Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Jaan 2012 22:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Märt kirjutas:
Oli ju kirjas, et isetühjenev vöörikokpit on mõeldud ise tühjenema ainult vihmaveest.
Sellist mõõtu paatidega on sõidetud üle ookeanide ja nüüd upub saarte vahel 0,5 m lainega ära :?:


purjekatel on eraldi nõuded suisa selle kohta kui kiiresti peab triiki täis kokpit veest tühjenema. kuidas nüüd väikelaevadel seda nõuet ei ole?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Jaan 2012 02:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Niisiis 4,5m RIB. Tulime Naissaare alt sukeldumast Pirita poole. Tuul tõusis pisut ja selline tavaline sitt ehk sõita saab peaaegu glissis aga põrutab vastikult. Eks nende kolksudega harjutud ka. Kui kusagil peale vahemadalat tunnen et mootor jääb na jõuetuks ja ei jaksa vedada. Gaasi lisades mõne aja pärast ikka kaob jõud kuni lõpuks oli gaas põhjas. Asi imelik. Jätsin paadi seisma et asja uurida. Mootor nagu korras ja aru ei saa. Glissi enam ei taha minna. Siis korraga vaatan, et ankruluugist ajab vett sisse. No selge, keres auk ja põhjus käes miks glissi ei lähe. Eks siis nihkusime vaikselt pirita poole üsna sügavalt vees istudes. Sõber viskas vaikselt ahtrist vett välja ja nii me kohale jõudsime. Selgus et ilmselt olin lainetes märkamatult mõnele pooluppunud palgile otsa sõitnud. Sest vööris plastikus olid veepiiril selgete löögijälgedega muljumispragu paremal pool.
Moraal see, et õnnetus tuleb niikuinii. Ja kui poleks RIB olnud, siis oleks iseseisvalt Piritale jõudmine suurem küsimärk olnud.

Muidu nagu selliseid õnnetusi pole olnud. Pigem viperused, et jahutuspump sureb keset merd, ankur kaob otsast, ankur annab järele, Mees üle parda
jne. RIB õnneks ei lase suuri laineid vöörist üle kui just pole murdlaine, peab ainult piisavalt kõvasti kinni hoidma. Kui kinnihoidmisega on probleeme, siis pole merele asja. Isiklikud katsetused selle RIBiga näitavad, et kui laine hakkab üle 2m minema siis mõned lained muutuvad juba probleemseteks. Ning kui on üle 1m siis peab tõsine põhjus olema et merele minna.

Väiksemate paatide omanikele tahaks aga väga südamele panna selliseid asju:
1. Veekindel sidevahend, mis sinu küljest ei kao ka sinu vette kukkumisel.
2. Väljaspool väga suvist hooaega tuleks mõelda oma keha temperatuuri säilitamisele vees. Uppumisohtu pole ju kunagi. Meie päästeteenistused reageerivad teadagi, paari kolme tunniga. Aga +10 kraadises vees teksadega vastu ei pea nii kaua.
3. üksi paadis olles, või kui pole kedagi peale sinu kes paati juhtida mõistaks ja eriti tormisemal merel kasuta kindlasti mootorisuretamisotsa. Kui laine su paadist välja lööb hetkel kui sa midagi otsid või kinni ei hoia, on lootust uuesti paati saada.

Ja siis veel üks lugu, nimelt märkasin Keri kaamerast et üks paat on tulnud ja ilm lubas halvimat. Ning järgmisel päeval helistatigi Kerilt et abi vaja. Tegemist oli Kazankaga. Ja tüübis käisid sellega Helsingis :o Tagasiteel aga keeras ilm ära ja jäidki siis Kerile. Laine aga ümber nii väikse saare peaaegu ühesugune ja nii see paat lihtsalt uppuski sadamasse. Ülejärgmisel päeval läksime siis appi. Viskasime paadi asjadest tühjaks, nihutasime kõrgemale ja iga korraga sai vett vähemaks kuni paadi sai tühjaks. Slepis vedasime nad Pranglisse, seal oli vähe rahulikum ja sai mootorile uuesti elu sisse.
Aga moraal on see, et Kazankaga Helsingisse!!!!

