Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tartus toimub sisevete konverents
PostitusPostitatud: Reede, 04 Dets 2009 11:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
http://www.tartumaa.ee/?op=body&id=12&art=1973

Tsiteeri:
Tartus toimub sisevete konverents
02.12.2009

8. detsembril algusega kell 10.00 toimub Tartus Dorpati konverentsikeskuses konverents «Siseveed Eesti merenduspoliitikas 2009-2010».

Ürituse korraldab sihtasutus Emajõe Jõeriik. Sihtasutuse esindaja Agnes Nõu sõnul on sisevete arenguvõimalused Eesti merenduspoliitika väljatöötamisel varju jäänud ning konverents ongi mõeldud selleks, et laiemalt teadvustada meie sisevete potentsiaali regionaalses majandusarengus, eeskätt turismi vallas. Osalema on oodatud osalema kõik, kes on sisevete kasutusvõimalustest huvitatud, sh kalandusega tegelejad ja turismiarendajad. Osavõtt on tasuta.

Esinejate seas on Tartu, Narva ja Mustvee linnavalitsuse, SA Emajõe Jõeriik ja Võrtsjärve Sihtasutuse esindajad ning riigi seisukohti tutvustavad kõnelejad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, Veeteede ametist ja siseministeeriumist.

Lisainfo ja konverentsile registreerimine: Agnes Nõu, tel 515 1120, 741 2712, e-post: info@svjk.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Siseveed Eesti Merenduspoliitikas 2009-2010.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 10:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Tänud Emajõe Jõeriigi heale haldjale Agnes Nõule ja ka teistele, kes korraldasid toreda konverentsi Siseveed Eesti Merenduspoliitikas 2009-2010.
See oli väga vajalik ja õigeaegne üritus ja tore oleks, kui see saaks traditsiooniks! Eesti siseveed tuleb tuua kasvõi esialgu Eestimaa kaardile, küll hiljem lisandub muu maailm nii kui nii!

Moderaator Peeter Tiksi muhedal juhtimisel siirdusime konverentsisaali, kus avakõne pidas Tartu abilinnapea Jüri Sasi. Huvitav teema oli Taivo Talilt Tartu Maavalitsusest: Eesti siseveed- kas Ida Eesti regionaalarengu päästerõngas? Mulle isiklikult küll tundus niimoodi! Põnevam teema oli Mustvee Linnavalitsuselt Urmas Laurilt: Mustvee sadamaarenduse vaevad.
Soovin meestele palju jõudu ja kannatust selle ürituse täideviimisel! Mustvee sadamat on vaja!

Aina kuumemaks teemades läks! Võrtsjärve Sihtasutus Jaan Leetsaar: Võrtsjärve veeolud ja probleemid. Minu jaoks väga tähtis teema, olen seal alustanud oma purjetamisteed ja ikka kisub sinna tagasi (sellel aastal koguni mitmed korrad). Jõesuhu tuleb ehitada lüüs, et tõsta kuivadel suvedel natukenegi järve veetaset! Kurb muidugi, et seda ei tehtud koos uue maantee silla ehitusega. Selleks korraks on muidugi "rong" läinud, aga see lüüsi asi tuleb uuesti "suure kella" külge panna, kui me tahame, et Võrtsjärv säiliks! Ja järve kinnikasvamisest: süstaga Tondisaarel ja selle ümbruses käies sügisel, tõdesin ise seda pilti! Tuleb teha uued sõltumatud uuringud, kinnikasvamise põhjuste uurimiseks ja kui süü, või süüdlane on tuvastatud, võtta meetmed kasutusele! Me oleme ju siiski EU-s, kui keskonna ametnikud Eestis ei saa asjaga "hakkama", kutsume siis ametnikud Brüsselist appi! Võrtsjärv peab säilima ka tulevastele põlvedele, et ka need saaksid oma esimesed seilamised seal teha!
Emajõe Jõeriik SA, Viktor Nukka: Emajõe Jõeriigi tegemised. Laeva kurss on õige!

Narva Linnavalitsus Jackline Holter ja teema: Narva sadama arengud.
Pooldan isiklikult jõe lüüse! Suhtun vana praktikuna natuke skeptiliselt aluste tõstmistesse ja treilerdamisse, selleks, et neid Läänemerelt viia Peipsile! Aluste suurused on ju erinevad! Lüüsid on selleks ohutumad, sobilikumad ja odavamad!

