Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vabatahtlikud ja merepääste
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Juun 2013 22:57 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 09 Veebr 2008 21:09
Postitusi: 109
Asukoht: talin
Mind ajendas kirjutama arusaamatus abivajajate poolt, nimelt ei tea keegi mis nendega juhtub kui teha kõne vabatahtlkule merepäästele. Ise olen sel hooajal pidanud väljas käima juba 4 korral (lekkivad jahid, kokkupõrked toodriga, mootoririkked jms). Inimesed ei tea, mis neid ees ootab pärast kõnet merepäästele. Suuresti kardetakse mingisugust rahalist sanktsiooni vms "arvet". Isiklikult muuseumi töötajana ei tunne end eriti koolitatud päästjana ja ei ole ka tehniline varustus just kõige operatiivsem, kuigi pürgime selle poole. Keegi võiks siiski selgitada laiemale üldsusele ka neid nö telgitaguseid ja seda, kas ma järgmine kord saaks kõne/info suunata edasi sellele, kes sellega tegeleb või tuleb ise edasi tegeleda. Luban muidugi kui abi küsitkse appi minemata ei jäta.

terv tai

_________________
pootsman


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 15:00 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Nii nagu elukutseliste päästjatega, nii ka vabatahtlike merepäästjate esmane kohtustus päästa inimelu. Kui tegemist on lepingu sõlminud vabatahtliku merepäästeüksusega, siis maksab selle tegevuse eest riik.
Kellegi vara päästmine ei kuulu esmaste kohtustuste hulka ning see tegevus käib paljuski kokkuleppel vara omanikuga. Seega tuleb omanikul valmis olla ka selleks, et tema vara päästmiseks tehtud kulutused tuleb tal kompenseerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 15:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
No siis on EESTI jälle vist maailmas ainuke erand. Muus maailmas küll makstakse vabatahtlikele igaastast mingit sümboolset toetust aga vara päästmine kui vähegi võimalik on tasuta ...kui nüüd viimaste aastatega midagi kardinaalselt muutunud pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 15:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Sellest loogikast lähtudes peaks ka tuletõrje inimesed välja tooma ja ülejäänud veega mängimise eest arve esitama?!

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 16:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
No eks ta meilgi nii ole, et kui vähegi võimalik on, siis tehakse kõik asjad ära mis saab. Kaasaarvatud vara päästmine. Mitte ükski päästja ei lähe ilmselt merele mõttega, et küll nüüd saab pappi koorida. Samas aga maailm on juba selliseks muutunud, et ainult heast tahtest ei pruugi piisata. Me võime ju soovida ideaalset maailma, kus kõigil persoonidel on vaid head kavatused, kuid elu lihtsalt ei ole enam selline.

Nii mõnigi päästekomando on juba kokku põrganud ka sellise murega, et nende panust on hakatud hoolimatult kuritarvitama. Milleks kontrollida paagis näiteks kütuse olemaolu, kui alati saab ju päästja kohale kutsuda. Lisaks näiteks igasugu lahti tõmbamisi ja pukseerimisi koolitatakse juba vabatahtlikke teostama ainult siis, kui aluse omanikuga on võimalik sõlmida enne operatsiooni ellu viima hakkamist vastav leping. Kaitseks selle vastu, et pärast ei tule päästetav päästjalt kahjutasu nõudma, et see äkki tema kallihinnalise aluse ära kriipis. Juhtus siis selline asi või imeti nõue hoopis lambist. Paraku me peame juba arvestama, et me elame maailmas koos igasugu inimestega, meeldib see meile või mitte.
Mina näiteks paneks hea meelega kodunt lahkudes luua ukse ette, ukse lukustamise asemel, kuid see lihtsalt pole enam võimalik. Nii muutvad ka muud asjad ning kahjuks mitte paremuse suunas.

Muidugi kui ameerikamaa näitel vaadata, siis on ruumi veel palju hullemaks minna.... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 19:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Mär 2013 21:48
Postitusi: 60
Asukoht: Elbonia
peebuste kirjutas:
Sellest loogikast lähtudes peaks ka tuletõrje inimesed välja tooma ja ülejäänud veega mängimise eest arve esitama?!


kes seda vett ikka loeb, et palju kulus elude päästmiseks ja palju muuks - arvesse läheb ikka ühtmoodi - või noh vähemasti lähiajaloost meenub kurioosum http://www.maaleht.ee/news/uudised/eest ... d=30435253 (sellest oli omal ajal nagu pikem diskussioon meedias, aga hetkel torkas ainult see lugu silma ... ilmselt saadi siis asi kuidagi klatitud)

a tõsisemalt - ka päästetava poolelt vaadates oleks hea teada kokkulepet, et arvesse lähevad mõistliku turuhinnaga varustuse ja meeskonna tunnid (koos valves olemise kordajaga?) "mille kindlasti on nõus katma ka teie valitud tubli kindlustusfirma". kuna meil kipub kodanike veendumus "riik tuleb ja päästab" olema levinud usulahk siis heameelega promoks kainet ettemõtlemist - ja mul on tunne, et selle juures oleks oluliselt abiks rahaline mõõde kohe mängu tuua.