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Jaan 2012 08:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
AndresA kirjutas:
purjekatel on eraldi nõuded suisa selle kohta kui kiiresti peab triiki täis kokpit veest tühjenema. kuidas nüüd väikelaevadel seda nõuet ei ole?


On küll. Minu teada ei ole sätestatud mitte aeg aga avade pindalad sõltuvalt teoreetiliselt veega täituvast maksimaalsest ruumalast. Ja reeglitele vastavate avade korral on tühjenemine väga kiire.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Jaan 2012 10:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Kippari artiklist:

üks oluline vabatõlkeline tsitaat: "Tihti küsitakse, et miks õnnetuses osalenud isikud ei ole võimelised tegutsema, kuigi hilisem uurimine näitab, et antud olukorra oleks saanud päästa! Vastus on lihtne:
Õnnetuse korral inimesed satuvad pingelisse situatsiooni kuhu nad tõenäoliselt sattuvad 1 kord elus. Lahenduse leidmiseks on neil aga ainult sekundid"

Ehk see on mingilmääral kinnitus asjaolule, et väikelaeva juhi õpe õigutab ennast ja tegelikult võiks igasugu põhitõdesi, mida teha olukorrsa kui... mingi aja jooksul ülekäija. Selles osas see avariide teema on tänuväärt!

Aga mulle tundus et see Kippari artikkel oli tiba kallutatud alatooniga, sest kohe artikli alguses pandi paadiomanik paika: sisuliselt isehakanud mökki külastaja-meremees, kes ei kuulunud ühtegi nn. klubisse ja paadil ei olnud ülevaatust. Niipalju kui mina nendest soome asjades aru olen saanud siis viimase puudumist peetakse halvaks tooniks!

Õnnetuse kulgemisel aitas oluliselt kaasa siiski magevee vooliku jaoks tehtud 5X15 cm auk, mis oli hermeetiliselt sulgemata- vöörist lahmas vee põranda alla ja sealt pilssi, mis avastati alles siis kui kajutis vaip ujuma hakkas...

1 huvitav tähelepanek veel- kasutati läptopis olevat kaarti- uurijad ise-ensest probleemi sellisest kaardilahenduses ei näinud ja mainiti vaid, et arvuti peaks olema seadistatud nii, et kaane avamisel ka kaart toimiks endiselt!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Jaan 2012 11:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Päris vinge raport!
Esimene asi, mis tegin peale selle teksti lugemist oli see, et vaatasin oma paadil eri sektsioonide vahel olevate avade/läbiviikude kõrgused ja hermeetilisused üle. samuti võtsin vastu otsuse, et vahetan ikkagi kevadel oma pilsipumba ka välja, kuigi vana ajab asja ära.

Õpetlik värk, on selliseid analüüse ja raporteid veel netis?

Samas on tõesti kummastav see, et sellise paadiga ca 8-9m/s tuulega selline asi juhtus, trimmidega hoiti vööri ikka nii all, kui vähegi sai ja vett lihtsalt ei löönud üle serva paati, vaid vöör pidi ikka korralikult vett haukama...

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Jaan 2012 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tauri kirjutas:
Kippari artiklist:

/.../

Ehk see on mingilmääral kinnitus asjaolule, et väikelaeva juhi õpe õigutab ennast ja tegelikult võiks igasugu põhitõdesi, mida teha olukorrsa kui... mingi aja jooksul ülekäija. Selles osas see avariide teema on tänuväärt!

Aga mulle tundus et see Kippari artikkel oli tiba kallutatud alatooniga, sest kohe artikli alguses pandi paadiomanik paika: sisuliselt isehakanud mökki külastaja-meremees, kes ei kuulunud ühtegi nn. klubisse ja paadil ei olnud ülevaatust. Niipalju kui mina nendest soome asjades aru olen saanud siis viimase puudumist peetakse halvaks tooniks!

/.../

1 huvitav tähelepanek veel- kasutati läptopis olevat kaarti- uurijad ise-ensest probleemi sellisest kaardilahenduses ei näinud ja mainiti vaid, et arvuti peaks olema seadistatud nii, et kaane avamisel ka kaart toimiks endiselt!
Soomes jah, võib täiesti seaduslikult ilma mingisuguse meresõiduoskust tõendava dokumendita juhtida kasvõi ookeanialust, kui see on erakasutuses. Nad ise ka kurdavad selle pärast, aga midagi ette võetud pole, sest see poliitik, kes asja üles võtaks, teeks seeläbi suure tõenäosusega poliitilise suitsiidi.

