Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Dets 2013 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
Ei ole see laevaregistriga asjaajamine ka midagi üle mõistuse keerulist. Kuigi jah, pisut suuremad riigilõivud jne.
Aga arvatavasti on selle aluse väikelaevana arvele saamine veel hoopis keerulisem lugu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Dets 2013 10:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rehepapp kirjutas:
Ei ole see laevaregistriga asjaajamine ka midagi üle mõistuse keerulist. Kuigi jah, pisut suuremad riigilõivud jne.
Aga arvatavasti on selle aluse väikelaevana arvele saamine veel hoopis keerulisem lugu.

Ei tohiks olla mitte mingit häda väikelaevana arvele võtul. See on omamoodi isegi "häiriv" Eestis, et hetkel kehtiva MSoS järgi on määrav vaid veesõiduki pikkus ja mitte miski muu! Se kehtib just kaatrite ja mootorlaevade kohta: puudub õiguslik alus VTA'l ja ARK'l keelduda väikelaevana registreerimast, kui pikkus on alla 24 meetri. Sealt ka näiteks too Blue Siriuse õnnetus. Absoluutselt õigustatult peaks praegu näiteks Siilats või KAru koos pundiga merekoolis käima ja vähemalt 50GT paberid omale tegema, sest nii suured kaatrid on kõik midagi muud kui "Väikelaev". Juba rahvusvaheliselt on 20+ meetrit LAEV!
Ma ei ole nüüd päris lõpuni kindel aga minu teada on ka IMOCA selle pärast 60 jalga ehk ALLA 20 meetri ja VOR kapten peab olema ikka merekooli paberitega, et tavaline sportlane saaks ühega sõita. Lisaks ju ka kuni 12 inimest pardal ja suurtel purjekatel on võistlusmeeskonnad juba suuremad.
Näiteks mina läksin just selle pärast kooli, et teoorias omada õigust sõita 30-meetrise supermaxiga a'la 18-liikmelise meeskonnaga jne. Teoorias ma ju traali- või pisipukseri kapteniks ei taha hakata... aga mine tea ;) Ka väga suurte purjejahtide GT jääb alla 50.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Dets 2013 10:55 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 337
Kas see Emajõel liikuv mahuks väikelaeva kategooria alla(max 12 reisijat)
Aga väikelaev ta on


Manused:
348262t41h67ac.jpg
348262t41h67ac.jpg [ 46.85 KB | Vaadatud 3282 korda ]
IMG_2687-980x735.jpg
IMG_2687-980x735.jpg [ 237.93 KB | Vaadatud 3282 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Dets 2013 10:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
PriitV kirjutas:
Ei tohiks olla mitte mingit häda väikelaevana arvele võtul. See on omamoodi isegi "häiriv" Eestis, et hetkel kehtiva MSoS järgi on määrav vaid veesõiduki pikkus ja mitte miski muu! Se kehtib just kaatrite ja mootorlaevade kohta: puudub õiguslik alus VTA'l ja ARK'l keelduda väikelaevana registreerimast, kui pikkus on alla 24 meetri.

Võibolla ei tohiks, aga on... Sai seda teemat VTA-ga arutatud pikalt, kui oli vaja 14 meetrine endine piirivalve kaater registrisse saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Dets 2013 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rehepapp kirjutas:
Võibolla ei tohiks, aga on... Sai seda teemat VTA-ga arutatud pikalt, kui oli vaja 14 meetrine endine piirivalve kaater registrisse saada.

Ütleme nii, et "küll nad õpivad", kui saavad korralikult vasta näppe!!! Riigiametnik (aga ka eraisik) saab niikaua omavolitseda ja oma suva järgi seaduseid "tõlgendada", kuniks saab "vastaseks" mõne tegelase, kes pisut juriidikat tunneb ja lihtsalt vihastab lauslolluse või küündimatuse peale. Legendaarne lugu parempoolse rooliga Land-Roverist, kus tõesti juriidilise taustaga inimene "õpetas ARK'i lugema", nagu Tema fooruminime alt võib lugeda :)
Üldse mitte pahapärast, täpselt sama asi nagu ka selle betoonkaiga. Kõik muudkui "tõlgendavad ja arvavad", kuniks asi pannakse seaduse põhjalt paika. Kohtus. Koos suurte kuludega kaotajale... Ning reaalsed kohtulahendid näitavad üldjoontes Riigi kaotuseid sedasorti asjades. Koos väga suurte kuludega (meie taskust, näiteks kunagine Sylvesteri saaga jne). Haapsalu oli meeldiv erand!

