Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Aug 2012 09:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Tauri kirjutas:
Jaht vs. purjekas ei tohiks nagu küsimusi tekitada- kui on purjed peal siis annad teed!
No ma ei tahaks norida, aga rohkem mitmetpidi arusaadavamalt ja -segaselt oleks vist end raskem väljendada :D


Tauri kirjutas:
Teema alguses toodud ilma valgustuseta jaht rikkus reegleid. Ei ole hetkel colreg käepärast aga kas hr yachtmaster oleks ikka süüdi jäänud?

Ei rikkunud, kui tegemist oli alla 7 meetrise purjelaevaga. Tõenäoliselt oli selle jahi juht valmis kokkupõrkeohu korral valget tuld näitama ning kokpitis istudes oli temal parem ülevaade olukorrast vastandina Kalle Kuusile, kes "uhas" peamiselt radari järgi, vaadates läbi tuuleklaasi, kust paistis kaatri sisepeegeldus ning Tallinna tulede sära...

Tauri kirjutas:
Pikk jahumine radaripeeglite teemal- kas kellegil on ehk siia vista selle rombi kujulise radaripeegli joonist?

http://www.duckworksmagazine.com/07/howto/radar/index.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Aug 2012 10:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
pingviin kirjutas:
Ei rikkunud, kui tegemist oli alla 7 meetrise purjelaevaga. Tõenäoliselt oli selle jahi juht valmis kokkupõrkeohu korral valget tuld näitama ning kokpitis istudes oli temal parem ülevaade olukorrast vastandina Kalle Kuusile, kes "uhas" peamiselt radari järgi, vaadates läbi tuuleklaasi, kust paistis kaatri sisepeegeldus ning Tallinna tulede sära...

Näitasime meiegi tol korral taskulambiga lisaks purjedele valgust + alati on suureks abiks, kui korra panna tööle nn"mootorituli" või olemasolul töötuled, mis lööb genu väga valgeks. Kui tõesti võib suure laeva sillas halbade olude kokkulangemisel olematu valgusjõuga käigutulesid mitte näha, siis mitukümmend ruutu lumivalget tugevalt valgustatud purje selge taevaga maikuu öös on küll miilide peale näha! Aga isegi see ei toimi...

Iseenesest, kui nüüd tuledest rääkida, siis olen hakanud lisaks kokpiti valgustusele ja rooli tagant töötulede lülitamise võimalusele täitsa tõsiselt "lugu pidama" pimedas kogu purjestuse lausvalgustamise võimalusest. Töötuled on suunatud töö tegemise aladele ja väga harva on jahtidel mastis kaugjuhitav/keeratav tugev prožektor (mis Hiqe'l ei toiminud loomulikult ;) ) aga spetsiaalne jõhker tuli, mis valgustaks madalalt ahtrist otse toppi oleks küll asi? Ja see ei ole kohe kuidagi keelatud.
Igasuguste lollide riiklike kampaaniate asemel võiks vähemalt kipper.ee sees teha kampaania: teeme ennast ise nähtavaks!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Aug 2012 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
pingviin kirjutas:
Tauri kirjutas:
Jaht vs. purjekas ei tohiks nagu küsimusi tekitada- kui on purjed peal siis annad teed!
No ma ei tahaks norida, aga rohkem mitmetpidi arusaadavamalt ja -segaselt oleks vist end raskem väljendada :D




no kes tahtis sai aru aga jah- mõte oli üks ja kirja läks nagu viktoriini küsimus :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Aug 2012 09:05 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
voolium-mütsi võiks kah proovida muidugist , annab indikatsiooni, et kas oleks äriidee , loodetavasti Ansip pole patendi taotlust jõudnud sisse anda :lol: , siis suvine müts ja teine oleks karmima ilma müts, soojema voodriga... ahjaa, veel siis sihuke mikrofonistiilis , a la

http://www.youtube.com/watch?v=QtxlCsVKkvY

aga eila Superstar küll tegi korrektuuri HEL-TAL liinil kui 2 purjekat purjetasid HEL poole , minu p...e (kuna see koht oli antud hetkel laevaga enim ühendatud) tundis igatahes tillukest kursimuutust , või noh vähemasti mingit rabelemist sillas selle mõtte eostamisel :D

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Aug 2012 09:11 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 858
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kui nüüd mütsi teemat edasi mõelda, siis peaks panema mütsidele antennid ka lippudega külge, umbes sellised, nagu laste ratastel on. Eile Emajõel oli 3 juhust, kui kurvist väljudes oli suunavööndis paat õngitsejatega seismas, või lihtsalt mõni risti ees, mingit manöövrit sooritamas :evil: :!: Kui need lippudega mütsid peas, näeb radarist kehva nähtavusega ja mitte radari meestele paistab üle pilliroo kurvitagune lipuke ka ära :D

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Aug 2012 14:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
PriitV kirjutas:
Igasuguste lollide riiklike kampaaniate asemel võiks vähemalt kipper.ee sees teha kampaania: teeme ennast ise nähtavaks!


