Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 14:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Läks ära mölaks kätte :twisted:

Minuarust oli point selles, et radaripeegeldid on viimasel ajal "moest läinud". Nõus, et pisikese paadi küljes on see "kole junn" ja kõik on igati OK, kui kipperil asi käepärast ja nähtavuse kadudes sips-niuhti paigaldatav on.

Tegelikult - äkki peaks ühe testimise korraldama? Ajama välja miski radariga "pilli" ja siis selle ees erinevaid peegeldita aluseid "liputama". Oleks kohe selge, kas-mis-jakuidas paistab...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 14:55 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 858
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Testid vist ei toimi siin keskkonnas. Usa paatide ulmelise kütusekulu prognoosijatele visati ühes teises teemas kinnas, et lähme siis proovima. Vaikus :( Oleks isegi testi tulemustest huvitatud olnud. Aga peegeldi test aitab ehk siis käivitada testimise teema.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
Mina tulen testima!!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 16:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kui juba testida, siis võiks üritada kokku ajada mõned erinevad radarid. No näiteks kasvõi mõne suurema aluse 25kW, mõni vanem 6kW, uuem HD ja lõpuks ka Navico broadband. Need kõik on tegelikult piisavalt erinevad elukad, et tulemused võivad päris erinevad saada. Ja alles siis hakkab ehk aru saama, kes on kelle jaoks nähtav ja kes mitte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 16:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Lisaksin veel, et "eetiline reegel suuremale teed anda" on lihtsalt kuritegelik soovitus. Sõitma peab ühtede, kõigile teada olevate, omavahel mitte vastuolus olevate reeglite järgi. Antud juhul siis on teemaks COLREG.
Miks? Näide: kaks samal kiirusel, ristuvatel kurssidel liikuvat alust, väiksemal on õigus. Kui väikepaadi juht on "väga eetiline" ja mõlemad hakkavad samal hetkel teed andma, siis võib olukord suhteliselt kiiresti eskaleeruda nii, et kokkupõrge muutub vältimatuks.

Lisaks on see "eetiline reegel" otseses vastuolus mitte ainult selge mõistuse vaid ka COLREGiga:

Reegel 17. Teeõigusega laeva tegevus
a) i) Kui kahest laevast üks on kohustatud teisele teed andma, peab teine laev säilitama oma kursi ja kiiruse.
ii) Kui viimasena nimetatud laevale on ilmne, et teed andma kohustatud laev ei tegutse käesolevate reeglite kohaselt, võib ta kokkupõrke vältimiseks sooritada manöövri ise.

Juhiks tähelepanu, et COLREG otsesõnu keelab "Masteri eetikareegli" järgmise: "Kui kahest laevast üks on kohustatud teisele teed andma, PEAB teine laev säilitama oma kursi ja kiiruse".

Soovitaks üle lugeda COLREGi ja eriti juhised 6, 8, 17, 18, 19 enne kui hakata "eetikast" rääkima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 16:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Vanellus, mine sõida Soome saarestikus, saad asja selgeks... :lol: !!!!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 17:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Lugupeetud Yachtmaster,

Keegi ilmselt ei kahtle Sinu suures meresõidukogemuses, aga no tõepoolest, mis kuradi "eetiline reegel, et suuremale tuleb teed anda" ?!

Merel kehtib endiselt COLREG ja kõik soovitused seda eirata on kohatud. Loomulikult tuleb näiteks Soome saarestikus või Väinameres arvestada ka reeglit 9 ja peab tõepoolest teatud olukordades suuremale teed andma. Tallinna lahel tuleb lisaks arvesse võtta reeglit 10. Udus või pimedas liigeldes võiks meelde tuletada muuhulgas ka reeglid 6 ja 7. Ja nii edasi.

Ma leian, et suurema meresõidu kogemusega kaptenitel võiks olla moraalne kohustus anda noorematele eeskuju, mitte uhkeldada sellega, kuidas "udus laksatakse glisseerides" või ülbitseda stiilis "mine sõida ja õpi".

