Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 08:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1299
ka sina, Brutus, vabandust, Peeter! :wink:

ma ei saa aru, kust ja mismoodi on m6ne kodaniku (PriitV v2lja arvatud, tema on erijuhus :P) p2he tekkinud arusaam, et jahtlaev ja auto on v6rreldavad liiklusvahendid. EI OLE. ei saa v6rrelda n2ppu ja nokut, ytleb idanaabri vanas6na.
minu kogemust ja arusaamist m@@da oluline osa algajate kaatrimeeste h2dadest ja 6nnetustest ongi selle veidra arusaamaga seotud et meri on maantee j2tk ja kaatril ning autol pole vahet - hyppa sisse-anna gaasi-keera rooli.

Kristole veel kysimus - kas jahtlaevade tekitatavad "ohtlikud" lained on oluliselt suuremad v6i teistsugused kui need, mida tekitab ilmastik?

kui suur hulk v6istlustel osalevaid jahtlaevu on "ohtlikud"? kas n2iteks Optimistidel ikka lubate purje all sadama akvatooriumis s6ita, needki v6ivad ju algajale kaatrimehele ette j22da ja paanikat tekitada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 09:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 26 Mär 2005 19:59
Postitusi: 298
Asukoht: 58.17,056N 26.9,986E
Olen ise eluaeg purjetaja olnud ja eelistan iga kell purje mootorile.See teema on aga tõesti "lugemist väärt".Selgelt eristub kaks poolt:1.Vana kooli mehed,kes väidavad-kõik on korras-jättes tähelepanuta vahepealsete aastate paadikohtade ja paatide arvu suurenemise(jõe suurus/laius pole ju muutunud).2.Mehed kes üritavad rääkida seaduste täitmisest ja ka kirjutamata reeglitest,et kõigil oleks mugav.Eriti meeldis mulle Peeter Ude näide ringidel driftimisest :)
Aga võib olla olen ma lihtsalt vanaks jäänud :oops: ja võistlusvaim hääbunud :?: Isegi järjekordades ei taha olla rääkimata igasugustest trügimistest(ka pöördemärkide juures). :shock:

_________________
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 10:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Vat ei olegi. Auto maanteel- metsas ... tahan seisan, ei taha ei seisa.
Jahtlaev ... rõhk sõnale laev ,jaht ja kaater need on kõik totaalselt erinevad sõiduriistad.
Paraku pean tunnistama, et minul paadiga manööverdades ei ole probleeme. Vähemalt mitte niikaua kuni mootor toksib. Kuid paraku, kuna viibin paadis enamuse tööajast. Pean siiski tunnistama, et minujaoks on paat liikumisvahend nii kui autogi. Ja ega neil ikka eriti vahet pole. Kui jah välja arvata fakt, et maanteel ma näidikute järgi ei manööverda. Ja …
Enam jaolt ameerika mander minu teada on sarnaselt seda paatidega liiklemise asja käsitlenud. Pool Euroopat takkaotsa. Sellel teemal ei ole isegi jahuma mõtet hakata.
Veetee ongi maantee pikendus.

Jaht ??
Jahtlaev ??
Ma parem ei kommenteeri.
Tundub, et ei saada aru, et ... .
See eesõiguse lugu ongi seotud sellega, et
A) purjede all liikumist peetakse\peeti piiratud manööverdusvõimega liikumiseks.

Seega on ülimalt lollus tulla rääkima, et meil on "peatee" ka sadamas ...
Tõlge: piiratud manööverdusvõimega alused suruvad end võisteldes piiratud alale, kus on suhteliselt kitsas jne ja seejuures peaks arvestama ka kaasliiklejatega.
Et ei ole õnnetusi olnud jne ... .
See siin on ju sulaselge üleoleva suhtumise näide!
Ma ei oma küll kogemusi võistlemises purjede all (pole minujaoks olnud eriti atraktiivne). Kuid piisavalt purjetanud erinevate sõiduriistadega. Seega ma saan aru mida millega süüakse ja kuidas süüakse.

