Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Päästerõnga, tulepoi ja viskeliini kasutamine
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 07:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Paluks arvamusi, kuid neid asju mõistlikult kombineerida ja kasutada.

Näiteks kui on reelingus päästerõngas või nn hobuseraud, siis reeglina on sinna külge lühema otsaga kinnitataud tulepoi ( selliseid komplekte müüakse lihtsalt).
Sellist paarisrakendit vähegi kaugemale visata on võimatu, proovige ise. Päästerõngas on kerge aga suurem, poi jälle raskem. No nii, nüüd viskasid selle ponnistustega üle parda, inimene saab rõnga ja poi kätte. Edasi oleks vaja viskeliini kasutada. On öö, tuult ka natuke, jahi kiirus 6 sõlme. Viskeliin jääb pääsetule täiesti nähtamatuks.
Hüva, kinnitad viskeliini pääsetrõnga külge. See on kõige kindlam viis jätta inimene pääserõngata, sest sõidad lihtsalt rõngaga minema või saad viskeliini endale vinti, kui oled paudi ära teinud ja mootori käivitanud.
Teeks oma aruga sellise järelduse, et kõik see toimib ilusti suure laeva peal, kust viskad rõnga lihtsalt alla. Jahi või kaatri peal peaks olema valgusti ehitatud pääserõnga sisse või kinnitataud jäigalt selle külge, et asja oleks hea visata. Päästeotsal peaks olema eraldi väike tulepoi. Pääserõngas ja viskeliin peaks olema täiesti eraldi süsteemid. Hüva, pääsetliin võiks olla rõnga külge haagitav (ja kergesti eemaldatav), et kui kiirus on väike, saad inimese kohe kätte.
Ideid ?!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 08:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Heal päästeliinil on "rõngas" juba küljes ja kogu krempel viskevalmilt reelingus, viskeliini teine ots paadi küljes. Viskad sisse ja asud ringi pöörama, vedades seega liini vähemalt poolkaares ümber päästetava. Liin peab pikk olema ja vabalt välja jooksma, et selle käigus rõngast päästetavalt ära ei tõmmataks. Kui kukutakse üle külgmise reelingu, nagu tavaliselt, siis tuleks liin heita ahtrist küljele! Kruvisse sattumine ei tohiks ohuks olla, sest päästeliin on ujuv. Pimedas on selle nähtavus muidugi küsitav. Võiks ju olla kaetud millegiga, mis vette sattudes helendama hakkaks?

Mida teha päästerõngaga - eks ikka visata abivajajale toeks. Vaat aga see poi seal küljes! Kui see pole rõnga küljes kinni, siis sellise asjaga vastu pead saada ei tahaks... Idee kohaselt peaks ta olema rõngaga jäigalt seotud, või siis olema käes hoitava viskeliini teises otsas. Kui päästetavat "nööri otsa püüda" ei õnnestu, siis viskad ka poi üle parda. Viimasel juhul võib ka suht julgelt vilkuva poi juurde manööverdada, sest rõngas on sealt ~20m eemal.

Aga purjekas, kuidas seda ringi pöörata?! Kui käiku on, siis pea kõigil kurssidel saab paadi ilma purjeid puutumata 180 kraadi pöörata, jäädes siis pakki või vastu tuult seisma või jätkates allatuult. Vaid spinnakeri all on asi hapu. Viimasel juhul, MOB situatsioonis, soovitab kirjandus teha kiire cutoff...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Päästerõnga, tulepoi ja viskeliini kasutamine
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 08:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
viiking kirjutas:
On öö, tuult ka natuke, jahi kiirus 6 sõlme. Viskeliin jääb pääsetule täiesti nähtamatuks.
Ideid ?!

Teha purjekal absoluutelt kõik, et mitte keegi mitte kuidagi üle parda ei kukuks. Lihtsalt tuleb selline variant välistada. Lifeline või soodiots ümber kere on üks asi, pimedas on ülimalt oluline kogu teki valgustatus. Ahtris kokpiti valgus, ees vöörteki valgus. Ideaalne on see, kui roolimees saab sekundiga kogu jahi valgustada hetklel, kui keegi peab kokpitist lahkuma. Esiteks vähendab see kordades komistamise/libastumise ohtu ja MOB puhul pimedas on jaht ise ülihästi nähtav ja mõne sekundi valgustab suur valge pind ka ümbrust.
Uutel ja suurtel on tavaliselt saalingute all vöörteki valgus olemas aga pole mingit võimaluts ahtrit valgustada. Lisaks valgustuse lüliti, mis asub kusagil "karu pees" jahis sees navilauas.

