Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 11:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Üks ülevaade siin:
http://www.guardian.co.uk/world/interac ... nteractive

Ja ilmselt oli saare lähedalt sõitmine suhteliselt tavaline:
http://gcaptain.com/costa-concordia-showing-off


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
seafish kirjutas:
uskumatu kuidas visatakse õnnetuse üle nalja ..... Ja kapten on juba võllas enne kui asjaolud tead... Käitute nii nagu Delfis : laevakompanii ütles et kapten ei kasutanud meie poolt heaks kiidetud kurssi ... JNE
Mõned härrased näitavad Google kaari ja sõimavad Lätlasi .... Kas tõesti arvate et sellise laeva kapten on lollim ja lohakam kui teie... Kui Estona põhja läks ei süüdistand keegi Kaptenit vai süüdi oli ilm ja laev JNE.

Mõelge enne kui plähmite.


Õnnetuse põhjuste üle tõesti spekuleeritakse, sest ka valikuskaala, mis meedia vahendusel meieni on jõudnud, tekitab kummastust.

On üks seik, mille kohta meedia on päevi andnud üsna sarnast informatsiooni. Kapten ja tüürimees lahkusid laevast esimeste seas. (Mõnede teadete kohaselt lülitas kapten mobiili pärast õnnetust välja ja paari tundi hiljem kui ta telefoni uuesti sisse lülitas, helistas esimese asjana emale.)

Kui sellised faktid on ilmenud, siis kapten ongi võllas. Ta ongi kloun, naerualune, plähmimisalune. Ühiskonna jätkusuutlikkusele tuleb kasuks, kui ebaväärikas teguviis tembeldatakse põlastusväärseks.


Viimati muutis Meerschwein, Teisipäev, 17 Jaan 2012 14:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 12:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
siin 1 huvitav arutelu:

http://gcaptain.com/costa-concordia-fred/?37587


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 19:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Ja jällegi: meedia kajastas et kapten ja tüürimees lahkusid .... Milline tüürimees esimene, teine, kolmas või see kes valves oli ? Või lahkusid kaks valges särgis kruisijat kes poest kapteni mütsikese olid ostnud .... aga küll meedia juba teab :oops:
Aga võibolla peale appikutsed saabusid ka karabinjeerid kes mehe kohe vahistasid esmaseks ülekuulamiseks ja alles siis lubasid emale helistada
aga võibolla ei pidanudki psüühika vastu.
Eks "Titaanik" on ilus film küll, et kapten läks aga laega põja ja puha. Aga enne seda oli ta nagu peata ja ei suutnud soojas toas teleka taga istuja arvates teguseda ... Bla-bla-bla.
Küsimus on ju hoopis selles et MIKS juhtus ja kas TEHTI kõik, et päästeoperatsioon toimiks. Mitte kas helistati millalgi ka emale ja miks kaptenit laevas pole kuna kuskilt on ikka veel hääli kuulda ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 20:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Minu meelest enamus juttu on olnud sellest, et mis ikka juhutus ja kus laev sõitis.

Kuulata tasub ka seda salvestust rannavalve ja kellegi, kes end kapten Schettinoks nimetab vahel:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-16599655


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 20:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
BBC mängis rannavalve ja kapteni vestlust ette ja seal kapten väitis, et tegeleb inimeste abistamise ja päästeoperatsiooni organiseerimisega päästepaadist, korraldusele laevale naasta ja seal operatsiooni juhtida kapten keeldus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Jaan 2012 21:05 
Eemal

Liitunud: Reede, 16 Veebr 2007 11:52
Postitusi: 19
Asukoht: Tartu
Kapteni kaitsmine ja ajakirjanduse süüdistamine on nüüd juba mõttetu. Siin on kaldal asuva Coast Guardi/Rannakaitse ja kapteni telefoniside:

http://www.guardian.co.uk/world/video/2 ... call-video

Kapten on juba ammu päästepaadis ja pobiseb vaikselt õigustusi, kaldaohvitser on raevus ja nõuab, et kapten läheks tagasi laeva, juhiks päästmist ja teataks kui palju ja missuguseid reisijaid on laevas.

Parimad kohad (lühendatud, vaadake/kuulake ise).

Kallas: Minge kohe tagasi! Laeval on hukkunuid!

Kapten: Kui palju?

Kallas: Ma ei tea. Üks niipalju kui mina tean. MINA PEAN TEIE KÄEST SEDA KÜSIMA!

ja veel

Kallas: Minge kohe tagasi pardale!

Kapten: Siin on pime.

Kallas: Pime! Äkki te tahate koju minna!