Siseministeeriumi Regionaalarengu osakond Krista Kampus teema: Piiriüleste projektide rahastamine sisevete regioonis. Mustvee mehed, Teile sobiv pakkumine!

Piirivalve kommentaar piiriülese koostöö kohta: sain ise targemaks ja oskan ka nüüd teistele rääkida! Piirivalve poolt näeks siiski brožüüri Peipsi järvel ja selle ümbruses lubatud liikumise info kohta! Soome piirivalve jagab selliseid brožüüre Soome olustiku kohta paadinäitustel!

Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium Lennundus ja merendusosakond Rainer Henno teemaga: Sadamaseaduse üldküsimused. Sadamaehitajatele ja valdajatele sai sealt palju infot. Sama ministeeriumi transpordi arengu talitus Toomas Haidak teemaga: Siseveed Eesti merenduspoliitikas! Hooratta käimalükkamine on raske...
Moderaatori lõppkokkuvõte. Konverentsil räägitu lähetatakse Toompeale!
Veelkord, igati vajalik ja kordaläinud üritus sisevete toomiseks Eestimaa kaardile.

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Aitüma ülevaate eest.

(Kas Narva jõgi oma kärestike ja kividega pole praegu suuremate aluste jaoks üsna läbipääsmatu? Seega pole nagu isegi vahet, kas tuleb Narva kose kohale lüüs või treilervedu, sest laevad ei pääse sinnagi. Kõigepealt ehk tuleks Narva jõele tekitada ohutu laevatee?)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Siin vist ka lüüsid abiks, kuna veevoolu napib, siis sõidadki basseinitäie kaupa edasi-tagasi? Kardetavasti aga elab seal kuskil mõni madu-uss või konn ja seega tuleb see plaan juba ette torpedeerituks lugeda.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 671
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Jah, yks konn elas seal tegelikult ka

Narva lyysid on ikka lai teema, tahaks täitsa naha seda ideed ennast. Joe kõrval asuvad mänguväljakud ja igalpool madala karestikulise vee tõstmine on täitsa kujuteldamatu ilma et keegi selle plaani arusaadavalt kord ära seletaks. Ja oskaks küsimustele ka vastata

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 17:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Dillinger kirjutas:
Narva lyysid on ikka lai teema, tahaks täitsa naha seda ideed ennast.


Ise ma väga ei usuks Venemaaga selgelt piirnevale jõele mingi arvestatava liikluse tekkesse aga Meri-Peipsi mingi võiks asi ju olla. Ja tegelikult oleks see isegi päris lihtsalt teostatav: nimelt kasutades ära tänast Sillamäed, Sõtke jõge ja edasi läbi Sirgala ja läbi Puhatu ning Agusalu looduskaitsealade põhjast lõunasse veetee. Reaalselt on seal võimalik rajada täiesti mõistlik mõne lüüsiga tee nii, et ei kuivenda soosod-rabasid ära ega uputa Sirgalat üle.

Teine ja oluliselt rohkemate teele jäävate veekogudega teekond oleks Sillamäe Sõtke jõgi - Viivikonna soost üle - Konju - Kurtna järvistu (ja Oru turbavälja vahelt) - Puhatu soostik - Jaama. Siis ei pea enanst Viivikonna/Sirgala tohututest paehunnikutest läbi kaevama. Teoreetiliselt võimalik, Eestis praktiliselt võimatu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 17:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Minu arust ei oma selline kaevamine sügavamat mõtet. Äkki oleks lihtsam siis juba vana hansatee taastada? Oleks vast ilusam ja ajaloohõngulisem, ning lääne/lõuna suunalt tulles tee ka lühem. Ka annaks see vanadele hansalinnadele teatud mõttes uue hingamise.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
lihtsam siis juba vana hansatee taastada?

Kas Sa mõtled Pärnu-Viljandi veeteed?
Tore oleks küll, isegi seda siin välja pakutud. Aga neis jõgedes ilmselt neid konni ja madu-usse kohe hulgim, kelle kaitsjate pilli järgi hullunud rohelised tantsu vihuvad...