Sellest tulenevalt promotaksegi klubindust, kuna see hoiab asjadel vähemalt mingisugustki kontrolli peal. Kuid mis puudutab artiklis tehtud etteheiteid, siis paadivaliku suhtes tehtud esmaseks etteheiteks kohe loo alguses oli, et kaater oli lahtise vööriga, mis lainetusega hakkas vett "haukama".

Tõlge:
Tsiteeri:
Vöörist lahtine, keskkajutiga paat oli valitud samal põhjusel, nagu mitmed teisedki on sarnase valiku teinud: Paat on suvilareisideks praktiline ja seda on lihtne ja ohutu lahtise vööri kaudu laadida. Üldiselt ei mõelda, et lahtine vöör vähendab merekõlblikkust - seda enam, et kajutis istudes tundub sõit paremana, kui see tegelikkuses on.


Siin on see suht otse välja öeldud, et ostke kinnise vööriga paate. Ridade vahelt võib välja lugeda, et kodumaised (Soome) paadid on paremini kohalikke olusid silmas pidades ehitatud. Samas on täiesti mainimata jäetud jänkipaatide üks oluline lisavarustus: Sõidukate vöörile. Tuttavad katkestasid kord Praaga juures täiesti õigustatult Tartust alustatud Piirissaare-reisi, pöörates Emajõele tagasi, kuna lahtise ninaga ja ilma sõidukatteta paadil kippus tolle päeva Peipsi laine üle vööri käima.

Kaatrijuhile tehtud suurim etteheide oli see, et kaatrijuht ei valinud alternatiivset saartevahelist marsruuti, vaid põrutas "otse".

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 13:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Sept 2004 16:33
Postitusi: 213
Asukoht: Tartu
http://dwg.ru/bsk/3079

Huvitav, kuidas see ujuvkraana ümber aeti? Võibolla on põhjus isegi kirjas, aga mina ruslandia keelt ei oska.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 14:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
kommentaarist üks versioon - hakati kraanat talvekorterisse viima ja külg tugipontoon lasti pardast ennem lahti, kui kraana nool all oli.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
AndresA kirjutas:


Kordan siis veel kord: mõelge miks osad paadid on kallid ja teised odavad.

Võrdle ka : pilsipump voolikule 19mm versus pilsipump voolikule 38mm + tagasilöögiklapp + imisõel. Mõtle tootlikkuse, tõstekõrguse ja hinna peale. Ma ei hakka mainimagi, et südametunnistusega valmistaja teeb sellise paadi veekindlate sektsioonidega ja igasse sektsiooni paigaldab ka korraliku pumba. Kusjuures eelduseks on, et pilsipump on avariitehnika mitte aga asi mida kogu aeg jutkui vaja peaks minema. Antud juhul oleks paadi teki alusest lekkest pidanud signaali andma mitte ujuv kajutivaip, vaid signaal juhi nina all. Kusjuures signaal üldjuhul tähendab ka seda, et pump on juba astunud võitlusesse ja juhilt oodatakse meetmeid lekke kõrvaldamiseks mitte pumba sisse lülitamiseks.


Ma ei saa üleüldse aru kuidas on võimalik anda paadile C kategooria kui ta upub 0,5m laines 8m/s tuulega???? CE-C tähendab, et kuni 13,8m/s tuule ja kuni 2m lainega peab see inimesed vee peal hoidma olgu roolis kasvõi täielik põmmpea. Ma väidan, et on andestatav kui õnnetus juhtuks piirtingimuste lähedal, aga POOL meetrit lainet? Aga ma ei imesta, ma tean mitmeid põhjamaised paate mis ausalt öeldes CE märgistust puhta südametunnistusega kanda ei tohiks.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 22:17 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Ma jään enesele kindlaks - kui laine välja tuli siis võttis kartlik ja kogenematu meremees käigu maha, tuli glissist välja ja lopsti viskas vöörikokpiti täis. Küll aga ei tohiks seda tõesti juhtuda......