Paraku jääb praegu mulje, et EJL poolt välja antud yahtmasteri paberid ei taga veel COLREG'i tundmist, rääkimata elementaarsest viisakusest või hea meretava järgmisest. Kahju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 18:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Rehepapp!
Sinuga täitsa nõus! Merel kehtib COLREG! Jätame minu poolt pakutud asjad kõrvale ja ärme näitame purjele pimedas valgust, kui meil on elektri-süsteemis black out, ärme võtame mingit manöövrit ette, kui meil on teeõigus, ärme arvestame sellega, et kaatrilt võib öösel linna valgus-fooni taustal mitte "lendavat hollandlast" märgata jne. jne. Ja see mere-eetika on üldse üks jama asi... Ja mis need "vanakesed" siin üldse pasundavad, meie ei pane omale paadile peale radarireflektorit...
:lol: !
Head muinastulede ööd sinna Koguva sadamasse...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 18:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
Noh, point ikka selles mu arust, et pisike peab hoolitsema enda väljanägemise eest , et teda siis ikka märgataks, muidu võib reglemendist abi väheks jääda kui ei saa isegi tuvastada hetke mil ja kelle suhtes peaks/pidanuks ( selle hetke tegelt fikseerib juba ära küll ...) kudamoodi käituma

Aga testida võiks , välja pakkuda väike Buster, on ka olemas radaripeegeldi , sihuke plasttorusse istutatud metall , noh teate küll

http://www.marine.ee/?mod=shop&mid=1&sm ... 7&sllid=70

Siis Tallinna kant sobiks

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 18:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Tean, et koduveteski Tallinna lahel võib jääda mootoririkkega laevateel ülipaksu udusse toppama. Olime reflektoriga 40 jalasel alusel ja siiski kostis udust veel mitte paistva reisilaeva sireen ülevalt mitte kõrvalt.

Reflektor on loomulikult vajalik. Reflektor aga tuleks paigaldada võimalikult kõrgele ja sedasi, et ta mõne laevaosa varju ei jääks. Ajutiselt saab reflektori üles tõmmata vaba falliga.

Udus glisseeriv kaater aga ei näe purjede valgustamist ega muid tulesid. Väikesel paadil ei tarvitse olla tulesid ega purje, mida valgustada. Seda, et elud olenevad udus sellest, kas glisseeriva kaatri juht vaatab radarit või kas ta radar toimib, ning seda normaalseks peetakse on küll kõhe lugeda.
Mis Colreg selle kohta kostab?

http://www.safety-marine.co.uk/spages/radar-reflectors-what-boatowners-should-know.htm
http://www.rya.org.uk/infoadvice/regssafety/Equipment/Pages/radarreflector.aspx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kalle Kuus kirjutas:
Rehepapp!
Sinuga täitsa nõus! Merel kehtib COLREG! Jätame minu poolt pakutud asjad kõrvale ja ärme näitame purjele pimedas valgust, kui meil on elektri-süsteemis black out, ärme võtame mingit manöövrit ette, kui meil on teeõigus, ärme arvestame sellega, et kaatrilt võib öösel linna valgus-fooni taustal mitte "lendavat hollandlast" märgata jne. jne. Ja see mere-eetika on üldse üks jama asi... Ja mis need "vanakesed" siin üldse pasundavad, meie ei pane omale paadile peale radarireflektorit...
:lol: !
Head muinastulede ööd sinna Koguva sadamasse...!


Keegi pole vaielnud vastu vajadusele olla reeglite kohaselt valgustatud, kasutada reflektorit, jne.
Aga täpselt sama elementaarne on liikuda piiratud nähtavuses ohutu kiirusega, arvestada sellega, et väikelaev ei pruugi olla radaril nähtav, jne.
Kui sa tahad, et teised järgiksid reegleid, siis alusta kõigepealt iseendast.
Kui sa ootad eetilist käitumist ja hea meretava järgimist teistelt, siis tee seda ka ise.

