hagi esitamiseks olemas.

Kui aluseid tulekskii teoreetiliselt Naissaares vaid teatud moodi kai äärde panna, siis peaks selleks olema ka eelinfo. See puudus. Teiseks tuleb igas sadamas sõita alusega nii, et see oleks ohutu. Samamoodi on tänavaliikluses, kui operatiivauto sõidab - ta ei tohi tekitada liiklusohtlikku olukorda.
Kas tunnistajaid väljaspool perekonda on?

Autor:  peebuste [ Teisipäev, 25 Okt 2011 17:17 ]
Teema pealkiri: 

Kõigepealt - saan kinnitada, et väljakutse oli ja vajadus selleks igati olemas. Siia juurde ehk veel pisike paradoks kiirabi tööst: Auto kihutab kui loom, aga meedikud lausa longivad 3. korrusele. Lihtne - kui endal süda kurgus hüppab on lootusetu patsiendi (nõrka) südant kuulda.

Kõik on vast nõus sellega, et operatiivsõidukitel peab olema rohkem õigusi ja kui seejuures ka 3. osapoole varanatuke pisut kannatab, siis pole mõtet pikemalt ohkida, eks see kuulub hüvitamisele. Sellisteks puhkudeks neil vist lausa eraldi kindlustus küljes.

Siiani oleks nagu kõik OK, aga antud juhtumi teeb põnevaks see, et Naissaarel pole sadamat! On vaid "sadamataoline inimtekkeline moodustis." See peaks hagemise õige põnevaks muutma. Ehk saab haakuda piirivalve seletusega. Nemad seal nimelt kasutavad korduvalt sõna "sadam". Seega tegutsejad arvasid end viibivat sadamas ja oleksid pidanud ka vastavalt käituma.

Minu isilkik arvamus on, et kuigi väljakutse oli kiireloomuline, siis antud juhul polnud paaril minutil tähtsust. See pole ka proportsioonis paratamatult kohale jõudmiseks kuluva ajaga. Usutavasti meedikud kinnitavad sama. Sadam või mitte, siseneva aluse juht oleks pidanud oskama olukorda hinnata ja vältima võimaliku kahju teket.

PS Olen näinud ka "Merelõvi" samas sadamas nii ringi pööramas, et tekkinud lainetus ühelt punase kere ja valge dekiga purjekalt knaabi küljest rebis.

Autor:  teinlum [ Teisipäev, 25 Okt 2011 18:03 ]
Teema pealkiri: 

Juhul, kui tunnistajad on olemas, et just selle operatiivsõiduki tegevuse tõttu klaas purunes, siis ei tohiks minuarust mingit vaidlusmomenti olla - kuna ilma tema tegevuseta seda poleks juhtunud.
Olgu ta ametlikult sadam, või mitte, see on elementaarne, et sadamas, või selle sarnases ehitise juures, kus oma 20-30 veesõidukit, käitutakse alati nagu sadamas ja vahet ei ole, kuidas keegi oma paadi kai külge on kinnitanud, või vaatan tulevikus kaugemalt, et ah valesti pandud ja mind ei koti???

Autor:  smithers [ Teisipäev, 25 Okt 2011 19:57 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult ametnikel lausa vedas, et kahju piirdus ainult minu paadiklaasiga. Sadam nimelt oli puupüsti täis ja ühtegi vaba kohta ei olnud. Õnneks olid kõik alused inimtühjad, kui need laine tagajärjel mõnusasse kreeni lõid. Oleks mõni inimene olnud ujuvkai külge kinnitatud purjekate peal siis oleks kindlasti näinud lõhkiseid päid kukkumise tagajärjel. Aga oleks poleks.
Kes aitab ja ütleb millises seadusaktis on mainitud seda sadamas liikumiseks sobivat kiirust?

Autor:  Tauri [ Teisipäev, 25 Okt 2011 20:17 ]
Teema pealkiri: 

toimetajaga 100% nõus. ja kindlasti kipperlasi asjaga kursi hoda :!:

ja muidugi samaaegselt võid anda sisejuurdlusele kondi pureda, et milliste toimingutega jõuti antud otsuse järeldusele...

Autor:  Peeter Ude [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 09:00 ]
Teema pealkiri: 

Ma arvan.. Ja olen veendunud, et see saab olema peaga vastu seina jooksmine.

Ma olen korra mundrikandjate eksimuse kohtusse kaevanud.
kaks aastat tooli nühkind.
Tõestand ära, et ma olen süütu, kuid mitte seda, kes on süüdi ja miks nad tööd ei teind.

Maksnud juristidele palka ja isegi peale võitu ei suvatenud riik 100% välja maksta.

Seega .. annan nõu.
Surkisid ole õnnelik. Osta selle aja/närvikulu asemel uus klaas ja siis on sul olemas terve paat ja närvid korras.

Juhul muidugi, kui sul ei olnud kehtivat rendilepingut ja paat hetkel seisab kuna ta pole tehniliselt korras ja iga jumala päev kannad sa reaalset materjaalset kahju ...

