Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: avariid
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Jaan 2012 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
grabber kirjutas:
mehed olid oma glastronil unustanud põhja või mis iganes vee väljalaskmise punni ette keeramata...


Seda kinu omalgi juhtunud..
Paat Pirtal vette ja siis vaatad, et kuidagi "jäme" juga mootori jahutusuvee kohta.

Siis teed rekordeid, haagisega tagurdades ja haake peale ajamisel.
Ma teadsin täpselt kuhu punni panin.
Busteril õnneks lõõb pilsipump kiiremini , kui august sisse voolab, kuid rohulibled ja muu jama mis, pilssi ujuvad, ummistavad pumba sekunditega.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Jaan 2012 12:00 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=63774540

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Jaan 2012 22:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 280
Selline lugu juhtus Emajõe - Piirissaare - Emajõe reisul.

Lasime ühel kaunil suvepäeval Tartust, pisikese u. neljameetrise plastkaatri jõkke ja võtsime suuna Peipsile. Sõidul saarele ei juhtunud midagi märkimisväärset. Saare sisekanalis, ühes kaunis sisesadamas randusime, telgid püsti ja muidu nautlema. Olgu öeldud, et ilm oli õhtul veel suurepärane.
Hommikul ajas mu paadiomanikust semu, mind unisena, telgist ilmselge paanikaga välja. Põhjus, meie kaater, mis seisis meie telgi vahetus läheduses, oli öösel sadmas ära uppunud!
Ainult vööri ots paistis veel sogasest veest. Õnneks oli sadamas madal. Kaelani vees, suutsime omal jõul, paati niipalju vees üles poole tõsta, et meiega kaasas olnud neiud, said kastrulite ja muu käepärasega vesilasti vähendada, kuni alus ise ujuma jäi. Loopisime paadi enamvähem tühjaks ja hakkasime kahjusid hindama. Osa kütuse kanistreid oli minema ujunud, ühe leidsime hiljem küll lähedal olevast roostikust üles, aga tagasisõidu kütust oli nüüd ikka väga väga napilt. Peamootor, 75hp suzuki uppunud, abimootor, mingi 4 hobuseline, samuti. Kütus paagis veega segamini. Ühesõnaga korralik jama.
Abimootorit käima ei saanudki, süütepool või kommutaator oli solvunud, sädet ei tulnudki. Peamootorit puhastasime, kuivatasime, putitasime mingi tunni - kaks, ennem, kui see jälle kuidagi toimetama hakkas. Paagist valasime vee välja jne. Leidsime ka uppumise põhjuse, selleks oli see sama, pilsi tühjendamise punn, mis lihtsalt ei olnud tihe...
Ok, asjad paati ja suund Peipsile. Aga nagu sellest uppumisest oleks vähe olnud. Ilm oli muutunud väga tuuliseks. Pähklikoorega mööda Peipsi väga karvast vett sõita polnud eriti tore. Iga viies laine tuli kergelt üle tuuleklaasi. Õnneks oli tuul selliselt suunalt, et sai alust veel nipanapa glissi piiril hoida. Eelmisest päevat maha jäänud GPS`i jälge mööda üle järve sõites, kohtusime juba tuttavate võrgupoide lippudega, millistest ei saanud tänu lainetusele muidugi aru, missugune millisega paaris on ja kuna track ees oli, siis ma sellega ma oma pead ka väga ei vaevanud. Kui sai eile, saab ka täna. Aga ei. Kerges glissis u. 12 - 14 sõlme hoogu, kui meid äkki kellegi kuri käsi tagasi vedama hakkas. Ahtris kerksi kole mullitav laine, millest suurem osa hakkas paati tulema... Surusin heebli põhja ja õnneks kõik hobused olid ka pärast uppumist alles. Mingi ketke pärast paadike vabanes, kui lingust lastud. Oli tohutu kergendustunne.
Läbimärgadena ja õnnelikena jõudisme varsti Emajõe suudmesse.
Aurude peal, ökonoomitades jõudsime isegi tagasi Tartusse. Vint nägi välja pärast kohtumist kurja võrgu trossiga, üsna masendav

Mis ma sellest loost enda jaoks õppisin:

Isegi, kui sa oled ennast igasuguste jamade vastu kindlustanud,
näit. meil oli kaasas kaks GPS`i
meil oli abimootor
meil oli kaasas väga suur valik tööriistu
siis nenest asjadest ei ole sittagi tolku, kui vanajumal tahab sinuga natuke pulli teha:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 09:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 671
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Ankrust.