Aga ausalt. Tehke mida iganes tahate. Eks kui mats ära tuleb siis :twink:.
Eks teis kõigis peidus väike soov olla Kapten Konga …
Eelmise (Rops-i) postitusega täiesti nõus …

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
vahva.madrus kirjutas:
(PriitV v2lja arvatud, tema on erijuhus :P) p2he tekkinud arusaam, et jahtlaev ja auto on v6rreldavad liiklusvahendid. EI OLE. ei saa v6rrelda n2ppu ja nokut, ytleb idanaabri vanas6na.

Kõigepealt, mina pole mitte erijuhus vaid kainelt mõtlev inimene, kers püüab omi asju alati korraldada KAASKODANIKEGA arvestades ÜHISelu (kirjutamata) reegleid järgides. Ning tolles Pirita kolmapäevaste külagonkade ja seal "eesotsas" sõitvate suuremate jahtide suhtes tegin ma juba aastaid tagasi suhteliselt üheülbase järelduse (andku andeks need, kes on normaalsed inimesed): käisin oma rumaluses pildistamas Olümpiatule juures, seal, kus on jõeäärne kai. Mõtsi veel, et teen loo ja puha, et "normaalsed" mehed võtavad hobiks omavahel mõõtu...
Kõigepealt kõva vastutuul finišeerimiseks ehk parklas käis selline sõit, et maismaal peaks selliselt liiklev tegelane otsejoones läbi lollimaja kontrolli vangi minema. Tuli "üks esiotsa jaht" ja ikka isuga krüssas sinna kaisse. Aga sealt tahtis üks tagasihoidlik tegeleane välja minna oma "mõttetu odava mootorpaadiga". No ja mis siis kuulda oli: "kuhu sa türa trügid, me siin sõidame võidu..." Ja laine lõi niimoodi üles järsu paudi peale, et mu 20K maksev objektiiv oli läbimärg.

Kuna see "türa" polnud mulle suunatud ja üldiselt olen ma eriliselt rahuarmastav tegelane, siis tegin lihtsalt järelduse... Aga oleks mina see kaatrimees olnud, oleks too "türastaja" igavesti vakka jäänud. Klassivend Kuulmanni aktsioon Kihnus oleks selline soft-core silitamine... Kuna purjetamas käib ka igasuguseid "türapäid", tuleb sellised võimalused konfliktideks minimiseerida.

Ja selles eksid Sa rängalt: kõik sõidukid, liikugu nad maismaal, vees või õhus, "käituvad" täpselt ühtemoodi. Kui nad kasutavad avalikku liiklusruumi, siis peavad nad seda tegema kõikide kirjutatud ja kirjutamata eeskirjadega kooskõlas! Ning võidusõit avalikus liiklusruumis ei anna mitte ühteainsamat eelist. AINULT suletud territooriumil toimuv võistlus või "muu asi" saab olla "nagu ise tahan". Nagu oli Võidupüha Mereparaad Saaremaal. Kuna Eestis on pretsedent olemas, siis tähendab et on võimalik. Sulge seaduslikult kogu Pirita kompleks ja pool Tallinna lahte iga kolmapäev veeliikluseks ja tee mis tahad. Muuseas, väga kaudselt on sadam ja õueala täpselt ühesugused "asjad". Kiirus on piiratud minimaalseks ja kohustus on kõigil sinna sõbralikult ära mahtuda. Kellelgi pole mingit raudset eesõigust aga keegi ei tohi ka teist liikujat tahtlikult takistada. Ja seal võidu ei sõideta!!!

Ütle mulle ÜKS põhjus, miks peaks mittekülagontšikust veesõiduki omanik suhtuma arrogantsesse ühiselureegleid rikkuvasse tegelasse teisiti, kui Sina või mina suhtume joobes striitreisserisse Selveri parklas??? Rääkimata. kui sama tehakse Sinu laste vahel õuealal...
Kalevi Jahtklubi kihutajad eesotsas purjetamistreeneritega on aastaid probleemiks olnud, on neid siingi lahatud. Ja ka sinna võib mõni pahaaimamatu laps sattuda, kui oma pisikese purjeka TOPi slipilt vette laseb ja püüab siis merele minna. Ja siis tuleb mingi pilv 12-meetriseid mitmeid tonne kaaluv tehnika täiskäigul pundiga väravate vahele.

