Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Juun 2014 18:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Marlene kirjutas:
Tahame õhukest riiki. Aga unustame täpsustada kustkohast ta õhuke peab olema.


Meie siin võime täpsustada küll, kust riik õhuke olema ei pea. Aga mõne teise jaoks on on õhemast õhem niigi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Juun 2014 18:24 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 279
Mujal on selline asi pigem hilisem tsiviilvaidluse alus. Ausalt öeldes pole ma seadusandlusega nõnda kursis, et oskaks väita, kas kusagilt võiks ka tuletada, et kui näiteks heas tahtes abistaja endale teadvustab, et ta ei ole piisavalt adekvaatne esmaabi andma, kuid usub elu ohus olema ning põhjustab mingi tüsistuse või surma või mida iganes, siis tema vastu ei saa esitada kahjunõuet. Kuidas muidugi määratleda eluohtliku seisundi tunnuseid ning hinnata mingi riski taset selleks ettevalmistust mitte omades, on jälle omaette teema. Mina mäletan justkui ülikoolist sellist nõuannet, et mitteprofessionaalse abistajana küsi teadvusel kannatanult, kas ta soovib abi ning teavita teda, et sa ei ole professionaalne abistaja. Aga ka professionaalne abistaja küsib, kas hädasolija soovib abistamist, sest mõni hull näiteks ei soovi.
Merilõvist rääkides, siis väga võimalik, et neid ei hoitudki sõndmusega rohkem kursis, kui haige hinnati transporditavaks ainult meedikute järelvalve all ja Viimsi omad olid kohe valmis välja minema. Seega on neid ülekohtune süüdistada, kui päästekorraldaja neilt haige mandrile transportimist ei palunud.
Välditavad õnnetused ongi just nimelt sellised, mille põhjuseks on alkohol ja rumalus. See aga ei puutu otseselt päästeoperatsioonide korraldamisesse, sest õnneks aitavad arstid ja päästjad ka lolle ning joodikuid. Selles osas on aga täiesti õigus, et kui oleks olnud kiire minutite küsimus, oleks abi saabunud liiga kaua ka siis, kui kiirabi oleks sadamasse kiiremini saabunud. Sellepärast peabki ilmselt tõdema, et uppuja päästmine on endiselt uppuja asi ning perioodidel või üritustel, mil väikesaartel on rohkem rahvast, peaks seal olema ka võimekus abi osutada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Juun 2014 09:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
-olen arusaanud, et tol ööl oleks kopter olnud õhus 20 min jooksul ja patsient eeldatavalt tunni sees ka haiglas!
-kogu infomüra sees paistab välja konkreetselt häirekeskuse nõrk töö ja analüüs- kogu ülejäänud osapooled lähtuvad süsteemis ju sealt tulevale informatsioonile!
- väikesaartel tuleks kindlasti ülevaadata kogu info liikumine, esmaabi võimekus jms. Paraku saab arvatavasti taas takistuseks meie haldusjotus...
- esmaabi tasub ikka anda ja vajadusel võtta vastu ka otsus inimest ise transportida kui sinu enda hinnangul on tegemist elupäästmisega.

Viimasel selle teemalisel koolitusel (esmaabi keset metsa, raba, saart) rõhutas koolitaja (tegev kiirabi meedik), et otsuse saad vastu võtta sina patsiendi kõrval! Nii mõnedki surmad oleks olemata kui aidataks- tihti jäädakse kiirabi ja jumala abi ootama...

See vastutuse teema mis siin läbi jooksis- ärge vaadake liiga palju ameerika filme- eestis ei pane sind keegi vangi kui sa esmaabi annad! Ühesõnaga üks infomüra mis paraku taas jääb kellegile meelde- ärme tee midagi siis justkui on kõik hästi!