Keri saare juures sisse visatud ankur oli ketiga ja kinnise seekliga, kuid välja tuli ainult anruvars, käpad senimaani seal. Minu jaoks moraal: eelmise jutu lopumoraal.

(sellest ajast kannan endaga alati mitut ankrut kaasas)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 12:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Oma pajatamiste käigus katsuge paralleelselt mõelda ka siis sellele miks osa paate on kallid ja osa mitte. Üks pisike osis sellest põhjendusest tuleb siin teie pajatustest ka välja - säästetud on pilsipumpade, pilsipumba põhjasõelade pealt, drenaazhikorgid kõige odavamad taha keeratud, ankrud ja seeklid ikka odavast otsast jne...
Kaks klienti, kellele ma allhanget teen, räägivad meie ühisel komponentide arutelul nagu ühest suust: " It does not have to be cheap, I don't care about its cost, it must be safe for dumb users and high quality"

Kütuseanduri tarnijat olen vahetanud alates 2008 aastast näiteks tervelt kolmel korral. Ja täna ma veel ikka pead panti ei pane, et tänane tarnija on veatu ja andurid täpsed. Õnneks on probleem andurite liigse pessimismiga mitte vastupidi. Mina sooviks aga tegeliklt lisaks makimaalsele töökindlusele ka tegelikult väga täpset näitu. Pole vaja, et kui viis mototundi täisgaasil on veel alles, siis kell näitab juba miinus nulli :D Varem või hiljem tabab paadiomanik selle ära ja hakkab ka nullis osutiga lühikesi otsi laskma ja varem või hiljem oletab mõni neist valesti.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
Erik78 kirjutas:
Isegi, kui sa oled ennast igasuguste jamade vastu kindlustanud,
......
siis nenest asjadest ei ole sittagi tolku, kui vanajumal tahab sinuga natuke pulli teha:)


Mina jälle arvan, et vanajumal tahab nendega sagedamini pulli teha, kes ennast igasuguste jamade vastu ei kindlusta...
Kunagi ütles keegi golfimängija (äkki koguni Tiger Woods?) kui talt küsiti õnne kohta golfimängus umbes nii, et millegipärast mida rohkem ma treenin seda rohkem ka õnn mulle naeratab.
Äkki on ka merel nii, et mida rohkem pingutad ennast kindlustada, seda rohkem õnn naeratab (ka sitas olukorras).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Jaan 2012 17:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
rye kirjutas:
Äkki on ka merel nii, et mida rohkem pingutad ennast kindlustada, seda rohkem õnn naeratab (ka sitas olukorras).

Jumal hoiab neid, kes ise ennast hoiavad. Vahel hoiab joodikuid ka ;) aga harva!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Jaan 2012 10:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 280
Mark kirjutas:
Oma pajatamiste käigus katsuge paralleelselt mõelda ka siis sellele miks osa paate on kallid ja osa mitte. Üks pisike osis sellest põhjendusest tuleb siin teie pajatustest ka välja - säästetud on pilsipumpade, pilsipumba põhjasõelade pealt, drenaazhikorgid kõige odavamad taha keeratud, ankrud ja seeklid ikka odavast otsast jne...



See on mugav avaldus: "mida kallim, seda kvaliteetsem" tegelikult on paljud kallid asjad liialt keerulise konstruktsiooniga ja purunevad selle tõttu pärast pikemat kasutamist, selle sama keerukuse tõttu.

Samuti on enamus paadiomanike sunnitud kasutama tugevalt pruugitud aluseid ja tehnikat. Mis sa siis neile soovitad, et ära veele mine, kui kallist asja osta ei jõua? Päris nii se asi vist ei ole... Näiteks pilsi tühjendamise punni süüdistada selles, et see oli odav, ma süüdistaks ikka inimest, kes seda kõvastunud kummiga u. 10 aastat vana punni välja polnud vahetanud. Minuarust kallis ei tähenda alati usaldusväärsust. Kalli asja puhul on seda lihtsalt rohkem loota.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Jaan 2012 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Täiesti nõustun sellega, et kallidus ei tee veel asjast head ja kvaliteetset. Aga minu kogemus ütleb, et head asjad reeglina ei ole odavad. On üksikuid erandeid.

