Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Jaan 2009 12:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Jaan 2007 22:40
Postitusi: 19
Asukoht: Tallinn
Küsiks, et kas see kruvi äkki pihta pole saanud? Pahatihti ei pruugi sirgeks pinnitud kruvist vigastused isegi mitte välja paista. Seda enam kui igapäevaselt kokku ei puutu erinevate kruvidega. Ma soovitaks proovida kellegi käest laenata teist kruvi ja sellega katsetada. Kui ei õnnestu kuskilt prooviks kruvi leida, siis võta kruvi näppu ja näita näiteks Üllarile Kvissus või mõnele paadipoodnikule Tartus seda kruvi. Kruvi puhul piisab teinekord vaid 1 millimeetrist, et kiirus kardinaalselt muutub.
Tegelikult peaks heade tingimuste korral 175 ca 70 km/h välja jooksma tehase seades. Ok, jõepeal võibolla tibake vähem, kuid 65 ikka. (Merepeal soolane vesi tiba paksem, haagib paremini ja virvendus merel võimaldab tiba kergemini glissida. Vahe on tõesti olemas paar kolm km/h)
Trimmidega on selline lugu, et kuni neid ei ole, siis ei taha , kui aga kasutanud oled, siis ilma on üsna tüütu 8) Kütusekulu nüüd nendest märkimisväärselt küll ei suurene, juttu võib olla mõnest protsendist, kuid elu teeb mugavamaks ja reaalne kokkuhoid võib tulla just sellest, et rooliga külgkallet korrigeerides kulub teatav lisaenergia ju suuna muutmisele ja see teeb sisuliselt sama välja. Merel aga julgeks arvata isegi kerget kokkuhoidu, kuna külgtuules kreenis kerges glissis ilma trimmideta sõites tuleb gaasiga mängida, kuid trimmidega saad suht sirgelt ja ühtlase gaasiga sõita , mis omakorda vähendab kütusekulu.
Samas on muidugi 175 üsna stabiilne külgkreeni suhtes glissides ja kui sõit valdavalt vaid emajõel siis on nende paigaldamine ikkagi enda teha ja karjuvat vajadust nende järele sellises kontekstis ei ole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Jaan 2009 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
Loen seda teemat ja imestan. Äkki haugute vale puu all? Mis annab alust süüdistada vinti, trimmi või paadipõhja? Teemast ei selgu, kas mootori seisukorda on keegi kontrollinud: surved, küünlad, küttefilter jne.? See, et mootor tühikäigul pöördesse läheb, ei tähenda, et ta seda ka koormusega teha jaksab. Selline mõte lihtsalt. (aga ma nüüd hakkan saama! :D )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Jaan 2009 14:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Jaan 2007 22:40
Postitusi: 19
Asukoht: Tallinn
Kodanik kirjutas:
.. Äkki haugute vale puu all? .....

Õige ta on, haiget nägemata on keeruline diagnoosi panna. Seda oskavad vaid selgeltnägijad 8)
On siin äkki mõni :P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2009 17:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Hunter kirjutas:
Trimmilabad nüüd kütust küll kokku ei hoia. Kuna nad toimivad ju tegelikult omamoodi takistusena, et nt. külgtuulega kreeni parandada või suurema seltskonna puhul vajadusel ahtrit kergitada, siis kütusekulu tegelikkuses pigem suureneb. Ja väheusutav, et sellel paadil neid tegelikkuses üldse vaja läheb :?:


Raivo, Sa saad asjast valesti aru. Ma arvan, et et siin peeti silmas mitte trimme selles mõttes, mida Sina silmas pead, vaid veojala kavitatsiooniplaadile kinnitatavaid nn. "tiibu" või "kõrvu". Nende peamine ülesanne on kiirendada glissi minekut ja pärast madalamal kiirusel glissis hoida ja takistada "läbi vajumist".