Just ja seda on tänapäeva LED ajastul ikka kordades lihtsam ja odavam teha kui näiteks 10 või isegi 5a tagasi!
Ning lisaks on minu isuiklik arvamus, et odav ilma serdita tuli pardal on kordades parem, kui 10x kallim mariine sertifitseeritud tuli poeletil või unistustes.

Äkki Kipperihärra paneb esilehele sügistele pimedatele aegadele sobiva banneri?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Aug 2012 15:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
PriitV kirjutas:
... alati on suureks abiks, kui korra panna tööle nn"mootorituli" või olemasolul töötuled, mis lööb genu väga valgeks.


Merisea retro käigutulede lülitil on 2 ON-asendit. Ühendasimegi tuled nii, et ilma mootorituleta varianti polegi. On kas kõik tuled ON, või siis igaks juhuks mootrituli üksinda ankrutuleks. Tulemuse üle võib COLREGi põhjal vaielda, aga olemasolevat varustust kasutades on see parim lahendus.
1. Kuna paadi pikkus on alla 7m, siis seaduse järgi piisab vaid taskulambist.
2. Kui pimeda peale jääda, on ikka vaja valgustada eespurje (millegi järgi tuleb ju kurssi hoida!), eriti et meil pole kompassi valgustust.
3. Ankrus olles on küll ahtrisektor valgustamata, aga laevateest eemal anrus olles pole sel tulel nii või teisiti mõtet ega ka seadusest tulenevat vajadust. Igaks juhuks on ta aga olemas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Aug 2012 15:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Meerschwein kirjutas:
3. Ankrus olles on küll ahtrisektor valgustamata, aga laevateest eemal anrus olles pole sel tulel nii või teisiti mõtet ega ka seadusest tulenevat vajadust. Igaks juhuks on ta aga olemas.


Meie vetes on see võib olla pigem teoreetiline vajadus, aga kuskil tiheda liiklusega Skandinaavia vetes on ankrutuli ilmselt väga vajalik. Mõni teine PAAT võib pimeduses kolinal sisse sõita kui ise kajutis vaikselt nurru lased ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Aug 2012 08:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Mark kirjutas:
Meie vetes on see võib olla pigem teoreetiline vajadus, aga kuskil tiheda liiklusega Skandinaavia vetes on ankrutuli ilmselt väga vajalik. Mõni teine PAAT võib pimeduses kolinal sisse sõita kui ise kajutis vaikselt nurru lased ;)


100% nõus. Meie sõidupiirkonnas on teise paadi nägeminegi haruldus, ma olen vist üldse ühe korra ankrus seisvat paati Väinameres näinud. Seda, kui 2 paati ühte ankrukohta satuvad, tuleks lausa tähistada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Aug 2012 08:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 858
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Meredel ilmselt meil jah hõredam see olukord, kuid nädalavahetusel Emajõgedel ja isegi juba õhnel on liiklus täitsa tihe. Üleeile pidin korra isegi pasunat juba puhuma, kui üks pisike paadike tuiraraa ühest jõeservast teise vajus ja kusagilt poolt ei julgenud möödasõitu teha.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 20:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Kui ma kunagi ammu autojuhiloa jaoks ettevalmistusi tegin, tutvustas mind sõiduõpetaja ühe olulise tõega: "trammile tuleb teed anda, sest tramm on suurem". See märkus on mulle terveks eluks meelde jäänud. Isegi kui vastavalt liiklusseaduse §17 lõige 8 kohaselt peaks aset leidma olukord, kus rööbassõidukil EI ole eesõigus, ei saa sellele otsa või ette sõitmine autojuhi jaoks kuidagi peavõiduga lõppeda.

Maanteeliiklusest rääkides on sama loogika rakendamine mind korduvalt hullemast plekimõlkimisest või ka haiglareisist päästnud. Ma tean küll, et rekkal ei olnud nondel juhtumitel õigus, aga oma õiguse taga ajamine poleks mu edasist elu mitte üks gramm parandanud.