Praktiline näide komponendivalikul eksimise võimalusest on näiteks siin : http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=6055

Aga eks meil kõigil on kogemusi kuidas mistahes eluvaldkonnas odav ost on end õigustanud ja ka selliseid kogemusi kus peale odava ostu sooritamist ja ostetu praktilist kasutamiskatset lähed ostad ikkagi kalli asja ära ning imestad miks pärgli päralt kohe seda ei võinud teha :lol:
Mul on küll nii juhtunud. Ja eks ma pean ikka nii umbes korra aastas seda endale loomkatse abil ja oma rahakoti arvelt ikka meenutama ka 8)
Olgu siis ostuks oksakäärid, arvutihiir või mõni masinavärgi varuosa.

Mulle meenub kuidas ma ostsin kunagi kirve. Siis veel ühe. Ja siis läksin tõin Fiskarsi kirve ikkagi lõpuks ära ja probleem lahenes nõiaväel ning suurema punnitamiseta. Piltlikult väljendudes võiks öelda, et neetud saarepakud läksid seda kirvest nähes ise kuueks lõhki .... :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
2008 aastal kevadel mõõtsin ära kanali Aegna ja Kräsuli vahel.
Milleks? Et ikka Muugal tööl saaks käiia. Piritalt sisse ja Muugale.
Kuna endal GPS-il täpus +- 0,02 m ja pilt nii kui elektron mängul, siis ei olnud probleeme 10m laiusest kanalist 20-25 sõlmega läbi minna, Öösiti ikka nati vähemaga.

2009 a sügisel, ühel ilusal ööl.
Tulin Muugalt ...
Kõik töötas suurepäraselt, juba olime Kräsuli ja Aegna vahel, veel 50m kraavini...

Silmanurgast märkasin, et GPS - il läksid tugijaamad tagant ja kajalood näitas tavapärase 2 m asemel 1,2 meetrit.
Seepeale rabasin käigu välja ja sekund-kaks hiljem olin kanalist 5m kaugusel N pool liivaseljandikul, kiirus 0,0....

Kas juhtus midagi... EI, sest ahtrilaine tõttu vajus vöör sügavamale ja pidurdas paadi ilusti liivaseljandikule, paadi mootor jäi sügavamale, korraks rev ja siis kanalisse ja kodupoole edasi.

Õppida, seda, et teatud juhtudel isegi 1,5 aaastat vana kaart ei sobi navigeerimiseks ja 100% elektroonika loota ei saa. Hingamise/eksimise ruumi tuleb ka täpsetele ja headele naviseadmetele jätta.
Tugijaamade infoliikluse katkemise teade hilineb ca 5-10 sekundit ja auskoha täpsus taandub 0,0 idelt +-5m peale.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 11:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
:D Varem või hiljem tabab paadiomanik selle ära ja hakkab ka nullis osutiga lühikesi otsi laskma ja varem või hiljem oletab mõni neist valesti.


Elementaarne, et paaki hoitakse alati täis...
Vaba pind tekitab kondensaati..

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Jaan 2012 21:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Üks mõtlemapanev lugu Kippari lehest. Ametlik järeldus jätab minu jaoks mitmed lahtised otsad. Näiteks, kuidas on võimalik, et 6,5m kaater läheb põhja 0,5m lainega ja mõõduka tuulega? Kapten jääb süüdi, kuigi minu arvates ei eksi ta aluse klassifikatsioonist tulenevate piirangute osas. Tahtmatult jääb mulje, et kohalikku ettevõtlust kaitstakse ka oma riigi kodanike eest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Jaan 2012 21:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Hea odav suitsiidimasin...
http://www.nettivene.com/moottorivene/yamarin/432018