Need on täista toredad vigurid, ehkki nende tegelik kasutegur on siiski mitte vast kõige suurem, aga ma olen näinud paate küll, kus neist on abi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2009 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
Küsimus oli ju elektriliste trimmilabade kohta...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2009 18:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Vahet ju pole, toime ja tulem on sama.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2009 20:04 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Bayliner 175 kiirusest niipalju veel, et vaatasin protokollist järele. 2007 a. Emajõe võidusõidul sõideti ca 30 km trassil Bayliner 175-ga välja keskmine kiirus 74,94 km/h Rõhutan seda, et keskmine, st. tippkiirus on suurem. Ja see Bayliner oli täiesti tehaseseades, standardmootoriga, ainult ilmselt väga hästi valitud vindiga ja mingeid trimmiplaate või hüdrofoile ei olnud.
Pange külge korralik roostevaba vint ja see paat hakkab kohe oluliselt paremini sõitma. Kasvõi Michigani Ballistic, mis ei ole küll teab mis tippvint, aga selline suht lollikindel valik, mis töötab peaaegu alati seda tüüpi paatidel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 25 Jaan 2009 23:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Peale kolme aastat 3-labalise allumiinium vindiga tahaks ka prooviga roostevaba vinti? Peamiselt kasutan kaatrit Wakeboardi vedamiseks ja praegu on vindi pitch 19" (originaal). Paat Glastron MX 175- sarnane Bayliner 175-le. Aga kui palju rahvast on paadis - nii üle nelja inimese siis läheb veest väljatõmbamine raskeks. Kunagi Tartus veelaua võistlustel nägin, kuis Bayliner 175-s oli viis inimest + vähemalt 600 kg veepaake ja läks väga hästi edasi koos veelauduriga. Seal oli vist 5-labaline roostevaba vint. Michiganil ei ole kahjuks 19" neljalabalist roostevaba vinti Volvo Penatale :( Sooviks kuulda soovitusi, millist vinti valida?

PS. Vindi valikul ei ole tipkiirus ju kõige tähtsam, kui just ei võistle. Oluline on, et kaater toimiks kõige paremini sellel kiirusel, millisel teda kõige rohkem kasutatakse ja et kütusekulu oleks samas normaalne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2009 09:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Jaan 2007 22:40
Postitusi: 19
Asukoht: Tallinn
Kui ei leia kuskilt head propat, siis Mercu valikus olevad propad istuvad ka "Flo-torq" hubidele Volvo jalale otsa. Kui kuskilt ei leia, siis astu läbi.
Hinnad on muidugi suht krõbedad, kuid selle eest leiame nii kolme, nelja kui ka viielabalisi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Veebr 2009 10:09 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 20 Okt 2008 20:06
Postitusi: 12
Oskab keegi öelda millest tuleb suur hinnavahe. Netis usa lehtedel alumiinium vindid ca 70 $ ja roostevabad 320$ Siin küsitakse 2,5 x rohkem . On keegi natuke odavam maaletooja siin või peaks ikka üritama ise sealt tellida? Ei ole varem tellinud aga ehk õnnestub.

Paluks siis hindasid kui kellelgi pakkuda on Mercury 135 alpha one 14,25 x21 alu ja roostevaba.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Veebr 2009 20:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Täpselt nii see elu ongi, et USAs palju odavam. Esiteks on need asjad seal netto hinnaga, st ilma käibemaksuta. Kuna USA eri osariikides on erinev käibemaks, on netipoodides kõik hinnad ilma km-ta. Sina Eestist tellides maksad meie 18 % Eestis+ EL tolli umbes 3% ja seda juhul kui saadetise väärtus on üle 150 euro. Aluvinte ei ole enam vist erilist mõtet sealt tellida, kuna nende hinnad on siin ka juba paremaks muutunud, küll aga roostevabasid.
Endal oleks pakkuda üks Solase alumiiniumist 14,5X21. Peaaegu uus, paar korda proovitud, hind 2000 kr. Momendil Yamaha hubiga, Mercruiseri hubi saaks 24. veebruaril.