Sinu küsimus on aboluutselt õigustatud ja nendega ei ole tegelikult tõesti mitte midagi reaalses hädaolukorras-MOB midagi teha. Kui, siis viskeliiniga, kui oled juba veesolijale kogemata lähedale sattunud ning saad kas pakki lastes või mootriga kiiruse olematuks teha ja kaatriga, kes liigub otsides kiiresti ja on ülimalt manööverdav. Ma ütlen veelkord: teooria võib olla ilus aga reaalne elu on see, et äkiline ja kogemata MOB tähendab 100% räiget ehmatust, diafragma spasme, hingamise raskust või hullemal juhul vett hingamisteedes, disorientatsiooni, koordinatsioonihäiret ja selline inimene ei ole suuteline päris pikalt adekvaatselt tegutsema. See võtab mingi aja mis on iseloomust sõltuvalt erinev, kus inimene "kaineneb" ehk hakkab oma olukorda reaalselt hindama ja adub, mis juhtus, kus ta üldse on ja kus on veesõiduk. Ning kiirus ka 2-3 sõlme on veesolijale peaaegu liiast - see on liiga kiire!

Eraldi teema on veel suure meeskonnaga sõit näiteks võidusõidul. Seal saab tõesti üks jälgida vees olijat, roolimees juhib ja ülejäänud siis korjavad purjeid alla, käivitavad mootorit etc. Aga oled doublehanded või ka kolmekesti pardal? 5-6 sõlme tähendab juba arvestatavat tuult ja lainet ja ongi kogu teooria sealsamuseski... See on umbes-täpselt sama, kui purjetamisest pildid ja videod on enamasti imeilusa ilmaga poolpaljad kaunid naised tekil päevitamas ja siis satub "konksu alla neelanu" kottpimedasse külma tormi... Nii tehakse ka päästekatseid/trenni enam-vähem ilmaga ja alati valges, kus "hädas"olija on teadlikult ja ülimugavalt vees lebotamas. Tegelikult on see pakasuuha ja "ostke minult kõik ära" kapitalism.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 09:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Ma pakuks sellist varianti:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=stqveg0TYvA&feature=related[/youtube]

Kahjuks pole ise veel jõudnud proovida, kuid suvel hakkame kindlasti harjutama.
Tõesti, sellele ma pole mõelnudki, et hoburauda koos tulepoiga on võimatu visata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 09:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Siinkohal tuleks korrata, et mitte mingil juhul ei tohiks abivajajat peale korjata ahtrist, kuigi seal paiknev redel tekitab kindlasti kiusatust. Laine pillub ahtrit üles-alla ja oht selle alla jäädes mitu tonni kaaluva alusega vastu pead saada on liiga suur.

K: "Kas ilma laineta võiks ahtrist peale võtta?"
V: "Lainetuseta ja vaikse ilmaga ei kuku keegi üle parda!"

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 10:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Ooot-oot! Viskeliin peaks olema kohe rõnga külge seotud. Hiljem eraldi pole seda küll enam erku mõtet kuskile loopida. Kas selle pehme hobuseraua ja tule kombinatsiooni ei oleks mõtet visata nii, et viskad tule ja samal ajal saadad teise käega raua järgi või siis viskad lihtsalt poi nii kaugele kui saad ja rõngas järgneb nii palju kui ta järgneb. Umbes nagu õngetina ja õngekork? Ma olen rohkem kõvade rõngastega majandanud ja ikka naljaviluks rääkinud, et kui uppujale rõngaga-vastu-pead-eutanaasia ebaõnnestus, siis hetke pärast jõuab valguspoi ka kohale ja ajab asja kiire kopsakaga korda. Viskeliin on vajalik, et mõrvarelv uuesti veest kätte saada, muidu osta iga kord uus...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 10:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
peebuste kirjutas:
K: "Kas ilma laineta võiks ahtrist peale võtta?"
V: "Lainetuseta ja vaikse ilmaga ei kuku keegi üle parda!"