Aga kas viga ei võinud olla kiiruses? 6 sõlme teravas vastulaines? Tuled glissist välja, vabaparras madal, vöör all... Minu mõistus hoiaks hambad ristis glissi piiri peal. Aga no see ei tähenda, et nüüd vöörikokpiti täitumise tõttu asi põhja peaks minema. See on idiootne.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Jaan 2012 22:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 193
Asukoht: Hüüru
Oli ju kirjas, et isetühjenev vöörikokpit on mõeldud ise tühjenema ainult vihmaveest.
Sellist mõõtu paatidega on sõidetud üle ookeanide ja nüüd upub saarte vahel 0,5 m lainega ära :?:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Jaan 2012 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ma siis räägin lühidalt oma möödunud suve kriitilisemast olukorrast. See on teatud määral tolle Soome looga isegi sarnane, ainult, et ma jõudsin kenasti sadamasse, tõsi küll, katkise esiklaasi ja paraja vesilastiga.

Logelesin ühel möödunudsuvisel kaunil suvepäeval koos laste ja paari sugulasega Kauksi rannas. Vahelduseks tegin lastele oma 4,3m pikkuse paadiga lõbusõitu. Mingil hetkel vaatasime, et ilm läheb kiiresti kehvemaks ja otsustasime rannast jalga lasta. Kauksi rannast teadupärast paati vette ega kuivale ei saa. Randa olin paadiga tulnud Rannapungerjast. Vahemaa mingi 3-4km ranna lähedal, ehk siis mitte midagi. Olin sellel marsruudil varem korduvalt sõitnud.

Teised läksid autosse, mulle Rannapungerjasse vastu, mina koos vanema lapsega läksin paadiga. Tuul tugevnes märgatava kiirusega ja paadi nina hakkas külglaines sõites aegajalt kõigest hoolimata natuke laines käima. Kui lähenesin Rannapungerja majakale, oli lainetus juba suuresti selja tagant, mis on Peipsil suht sitt värk. Tulemuseks oli see, et ühe "jänese" pealt panin sirgelt lainesse sisse ja juhipoolne 4mm siledast pleksist esiklaas oli roolimehe istmel. Mul vedas, et ma keskel püsti seisin, vasak käsi aknaraamil ja parem roolil. Oleks ma istunud, oleksid pleksi killud näos olnud. Koos aknaga tuli sisse ka vist poolsada liitrit vett, igal juhul läks liikumine omajagu raskemaks. Tütar (18.a.) kilkas rõõmust tagaistmel, kuna vett pritsis vingelt. Olen teda tolle hetke olukorra tõsidusest siiamaani õndsas teadmatuses hoidnud. Kui tahab kunagi ilma minuta vee peale minna, eks siis hoiatuseks räägin asja lahti.

Pressisin edasi ja natukese aja pärast tuli järgmine laine üle vööri ja samamoodi kena lahmakas vett paati. Õnneks püsis paat veel glissis, kuni sain Rannapungerja kaldanõlva varju. Isegi kalavõrke, mida Rannapungerja jõe suudme läheduses on roppu moodi, õnnestus vältida. Tõsi küll, peaaegu oleks nende pärast madalikule sõitnud. Jõe peal selle vesilastiga paati enam glissi ei saanudki, aga Rannapungerja jõel ma muud lainet peale ahtrilaine pole ka hullu ilmaga nägema sattunud, seega sai seal rahulikult toimetada.

Õppetund oli see, et kui näed, et ilm läheb sitaks, siis mitte ei mõtle, et peaks vist sadama poole minema hakkama, vaid tee seda hästi kähku. Või siis lohista paat kuhugi kaldale tormivarju ja oota kasvõi paar päeva, kui paati sealt maad mööda ära ei saa viia. Ikka parem, kui põhja minna. Teiseks tuleb "heebliga" glissi piires lainetusele natuke kaasa mängida, mitte täisgaasil peale pressida. Lainetus ise aitab paati paremini glissis püsida kuna laine tõstab. Kolmandaks, 4mm sile pleks on esiklaasiks vähe. Võtsin õppust ja panin 6mm pleksi. Seda käega vajutades enam keskelt eriti lohku ei suru (4mm paindus omajagu läbi).

Aga poolemeetrise lainega paadi uputamisest ma aru ei saa. Mul oli tol päeval ca 70cm vastikut Peipsi lainet, paat ca 2m lühem ja 3x kergem. Vöör on, tõsi küll, kinnine.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group