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 22:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Ma ka mootorpaadiga ükskord... ÜKSKORD! Teist korda pole veel sõitnud...

Tuli ku**häda peale, loksutab juu. Mootoriga paat krdi kiire, paneb veel kuhugi otsa kuni ku**n. Seega, käik välja, paat triivi ja ... Kuni ma siristasin viskas laine mitu korda selle kabiini ja vööri vahelise kolmnurkse "kasti" triiki täis. Pump tegi "URRRRrrrrr...." ja tühi jälle. Pole kordagi mõelnud, et oleks võinud teisiti olla.

Teguvõimetu pilsipump == kiilupoltidel pole mutikaid otsas...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 22:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Mark kirjutas:
/.../
Ma väidan, et on andestatav kui õnnetus juhtuks piirtingimuste lähedal, aga POOL meetrit lainet? Aga ma ei imesta, ma tean mitmeid põhjamaised paate mis ausalt öeldes CE märgistust puhta südametunnistusega kanda ei tohiks.
Ka põhjamaalased on lõpuks aru saanud, et kui teha liiga hea asi, ajab see tootja pankrotti. Autopoolelt oleks see paarikümne aasta eest Volvoga peaaegu juhtunud (Saabist praegu ei räägi, see on teine teema), aga "õnneks" "päästis" Ford olukorra ja uue omanikuna pani Volvo tootma autosid, mille ostjad varsti jälle uue järele peavad vaatama. Paadid lagunevad kehvemini ja käive on ka väiksem, seetõttu tulebki neid aegajalt uputada, et uurimiskomisjonid oma olemasolu õigustada saaksid, et euroseltsimehed saaksid uusi direktiive välja töötada ja rahvale pähe määrida jne. Ühesõnaga, action'it peab olema, et masinavärk töötaks.

Ja kui, Mark, Sulle see ei meeldi, siis ära urise midagi - sarnane valik ja otsus hinna/kvaliteedi suhte koha pealt tuleb ükskord ka Sinul oma töökojas teha.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 22:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Kordan siis veel kord: mõelge miks osad paadid on kallid ja teised odavad.


"Arendades" seda teemat pisut edasi: mõelge, miks on mõned purjekad teatud sõitudeks just sellised ja teised mitte.... Ühtedel on väike ja jämedate läbiviikudega self-bailing kokpit pluss löögikindlate akende ja reaalselt veekindla uksega roolimaja, teistel neid pole. Parimal juhul on küll ahtripeeglita aga selle võrra väga suure mahuga tööala. Aga mõnikord võib gravitatsioon seda vett hoopis sellest mitte-veekindlast avausest kuhugi üldse selleks mitte mõeldud paika saata.
Vastus: selleks, et iga asi on mõeldud suhteliselt "kindlasse" olukorda ja keskkonda ning õnnetuste uurimisraportites ei konstanteerita fakti, et "sellistega on kuupeal ka käidud". Vale aparaat valedes tingimustes ja kõik.
Jah, siis tuleb Marki küsimus alles tõeliselt päevakorda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
No vaat siin on see CE kategooria lugu ka. Antud juhul osutus C kategooria paadina müüdud paat praktikas ikkagi täiesti selgelt pelgalt D kategooria aluseks. Kui on öeldud, et 2m lainet, siis ka olgu olla selline lainetaluvus.

Miks meie värkstoas isegi 5m paadile pannakse teki tühjenduseks 2tk 75mm torud ja 7m paadil 2tk 100mm piigardid kui sellel seebikarbil oli 30mm ja kõik oleks justkui "väga tsee kategooria" ? Eh-ei, nii need asjad ikka ei käi. Mis siis järgmiseks kirjutame passi, et paat teeb 230 sõlme ja kulutab kütust 20gr miili kohta ning kõik on tore ja kena ja imeilus? :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 09:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ma ei saa antud juhul sellest poleemikast aru- kui nö. magevee vooliku paigaldamisel oli tikkseaga suur 4 kandiline auk keresse tehtud ja sealt vesi sisse voolas ei saa siin ju tootjat süüdistada, vaid tegemist on taas inimfaktoriga!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group