Faroukile: Veelaua tõmbamiseks selle paadiga peaks vint olema väiksema sammuga. Proovi 17 või isegi võid 15 tolli proovida. 19 jääb liiga raskeks, sellest ka raskendatud väljatõmbamine ja ilmselt on lauakiirusel ka mootori pöörded liiga all. Neli laba tõmbamiseks on hea plaan. Samas oleks see vint siis ikkagi ainult tõmbamiseks, niisama sõitmisel võivad pöörded piirajasse minna täisgaasil, aga universaalset vinti pole paraku olemas, iga tegevuse jaoks on oma vint.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Veebr 2009 22:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Propulsel on universaalne reguleeritava sammuga vint. Kunagi sai sellist isegi päramootoriga kasutatud. Ainult et ühel sõbral õnnestus kõik labad korraga katki sõita. Samas sain Rootsist kohe tasuta uued labad. Kas keegi on seda ka sisepäramootoriga proovinud. Tahaks proovida 19" Mercury roostevaba High Five viielabalist vinti. Kas keegi on selle endale hankinud ja millised on kogemused. Ma kardan et 15" või 17" vint jääb liiga väikeseks. Praegu on 19" vindiga max pöörded paigas ja veelaua vedamise pöörderd on 3100 mis on ka ok. Nelja või viielabaline vint peaks andma parema kiirenduse ja võimaldama ka paati rohkem raskust laadida, et paadi laine suurem oleks. See et maksimaalne kiirus natuke väiksemaks läheb eriti ei kurvasta ja võibolla ei lähegi kui õige vint satub :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Veebr 2009 09:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
High Five proovitud mingid aastad tagasi. Eesmärk oli küll mitte vedamiseks, aga lootsin leida head käitumist kogu pöörete vahemikus ja vähe tähtis ei olnud ka lõppkiirus. Algus on sellel vindil võimas, aga lõppkiirus oli kesine, seega leidsin endale sobivamad variandid. Aga vedamiseks peaks ta päris hea olema.
Kui jätad sammu samaks ja suurendad labade arvu, võib ikkagi juhtuda, et kaotad mootori pöördeid, mis sul momendil just ülearu kõrged küll pole. Vabalt võid vedada mingi 3600-4000 pöördega. Madalama sammuga ja kõrgematal pööretel on muuhulgas mugavam ka vajalikku vedamiskiirust hoida. Arvestama peab ka seda, et praegusel vindil tekib väljatõmbamisel suurem läbilibisemine mis aitab mootori pöörded stardis üles viia, sama sammuga viielabalise terasega võib väljatõmbel pöördeid väheks jääda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2009 14:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Viking, millist Hi Five sa proovisid kas 19 või 21 ja millise mootoriga. Kui mootori max pöörded on paigas siis Mercury soovitab 3 labaline vint asendada sama sammuga 5 labalise vindi vastu.
Leidsin sellise testi internetist http://www.trailerboats.com/output.cfm?id=1069057&sectionid=315 Siin kiidab väga 19" High Five. Kui kellelgi on High Five vint 3.0 liitrise sisepäraga siis tahaks kogemusi kuulda.

Pean vist valima nende hulgast (USA hinnad): HI Five 13 1/4 Diameter X 19 Pitch hind 414 USD + hub 40 USD, Volvo SX Aluminum 4 Blade Prop 14.25 x 19 P hind 180 USD, ProPulse Prop - 14.5" x 15-21" 9902 hind 200 USD. Kahjuks proovimis variant ei õnnestu-kes sulle ikka siin Eestis vinte proovida annab. Tahaks kohe õiget vinti osta. Sõidan põhiliselt Pärnu jõel ja vahel ka Pärnu lahel. Peamiselt vean Weiki aga vahel sõidan ka Pärnust Kihnu. Et millise siis neist soovitad ära tellida.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group