Eraldi tunneks huvi kohal olnute käest:

Kas kellegil kohal olnutest oli läbitud esmaabi koolitus- ei pea silmas seda autojuhtide oma...?
Kui kohapeal tekkis segadus merilõvi ja piirivalve aluse toimingutes kas polnud ühtegi pädevat kaptenit, kes oleks raadio teel nende poole pöördunud? kasvõi selle jaoks et anda info otse edasi ja uurida, kas neil ehk on vastava koolitusega inimest- vahendeid? (tetavasti põletuste jaoks on olemas spets geel sidemed)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 07:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
haakuv teema Pakritelt:

"Alati, kui õppusi näidatakse, on kõik ilus ja uhke, kopterid põrisevad ja paadid kihutavad, aga tavaelus tulevad lõdisevad meedikud oma kohvriga kai peale ja hea, kui paat juhiga on saadaval,"

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=68987689


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 07:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
sama saaga jätkuks:

"Avatud kaatriga transport polnud mugavaim kliendile ega ka logistiliselt õige,"

http://www.ohtuleht.ee/585799/hairekesk ... sjuhtumile


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 08:05 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 858
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kohe algab Võrtsul suurõppus, vaatame siis, kuidas seal kordineerimine sujub.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 08:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Vaata artikli lõpus ajajoont ja pilt saab selgemaks.

112 -> info merevalvekeskusele, ajakulu 4 minutit
JRCC -> info Viimsi vabatahtlikele ja vabathtlike valmidus väljasõiduks, ajakulu 5 minutit

Reanimobiili saabumine Viimsi 40 minutit
ja
Peale naasmist kannatanu transport haiglasse ja üleandmine haiglale 46 minutit.

Minu arust lonkab mootorpaadi ja reanimobiili kohtumise asupaik. Ülejäänu tegelikult toimis. Kahtlaselt pikaajalised on ka meedikute auto liikumised, aga ma ei usu et nad 30ga sõitsid, pigem on seal hulgas mingeid tegevusi.

JRCC peaks mõtlema ja harjutama metoodikat kuidas kaks osapoolt kahest erinevast paigast optimaalselt kolmandas kohas kokku juhtida, et siis koos neljandas asupaigas olevale sündmuskohale kulgeda ja naasta viiendasse asupaika mis oleks sündmuskohale lähim ja omaks paadist kannatanu lossimise jaoks sobilikku taristut. Ka ei peaks paadi ja kiirabi ( või mingi muu spetsialisti ) kohtumispaik ilmtingimata olema sadamas. Eesti rannajoonel on tegelikult palju kohti kus paadi saab praktiliselt kaldasse kinni sõita, need on nn looduslikud slipid jms. Needki tuleks mingisugusele häirekaardile kanda. Eesti ei piirdu ju ainult Tallinnaga ja kaugemates kantides võiks selline protseduur päris efektiivset tulemust anda.
See oleks minu tagantjärgitarkus mis on võimalik rutiinprotseduuriks treenida ( juhul kui ta seda veel ei ole )

Hmm... see looduslike slippide kasutamine tähendaks ka seda, et JRCC peaks reaalajas saama kaardil jälgida näiteks kiirabi liikumist, et nad õige põõsa taha juhatada ja tundma peaks ka kohalikke teid ja radasid maismaa poolelt. Kohalik konstaabel tavaliselt tunnebki kohalikku keskkonda.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 09:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
sellest ajajoonest loen ikka seda välja, et kui tuli kõne häirekeskusesse siis asukoht Naissaar tekitas piisavalt segadust! Kui olete kuulnud varasemalt häirekeskuse töö kirjeldusi siis alati rõhutatakse, et kiirabi saadetakse kohe teele- ehk sel ajal kui Teiega dispetser/operaator olukorda täpsustab siis vilkurid juba töötavad! Siin on konkreetselt ajajoonelt näha, et kümmekond minutit ei teadnud kiirabi asjast midagi!

Hetkel saab sellest ainult järeldada, et haige/kannatanud tuleb transportida võimalusel ise mandrile ja kiirabi sinna vastu kutsuda. Kui kannatanu transport ei tule kõnealla siis häirekeskusele hüsteeriliselt lamenti lüüa- kasvõi olukord hullemaks joonistada siis ehk hakkavad kopteri tiivikud kah tööle. Muide viimane soovitus on kahjuks reaalsus...