Sa võid mind erijuhuseks nimetada aga minu arusaam ühiselust ühiskonnas on vist natuke erinev?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 11:54 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 699
Priit, kriitikanool suuna ikka kolmapäevakute korraldajate poole! Kui finish on paigutatud sadama akvatooriumile, siis ei saa võistu purjetavalt kipperilt nõuda, et ta sinna tasakesi mootoriga sisse töristaks. Rallisõitjana peaksid hästi mõistma olukorda nimega "silmad ruutus". Adrenaliin on laes, siht silme ees, ja siis saadetakse neid t*rasid kergekäeliselt nii meeskonna kui kaasvõistlejate suunas.
Mis puudutab teemat purjekad vs kaatrid, siis mulle meeldib mõlemaga sõita ja alusest tähtsam on merematk ise. Kohati on jäänud mulje, et paljud ei armasta mitte merd ennast, vaid ennast merel. Seda siis nii kaatrimeeste kui purjetajate hulgas. Ja ülisuur ego ei taha vaatamata mere suurusele sinna teinekord hästi ära mahtuda :) Sellest kõik alguse saabki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Aga oleks mina see kaatrimees olnud, oleks too "türastaja" igavesti vakka jäänud.


Tsiteeri:
mina pole mitte erijuhus vaid kainelt mõtlev inimene, kers püüab omi asju alati korraldada KAASKODANIKEGA arvestades


:lol:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: lisaks
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 12:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
lisan siis oma arvamusavalduse ka:

sadamas tekkivad lained on probleem, seda peaksid pädevad isikud hindama ja midagi ette võtma kui see tõesti kahjustab seisvaid paate.

aga põhjendus, et traditsioonidega/põnev/vaatemänguline finishikoht tuleks muuta kuna just sel kellaajal kolmapäeviti sooviksid algajad väga ohutult merele saada on minu meelest "ühiselu" mõttes väga kapriisne.

Ma ise ka väga algaja ning arvan, et ka algajad (ja külalised) võiksid ju pisut arvestada teistega... Hea eesmärgi nimel. Tore on ju kui sadamas ikka midagi toimub, eriti tore kui näiteks niisama muulil jalutajatel sadamas miskit vaadata on... Või kui see lihtsalt parkla on seal siis ma vist eksin.

Võibolla peaks siis tegema nii, et suurematel jahtidel on finish sadamast väljaspool (kuna nende lainetest ja suurusest siin palju juttu olnud) ja teised nagu seni. Oleks ju kompromiss...?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 14:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mai 2006 11:43
Postitusi: 198
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kangesti tahaks ka löömingust osa võtta :) ..

Olen pirital nii kolmapäevaline kui kaatriomanik aga kipun ka kalduma mende leeri kes nihutaks kolmapäeva finishi kaide vahelt avamerele.

Põjendus ikka see ja sama et kaide vahel kihutamine ei ole mitte kena, ohutu ega ka mitte lubatud tegevus(kiiruse piirang). Nagu juba eelpool mainiti on aastatega piritale suur kogus veesõidukeid juurde tekkinud ja liiklus üsna tihe. Lisaks ei rõhuks ma liialt ei algajatele ega lainetele mis tekivad.. algajaid on loomulikult ka ja nende probleemid on suuremad kui vanadel karudel kuid ebameeldiv on mis iganes kogemuse ja alusega meremehel kes juhtub kolmapäevaku lõpul topi kaide vahel liiklema mis iganes suunas või põhjusel.

Tooksin siia arutellu juurde ühe uue joone ja küsin... mis saab siis kui linn (tallinn) teeb mida lubas ja ehitab topi kaide vastu teispoole jõge oma uue ja uhke paadisadama ja rannahoone...siis läheb hoopis kitsaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 14:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
indrekk kirjutas:
Tooksin siia arutellu juurde ühe uue joone ja küsin... mis saab siis kui linn (tallinn) teeb mida lubas ja ehitab topi kaide vastu teispoole jõge oma uue ja uhke paadisadama ja rannahoone...siis läheb hoopis kitsaks.