Autor:  Rene [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 11:30 ]
Teema pealkiri: 

Selle kiirustamise taga oli reaalne operatiivsõit, tänu millele päästeti inimese elu... Meedikute ja hiljem haiglapersonali sõnul jõuti kohale viimastel minutitel. Arvan, et selles valguses ei tehtud suurt midagi valesti. Kiirabi kutsumisest kuni kohalejõudmiseni kulus alla tunni, mis on tase. Minu poolt suured tänud, et med.personal selle olukorra päästis.

Autor:  seafish [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 11:46 ]
Teema pealkiri: 

to: Rene

Väga tore, et nii läks. Aga oleks pidanud ka lõhutud vara kinni maksma nagu see oleks juhtunud maal ja suvalises parklas ja oleksid kõik HÄPPID.

Autor:  Peeter Ude [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 12:32 ]
Teema pealkiri: 

Rene kirjutas:
Kiirabi kutsumisest kuni kohalejõudmiseni kulus alla tunni, mis on tase. Minu poolt suured tänud, et med.personal selle olukorra päästis.


See on tõesti tase ja loodame, et seda ka järgmisel korral.

Rene kirjutas:
Arvan, et selles valguses ei tehtud suurt midagi valesti.


Nii ja naa...
Võimatu on hinnata siit , Kas oli siis paat halvasti kai ääres, Või sõitis Lõvi tõesti kiiresti.

Mingi klaasi lõhkumiseks piisab 10 sm veetõusu... ja kui paat oli vendri all.

Siis vabalt lõhkus selle klaasi suvaline laine ...

Kas seda olukorda, kegi pealt ka nägi, et klaas purunes kui Poisid manööverdasid... ???

PS!! et ilusa ilma korral jookseb Reisilaevade laine Naissaarele sisse ja see laine ise,, ca +/-25 sm .... pika poerioodiga...

Autor:  smithers [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 13:00 ]
Teema pealkiri: 

Ma ise kuulsin kuidas klaas pauguga purunes, hetk varem käisin paadis ja kõik oli korras, vahepeal ühtegi alust sadamasse ei sõitnud... lisaks oli minu paadi kõrval oma alusega ka austatud linnavolinikust paadihuviline, kes kogu juhtunud pealt nägi ja ka piirivalvuritega kurjustamas käis. Piirivalvurite laev ei olnud mitte Merilõvi vaid Boomeranger tüüpi MP15. Selles osas, et meestel oli kiire, ma üldse ei vaidle ja ka klaas on nüüdseks juba ammu parandatud aga tigedaks ajab ametkonna suhtumine, et nii jääbki võta või jäta. Ma oleks leppinud vabandusega, et oli kiire ja vabandust, et nii läks. Hetkel tundub, et läheb hagemiseks.

Autor:  merilane [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 13:32 ]
Teema pealkiri: 

Meie yhiskonna yldine probleem tundub olema ääretus teistega mittearvestamises ja oma vigade mittetunnistamises. rohkemgi veel, oma lollused yritatakse veeretada teiste kaela.
tunnista oma viga mitte ära hakka kannatanud lolliks tegema.
jõudu ja edu hagemisel.

Autor:  peebuste [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 13:45 ]
Teema pealkiri: 

Üks aspekt on veel - meie "organites" on jõmmlus endiselt au sees:

- kui tegid, ära jää vahele
- kui jäid vahele ära tunnista

Neid kes teisiti käituvad peetakse ... teistsugusteks.

Autor:  PriitV [ Kolmapäev, 26 Okt 2011 13:57 ]
Teema pealkiri: 

smithers kirjutas:
Selles osas, et meestel oli kiire, ma üldse ei vaidle ja ka klaas on nüüdseks juba ammu parandatud aga tigedaks ajab ametkonna suhtumine, et nii jääbki võta või jäta. Ma oleks leppinud vabandusega, et oli kiire ja vabandust, et nii läks. Hetkel tundub, et läheb hagemiseks.

Tee ära, ka selle MP15 juht on põhimõtteliselt mereinimene, kes ei tohiks olla mölakas. Ja ma usun, et ka pole, sest ülbitseva vastukirja saatis hoopis keegi muu kui kaatrijuht. Ma olen täiesti kindel, et see mees loeb seda teemat (küll see on tähelepanu all vastavas ametkonnas!) ja Tal on häbi mitte oma õigustatud kiirustamise vaid mölakatest kaastöötajate/kontorist perse laiaks istujate pärast. Kahjuks tuleb jälle tõdeda, et iga ühe Politseiniku kohta on kümme menti...

Midagi sarnast, küll mitte riigivõimuesindajate mölakluse pärast, juhtus ka Skandaaliga. Hoolimatus sadamas teiste mereinimeste suhtes viis meie Folksu Kelvingis põhja. Mölakad isegi ei vabandanud, rääkimata kasvõi pisukesest abist välja tõstmisel. Eks nagu Sinulgi tuli Lembal rahalised haavad endal ravida aga Skandaal nüüd kenasti katuse alla viidud. Võiks ka ju hakata hagema, koos Kelvingi sadamaga aga vähemalt sadamale tunnistati oma süüd (võtsid teadlikult pumbalt pikenduse ja sellega voolu ära ning ei suvatsenud sellest kedagi teavitada) ja ei ülbitsetud, meid ja sadamat idiootideks pidades. Seega nii jääb... ja kahjud (julgelt 1000 EUR+) lapime ise kevadel.

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/