Aga mis sõda seal Aegnal toimus, et 2 politsei alust sinna läksid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 09:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Tauri kirjutas:
Siin on konkreetselt ajajoonelt näha, et kümmekond minutit ei teadnud kiirabi asjast midagi!


Nende numbrite järgi lausa 14 minutit. Aga sa pead ka arvestama, et selle aja sees visati pall 112 käest JRCC'le üle, otsiti ja leiti koolitatud meeskonnaga veesõiduk ja viidi maismaasõiduk ja veesõiduk käsklustega omavahel kokku.

Nüüd sealt edasi tulebki juba see koht kust saaks nurki maha lihvida: paat oleks võinud kohe startida Kopli suunas ja kiirabi samuti. Treff kuskil sadamas/rannas ja edasi toimetaks paat juba põhitegevusega samal ajal kui kiirabi auto siirduks sellisesse kohta kus on hea kannatanu tagasipöördudes maha võtta. Puhas logistika. Mingi ajajupi oleks ahelast vast sellise toiminguga kätte saanud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Juul 2014 17:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Täna demonstreeriti siis kõigile huvilistele meie merepäästevõimetust. Kurb aga tõsi- merepäevade raames demonstratsioon esinemisele saaabus kopter lennujaamast ca pool tundi- nagu ajab naerma ja ei aja ka...

uudisnupukeses mainitud 20 minutit on optimistlikult kirjutatud.

http://tallinncity.postimees.ee/2862605 ... -kopteriga


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Juul 2014 18:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
See on üsna loogiline. Ma arvan et kopteri ülivõimetesse uskumine pärineb laiadel rahvamassidel teleekraanidelt ja seiklusfilmidest :D. Mistahes lennumasinal läheb ilmselt mingi 15-20 minutit selleks et üldse õhku tõusta. Seega saame lennumasinate puhul rääkida kiirest abist eelkõige siis kui on mingi kaugus ka mitte piltlikult öeldes kohe lennujaama kõrval toimuv värk. Kõige kiirem lähidistantsi abimehhanism on tegelikult vist...auto. Ja kui jutt käib kiirest jõudmisest 100m kaugusel oleva abivajajani, siis vist jõuab esmalt jooksuga läinu, seejärel alles auto. Kui Tallinna sadamast vee peale minna, siis on paat kiirem kui kopter. Iga kell. Aga ka paadil läheb aega enne kui inimesed sees, otsad lahti ja kurss paika pandud. Siit edasi tuleb aga hädaolukordades rusikareegel: enne appi tõttamist tuvasta mis asju vaja on ja kuhu üldse minema peaks. Kui seda ei tee siis osutud lõpuks kasutuks uudistajaks. Nii et jah, filmikiirusel ei juhtu päriselus tegelikult mitte midagi ja seda pole mõtet pahaks panna. Kui seal demol oleks kopter mingi 3minutiga kohale jõudnud, siis mina oleks küll kohe mõtisklenud, et mille varjus ta salaja juba eelnevalt õhus rippus et rahvale kino teha :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Juul 2014 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ei saa kohe kuidagi nõustuda- päris nii pikalt käib meil see toimetamine muudel põhjustel. Nii palju kui ma olen arusaanud siis see kala mädaneb ikka peast- päästjad ja piloodid tegelikult ei ole selles süüdi- nemad peavad ettantud süsteemis toimetama ja sealt kõrvale kaldumine teeb nad kohe vastutavaks...

Mingi 3 min reageering oleks olnud jah ebausutav. Aga mind häiris asjaolu, et planeeritud "õnnetuse" ja pääste demonstratsioon ajaliselt kukkus läbi. Ei suudetud sellises olukorras reageerimiskiirust tagada- mis siis veel rääkida reaalsest situatsioonist.

Täna oli kusjuures 2 demo esinemist- merepäevadel ja Ämaris! Ka see näitab, et resurssi väga lihtsalt kulutatakse enda näitamiseks- reaalse vajaduse korral lükatakse kopter paraku tagumiseks , sest see on kallis!