Uskumatu! Valge mundri puhastamisega on vist probleeme.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Jaan 2012 00:08 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
Kapten on alkoholi või mingite droogide mõju all ilmselt - otsustusvõime ja reaalsustaju on väga halvatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Jaan 2012 00:31 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Vist üritas riivakat teha, et kohalikule linnapeale muljet avaldada. Korra olla kapten varem ka kalda alt läbi tulnud ja see olla jube äge olnud. Müstiline sündmus ikka.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Jaan 2012 15:57 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kõva humoristipotentsiaaliga kapten oli:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=63792636

„Ma ei tea, miks see juhtus. Ma langesin oma mõtete ohvriks.“

Tema sõnul aitas ta reisijaid päästepaati, kuid komistas äkki ja kukkus ise paati.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 17:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 19:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Oijah, üldistusi tehes mulle tundubki et väga suurte laevade kaptenid muutuvad karjääriredelil tõustes vähem kapteniks ja rohkem vormitäiteks. Esindusfunktsioon. Väheneb ka reaalsustaju, sest kruiisilaeva reaalsus nõuab rohkem esindusfunktsiooni ja organisatsiooni juhi rolli kui et kapteniks olekut. Alluvad teevad ju enamus, kui mitte kogu töö ära. Ja nii ongi rohkem kapteni otsustada kui palju ta viitsib päris kapten olla. Tekibki ohutunde kadu ja omas mullis elamine. Lisame siia lõunamaise ellusuhtumise ka.

Kõigele vaatamata tegi Schettino siiski ühe väga olulise õige otsuse, mis päästis kindlasti oma 1000 inimest surmast ja mida ajakirjanikud ei märka. Ilmselt saades aru, et laev vältimatult upub, keeras ta laeva pikuti kalda äärde, mitte ei jäänud sügavasse vette. Just nimelt pikuti, mitte ei kimanud vööriga kaldasse. Vastasel juhul oleks ainult vööri ots veest väljas ning tõenäoliselt laev ikka kummuli. Enne lõplikult külili vajumist ei jõutud kõiki laevalt ära viia ning viimased 1000-1500 või nii inimest toodi juba külili lebavast laevast ära. (Mul on mingi selline uudislõik meeles)

Tooksin siis mõned näited.
1991 uppus kreeka kruiisilaev Oceanos. Kreeklasest kapten ei andnud SOSi, jättis reisijad pardale ja ise lasi jalga. Hiljem seletas, et sõitis ära kaldale et organiseerida päästetöid sealt. Tuttav tunne, kas pole?
http://en.wikipedia.org/wiki/MTS_Oceanos

kreeka kruiisilaev Sea Diamond (ex Birka Princess) uppus Santorinil. Põhjuseks sarnane spektaakli korraldamine kruiisireisijatele, võimalikult lähedalt kaljuseinast möödumisel. Komistati aga kaardil märgistamata karile. Evakueerimisel paras segadus. Laev oleks ilmselt pinnale jäänud, aga kuna veekindlad vaheuksed jäid sektsioonide vahel õigel hetkel sulgemata, siis oli laeva saatus otsustatud. Aega oli kaptenil küllalt palju. Laev uppus alles järgmisel hommikul.

kreeka RORO MS Express Samina uppus 45 mintsaga kuna laev jäeti autopiloodil omapäi. Jällegi poleks laev uppunud kui sektsioonide vahelised uksed oleksid suletud.

siia paneks jne.

Positiivsest küljest, mis moodi võiks asjad olla:
Meie kapteneid kiites :) - kui 2005 sept sõitis juhitamatuks muutunud Regina Baltica Stockholmi lähedal madalikule, siis esimese asjana anti reisijatele käsk päästepaatide juurde koguneda kuniks tegelik olukord oli välja selgitatud. Kui hiljem selgus et ohtu pole jäeti reisijad pardale, laev sai omal jõul lahti ning sõitis ise sadamasse. Kapten (Aivo Palm) igatahes omas olukorrast ettekujutust ning kasutas kõiki käsutuses olevaid vahendeid olukorra kontrolli all hoidmiseks ning hullema ennetamiseks. (Ankrutega pidurdamine ntx.)

