Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 17:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Mär 2007 14:36
Postitusi: 43
Asukoht: Viimsi
kui mees kukub üle parda siis visatakse päästerõngas tulepoiga (ilma igasuguse liinita) talle lihtsalt kohe järgi, et fikseerida kukkumise kohta (päeval näed punast rõngast, öösel tuld). hea kui on keegi kes seda rõngast kogu aeg silmas peab. kui pööre on tehtud, siis hakkad selles rajoonis meest otsima. heal juhul mees näeb rõngast ja klammerdub selle külge. kui olete mehe üles leidnud siis viskate talle päästeliini ja veate ta laeva juurde allatuule pardas ja tirite laeva.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 18:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 739
Asukoht: Muhu
Kõige parem on sõita singlehanded, pole miskit probleemi, et mida visata ja millal ja kuhu... :wink:

Meerschwein ja Priit; "lifeline" peaks minu teada ikka see "asi" olema, (ilma milleta singlehanded ei sõideta ja teistele kah üsna soojalt soovitatav ) millega jahi küljes kinni oled!
Nagu Priit ennist ütles, teha kõik, et mitte parda taha sattuda!!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 19:04 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Mär 2007 14:36
Postitusi: 43
Asukoht: Viimsi
terminoloogia on segane: lifebouy=päästerõngas, lifeline (safety line)=ohutusliin, heaving line=viskeliin


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 20:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 303
Asukoht: Kiili/Tallinn
Siin siis jutt pääastmise võtetest valdavalt purjetajatele. Kes oskab mootoriga liikujale mõne asjaliku nõu omast kogemusest poetada ?
Igatahes on plaanis harjutada suvel natukenegi MOB-i

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 21:11 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Mär 2007 14:36
Postitusi: 43
Asukoht: Viimsi
näed meest kukkumas viskad päästerõnga, teed williamsoni manöövri (googelda), lähed vastukursile ja hakkad kukkujat otsima. see on parim mis seni on välja mõeldud nii väikestele kui ka suurtele laevadele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 07:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 170
Asukoht: Saaremaa
Muhu Väinas kehtivad ISAF Offshore Special Regulations
http://www.sailing.org/specialregs

Seal on päästerõnga ja viskeliini kohta eraldi regulatsioonid vastavalt 4. 22 ja 4.24.
Pääsetrõngas või ling peab olema isesüttiva tulega.
Viskeliin on soovitatavalt nn "throwing sock" tüüpi, mis on siis kotist välja jooksev variant. Liini otsas on soovitatud ka vähemalt 9 kg tõstejõuga ujuv ling.
Sama regulatsiooni Lisas D alates lk 73 on manöövrite kirejeldused.
Manöövri värvilised pildid ja kirjeldus on ka
http://www.rorc.org/general-conditions/ ... board.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 07:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 143
Asukoht: Tartu/Nagasaki
Vanast ajast mäletan veel sellist õpetust - peale rõnga viskamist visata veel igasugust ujuvat kola väikeste vahedega järgi, a la vestid vm. Siis on tagasitulles suurem tõenäosus üle parda olijat leida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 10:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
Kalle1 kirjutas:
Siin siis jutt pääastmise võtetest valdavalt purjetajatele. Kes oskab mootoriga liikujale mõne asjaliku nõu omast kogemusest poetada ?
Igatahes on plaanis harjutada suvel natukenegi MOB-i


Mootorpaadiga on sama lugu. Erinevusi on kaks: suurema kiiruse tõttu sündmuse juhtumise hetkel kaotad rohkem vahemaas ja teisest küljest ei ole purjesid segamas nii et manööverdamine ise on palju lihtsam. Jälgim peab seda, et sõukruviga inimesele viga ei tee.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 17:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 303
Asukoht: Kiili/Tallinn
noh villemi pööret õpetati jah ja sai ka proovitud. eks vaja veel kindlasti harjutada ja regulaarselt.
ise olen mõelnud, et mootorpaadiga jah see eelis , et purjed ei sega , mootoril saab tuurid hoobilt ka maha lükata. väikse mootorpaadiga ei tohiks väga muret olla ka kui lähened veesolijale , väiksem paat , väiksem oht kusagile alla jääda,viga teha
samas jõerott - i nipp võib olla tõesti hea - pilduda ujuvvahendeid üle parda mingi kogus , hämaramas eriti , näiteks neoonvest ikka hakkab hästi silma
kuii on vaba vesti muidugi.
veel, ei tea kas raketti / säratuld tasuks kusagil eriti kättesaadavas kohas hoida sõidul ? sest kui vaja läheb , siis pole aega tuhnima hakata. sama taskulambi kohta käib. kel mis kombed ses suhtes üleüldse väiksematel alustel ?