Edit: ma saan tegelikult VTA'st igati aru. Näiteks selline "väikelaev", kenasti alla 24 meetri LOA ja katsugu vaielda kehtiva seadusandluse järgi! Aga mis on tegelikkus: alla 24-meetrise laeva Tonnage Certificate annab numbri 60GT!!! Ja tuleb välja, et isegi need, kes me praegu koolipinki nühime ei tohi sellega sõita. Ja Siilatsi laev on sellest julge 1/3 SUUREM!!!
Ja siin peab tsiteerima kehtivat seadust:
Tsiteeri:
väikelaev – veesõiduk kogupikkusega 2,5–24 meetrit (näiteks paat, purjejaht, kaater ja muu selline), mida kasutatakse vaba aja veetmiseks või sportimiseks. Väikelaevana käsitatakse ka 2,5–24-meetrise kogupikkusega veesõidukit, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise või mida renditakse vabaajareisideks või sportimiseks või kasutatakse väikelaevajuhtide koolituseks või esitletakse müügi eesmärgil, kui see veesõiduk ei vea üle 12 reisija (edaspidi väikelaev, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise).


Ja VTA'l puudub õigus öelda mulle, millega ma oma vaba aega veedan! Kasvõi LOA 23,99 150GT laevaga. Absurd aga reaalsus. Ja katsugu nad hetkel midagi muud väita... sest väikelaeva mõiste on reaalse mahusuurusega sidumata.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Dets 2013 11:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
a arvan, et väikelaevaks sellist asja tunnistada ei olegi probleem. Probleemid algavad siit edasi : kas tegu on iseehitatud laevaga, ajaloolise laevaga või väikelaevaga? Kui väikelaevaga, siis hakkame aga vastavust sertifitseerima.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Dets 2013 14:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
a arvan, et väikelaevaks sellist asja tunnistada ei olegi probleem. Probleemid algavad siit edasi : kas tegu on iseehitatud laevaga, ajaloolise laevaga või väikelaevaga? Kui väikelaevaga, siis hakkame aga vastavust sertifitseerima.

Mitte mingeid probleeme pole: tehasetähis on - 2315; ehitamise koht ja aeg on teada - 1978, Sosnovka, Venemaa, uuest aastat kehtima hakkav MSoS ei muutu selle koha pealt:
Tsiteeri:
(1) Maanteeamet keeldub väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva või jeti registreerimisest, kui:
...
9) enne 2004. aasta 1. maid kasutusele võetud väikelaeval puuduvad nõuetekohased dokumendid ja ehitaja paigaldatud plaat või puudub Veeteede Ameti väljastatud käesoleva seaduse § 36 lõikes 6 nimetatud kontrollakt.

§ 36. Väikelaeva ja jeti tehniline järelevalve
...
(5) Tehnilist ülevaatust teostatakse järgmiselt:
1) väikelaeva tehnilise ülevaatuse teeb Veeteede Amet või käesoleva seaduse kohaselt tunnustatud väikelaevade tehnilise ülevaatuse teostaja;
2) väikelaeva registreerimiseelset ülevaatust teevad Maanteeamet ja Veeteede Amet. Esmakordselt registrisse kantava väikelaeva registreerimiseelset ülevaatust võib lisaks Maanteeametile ja Veeteede Ametile teostada Maanteeametiga vastava lepingu sõlminud väikelaeva tootja või tootja volitatud esindaja toote nõuetele vastavuse seaduse mõistes (edaspidi tootja või tootja volitatud esindaja) või nende poolt tunnustatud levitaja või importija toote nõuetele vastavuse seaduse mõistes (edaspidi levitaja või importija) või käesoleva seaduse kohaselt tunnustatud väikelaevade tehnilise ülevaatuse teostaja;
3) kui Maanteeameti või Maanteeametiga vastava lepingu sõlminud väikelaeva tootja või tootja volitatud esindaja või levitaja või importija tehtaval väikelaeva registreerimiseelsel ülevaatusel ei ole võimalik esitatavatest dokumentidest tuvastada kõiki registrisse kantavaid andmeid, teeb registreerimiseelse ülevaatuse Veeteede Amet;
...
(6) Tehnilise ülevaatuse kohta koostab ülevaatuse teostaja kontrollakti või tehniliste andmete ankeedi. Registreerimiseelse ülevaatuse korral kantakse tehnilise ülevaatuse andmed asjaomasesse registrisse. Käesoleva paragrahvi lõike 5 punktis 3 sätestatud juhul väljastab Veeteede Amet kontrollakti.