Siis lisandub võistlustele takistusrada ja boksi tagurdamine. Surfivõistlustel näiteks on olemas rajal takistused millest peab üle saama ja finish asub kaldal kuhu tuleb veel joosta pärast varustuse maha jätmist (täishooga randa kuniks uim põhja kraabib) :P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 17:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
No mis siin jaurata.... Kui on kitsuses sinu ettenähtud veeala soitmseks siis tuleb seal soita, kui keegi paudib 30 meetrises kitsuses, siis tuleb ka kokku saada. Pauguga näiteks, eks siis klaaritakse.

Arusaamatu muidugi, et kompromissile ei ole siin nõus nii mõnigi minema.
Mina nendega asja ajada ja labi käia ei taha ja ei soovita teistelegi.

Saab merel palju toredam olema kui neid ignoreerida pigem, palju on toredaid teiste silme läbi vaadata oskavaid inimesi kah.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 17:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Mulle jääb siit mulje et olen ikka täielik huligaan ja retsidevist. Pole kaatrit pole mõistust ega austust teiste vastu.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 18:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Dillinger kirjutas:
No mis siin jaurata.... Kui on kitsuses sinu ettenähtud veeala soitmseks siis tuleb seal soita, kui keegi paudib 30 meetrises kitsuses, siis tuleb ka kokku saada. Pauguga näiteks, eks siis klaaritakse.

Arusaamatu muidugi, et kompromissile ei ole siin nõus nii mõnigi minema.
Mina nendega asja ajada ja labi käia ei taha ja ei soovita teistelegi.

Saab merel palju toredam olema kui neid ignoreerida pigem, palju on toredaid teiste silme läbi vaadata oskavaid inimesi kah.


Arusaamist kulub siin sullegi ära :) Ma endale paneks kirja nii:

- Mootorit pole mitte igal purjelaeval. Mõnel on aga parasjagu rikkis vms. Kui paudib kurivaim, siis järelikult on hetkel nii vaja. Kitsuses pautija ei tee kunagi seda teiste häirimiseks. Klaarimine kaldal kui vaja.

- Paadilubadega peaks kaasnema teadmine purjelaevade liikumisvõimekusest vastu tuult. Selle taedmisega saab purjeka "imelikku" liikumist hästi ette aimata. Nagu autujuht teab, et rongilt pole mõtet parema käe reegli järgimist nõuda.

- Kokkupõrke vältimine on igaühe kohustus.

- Lainetusega mitte häirimine sadamas või mujal on viisaka veeliikleja tunnus. (Kõige kurjemaks teevad kaatrid merel tuulevaikse ilmaga, kui oled püüdnud iga tuulekübe, et konkurendile järgi saada ja siis üks "õnnis on see, kes ei näe" kahe jahi vahelt läbi kaarutab. Laine lööb käigu kinni. )

- Sadamas kimada ei tohi (siia mahutan jõel finisheerimise võimaluse nõrga tuule puhul, kus kaasliiklejatele oht väiksem ja jõe vastuvool kaarte rohkem segab)

- kohtunik vaatab peale ajavõtu lõppu üle jõeäärsete kaikohtade aluste vendrid

midagi veel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Ma olen mitu korda tahtnud siin jutulõngas täiendavat arvamust avaldada, aga iga kord akna enne submitti kinni pannud... ma siis nüüd proovin nüüd ikkagi oma vaatenurka avaldada.

Peab tunnistama, et mida edasi teema läheb, seda arusaamatumaks muutub mulle osade purjetajate jutt. Nad sõidavad riistadega, mis on merekõlblikud oludes, mida C-kati kaatrimees on nõus ainult läbi sadamakõrtsi akna vaatama, aga samas on solvunud selle peale, kui sama C-kat neist avamerel liiga lähedalt glissis mööda sõidab. Eeldavad, et mootoriga alus annab neile teed ka sadama akvatooriumis, kuna COLREG ja head tavad nii ütlevad, aga samas pole eriti huvitatud sellest, mida ütlevad sadama eeskirjad. Jne. Ma tõesti ei saa aru. Kas millalgi on juurutatud selline seisukoht, et masti ja purje omamine teeb sind maailma kuningaks? Usun, et ka iga juhiloaga kaatrimees teab, mis on paut ja halss, aga see ei pane teda veel uskuma, et sadama akvatoorium on parim paik volvo ocean race jaoks.

