Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Veel üks pallitiirutajate seltskond, küsitava jahiga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 09:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tundub, et eestlaste hulgas hakkab vaikselt populaarsust koguma soov teha ilmapallile tiir peale just purjekaga aga minu mitte kõige tagasihoidlikumal hinnangul vaevab siiani kõiki ponnistajaid üks suur mure: isegi kogenud purjetajad ei adu, MILLEGA seda teha tuleks ja soetavad omale antud reisiks sobimatud alused. Alustas sellega legendaarne Lennuk, mis sest, et ehitati just selleks ostarbeks tugevdatuna ja ka sisemuse lahendus oli otstarbekas - tekiehitus oli sügavalt vale. Kuid see oli ju esimene kord, lisaks oli 10+ aastat tagasi info kätte saamine palju raskem, seega pole midagi ette heita, kõvad mehed olid ja tegid selle ÕIGE tiiru Kap Hoorniga. Jätkunud on sama seis katamaraaniga, siis on räigelt küsitav soolokatsetaja Uku valik Hanse 430 ja nüüd siis Teet Kallasvee uus alus Hanse 495 Stella Pioneer...

Nagu siis aru saada, on "tiim Stellal" tekkinud üks vahva mõte, mis on siis realiseerumas tegelikkuseks aga no ei hakka ma aru saama sellest, et tark mees Teet on suutnud nii totaalselt "kõlbmatu" aluse selleks valida. Muidugi on nüüd täna mul veel parem targutada aga ... peaaegu KÕIK loetud/vaadatud/kuulatud "kogemused" realiseerusid ühe teise Stellaga sõites reaalsuseks - jaht, mis on projekteeritud lühikesteks lustisõitudeks suurele seltskonnale näilises "luksuses" ei kõlba peaaegu mitte üheski osas PIKAKS pallisõiduks ja selle peal elamiseks.

Mul on selline kuri tunne, et perekond Kallasvee ei ole veel aru saanud ega vist siis ka reaalsuses proovinud, mida võiks tähendada nädal tormist ookeani, kus vett tuleb alt ja ülevalt, temperatuur on madal ja sa lihtsalt pead vahis olema. Sellise tekiehitusega ei olegi võimalik mõistlikku sprayhoodi sinna tekitada, selline kokpiti lahendus on absoluutselt kõlbmatu antud seikluseks!
Siis ei ole nad vist mõistnud, kuidas on olla jahis sees, kui see 16 tonni parasjagu "kukub" mitme meetri kõrguselt alla. Kuidas on seal võimalik süüa teha, magada, üldse ennast vigastamata sees liikuda etc. Tsitaat nende kodukalt:
Tsiteeri:
Jahile mahub korraga lahedalt elama ja magama 6 inimest - 2 vöörikajutisse, 2 ahtrikajutisse ja 2 keskkkajuti diivanist moodustatavasse kaheinimesevoodisse.

Siis ütleks ühe asja kohe OTSE välja: Teet, Sa oled lausloll - Kapteni vöörikajut - just seda loen ma kodukalt. Mis Sa tahad ennast ja abikaasat ära tappa??? Kas Sa üldse kujutad ette, MIS seal toimub, kui satud kunagi suurele merele?

Siis tekib küsimus, et kuskohast plaanitakse saada tõsisemateks ookeaniületusteks vajalik energiatagavara, sest totaalselt kõlbmatu ahtripeegli peale ei pane kuidagi tuulerooli. Samas võtab "toomas" päris arvestatava hulga elektrit ja mitte kuidagi ei jagu seda mitmeteks päevadeks. Jne, jne. Rääkimata kõigest muust jahi siseehitusest, mis on mitmeaastaseks merereisiks absoluutselt kõlbmatu. Veemagestajad, külmakirstud, ladu, töökoda, tekilt soojadele vetele minnes "must be" bimini, taavetid konnale koos "targakaarega"jne, jne.

Midagi peab ka positiivset ütlema lisaks võrratule ideele ja reisile, millele ma plaanin küll täiega kaasa elada: isepautiv foka, sukaga gennaker, tuliuus jaht ja otsad kokpitis. Kuid kokku peab ütlema: don't try this at home! Ja nüüd vutt-vutt jahti ümber ehitama, täiustama ja pika sõidu kõlbulikuks tegema. Stella Pioneer vajab alles oleva 2 kuuga tõsist ravi ja investeerimist ohutusse, mugavusse, kõlblikusse, ergonoomikasse et olla valmis unistuste täitmiseks. Alustades just sprayhoodist ja lõpetades merekoidega, kus vahist tulnu, olles oma ligamärjad tormikad kuhugi selleks ettenähtud kappi kuivama pannuna kukub röötsakile "kardinate" vehele. Seejuures teekonnal trepist koini peab tal olema kusagilt kogu aeg kinni hoida... sest selle nurgelise moodustise otsa kukkumine, mis lömitab keset salongi, ei ole tervisele üldse hea!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 09:45 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Proovi ise elus midagi korda saata peale targutamise. See, et sa omast arust väga tark oled ei tähenda, et sa võiksid lihtsalt logida foorumisse ja teisi taga rääkiad. Kõik ühe kandi inimesed - mine paku abi ja nõu!