Oma väikepaadiga liigeldes õnnestuks mul ilmselt üsna tihti tekitada olukord, kus SuperStar peaks mulle COLREGi kohaselt teed andma, selleks oma kurssi ja/või kiirust muutes. Võiks öelda, et ma elan selle nimel, et sellist olukorda vältida. Üks küsimus on see, et kas mul on õigus, aga minu meelest palju olulisem küsimus on see, et kas ma olen väikelaevajuhina teinud kõik, mis minu võimuses, et tagada enda, oma kaassõitjate ja aluse turvalisus. Kui turvalisuse tagamise eelduseks on COLREGi ära unustamine, siis teen ma näo, et ma pole sellest kunagi kuulnudki.

Kui me juba reeglitest rääkima hakkasime, siis tulin ma just sooja Vahemere äärest, kus mul toaakna all oli üsna suur jahtsadam kombineerituna reisilaevasadamaga. Võiks öelda et natuke nagu OCM. Mis te arvate, et seal keegi niimoodi elab, et kui reisilaev sadamasse tuleb, siis pannakse väikelaevaliiklus seisma? Unistage edasi. Kõik sebivad kogu aeg ringi. Aga mitte keegi ei sõida reisilaevale ette. Ka purjekad mitte. Ja üksteisele otsa ei sõideta. Ja ankrusolevatele laevadele otsa ei sõideta. Minu meelest sõidetakse seal sel põhimõttel, et kõik ülejäänud liiklejad on sinu vaenlased ja neist tuleb natuke eemale hoida. Toimib. Me räägime väikelaevaliikluse hulgast, mis on suurem kui kogu Eesti kokku.

Ja algse teema juurde tulles - selleks, et teised sind oma vaenlaseks pidada oskaks ja eemale hoiaks, on enda nähtavaks tegemine ülioluline. Eelneva lõigu jutu juurde peab mainima, et ega ma ühtegi ilma ankrutuleta alust küll ei näinud, ankrus oli neid mitusada. Jätad sealkandis tule põlema panemata, sõidetakse sinust üle.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 21:21 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Rehepapp kirjutas:
Kui juba testida, siis võiks üritada kokku ajada mõned erinevad radarid. No näiteks kasvõi mõne suurema aluse 25kW, mõni vanem 6kW, uuem HD ja lõpuks ka Navico broadband. Need kõik on tegelikult piisavalt erinevad elukad, et tulemused võivad päris erinevad saada. Ja alles siis hakkab ehk aru saama, kes on kelle jaoks nähtav ja kes mitte.


Aga testime siis. Oleks enda poolt välja pakkuda Lowrance Broadband 3G radar.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 23:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
smboards kirjutas:
Üks küsimus on see, et kas mul on õigus, aga minu meelest palju olulisem küsimus on see, et kas ma olen väikelaevajuhina teinud kõik, mis minu võimuses, et tagada enda, oma kaassõitjate ja aluse turvalisus. Kui turvalisuse tagamise eelduseks on COLREGi ära unustamine, siis teen ma näo, et ma pole sellest kunagi kuulnudki.

Sa sõidad vist enamjaolt mootorpaadiga? Aga vaat jahiga on see "häda", et see paganamas liigub ikka kole aeglaselt aga suured kollid kole kiiresti. Loomulikult on Sinu teine väide absoluutselt tõene aga just suurte ja kiirete kollide sillas ei tohi COLREGi ära unustada! Mootori olemasolu või selle töökorras olek/kütuse olemasolu ei ole purjega alusel ei kohustuslik ega ka obligatoorne. Võtame purjeka "keskmiseks" kiiruseks 5-6 sõlme ehk 2,5-3 m/s ehk 150-180 m/min ehk 12-13 min/nm. Keskmine mootrlaevade kiirus on 15 sõlme, reisilaevadel suisa 20 kanti ehk siis 7,7-10,3 m/s ehk 462-618 m/min ehk 4-3 min/nm. Kui purjeka peal (pole radarit ega AISi) saad aru, kuhu suunda üldse pimedas mootorlaev liigub ja suudad üldse hakata mõtlema "kohtumispunkti" asukohale, on purjekal kuni 10 minutit mõelda. Siis oled kas elus või kolli alt läbi käinud! Purjelaeval on lisaks kõigele piiratud sõidusuunad vastavalt tuulele. Nii jääbki väga rusikareegli järgi purjelaeva juhil 500-meetrise raadiusega poolring kolli eest põgenemiseks. Sellest tuleb omakorda veel maha lahutada kolli laius, mis pole ka tähtsusetu number. Selline 500-meetrise raadiusega ring on tegelikult suurel merel olematu pind ja selleks peavadki mootorlaevad väga konkreetselt purjega alusele teed andma, tehes seda väga konkreetselt ja arusaadavalt kohe, kui teeandmise kohustusest teada saavad.