Kohal olnud veepääste oli ikka siit kandist? Sain aru, et vetelpääste koerad sõidutati lõuna eestist kohale!

Olen põhjanaabrite juures Tahkos olnud tunnistajaks kopteri regeerimise kiirusele- mäel juhtus ühe lapsega õnnetus- sõitsin alla- ca 5 min ja teatasin õnnetusest- sõitsin üles ja enne kui jõudsin õnnetuspaika kuulsin kopterit- kui ma olin uuesti õnnetuspaigas siis selleks hetkeks oli laps juba kopteris!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Juul 2014 07:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Soomes on see kopterivärk kõvasti arenenum ja ka kõvasti kauem toiminud.

Tsiteeri:
FinnHEMSillä on vuoden aikana yli 14 000 hälytystä ja lähes 5000 potilasta. Keskimäärin potilaat tavoitettiin 21 minuutissa. Ensihoitolääkärit arvioivat aina hoidon vaikutusta. Näiden arvioiden mukaan palvelu pelasti 169 ihmisen hengen ja hyödytti merkittävästi 1275 potilasta vuonna 2013. Potilaskontaktin hinta on samaa tasoa kuin erikoissairaanhoidossa eli hieman yli 4100 euroa.


Nagu näha siis keskmiselt jõuti patsiendi juurde 21 minutiga ja artikli alatoonist võib järeldada et see on taas parem kui varem ;)

Meil on vist kopteri reageerimisaeg ehk aeg teate saamisest kuni õhkutõusuni 15 minutit tööajal ja 60 minutit tööajavälisel ajal. Sellele lisandub siis juba lend ise ja sellele eelneb info liikumine läbi 112 keskuse kuni helikopterini.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Juul 2014 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 22 Juul 2012 17:21
Postitusi: 43
Mark kirjutas:

Meil on vist kopteri reageerimisaeg ehk aeg teate saamisest kuni õhkutõusuni 15 minutit tööajal ja 60 minutit tööajavälisel ajal. Sellele lisandub siis juba lend ise ja sellele eelneb info liikumine läbi 112 keskuse kuni helikopterini.


täpselt nii ongi.
selleks, et info kiiremini liiguks, võib mereõnnetuse korral 112 vahelt ära jätta ja otse merevalvekeskusega suhelda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järjekordne koordineerimatus?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 07:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
No vaat. Kõik oleneb kustpoolt vaadata ja meeles tasub ka pidada seda, et õhuruumi kamandavad inimesed teevad selge vahe treeningu ( või siis show) ja hädaolukorra vahel. Sain sellise info koos loaga see edastada. Teen seda siiski allikatele viitamata, aga kinnitan küll et tegu on pädevate inimestega:

Päästetreeningul osalenud kopter käivitas mootorid kell 15.45, kell 15.48 olid rattad maast lahti ning paari minutiga oldi juba sadama kohal. Väljakutse treeningule tuli sellest 15+ minutit varem, kuigi ürituse korraldajaga oli kokkulepe, et väljakutsekõne tuleb umbes kell 16.15.

Kuna Merepäevadel osalenud meeskond ei olnud valvemeeskond ja nad tuli vahetult teiselt tellimuselt, siis ei saanudki nad nii vara veel olla valmis kiireks valmisolekuks. Pealegi tuleb Tallinna piirkonnas sellisteks lendudeks lennuplaan 1 tund ette teatada. Kuna väljakutse tuli oluliselt varem, siis ei olnud selle lennu jaoks ka kehtivat lennuplaani.

Arvestades seda olukorda reageeris meeskond vägagi operatiivselt ja ka Tallinna lennujuhtimine tuli ilusti vastu ning lubas plaanitust palju varem tõusta.

Reaalsete päästelendudega on reageerimisaeg päeval (08:00-17:00 iga päev) maksimaalselt 15 minutit kõnest kuni õhkutõusuni ning väljaspool seda ajavahemiku on reageerimisaeg maksimaalselt 1 tund. Päästelendude puhul ei ole vajadust ka lennuplaani nii pikalt ette teada. Reageerimisajale lisandub veel lennuaeg sündmuskohale.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group