Näita mulle praegu see koht, kus keegi väidetavalt ilgelt tark ja tohutute kogemustega tegelane tuleb mõõdulindiga ja püüab väita, et seda ei saa arvele??? Väga hele laks "vastu näppe" ja penskaritele kojusaatmise teeks see kohe! Tegelikult tuleks KOHE kõik merendusega seotud penskarid koju saata - masendav on! Päris ausalt kohe...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Dets 2013 16:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Tegelikult tuleks KOHE kõik merendusega seotud penskarid koju saata - masendav on! Päris ausalt kohe...


Tore, aga kes siis asemele? Teeme sellestki poliitilise, broileritega ametkonna? Kas saaks parem?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Dets 2013 13:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
peebuste kirjutas:
PriitV kirjutas:
Tegelikult tuleks KOHE kõik merendusega seotud penskarid koju saata - masendav on! Päris ausalt kohe...


Tore, aga kes siis asemele? Teeme sellestki poliitilise, broileritega ametkonna? Kas saaks parem?

Ma ütleks, et esimene meeldiv "algatus" on ju tehtud ja hetke EMARA rektori kt. Roomet Leigeri sünniaasta on 1977! See pole mitte poliitika vaid absoluutselt mõistlik asjade käik. Sa oled vast juba ise ka näinud situatsioone, mille kohta peab ütlema: Jumal Sa näed aga ei mürista... :oops: Muuseas, sõna "poliitika" on ka täiesti omal kohal: merenduspoliitikat tuleb ajada 21.sajandi teise kümnendi kontekstis, mitte needitud keredega aurulaevade ajastu mõttemallide järgi. Me kõik jääme millagi "ajale jalgu" aga selle ajahetke äratundmise oskus on keeruline. Ja näiteks 73-aastane mees on juba selgelt liiga vana... mõnedeks asjadeks. Täna saab öelda, et aastal 2014 on mistahes "minimaalne" sünniaasta 1946, kõik alla selle peaks siiki juba väljateenitud pinsipõlve pidama. Ning ideaalne on see, kui aktiivse juhtimisega tegelevate sünniaastad jääks vahemikku 1955-1980.
Ma toon näite maailmast ja mehest, kes peaks nimeliselt vähemalt tõsimeelsematele mereinimestele väga tuttav olema: Robert (Bob) H. Perry on sündinud 1945 ja maailma veesõidukite ehituses figureerinud "terve igaviku". Aga jäi ka selle suure disaineri jaoks "aeg seisma" vanuses 60 eluaastat FT10M'iga. Ning iseenda kodukal kujutab Ta ennast nüüd selliste "vanusele ja tehtud elutööle sobilike" piltidega:
Pilt
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Dets 2013 22:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Priit - kas Sa ei arva, et noorus ja broilerlus on kaks VÄGA erinevat asja, mis pole tingimata omavahel seotud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Dets 2013 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marvin kirjutas:
Priit - kas Sa ei arva, et noorus ja broilerlus on kaks VÄGA erinevat asja, mis pole tingimata omavahel seotud?

Ja mida mina siis väitsin?
Esiteks pole broilerlust üldse kusagil vaja peale parteide peakontorite endi, et ikka ajupestud noorsande ja "menetletavaid" tibisid jaguks...
Aga noorus tähendab siiski värsket pilku ja värsket maailmavaadet. Näiteks täna oli minu ühistranspordiga Koplis käimise kasu ümmargune null... lihtsalt oli tore.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Dets 2013 23:51 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Teemast mööda, kuid Bobile meeldib meitekandi koorimuusika. Teab täpselt kus Eesti asub ja milline on meie koorimuusika. Ja teeb vist surmani ägedaid paate. Uskumatu sell.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Dets 2013 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
sedakorda läks siis müügiks vanaraua hinnaga 220 eur tonn - jääb vaid loota, et ta kohe sinna ei jõua.

_________________
I´m maybe dum but not a stupid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Dets 2013 22:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Sept 2013 21:22
Postitusi: 30
Asukoht: Tartu
Vanaraua hind on odavam.
Vast jääb ikka veepeale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: I: Limnoloog oksjonil
PostitusPostitatud: Reede, 05 Sept 2014 08:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Kolmas katse:

http://www.osta.ee/teenistuslaev-limnol ... 75344.html


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 33 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group