Eks ta sõltub ka tekil vedelevast lohakuseviljadest, aga ka kaasas olevate jookide keemilisest koostisest ning kogusest ;) Mul pidi kunagi sõber promillide tõttu sõudepaadi ja ujuvkai vahele kukkuma, sain veel särgisabast kinni. Ei ütleks, et ta nii öelda maani täis oleks olnud. Piisab vähesest, et kõikuva aluse peal õnnetus juhtub.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 10:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peebuste, üldiselt on ahter siiski ainus koht, kuskohast peale saab. Lisaks on ahter ainus paik liikuval jahil, mille alla ei õnnnstu jääda ja see pole üldse väheoluline.
Kahjuks on ka see video järjekordne näide sellest, millel pole reaalse eluga mitte mingit pistmist ning tegemist on pakasuuhaga. Alustades sellest, et spetsülikonnas proff ootas ja valis õiget hetke üle parda kukkumiseks, roolinaisel oli kohe lifeline valmis jne. Ma julgen veelkord täie tõsidusega ja kogemuste pealt öelda, et sel videol ei ole tegelikkusega mitte mingit pistmist!!! Ärge jumala eest arvake, et sellise mõnusa briisiga soojas siledas vees kuivülikonnas sulistades "päästmine" ja tegelik MOB-situatsioon on samad juhtumid. Esimene asi: kui on vaja kogu purjetamisriietus pessu panna, käige üle kuivana kaalult, ronige sellega vanni ja leotage see läbi ning laske saabas/kummik ka vett täis. Ja siis astuge uuesti kaalule ning vaadake, mis numbreid see näitab! Mida kergem inimene ehk eriti jama on naiste/lastega, seda jõhkram kaalukasv on! Ja ei suuda füüsiliselt nõrgemad selle lisakaaluga midagi teha.

Ainus väärtus on õpetus, kuidas veesolijale läheneda aga selleks ei pea teps mitte inimest üle parda viskama vaid merest tuleb võimalusel üles korjata kõiksugu ujuvat kraami. Purje all. Kõige väiksem asi, mille me Gamajoniga Väina ajal MOB-harjutuse käigus Kihnu all kätte saime, oli junga Alvari piip. Kujutage nüüd ise ette tumedat piipu tumedas vees. Vendrid, ämbrid, õllekastid, lauajupid on ilmselgelt lihtsam lahendus treeninguks, nendest vender on natukenegi inimesega "sarnane" ja kui oled sellise poest ostnud, siis tead ka selle rahalist hinda ;)

Priit, "unistus" oleks ükskord üks päästekoolitaja (veel parem - veemiilitsate targutav ülemus, on see siis mundrikandja või mäe otsast lolle käske kirjutav tohlakas või suisa "prüsseli peedik") puhvaika, vatipükste ja viltidega keset suurt merd äkitselt merre tõugata ja siis hiljem endise teoreetiku juttu kuulata. Ise ma olen kaks korda vees ujunud, seda küll mõni sekund ettevalmistusajaga kus ma juba sain aru, et suplusest pääsu pole, ja korra täpselt sellises varustuses väga ootamatult selg ees üle pea Väinamerre 10 m/s tuulega kukkunud parimat sõpra päästnud ja nende kuradi teoreetikute jutt ajab südame pahaks! Teoorias poleks pidanud ei Titanic ega Estonia põhja minema ja varustuse poolelt oleks pidanud kõik pardal olijad päästetud saama aga praktika ja numbrid räägivad teist keelt! Aga mina, minu sõbrad, nende naised-lapsed ja Mario on siiani elus. See on praktika elust enesest.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 10:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Priit,
inimesed kukuvad ikka üle parda. Kahjuks pole seda 100% välistada võimalik, seega tuleks tegeleda ka päästeõppustega.
Õppevideod on mitmel põhjusel tehtud rahuliku ilmaga. Esiteks on siis üldse võimalik midagi jäädvustada (ilma tohutu eelarveta), muidu näeks video välja nagu Hollywoodi märul - kaamera kaoks vahepeal vee alla, öösel poleks üldse midagi näha, teiseks pole mõtet sellist videot tehes filmigruppi panna eluohtlikku olukorda.

Jääksin siiski Peebustega samale arvamusele, mida olen ka enne mitmetest kohtadest lugenud. Inimene tuleb pardale saada külje pealt, mitte ahtrist.

Panen veel kommimiseks ühe video üles.
Lahutage kultuurigarneering maha, järgi jääb päris asjalik toimingute ahel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CTF7XtbZ7ik&feature=related[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 10:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
PriitV kirjutas:

Kahjuks on ka see video järjekordne näide sellest, millel pole reaalse eluga mitte mingit pistmist ning tegemist on pakasuuhaga. Alustades sellest, et spetsülikonnas proff ootas ja valis õiget hetke üle parda kukkumiseks, roolinaisel oli kohe lifeline valmis jne.

