Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 01 Veebr 2012 08:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Vaatasin seda mitmeid kordi ... Juhul kui see nii oli tehti peale kokkupõrget kiire ja ainuõige otsus VIST


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 01 Veebr 2012 10:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
seafish kirjutas:
Vaatasin seda mitmeid kordi ... Juhul kui see nii oli tehti peale kokkupõrget kiire ja ainuõige otsus VIST


Kiirusest on asi ikka väga kaugel. Tuletan meelde, et pärast kokkupõrget alahindas Kapten situatsiooni täielikult ja tellis õhtusöögi kahele. Kuna laev muutus juhitamatuks, tegi ta mitte ainuõige, vaid pigem ainuvõimaliku otsuse püüda jõuda madalamasse vette. Igaüks meist teeks oma alusel ilmselt samamoodi, see on juba automaatne.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: kiirus
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Veebr 2012 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Kiirusest on asi tõesti kaugel. Erinevalt lennundusest, kus funtamentaalsed otsused peavad tulema sekundite, paremal juhul minutitega, on merel siis vastavalt minutid ja tunnid kriitiliste otsuste tegemiste aeg.

See tundub küll tõsi olevat, et Costa Concordia kaptenil puudus selge arusaam mis tema laevaga toimub, või oli ta lihtsalt psüühhiliselt eitavas seisundis, võimetu reaalsust tajuma.
Paanilises seisundis oleks alternatiivne käitumine olnud võibolla kohe ankur sisse, reisijad päästepaatide tekile ja laev tühjaks.

Aga äkki käib siin mõni päris suure reisilaeva kapten ka, siis oleks valgustav lugeda, mismoodi oleks pidanud kapten tegutsema (kui kari riivamine välja arvata) Aivo Palm, Vahur Ausmees?

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Veebr 2012 21:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
lennukiga võrrelda on ylimalt kohatu ! Sama mis võrrelda et sõitsid tõukekaga vastu kivi või tankiga. Vaatasin siis veel ... Kiirus enne kokkupõrget on 15 kn ja peale seda liigub edasi 6 knśiga. Sellejärgi uskumatu pauk. Kokkupõrkest tagasi likumiseni on 25 min. Mis oli ainuõige kuna sügavus oli seisma jäädes üle saja meetri. Ja vigastuse suurus teadmata. ankrusse jäämine võtab aega ... päästepaadid ja paanika... arvan et hukkunuid oleks rohkem. nyyd mitte teades selle laeva karakteristikat räägin omast kogemusest. 300 m pikk tanker DW 150 tuhat tonni kiiruselt 15 kn täiskäigul tagasi jääb seisma 17 minutiga ! Oletan et masin ja rool enam ei tööta. inerts on suur ja kummastki ei saa kohe aru. kui sillas oleks mingid tuled põlema hakkanud poleks kapten õhtusööki tellinud ( muuseas kinnitamata väide :oops: ).Rooli ei pruugi kohe tunda sest tegemist pole pinniga. Ja võib-olla pandi ka trusterid varem tööle, lihtsalt alus hakkas 25 min hiljem tagasi liikuma . Ja veelkord : ei õigusta kokkupõrget aga ei heida ette seda mis pärast toimus ... kodus diivanil on lihtne öelda et mina oleks teinud nii ! aga sellises situatsioonis oleks meist kindlasti valdav enamus lolliks läinud kui vastutus kohale jõuab... mõelge selle peale .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: 2006. aastal ristimise äpardus
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Veebr 2012 14:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Bad Omen
http://www.spiegel.de/international/eur ... 61,00.html
The Concordia was built at a cost of €450 million ($585 million). The fashion model Eva Herzigová christened the vessel in the summer of 2006, but the champagne bottle did not smash against the hull the first time around. A bad omen for suspicious mariners, it triggered gasps among guests at the ceremony.

Halb enne ristimisel:
Eva Herzigovál ebaõnnestus esimese korraga šampusepudeli purustamine vastu laeva vööri.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Veebr 2012 14:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
no antud situatsiooni musta kassi teooriat pole mõtet ajada!

Tänaseks on selge, et vale inimene oli vales kohas. Kaptenilt just oodataksegi vastutustundlikust ja kui ka juhtub, olenemata asjaoludest, siis kohest asjakohast tegutsemist kuni lõpuni välja.

Eks huvitav oleks teada, mida lõplik raport ütleb, kui see avalikustatakse. Samas vaatamata hukkunutele tuleb ka tunnistada, et tegemist on siiani siiski õnneliku õnnetusega!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 10:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Video sillal toimunust eng subtiitritega.

http://gcaptain.com/costa-concordia-dis ... age/?40301


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Itaalia rannikul hukkus suures laevaõnnetuses mitu inime
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Veebr 2015 08:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
http://maailm.postimees.ee/3088687/itaa ... akaristust

küsiti 26 ja sai 16

süüdistaja kõne oli päris korralik!

http://www.theguardian.com/world/2015/f ... nslaughter


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group