Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Terhi nordic 6020 c
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 07:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 10 Jaan 2007 15:49
Postitusi: 25
Asukoht: tallinn
Tere jõudu

Kas keegi oskab sellise paadi kohta midagi rääkida. Et mida kindlasti lisavarustusse võtta, milline (hp/firma/takti) on sobivaim mootor, kas vettelaskmine on keeruline tegevus (kui on veidi karmim maastik), palju laine-poissi kannatab, kas jõgedes annab ka kolada jne - ehk siis kõike mida teate rääkida, ka seda kuidas vastu peab ja millilsed on nõrgad kohad.

Tänan kõiki, kes vaevuvad vastama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 11:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kõik algab ju sellest, milleks ja kuskohas Sul seda paati vaja on? Igasugune lisavarustus on hea ja veel parem. Konsool, reelingud, 30Hj elektritrimmiga nelitakti pada, aerud, tendid, GPS-plotter, kajalood, pauguvestid, uhked tulekustutid ja rõngad etc, mida rohkem seda parem. Kas seda kõike kannatab osta, see on iseküsimus. Kasutamist leiab lisavarustus aga kindlasti ja parem päästevarustus annab parema tunde.
Treilaks sobib täpselt näituseks Bestneti BT-450, sinna ette jämedama rehviga tugiratas (mitte see kiitsakas, see ess ei veere mujal, kui betoonil) ja toda 300kg paat + 125kg treiler lükkad-tõmbad vette peaaegu igat poolt inimjõul. Kui vähegi on, kuhu sedasama pukivintsi konksu kinnitada, väntad selle ka jõekaldast üles. Ainus tingimus on jah too lai, veerev ja mitte mutta-liiva vajuv tugiratas. Aga selle vahetamisega saab keevituse olemasolul iga mees hakkama, sisekummiga laiu pisikesi rattaid on kõik ehituspoed täis vaja vaid tugiratta kahvel suuremaks teha.
Laine ja tuul on piiratud klassiga C ehk ookeanikaater ta pole :D Arvata võib, et soomlased kehva asja teha ei oska. Kuni 10 m/s ja 1-2 meetrit lainet kannatab ikka ära ehk tuleb koju, kas sellise ilmaga niisama ka mõnus sõita on, kurat teab.
Tühja paadi süvis 16 cm, mingi normaalse koormaga koos on 30, siis on ka vint vees ja saab sõita. Peaks vist absoluutselt igale poole sobima.
Kui BBW kodukalt hindasid vaadata, siis kahjuks lisavarustuse hindasid seal ei ole. Iseenesest on paatide netohinnad ju päris meeldivad ja paati igasugusele maitsele. Olen omalegi pisemat piilunud, see topeltkere on selline ohutu... kaugelt vaadates. Aga mulle tundub, et mingi valiku tegemiseks peab olema endal selge, mida vaja.
6020 seeria on ju ehituselt suur tugev sõudepaat, kuhu saab konsooli ja mootori lisada. Eks seda sisepinda on selle võrra ka rohkem, mõeldud kalahullule. Hea spinnat loopida ja võrku nõuda. 30 hobust on lubatud maksimum aga see tundub pisut overkill. Ja palju sellele 54K juurde tuleb, kui sinna pisut mudru lisada?
Samas too Vario-seeria on puhas pisike mootorpaat oma ehituselt, seda just ahtripeegli osas. Ise pisut lühem, sisepinda vähem aga kui võrguga kalapüük pole eesmärk, siis kuidagi pildilt tundub funnimiseks ja pisut kõvema ilmaga sõitmiseks F45 ja T45 parem. Kui vähegi pada sabas, vead suuska-rõngast jne.
Need sõudepaatide siledad peeglid ei ole siiani lainetuses mootoriga sõites usaldust äratanud. Kui vähegi mootoril kaalu, siis kipuvad omajagu väänduma. No ja ka 100 kilo kaaluvahet on otseselt tugevusega seotud.

Muuseas, eks Sa oled ju vaadanud, mis neil 6020 ja 6020C vahet on? 10K hinnavahe, kas see on seotud kuidagi sisemise ehitusega (pingid, panipagad)... või ongi see vaid konsool-klaas-kaar hind? Kui ainult kalapaati vaja, millega ka jõgedel haugi taga ajada, siis on ju hinnavahe päris oluline. Parem osta odavam ja vaheraha eest korralik kõrge tent peale? Käsijuhtimisega mootor on odavam, kõik on odavam.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 18 Aug 2006 09:16
Postitusi: 111
Asukoht: Tallinn
Lisavarustuse hinnad on Terhi kodukal koos joonistega
http://www.terhi.fi/service.cntum?servi ... o_2006.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 12:41 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Hea paat seetõttu, et tänu oma poolglisseerivale kerele kannatab normaalselt sõita ka suhteliselt suure lainega. Igatahes Nordicuga olen mina valmis merele minema veel ka sellise ilmaga, millega nii mõnegi teise paadiga enam merele ei kipu.
Samas on ka mõned miinused - vööriosa "tambib" päris ilusasti ka väiksema laine korral, seega istuda seal ei ole just õige mugavam. Ahtris istuja aga saab jälle pisutki suurema tuule korral korralikult märjaks, kuna sõites pritsib vett sisse päris isuga. Tuuleklaasist, mis konsoolil peal on, ei ole just eriti abi, tihti on puudust tunda olnud kilekattest, mis ahtripingil istujaid kaitseks.
Vettelaskmine on ei ole keeruline, päris üksi saaks ka hakkama, kui väga vaja, kuid kahekesi on siiski mugavam.
Mootorist on kogemus tema taga vaid 30 hj kahetaktilise mootoriga. Kiirust tuleb max 22 sõlme, kuid suuska ei vea, s.t. võibolla isegi veaks, kuid ei tõmba suusatajat vee peale. Seda ilmselt tänu ka sellele, et tegu ei ole glisseeriva paadiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: 150 000
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 15:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Umbes 150 000 tuleb vist komplekti hind, kus on paat lisavarustusega, treiler ja mootor. Suhteliselt soodne, saab üsna kena ja päris suure paadi. Mina komplekteeriks ta juba ikka konsooliga ja reelingutega jne, aga mõnes kasutuses võib kahvaga juhtimine praktilisem olla. Istmepadjad lisavad kindlasti mugavust. Katete osas on asi personaalsem, näiteks vöörikate võib olla abiks vööriosa ja sinna pandud asjade kuivana hoidmisel, lihtsalt hoiukate paadi kuskil puude all hoidmisel jne.