Nagu ma kunagi varem olen maininud, hoidsin ma kunagi oma alust Pirita jõeäärsel ujuvkail. Olümpiamärgi juures. Ma olen paadis toimetades ühe kolmapäevaku finishi üle elanud. Fakt on see, et asjad kukkusid ümber ja sõitsid mööda paati edasi-tagasi. MOB ei tekkinud :D Tõesti ei olnud hullem kui ühe korraliku sügistormiga, seega normaalselt valmistunud paadiomanik peaks muretult vastu pidama, aga mis selle mõte on. Paati hoitaksegi üldjuhul sadamas sellepärast, et ta oleks rohkem kaitstud kui avamerel või lahtisel rannal. Kas tõesti peab ilm.ee-sse lisaks tormihoiatustele ka kolmapäevakuhoiatusi panema.

Kuna ma ise sõidan nii mootori kui erinevat sorti purjedega, siis proovin ma kõikide muredest ja mõtetest aru saada, aga kohati on raske. Minu jaoks on 40-jalastega sadama akvatooriumis võidu sõitmine umbes sama asi nagu purjelauaga Pirita ujumisalas glissimine. Saab, aga pole ilus. Enamasti läheb õnneks, aga ükskord lõikad kellelgi kõrva uimega maha. Ma pirtal palju ei surfa, aga mul on komme olude sunnil poidest sissepoole sattudes laualt maha hüpata ja paar ujumisliigutust teha. Ma ilmselt olen üldse merel liiga hooliv, siiamaani olen purjetajatest kah suure ringi ja vaikse käiguga mööda läinud, kui kaatriga olen, aga praeguseks hakkab mulle juba segaseks muutuma, miks täpselt.

Üldiselt võiks pooldada mõtet, et parklas võidu ei sõideta. Sadam on veesõidukite parkla, kuhu nad on pandud rahu ja vaikuse lootuses. Merel võib igaüks rinda pista kõikide jõududega, mis vastu tulevad.

Ma teoretiseerin rohkem niisama. Kõik märgid näitavad, et sellel hooajal ma enam otsi Pirita silda ei kinnita. Põhjuseks pole loomulikult kolmapäevakud. Loodan, et edaspidi saavad kõikvõimalike veesõidukite omanikud akvatooriumis omavahel hästi läbi.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Apr 2010 19:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
smboards kirjutas:
. Ma ilmselt olen üldse merel liiga hooliv, siiamaani olen purjetajatest kah suure ringi ja vaikse käiguga mööda läinud, kui kaatriga olen, aga praeguseks hakkab mulle juba segaseks muutuma, miks täpselt.


Vovoh, väga hea. Selleks seda teemat vaja oligi. See viimane mees, kellel veel viisakust oli eemale hoida sai ka siit teemast piisavalt särtsu, et ümber mõelda.

Eksib see, kes arvab et keskmine paberitega motorist paudil ja halsil vahet teeb. Seda ajavad mõned purjetajadki segi :-) Eksib ka see, kes arvab et veerandonnine purjekas mootorpaadi käigulainest samamoodi seisma ei jää nagu kivi kännu taha.

Siin pole muideks ühegi suurema aluse kapten veel sõna võtnud. Kõik on alla 27 jala. Mina, Davy_Jones, Jens, vahva_madrus... Mei ei suudaks keegi üle 5cm lainet tekitada. Ka vägivallaga mitte. Samuti ei usu ma, et me keegi oleks nõus sellega, et purjede all enam silduda ei tohi. Või sadamast lahkuda. Ei ole sisemootoreid, ei ole vööripõtkureid. Miljoneid ka pole. Kedagi alla ajanud ei ole, ei plaani ka. Äkki natuke tolerantsi ja vähem üldistusi?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Okt 2010 12:41 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 06 Jaan 2010 17:18
Postitusi: 7
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Aga ausalt. Tehke mida iganes tahate. Eks kui mats ära tuleb siis :twink:

Kas teadjamad oskavad kommenteerida eilse kolmapäevaku akvatooriumi haarade vahel toimunud olukorda, kus üks eeldatavasti II grupi omadest pea-aegu broachis ja siis otse naiste kiljudes betooni poole põrutas. Kas sai "matsu" ära või veel mitte...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group