Sadamad, laevateed ja kitsused on hoopis teine teema.
Põhimõtteliselt oled purjekaga avamerel hullunud kollide vahel, nagu ideaaltrajektooril ja ajaloolise õigusega seal karglev känguru Bathurstis:


Või siis kährik Montrealis F1 masinate vahel, kui võrrelda purjekat näiteks kitsuses suurte kollide teed ületamas. Ainult et seal näidati masinatele kollast lippu ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Aug 2012 00:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
smboards kirjutas:
Oma väikepaadiga liigeldes õnnestuks mul ilmselt üsna tihti tekitada olukord, kus SuperStar peaks mulle COLREGi kohaselt teed andma, selleks oma kurssi ja/või kiirust muutes.

Vähemalt Tallinna lahel on suht raske kõiki reegleid järgides sellist olukorda tekitada - liikluseraldusskeemis ei tohi alla 20 meetri pikkune laev või purjelaev takistada sõidurada kasutava jõuajamiga laeva ohutut liikumist.

Loomulikult on sõltumata igasugustest eesõigustest vaja kasutada ka lihtsalt tervet mõistust, võimalusel teha aegsasti sobiv kursimuutus ja teisele mitte ette jääda, sõltumata sellest, kas "vastaseks" on Superstar või Pella. Aga kogu see COLREGi ümber jauramine algas ju mitte sellest, kuidas vältida Superstarile ette jäämist, vaid väitest, et "suuremale peab alati teed andma". Ja no andke andeks, mina küll ei leia, et 15 meetrisel alusel on 5 meetrise suhtes alati eesõigus ning COLREGi võime ära unustada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Aug 2012 09:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mis on nii Eestis kui üldse viimasel ajal maailmas probleem (ja sellest kirjutasin juba ka eespool) - loetakse ja teatakse vaid õiguseid, kohustuste pool on täiesti tume maa! Lisaks üldjuhul ei loeta kehtivat seadusandlust algusest lõpuni läbi ega saada nende mõttest aru.
Enne igasuguseid keelde/käske ja kohustusi on:

Reegel 2. Vastutus

a) Käesolevad reeglid ei vabasta laeva või selle reederit, kaptenit või laevaperet vastutusest tagajärgede eest, mis tulenevad käesolevate reeglite täitmata jätmisest või tavapärase merepraktika kohaselt või juhtumi eriasjaolude puhul nõutavate ettevaatusabinõude eiramisest.

b) Käesolevaid reegleid tõlgendades ja täites tuleb pöörata vajalikku tähelepanu kõigile meresõidu- ja kokkupõrkeohtudele ning kõigile eriasjaoludele, sealhulgas kõnesolevate laevade eriomadustele, mille tõttu kõrvalekaldumine käesolevatest reeglitest võib olla vajalik vahetu ohu vältimiseks.

Reegel 1 on COLREGi kohandamine ehk see, et COLREG kehtib "seal ja seal" ning siseriiklikult võib asja veel karmistada aga esimene reaalset veesõiduki juhtimist puudutab reegel on KOHE vastutus! Ja see kestib absoluutselt ka liikluseraldusskeemis, sadamas, laevateel, kitsuses etc liikuvate tavapäraselt eesõigusega sõitvate laevade kohta! Näiteks Vormsi praami Reet kohta, kelle kapteni pädevuses ja mõistuses ma isiklikult väga kahtlen! Kuigi mõiste "eriasjaolu" ja "eriomadus" ei ole mõistetena lahti kirjutatud, on COLREGi kirjutades eeldatud, et mistahes veesõidukit juhib ja kamandab ajudega ja täiemõistuslik (mere)inimene, kes suudab adekvaatselt neid mõisteid lahti mõtestada ja vastavalt ka tegutseda. Ja vaat just seda ei näe meredel enam üldse...

Näiteks ei saa ka väita, et 100% seaduslikult organiseeritud võidupurjetamine (on VA'd teavitatud, võistlustrass on avalik jne) ei oleks eriasjaolu! ON ja kui tõesti juhtub, et Muhu Väin peab mingist praamiteest üle minema, siis parvlaeva kapten PEAB selle eriasjaolu ja võistlevate laevade eriomadustega arvestama. See on kogu COLREGi esimene käsk!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group