Kus :evil: siis Sina lifeline'i hoiad, kui see pole Sul kohe valmis? Lifeline (edit: õigem oleks päästerõngas või lifesling) võiks ikka roolimehe haardeulatuses olla.


Viimati muutis Meerschwein, Reede, 11 Mai 2012 20:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 11:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Olen nõus, et see video on liiga ilus. Reaalselt kulub esmalt sekund reageerimisele, 3 sek pääserõnga reelingust eemaldamiseks ja viskeks.

Viskeliini piikus on tavaliselt 25 meetrit. 6 sõlme on 3 m/s sega 8 sekundiga on jaht viskeliini ulatuskaugusest väljas ja hakkab pääserõngast järgi vedama. Seega on asjast kasu, kui õnnestub rõngas vees olijale otse pihta visata.
Ma tahangi väita, et kuigi viskeliin peaks olema rõnga küljes, võib see teatud juhul eriti pimedas probleemiks osutuda, sest liin veab enda järgi siis rõngast ja tuld. Vees olijale on muidugi hea, näeb kus liini ots on, aga teda ennast ei markeeri enam midagi. Tule mõte on ju sellest, et markeerida vees olijat.
Tagantuules sipnni alla eemaldub jaht vähemalt 100 meetrit enne kui mingi manöövri teeb.
Muidugi peab öösel igal väljas viibijal olema veekindel taskulamp taskus, aga loogika järgi peaks ka tulepoi talle kohe järgi viskama ja tema juurde ka jääma kuini inimene leitud- nokk kinni saba lahti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 11:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Noh, ja enamusel plotteritest on lisaks "MOB" funktsioonile ka "MOB Cancel" :twisted:

"...üüüks maaadrus kurivaim kukkus veetee äi teda saaand sääält änam kääättee..."

Vaat selle loo peale tuleks teha üks päästevahendite promo ;)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 11:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
viiking kirjutas:
Viskeliini piikus on tavaliselt 25 meetrit. 6 sõlme on 3 m/s sega 8 sekundiga on jaht viskeliini ulatuskaugusest väljas ja hakkab pääserõngast järgi vedama. Seega on asjast kasu, kui õnnestub rõngas vees olijale otse pihta visata.
Ma tahangi väita, et kuigi viskeliin peaks olema rõnga küljes, võib see teatud juhul eriti pimedas probleemiks osutuda, sest liin veab enda järgi siis rõngast ja tuld. Vees olijale on muidugi hea, näeb kus liini ots on, aga teda ennast ei markeeri enam midagi. Tule mõte on ju sellest, et markeerida vees olijat.


Ma olen küll teoreetik, aga minu teooriapagasis on asi nii:

1) Rõngast ei tohi päästetava pihta visata, täpselt uppuja poole ka vist mitte. Nõks ongi selles viskeliiniga traalimises. Niikuinii ei jõua rõngast päästetavale visata, sest et
2) 1+3 sekundit ilmselt ka enamjaolt ei õnnestu. Pakun, et kõikseemees maigutab nõutult umbs 5 sekundit ja sejärel kulub igale ´toimingule 5...15 sekundit. Kuni kõik pudinad vees on, on minut läinud.
3) Jääbki üle justnimlt päästetava traalimine liini otsas lohiseva rõngaga.
4) Tule ülesanne on markeerida rõngast mille külge on loodetavasti siis lõpuks ka päästetav klammerdunud. Pimedal ajal on kõige ohutum kasutada vesti või purjetamisriideid millel on tuli küljes ja see markeerib tõesti üheselt ülepardameest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 12:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Marki väitega nõus, aga eks neid MOB õppusi oleme meiegi teinud tavaliselt päevasel ajal ja visanud vaid rõngast, mitte kogu kremplit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 17:08 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 31 Okt 2009 12:49
Postitusi: 49
Mina tegin Soomes purjetajaeksamit ja seal oli ka MOB ette nähtud ( vender tulepoiga), öö oli ette teada, torm lihtsalt sattus sellele kokkulepitud ööle.
Mootori kasutamine polnud lubatud ja õnnestus alles 15 tiiruga, seismajäämisega oli raskusi, kihutas mööda. Aga vahepeal kandus jaht ikka väga kaugele ja ilma tulepoita poleks osanud otsidagi, isegi jälgijal kadus vahepeal silmist. Arvan, et rõngas ja tulepoi jäägu ikka kohe hädasolija juurde, ja mida lähemale visata, seda kiiremini ta selle küljes ootab. Siis jahiga aega traalida erinevate otstega ja abigi kutsuda. See tuluke on merel isegi tormises öös ikka väga kaugele näha.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group