Olen selle paadiga kalastanud ja lusti sõitnud. Paat on hästi treileril veetav ning vette laksmine ja välja tirimine ei ole küll probleemiks, peaks olema teostatav igal pool, kus üldse treilerit selleks kasutada võimalik. Paat on päris avar, ruumi olemiseks, liikumiseks üsna palju. Meenub, et 4 mehega oleme mahtunud koos mitmepäevase jahi/kalaretke varustuse, telginduse, toidukraami ja muu sellisega peale ära - tõsi, siis enam paadis liikumiseks või kalastamiseks ruumi ei ole (ja kuigi kiiresti ei liigu). Kalastada on võimalik kolmekesi, ent istmete paigutuse tõttu on see eriti mugav kahekesi.

Tegemist ei ole glisseeriva paadiga, samas maksimaalselt lubatud 30 HJ mootor võiks olla õige valik, et vähegi koormaga ka paat edasi liiguks. Kui suurem osa lastist on ahtris, kipub nina liiga püsti ajama, aitab vööri istumine. Seal pritsib jälle teataval määral vett, sõltub ilmast ja lainest.
Paadil on võrdlemisi kõrged pardad ja reelingud, mis muudab peresõidud turvalisemaks, aga näiteks raskeks veest paati astumise üle suvalise parda.
Keskmist pinki saab asetada risti üle paadi ja küljele, liikumise huvides on mugav, kui saab ta eest ära. Vööripingi ja külgpingi sulgemisel-avamisel on lukustuse konstruktsioon kehv, selle võib ära lõhkuda. Paat näeb küll kena välja, aga kasutuses kipub kogu see konsoolivärk kuidagi väsima ja logisema minema, eks ta ikka odav paadike on.

Materjalist on palju räägitud Soome ajakirjades ja foorumites, lühidalt on vist nii, et see on päris tugev, aga kui satub harv juhus, et puruneb ja vesi korralikult konstruktsiooni sisse satub, on paha. Vigastusi saab ise parandada.

Sama raha ees saab ka korraliku glisseeriva topeltkerega paadi komplekti, aga siis on paat pool meetrit lühem ja seest väiksem. Kui glisseeriv kere pole oluline, aga ruumikus ja pärispaadi moodi väljanägemine on, siis on see 6020 vist üks kõige etemaid variante üldse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2007 16:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 178
Asukoht: Tallinn
Terhi Nordic 6020 C ostetakse suhteliselt palju. Oma hinna ja omaduste poolest on väga sobiv suhteliselt paljudele. Põhiline rõhk on ehk kalastamisel, sest tal on kalasump ja panipaigad külgedel, näiteks ritvade jaoks. Kalasumpil on kate, mis muutub risti paadiga keerates istmeks.
Võetakse teda nii 20 se kui 30 mootoriga. Rõõmsalt liigub siiski 30 sega. Sellega võib ka lõbusõitu teha. Kuna alus poolglisseeriv, siis suuska ei vea. Katteid on erinevaid ja vastavalt rahakotile saab neid tellida. Reelingud on soovitavad ja lisavad veelgi turvalisust. Konsooliga ja ilma mudeli vahet ei ole muud kui konsool on kinnitatud põhja külge. Paat ise on täpselt sama. Roolitross on konsooliga mudelil kaasas, tuleb vaid osta käigu- ja gaasitrossid.
Materjal on ABS plastik, mis tähendab ,et on elastne ja väga löögikindel. Kraapimist ei karda, kuna on läbinisti sama materjal (erinevalt klaaplastikust). Juhul kui tekib vigastus tuleb se lasta kuivada ja spetsiaalse pahtliga parandada (200 või 400g purgid). Neid saab maaletoojalt osta.
Eraldi tahaks tähelepanu juhtida sellele ,et paati ei tohi väga kõvasti treileri külge rihmaga kinni tõmmata, kuna siis võib põhi lahti lüüa, seestpoolt.
Ehk oli miskit tolku mu jutust :wink:

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group