Ja väga segaseks jääb, kuidas Koguva sadam asjasse peaks puutuma? Kas ma peaks nüüd vastu soovima häid jõule Muuga sadamasse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 19:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Paar testi:
http://www.pbo.co.uk/news/405652/ouzo-report-radar-reflec , kust selgub, et levinuim reflektoritüüp (selline ka minu pea kohal) on kõige kehvem
http://www.maskgi.org/radar_report.pdf , kust selgub, et Ansipi tüüpi fooliummütski aitab häda korral.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Aug 2012 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Palju on meestel otseseid kogemusi nii radaripeegeldite, totaalse udu, ülisuurte laevade ja nede eest põgenemisega etc? Siia lisaks veel asjaolu, et tänastest "suurte laevade kaptenitest" ei arva ma enam suurt midagi, nende teadmised ja oskused on pehmelt öeldes olematud. Ei hakanud siin kunagi ühte teemat risustama oma arvamusega... aga aastal 2012 tundub olevat mõned aastad väikelaevaga maailmas ringi sõitnud väikelaevajuht Kapten, ja mingi konditrammi või naftapüti pagunitega operaator lihtsalt üks suvaline tegelane, kel pole peaaegu mingeid õiguseid (alates lootsimise vajadusest sõidualade keeldudeni) ja kelle kogu töö seisneb punasel vaibal omanikele kasuminumbri ette kandmises.

Selge on see, et täna ei tea need "suured laevad" mitte midagi ei COLREGist, teeandmise kohustusest, rääkimata ohutust navigeerimisest kaljude lähedal (üks koletis ju on siiani kummuli Vahemeres). Ainus asi, mida nad teavad, on etteantud laevateed, kus neil on tõesti "õigus" ja lootsikaatri ära tundmise võime. Probleemi sügavus on suurem: kui meil siin Eestis on viimased ~15-20 aastat hakatud levitama väärarusaami varasest lapsepõlvest alates, et igal tattnokal juba on vaid õigused ja kohustusi neil ei ole ega tohigi peale panna, siis mujal ilmas on seda kultiveeritud palju kauem. Tänaseks on see kohustusteta põlvkond saanud ka suurte laevade kaptenisilda kamandama aga lapsepõlves sisse harjunud suhtumine enam ajas ei muutu...

OK, see pole muidugi absoluutne ja eks on nähtud ka suuri laevu, kes juba kaugelt teeandmise kohustusega tegelema hakkavad; otsene kogemus Kapteniga, kes jäi totaalses ehk maksimaalses võimalikus udus lihtsalt seisma et purjeka ohutus tagada jne. Ning suured reisilaevad tunduvad olevat ikka päris tõeliste Kaptenitega + ka muu meeskond, vähemalt laeva juhtimisega tegeleev osa, on suhteliselt valge nahaga ja kooliharidust omajagu saanud.
Kuid kahe viimase aasta kogemus kipub väitma, et suurte laevade (loe: peamiselt kaubikud-pütid) tegelased teavad vaid omi õiguseid, KOHUSTUSTEST pole nad aga midagi kuulnud. See pole teps meeldiv kogemus, kui Reegel 17 kohaselt käitudes ja olles ~2 miili eespool, nähes juba ülisuure kaubiku mõlemat pardatuld, otsustab selline hakata sind KESET Läänemerd suruma ja sina pead mitte kokkupõrke vältimiseks vaid ellu jäämiseks hirmunult kurssi teravaks muutma (teades, et ka katelt ei saa käima!) ja vaatama, kuidas selline jäletis sul 29-jalaselt kaabeltau pealt pealttuult läbi kihutab. Muidugi pimedas! Tegemist pole kitsusega, liikluseraldusalaga ega too peletis polnud ka mööda sõitev laev. Juhis 18 ütleb väga üheselt ja konkreetselt, et käigus olev liikurlaev peab teed andma purjelaevale.
Ja see pole teps ainus juhus. Pigem võiks öelda täna nii, et erand kinnitab reeglit, kui purjeka kurss ristub mootorlaeva omaga ja viimase juht käitub COLREGi kohaselt. Seda ei saa näiteks öelda Taani piirivalvurite kohta, kes pilkases pimeduses täiskiirusel vastu Kopenhaageni tuledesära (ehk meie ja pimestava tuledemere vahelt) meil vööri alt läbi kihutasid. Üldiselt: ment daaze v aafrike ment!