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2012 14:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 651
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Meil on kombeks öisel ( ja juba ka paevasel) ajal enda kyljes kanda säratulesid ja raketti, ja ka telefoni veekindlas kotis.

Yle parda lendab ikkagi meie ego meie suures isikus ja koige lollib koht on see, kus keegi ei märka minut voi viis kellegi arakadumist.

Eriti kui me soidame öö läbi siis on tylpimus selline, et koik vaatavad ettepoole ja ma olen tabanud end mottelt, et millal ma viimati enda selja taga olevat meest vaatasin?

Nii et minu arvates ei alga asi yldse sellest, et jahi pardal on vastutavad veesolija pääsemise eest, kui tulevane veesolija bufaika ja pudelit viina kahe käega hoides yle ääre kolib.

Egoismist ehk mõttest, mis sul kaasas on enda päästmiseks, algab kogu asi.
Sinna alla käib ka lifeline ja "koik, et yle parda ei satuks"

( oleme teinud sellist harjutust, et vette maha jäänud ja paat on eemale kolinud, siis yksi vahemadala kandis lesides on aega mõelda, mis saab. Isegi kui tead, et oled sihikul, siis kahtlus, et midagi on paadiga vahepeal juhtunud, hakkab samuti mõtteid teravdama.)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2012 17:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
lang kirjutas:
kui mees kukub üle parda siis visatakse päästerõngas tulepoiga (ilma igasuguse liinita) talle lihtsalt kohe järgi, et fikseerida kukkumise kohta (päeval näed punast rõngast, öösel tuld). hea kui on keegi kes seda rõngast kogu aeg silmas peab. kui pööre on tehtud, siis hakkad selles rajoonis meest otsima. heal juhul mees näeb rõngast ja klammerdub selle külge. kui olete mehe üles leidnud siis viskate talle päästeliini ja veate ta laeva juurde allatuule pardas ja tirite laeva.

See on kõik õige: nii tulebki käituda. Ja teoorias saab nii ka inimese kätte, kui sel juhtub veel ka vest seljas olema ning vesi suviselt soe, lainet vähe ning üldse on tore jamõnus. Aga "eeltingimus" oli ju selline:
viiking kirjutas:
On öö, tuult ka natuke, jahi kiirus 6 sõlme.

MOB-manööver jääb samaks aga muu? Esiteks on ka niisama tuled-poid toredad vidinad aga seda seasilma antud eeltingimuste puhul on juba päris keerukas näha. Lisame ka näiteks vihma ja asi muutub veelgi. Vaat säratuli-valgusküünal võib tõesti olla reaalne abiline. Muidugi tänasel päeval on enamusel plotterid ja MOB-nupp. Jälle raudselt abiks, kui kohe märkad. Kuid millal üldjuhul üle parda minnakse? Rasketes ilmaoludes. Kreen, kiirus, lainesse kinni, veemass lükkab reelingu alt läbi, broachimine, seda veel pimedas sest siis on kõik k.a. enda veesõidukil hoidmine raskendatud etc.