Üks väga lihtne võimalus on veel: Väikse Emajõe ja Koiva veelahe on Valga juures 12 kilomeetrit. Kanal läbi ja ongi ühendus merega käes. Paraku on Koiva praegu lätlastel nii püha jõgi, et mootoriga liikuda ei lasta - litsu aeru. Samas 19. sajandil käisid aurulaevad ja veeti pargastega liiva - ei juhtunud midagi hullu.

:?: Ja muide, ma ei ole täpselt aru saanud, kas Väiksel Emajõel tohib mootoriga Pikassillast ülesvoolu ka minna või on sääl kuri keeld vastas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Dets 2009 18:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
Veemees kirjutas:

:?: Ja muide, ma ei ole täpselt aru saanud, kas Väiksel Emajõel tohib mootoriga Pikassillast ülesvoolu ka minna või on sääl kuri keeld vastas?


Kui lähiajal midagi muutunud pole, siis võib. Eelmisel aastal kehtestati ainult kiirusepiirang seal. Ei viitsi otsima hakata, aga vist oli 5 km/h.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Siseveed Eesti Merenduspoliitikas 2009-2010.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 11:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Kalle Kuus kirjutas:
Jõesuhu tuleb ehitada lüüs, et tõsta kuivadel suvedel natukenegi järve veetaset! ... see lüüsi asi tuleb uuesti "suure kella" külge panna, kui me tahame, et Võrtsjärv säiliks! Ja järve kinnikasvamisest: süstaga Tondisaarel ja selle ümbruses käies sügisel, tõdesin ise seda pilti! Tuleb teha uued sõltumatud uuringud, kinnikasvamise põhjuste uurimiseks ja kui süü, või süüdlane on tuvastatud, võtta meetmed kasutusele! ... Võrtsjärv peab säilima ka tulevastele põlvedele, et ka need saaksid oma esimesed seilamised seal teha!


Järve kinnikasvamise põhjuste mõistmiseks pole vaja mingit uut uuringut. Neid põhjuseid võib iga bioloogiaharidusega inimene une pealt vuristada: eutrofeerumine ehk liigtoitelisus. Osalt on tegemist mistahes järve arengu loomuliku protsessiga (nii see ongi, et järvedest saavad aja jooksul sood, mis omakorda aastamiljonite pärast kivisöeks muutuvad, nende asemele tekivad pinnamoe muutumisel uued järved). Loomulikku protsessi on paraku mehiselt kiirendanud inimtegevus, peasüüdlaseks põllumajandus nõukogudeaegse arutu väetamisega (arutu mitte niivõrd mahtude, kuivõrd meetodite osas).
Mis puutub lüüsidesse, siis ka siin on asi suhteliselt lihtne, väga robustselt võttes: säilitad Võrtsjärve - kaotad Emajõe. Emajõe häving võib omakorda hakata mõjutama juba Peipsit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 11:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
väga robustselt võttes: säilitad Võrtsjärve - kaotad Emajõe. Emajõe häving võib omakorda hakata mõjutama juba Peipsit.

Nii paha see lugu vast (veel?) ei ole, Pedja ja Põltsamaa voolavad ikka edasi ja neist allapoole Emajõge kuivaks jäämine ei otseselt ähvarda.

Küsimus on tegelikult laiem ja puudutab Eesti pinnamoodi üleüldse. Väga tasane on meil ja jõed ei tea, kuhupoole voolata :P Kui Võrtsjärve pind oleks 33 meetri asemel 37 meetrit merepinnast, siis voolaks Tänassilma jõgi juba merre, mitte Võrtsjärve poole. Nii et mingeid suuri veetaseme tõstmisi Võrtsjärvega ikkagi ette võtta ei saa, isegi kui kaldaäärsed majad kõrgemale nihutada.

Võrtsjärve olukorda parandaks kindlasti muda väljapumpamine, ent kuna järv on nii suur, siis läheks see töö rängalt maksma. EU loodushoiuprogrammidest on ehk võimalik isegi mingit tuge saada, ent kriisiajal pole sellist tööd ilmselt kellelgi hakkamist ette võtta.

Ja vähemalt ühtede teadlaste arvates on praegu Võrtsjärve seisund parem kui 15 aastat tagasi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group