ilmselt on osa kartusest seotud ka "hinnakirja" puudumisega, sest kui ma teaks, et mu äralohistamine maksab n-sada ja madalikult lahti aitamine n-tuhat... siis äkki see aitaks mul teha õige otsus juba enne seda, kui kogu jama on ventilaatorini jõudnud? ilmselt on päästjale oluliselt "mugavam" tulla veidi sita ilmaga välja, anda mulle ots ja lainetega maadelda kui pärast kogu jama tuukrite abil klaarida.

ja minust väiksema põdemisega vennad lihtsalt teaksid, et tuleb mingi taat, võtab allkirja varapäästmisega nõustumise lehele ja küsib umbes sellise papi. kui ennast eriti ilusti nurka sõidad, siis küsib rohkem. punkt. life's a bitch and then you buy a boat...

lisaks - kui keegi viitsiks rääkida vabatahtlikust merepäästest selliseid lugusid nagu näiteks http://teamrubiconusa.org/ oma maapealsest disaster-reliefist, siis ma suurima heameelega rahustaks oma südametunnistust neile perioodiliselt raha annetades. eks nad peaks mulle veidi e-posti saatma jms turundust tegema, aga mulle täitsa meeldiks teadmine, et ma katan vähemalt osakese nende valmisolekust. sest kui jama majas pole aega Kipperi foorumist abi otsida :-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
seafish kirjutas:
No siis on EESTI jälle vist maailmas ainuke erand. Muus maailmas küll makstakse vabatahtlikele igaastast mingit sümboolset toetust aga vara päästmine kui vähegi võimalik on tasuta ...kui nüüd viimaste aastatega midagi kardinaalselt muutunud pole.


Huvitav väide. Võiks lugeda näiteks Siilatsi raamatut vms. Seal avaneb sootuks teistsugune maailm.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Juun 2013 21:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Kui aga keegi hätta jääb ja abi vajab, siis merepääste tegevusi koordineerib JRCC Tallinn - Merepäästekeskus
Tel . 6191224
Tel. 112 ja paluda ühendust Merepäästekeskusega
VHF 69
VHF 16
jrcc@politsei.ee
002760100 JRCC Tallinn MMSI

Neil on info ja ühendus olemas ka kõigi konkreetsel ajahetkel valves olevate vabatahtlike päästemeeskondadega. Seega läbi nende on kõige kiiremini võimalik saada abi.
Lisaks ei pahanda nad sugugi, kui neile ette teada anda mõnest tavapärasest ohtlikumast tegevusest merel koos infoga, et millal on järgmine kontrollkõne. Kui kokku lepitud ajaks kinnitust asjade korrasoleku kohta ei tule, siis nad saavad koheselt käivitada vajaliku otsingu või päästetegevuse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 07:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Ouch! Vara päästmine on läbi ajaloo tasuline olnud. Ka suurte laevade puhul, näiteks karide poole triiviva tankeri puhul võib ka juhtuda, et kohale laekuvad päästefirmade "verd haistnud" päästelaevad ja puksiirid ning raadiosides algab põhimõtteliselt oksion mille käigus hind muutub sõltuvalt triivi kiirusele ja kaljude kaugusele kallimaks ja konkurentsi tõttu odavamaks. Laevaomanik maksab lõpuks niikuinii ja sellistel hetkedel on tal veel valida kas maksab päästmise või siis koristamise eest. Esimene on loomulikult kõvasti odavam. Ja ei ole see teisiti ka jahtide ja paatide puhul. Minu teada pole kunagi olnudki, lihtsalt meil on siis teadmatusest juurdunud mingid soovettekujutused mida kipume tihti tõena võtma. See ei ole tõsi. Kastanite tulest toomise eest peab maksma igal pool, teise sünnipäeva saab enamjaolt tasuta.

PS. Liikmemaksu tasuvale ühingu liikmele on üsna mitmetes kohtades tõepoolest ka paadi päästmine tasuta või soodushinnaga. See on nagu ravikindlustusegagi: enamus maksab niikuinii rohkem kui elu jooksul ära kulutab, aga mõned kulutavad selle ülemakstud raha kenasti ära. Ja keegi ei tea kellest ühel heal päeval võib juhuste kokkulangevuse tõttu see kulutaja saada. See võib olla igaüks neist maksjatest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 08:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Soomes näiteks on kuuldavasti mingi aastamaks (ja mitte väike). Igatahes on paljudel paatidel vastavad kleebised küljes. Lisaks on tublimatel ettevõtjatel auasjaks mõne päästealuse kinkimine. Minu teada on enamus suuremaid aluseid "meripelastusseuratel" niimoodi saadud. (Lähim koht, Mark, kuhu aluse saad annetada on Muhu merepäästeselts :D ) Vabatahtlikus tähendab peamiselt oma aja ohverdamist valves olemiseks - enda nö saadavaks tegemises. Kulud tuleb ikka abivajajatel kanda, vahest ka ettemaksuna.