On avaldatud arvamust ülisuurte kruiisilaevade puhul kehtivad regulatsioonid ning laeva turvalisusabinõud ei ole enam piisavad. Kuna mängu tuleb tohutu reisijate hulk, laeva mass ja mõõtmed, meeskonna suurus. Viimase õnnetuse valguses tundub, et meeskond toimis iseseisvalt vastavalt varem kätteõpitud plaani järgi. Kapteni roll peale laeva seiskumist praktiliselt puudub. Ma ei tea, kas ta kaotas närvid või mis tal hakkas. Isegi SOSi ei antud. Nii suures laevas on närvide kaotamine lubamatu. Võiks lennundusest eeskuju võtta, kus roolis istub alati 2 meest, valmis iga hetk teist kontrollima, juhtimist üle võtma või töökoormust kriitilisel momendil jagama. Sest sellistel kriitilistel momentidel tekib väga suur koormus, kus infomürast tuleb selekteerida vajalik ning tegelemiseks valida laeva püsimise jaoks ainult kõige kriitilistemate olukordade lahendamine. Ma miskipärast arvan, et Costa Concordial jäid samamoodi veekidlad vaheuksed pärani.
Vaadates seda tohutut rebendit laevakeres meenutab keremetalli paksus antud mõõtmete ja massi juures õhukest paberit. Iga väiksemgi kõks ja koks tekitab suuri vigastusi ja rebendeid. Samas kui mõni väiksem laev võib kivi otsas päevi kõikuda ja vaid väikse mõlgiga pääseda. Ka nagu mõtlemisaineks.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 20:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Lennundusest on merendusse üle võetud näiteks must kast.
Ma ei tea kuidas suurte laevade kaptenitega on, aga lennunduses peavad kõik lennuki kaptenid kohustuslikus korras iga teatud aja tagant simulaatoris läbi mängima erinevaid tehniliste rikete ja õnnetusolukordi.
Ühtlasi on nad kohustatud teatud hulga tunde lendama manuaalset juhtimist kasutades, et lendamist mitte ära unustada, sest suurte õhubusside juhtimine sisaldab endas üha rohkem administratiivtööd, paberite täitmist seaduste, regulatsioonide ja nõuete tundmist ja süsteemi kui sellise juhtimist ning üha vähem lennukiga lendamist, kus reaalne lendamine on ainult maandumine ja õhku tõus, kus piloodid on 100% kohustatud keskenduma lendamisele isegi autopilooti või autolanderit kasutades.

Ma kahtlustan et hiigellaevades on sarnane olukord.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Jaan 2012 17:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Väike mõtisklus õnnetuse põhjuste teemadel psühholoogilisest aspektist.

Inimese psüühhika on läbi aegade olnud üks põhjustest miks kohutavad õnnetused juhtuvad. Pidades ennast ratsionaalselt mõtlevaks olendiks me tegelikult eksime, kuna hindame riske emotsioonidega. Riske võib nii üle kui alahinnata. Riskitunnetus on see mis meid juhib sellistes olukordades, sageli ilma et me seda teadlikult tunnetaksime. Kui tunnetame et oleme olukorra peremees, siis tundub et riskid tunduvad tegelikust väiksemana. Just nimelt tundub. See "tundub" on mingi nivoo meie tunnetuslikul skaalal ja see on igal inimesel erinev. Lisa tunnetuslikku kindlust võib anda teadmine, et kõik kaasaegsed vahendid aitavad meil ohtu vältida, mis võib paradoksaalsel kombel tegelikult ohtu hoopiski suurendada. Just see nivoo tunnetusliku ohu skaalal.
Nii, et masinad ja seadmed võivad ju ohutust suurendada, kuid oma emotsionaalse ja tunnetusliku süsteemi mitte tundmine võib kõik ära nullida ja nii juhtuvad õnnetused samamoodi nagu 1000 aatat tagasi.

Toon jälle näiteks lennunduse, kus on saadud aru ka psühholoogilisest faktorist, kuna seal juhtuvad õnnetused kiiresti ja neid juhtub sageli. Esimene filter reisilennuki kapteniks saamisel on kooli sisseastumisel põhjalikud psühholoogilised testid. Ja neid teste jätkatakse läbi kooli ja teenistuskäigu kestel. Ei loeta piisavaks pikaealist alal tegutsemist ilma õnnetusteta ning jätkuvat karjääriredelil tõusmist.
Kuid seegi pole piisav. Hinnanguliselt 50% õnnetustest lennunduses juhtub nende samade piloodi inimlike vigade tõttu. Ning veelgi palju rohkem kui arvesse võtta kogu süsteemi lennujuhtimisest, hoolduse ja ettevõtte juhtimiseni.
Tehniliste vigade tõttu juhtunud õnnetused on sageli ületähtsustatud.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Concordia musta kasti replay
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Jaan 2012 17:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Et siis mereasjanduse kohta liiguvad asjad imekiirelt. Sellelt lingilt on näha Costa Concordia tegelik asend, trajektoor ja ajakava.

http://gizmodo.com/5879137/navigation-d ... t-its-fate

Kuna ilmselt ahtri masinaruum oli üleujutatud koos veomotoritega, siis vööri masinaruumi mootorite ja vööri põtkurite abil suruti Concordia vastu kallast, millega kokkupõrge ühtlasi põhjustas ka müstilise kreeni täpselt vastupidiselt algsele lekkekohale.
Ning kaldasse jõudmise aeg oligi enamvähem evakuatsiooni alguse aeg.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group