Ehk igasugune üle parda kukkumise võimaluski tuleks minimiseerida hoopis teiste vahenditega. Viskeliinid, päästerõngad, tuled etc on kõik toredad vidinad ja hea, kui nad on pardal ning ka töökorras. Nagu autol kõik padjad, turvakered, ka turvavööd jms. Aga sõita tuleb mistahes vahendiga nii, et neid turvavahendeid ei lähe elus kordagi vaja. Mina "võitlengi" moodsa aja trendi vastu, kus riikliku kampaania korras kästakse indiviidil olla loll ja vastutusvõimetu, mitte ei kohustata teda mõtlema! See on kõige hullem üldse, mida teha saab: luua illusioone, et turvavarustus päästab idioodi elu ja see toimib igal ajahetkel täiuslikult. Eriti liikuva pildiga "õppe"filmikesed, mida tehakse eranditult proffide osalusel ja ideaalilähedastes tingimustes. Ei päästa ja ei toimi turvavarustus! Ainult ajud ja mõtlemisvõime päästab ehk need ei lasegi üldjuhul probleemide küüsi sattuda. Mingi protsent jääb siis force majoriks. Nagu maismaal on normaalne, et autol pannakse pimedas tuled põlema ja üldiselt püüame rehvid võimalikult kobedad all hoida, on ka lifeline merel normaalne toiming. Nagu rehvid on ainsad asjad, mis autot maa küljes kinni hoiavad, on ots inimese ja veesõiduki vahel see ainumas kindel lahendus. Nii jääb ära krimiuudistes "auto kaotas juhitavuse" ja "kukkus üle parda".

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2012 18:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 386
PriitV kirjutas:
See on kõige hullem üldse, mida teha saab: luua illusioone, et turvavarustus päästab idioodi elu ja see toimib igal ajahetkel täiuslikult. Eriti liikuva pildiga "õppe"filmikesed, mida tehakse eranditult proffide osalusel ja ideaalilähedastes tingimustes. Ei päästa ja ei toimi turvavarustus! Ainult ajud ja mõtlemisvõime päästab ehk need ei lasegi üldjuhul probleemide küüsi sattuda.


Käi metsa sellise jutuga!
Keegi pole rääkinud siin võltsturvatundest. Ajudest on sul väga vähe abi, kui sa pole olukorda rahulikumates tingimustes läbi mänginud nii palju kordi, et tegevuste järjekord sulle selgroogu kulub.
Võltsturvatunde võib samamoodi tekitada turvaots: oled nii kindel, et see on korralikult kinni, aga tegelikult tuleb lahti, unub lahti, kulub läbi vms. Ära ütle, et inimene ei eksi!

Ka auto, mis kaotab juhitavuse, muudetakse uuesti juhitavaks, kui seda on eelnevalt harjutatud. Mina ei oska libedal sõita. Ja senikaua, kui ma pole seda õppinud, ma lihtsalt ei sõida talviti vaid kasutan ühistransporti. Soovitan seda ka teistele moodsa aja võltsturvatundest (loe: õhkpatjadest ja igasugu elektroonilistest veojõu jms süsteemidest) puretud inimestele, kes kardavad lennukiga lennata, aga on valmis talvisel Tartu maanteel eluga riskima. Võrdluseks: kogu maailma lennunduses hukkus möödunud aastal ca 500 inimest, ainult Eesti liikluses aga üle 100.

PS, Üks minu hea tuttav kukkus üle parda suhteliselt vaikse tuulega, kui ta ammutas ämbriga pesuvett. Ise suur mees, aga 10 lisakilo vales kohas viisid tasakaalu ning vees ta oligi.
Sõber, ainus meeskonnakaaslane päästis ta ära. Nii et tasub ikka harjutada.


Viimati muutis Meerschwein, Pühapäev, 13 Mai 2012 23:39, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2012 19:59 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Parim päästevarustus nälgivale neegrile on kondoom. :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2012 20:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1759
Asukoht: Tallinn
Jutu järgi tundub, et Priit on Darwinist. Ja Darwinistina peaks ta ju teadma, et ta võib ise väga vabalt järgmine olla. Loodus ei salli mehi kes on nii ennast täis, et end kõigist loodusseadustest ja muidugi teistest meestest paremaks peavad :-)

_________________
http://www.minni.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2012 05:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 143
Asukoht: Tartu/Nagasaki
PriitV kirjutas:
Aga "eeltingimus" oli ju selline:
viiking kirjutas:
On öö, tuult ka natuke, jahi kiirus 6 sõlme.

... See on kõige hullem üldse, mida teha saab: luua illusioone, et turvavarustus päästab idioodi elu ja see toimib igal ajahetkel täiuslikult. Eriti liikuva pildiga "õppe"filmikesed, mida tehakse eranditult proffide osalusel ja ideaalilähedastes tingimustes.


Kjutan ette, et kui õppefilme ja päästeharjutusi tehakse ettentud tingimustes, siis oleks inimkadu nii suur, et üks MOB statistikat eriti ei mõjutakski...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group