Seega: tuled on ikka abiks ja radaripeegeldi kohe kindlasti hädavajalik aga iseenda elu ja tervise säästmiseks tasub hoida mistahes suurtest kolakatest kaugele eemale ja kui vähegi võimalik, siis üldse pimedat vältida. Mootorlaevade kiirused on nii tohutult kasvanud ja majanduskriisist tulenevalt kaubikud-pütid minimaaselt ja kõige odavamalt mehitatud, et kunagi ei tea, on seal roolis dresseeritud inimahv või on viimane üldse peldikusse läinud ja tuhanded tonnind kihutab 15 sõlmega autopiloodiga...
Ning radarite asemel investeerige korralikku AISi!
Ahjah, kuidas teadjamad ütlevad: kas AIS saab aru ja annab "käsu" teed anda, kui kursid kohtuvad mootor- ja purjelaeval? Info laevatüübi kohta on ju saadetavas raadiolaines olemas. Stella Marise peal olid reaalsed kohtumised kaubikutega õnneks kõik kitsustes-kanalites ja seal pole küsimust, kes peab tee serva kaduma. Aga keset lagedat-sügavat avamerd?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Aug 2012 08:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
juba paadiluba.ee koolituselt meeles hr. Tulk soovitus, et suurtest hoia eemale ja unusta colreg- seda enda ja reisijate tervise huvides. Pimedas on väikelaevajuhi ülesanne tagada enda ohutus ja see tähendab pimedas ja udus sõites valida vastav kiirus, kurss ja vastavad meetmed. Paraku on tõesti suurte tünnide sillas vastutaval kohal tegelased, kelle mereharidus ei vasta isegi meie väikelaevajuhi tasemele... colregiga võid pärast kohtus õigust nõuda- kui sinust on veel nõudjat! M.O.T.T. (meenutage seda eelmise aasta kalapaadi juhtumit)

aga eraldi teema on meil ju hoopis väikelaev vs väikelaev. Ka siin on päris suured käärid. Kui panna kõrvuti hr. Karu "paat" ja nt minu 5m paat siis need ei ole kuidagi samas kaalukategoorias. Kui nüüd selline 23m alus hakkab arvama, et temal kui suuremal on õigus siis on kuri karjas. Samas meie manööverdusvõime ja kiirused on võrreldavad! Jaht vs. purjekas ei tohiks nagu küsimusi tekitada- kui on purjed peal siis annad teed!


Teema alguses toodud ilma valgustuseta jaht rikkus reegleid. Ei ole hetkel colreg käepärast aga kas hr yachtmaster oleks ikka süüdi jäänud?

Kukus loetakse hetkel ette üht purjetamisõpikut ehk juturaamatut. Meenub, eilne peatükk kapteni tüüpidest ja üks neist oli siis "omanik" mis peaks igale mehele silme ette kuvama tegelase, kellega sa merel kokku saad :)

Pikk jahumine radaripeeglite teemal- kas kellegil on ehk siia vista selle rombi kujulise radaripeegli joonist?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Aug 2012 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Tauri kirjutas:
juba paadiluba.ee koolituselt meeles hr. Tulk soovitus, et suurtest hoia eemale ja unusta colreg- seda enda ja reisijate tervise huvides.

Selge, et suurtest tasub eemale hoida. Tallinna lahel liigeldes nõuab seda reegel 10, Väinameres või Soome saarestikus reegel 9, tervest mõistusest rääkimata. Aga kui nüüd natuke mõelda, siis tegelikult käib ju kõik ikka COLREG'i järgi ja seda ära unustada pole mõtet.
Loomulikult ei tasu ka keset lagedat merd oma väikese paadiga lõpmatuseni õigust taga ajada - kui on näha, et sa võid suurele ette jääda, on väikelaeval enamasti kordades lihtsam teha kursimuutus. Aga sel juhul peab see kursimuutus olema selge ja arusaadav ka teisele poolele (vt. reegel 8).
Antud juhul on küsimus hoopis selles, et udus või pimedas Naissaarelt Piritale glisseeriv alus võib küll olla suurem kui nii mõnigi teine lahel liikleja, aga see ei anna talle mingit eesõigust ega vabasta kohustusest järgida ohutusreegleid.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group