Elupäästmine on auasi - seal kulusid ei loeta (enamasti).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 09:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
No pidurdage nüüd hoogu. Tankeritega ikka teine lugu ja vabatahtlikusest asi kaugel. Just on aastamaksud. Aga kui mootor merel tuksi läheb ei tulda ja öelda, et tasuta viime teid kaldale sest see on elu päästmine aga kui soovite ka alust sadamasse siis hakake maksma ja kuna kedagi teist siin praegu pole siis küsime nii toppelt või nõksa pealegi...
Nii väitsid mulle vähemad ühed Soome vabatahtlikud mõned aastad tagasi... ja kui oled ühingu liige siis sama kehtib ka Taanis Rootsis jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 10:18 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Soomes finantseerivad vabatahtlikku merepäästet nii riik kui ka nende organisatsioon ja enamikule paadiomanikest on iga-aastase kleepsu eest maksmine rutiin ning auasi. Süsteem on paigas, toimib ja kirjas, mida ning kuipalju tehakse.
Meie häda on see, et vabatahtlikud otsivad raha kust iganes, tahavad saada riigiga lepinguid ja finantseerimist, kirjutavad europrojekte (isegi 106-aastasest purjekast tehakse päästelaev :)), ühendavad päästetegevuse eraäriga, tehes tasulisi paadisõite ja vara päästmist ning tagatipuks saavad paate ka kingiks firmadelt, piiritagustelt kolleegidelt jne
Siis veel koolitab neid tasuta nii riik kui eraõppeasutus ja püüa siis aru saada, millise osa eest peaksid nad päästma tasuta ja mille eest raha küsima. Sellises tegevuses on imelihtne rahakotte segi ajada.
Antud näited käivad küll mitme seltsi peale kokku, aga iseloomustavad suurepäraselt hetkeseisu.
PS! Tai, tegelikult on sinusuguseid, kes lihtsalt inimlikkusest teisele inimesele appi lähevad, rohkem ja see on tore. JRCC kogemus näitab, et vabatahtliku üksusena kirja pandud päästjad enamasti EI SAA erinevatel põhjustel välja minna, kuna pääste on ikkagi kõrvaltegevus.
Nagu ma aru saan, on sinu majapidamises nüüd ka Eesti esimene vabatahtlik allveelaevade päästmise üksus .. :D


Viimati muutis ex SUURLAID, Teisipäev, 04 Juun 2013 10:25, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 10:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
ex Suurlaiult taas väga tabav diagnoos! Täpselt nii tundub ka mulle. Seafish kirjeldab ilmselt tegelikult sama medalit, ainut teiseltpoolt vaadatuna - märksõnaks ühingu liige - st osake väljakujunenud süsteemist.

Ootaks muidugi siin teemas ka mõne lugupeetud juhtiva merepäästja ja Kipperlase kommentaare


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 11:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Ma ei ole küll lugupeetav kipperlane ega ka ka juhtiv merepäästja, aga pisut oma nina asja toppinuna kinnitan Janno öeldut:
Elu ohus, siis kas vabatahtlik või riiklik pääste tuleb appi, kordineeritakse läbi JRCC keskuse, siis ei tea sa kunagi mis hiljem tuleb, elu päästmise puhul aga on vast kama mis pärast tuleb, jääks vaid hing sisse.

Täna ollakse seal maal et vabatahtlikule päästjale kompenseeritakse pääste käigus tekkinud kulutused ja sisuliselt riik otsustab kas sellega kaasneb ka päästetule mingi nõue ja kui suur see on, vabatahlik pääste, kui osaleb JRCC operatsioonil, siis saab oma kulud kaetud ja temal sulle kui päästetule sellisel juhul mingit nõuet pole.
Oleks vast nutikas vabatahtlike päästejaamade numbrid telefonimälusse panna ja kui elu ohus ei ole, siis omavahel kokku leppida mis toomine maskab, kas on võimalik appi tulle jne - vähemalt hakkab mingi võrgustik tekkima, kuhu helistada ja see on minu arust juba pool võitu meie merendusele.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Juun 2013 17:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
poom



Liitunud: 15 Mai 2004
Postitusi: 583
Aluse nimi: Karmen
Asukoht: Viljandi
Postitatud: Nelj, 26 Juul 2007 16:12 Teema:

--------------------------------------------------------------------------------

Ma päris täpselt ei teagi, kes konkreetselt jahi ära tõid. Rootsi päästeteenistus organiseeris toomise, minult küsiti ainult, kas sobib, et nad selle Sandhamni sadamasse toovad. Hetkel on peas hulga "olekseid". Et kui oleks nii teinud või naa teinud, äkki oleks ise välja rabelenud. Olen rahul vähemalt sellega, et keegi merre ei jäänud.
==========================================
nii kirjutas Poom oma loo ... äkki kometeerib täpsemalt kas arve esitati või mis :shock:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group