Igaüks õpib. Las õpib ka Teet. Mulle ka kõik valikud ei meeldi, kuid see pole minu asi teda kritiseerida. Igal paadil on oma otstarve. Võib ka rahulikumalt pallile ringi teha. Võib sõita laguunist laguuni ja hästi planeerida - piisab ka sellest Hansest.

Kas see on nüüd täismehe käitumine? Mõtle järele ja häbene ennast veidi, Priit.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Veel üks pallitiirutajate seltskond, küsitava jahiga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 10:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Liivimaa Parim Purjetaja on vist oma kuulsusrikkal ümber-euroopa-tiirul kuskilt liigset õhku sisse saanud, mis nüüd foorumisveergudel väljalaskmist nõuab. küll on tal kaptenid hinge peal, küll ümber-palli-laevad.
PriitV kirjutas:
...Alustas sellega legendaarne Lennuk, mis sest, et ehitati just selleks ostarbeks tugevdatuna ja ka sisemuse lahendus oli otstarbekas - tekiehitus oli sügavalt vale. ...

ehk pajatad, mis seal siis nii sügavalt valet oli. mina oma äärmises ignorantsuses ei adunud küll...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 11:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Meenub, et Gvozdev sai suisa üksinda Micro-suguse alusega ümber ilma ära purjetatud. Nii et kui ilma ja tingimusi arvestada - miks mitte Hanse...

Vöörikajut õõtsub ja paugub jah kõige rohkem. Eks sõidu peal ole tunda, kas saab seal ainult kola hoida või kõlbab ka koivahti pidada.

Aga las inimesed avaldavad oma arvamust. Enamasti skeptikud kipuvad küll üleliia vinguma, aga teinekord läheb mõni mõte täkkesse ka.

Muide, mis Sa, Priit, tost Hiiumaa mehe ümberilmajahist arvad?

P.S. Kasvõi Euroopast ümber-ilma purjetanud jahtide hulk paistab ikka nii kirju, et väga raske on mingeid konkreetseid seaduspärasid või ühisnimetajaid leida. (Peale ühe: põhja ei tohi minna.) Kui keegi seda teemat käsitleda võtaks, küllap loetaks huviga.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 12:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
VahvaM, lihtsalt vähegi arukas inimene ehitab selleks otstarbeks vähemalt deck saloon, pikemalt mõeldes pilothouse ja "viimases hädas" valib center cocpit koos statsionaarse sprayhood-klaasiga. See on peaaegu nii "absoluutne", et pikal reisil peab saama kaardilaua-navikeskuses olles jälgida kõike, mis toimub ees ja küljel. Soojas tuulevabas ruumis sees ja vaadata läbi pakett-klaasi! (soomlaste kogemus Iiriselt, 2 tiiru pallile peale teinuna.) Ühte asja ma nüüd ei mäleta: kas Lennukil olid mastireelingud ehk safety rails aga jällegi on need asjad must be, kui vähegi suuta oma peaga mõelda, ennast ohutult tunda ja elusalt tagasi jõuda soovida. Samalt pildilt veel ka absoluutselt hädavajalikud "seaninad" jahi ventileerimiseks jne, jne, see nimekiri hädavajalikest lahendustest on päris pikk.

Ahjah, mida ühist oli Lennukil ja äsjasel Stella Marise reisil: mõlemas oli hunnik täisjõus mehi-reedereid-kapteneid, kes igaüks üksinda sai ka vahis kogu jahiga hakkama. Ma lugesin kokku, ilma reederite sailingu-jahtideta oli teekonnal Malagast koju meeskonna omanduses 7 jahti vahemikus 18-31 jalga + üks mees kasutas pideval oma jahile lisaks "Sporti" + Ilumäe juhitav Hermes X. Siis oli meid minimaalselt pardal 8 ehk ööpäev jagunes mõnusalt 2-mehelisteks 2-tunnisteks vahtideks + viispool tundi raudset uneaega. Tund näkku roolis külmetada - sellega saab purjetaja iga kell hakkama.

Kuid me ei räägi praegu ei Lennuki tiimist ega ka viimasest "juhusest" vaid radikaalselt teistest oludest, kus suhteliselt "lambi"kaader läheb tugevalt short-handed maailma nautima-puhkama. Ja see nõuab absoluutselt teistsugust jahti, milel üle ei ole ei Sinul, minul ega mitte kellelgi Eestis mõtet isegi vaielda, sest kõik me kokku ei anna ka ühe "tüüpilise" ilmapurjetajast jahikonstruktori teadmisi. Kuid kahjuks näevad erinevaid ilmanurgis ehitet sedasorti jahid kõik sarnased välja ja evivad samu lahendusi. Lennukit ei osatud veel õigesti ehitada, sest selleks ajaks oli liiga vähe soomlaseid sedasorti ettevõtmisi läbi teinud. Whitbread on hoopis teine teema ja ka seda jahti sai nii seest kui väljast põhjalikult uuritud...

Mina soovitaks ebavajaliku Muhu Väina ja muude tilu-lilude asemel Stella Pioneeri tiimil teha short-handed non-stop Rohuküla-Halsögrundet (pisike saareke Haaparanda all Botnia lõpus)-Rohuküla, selle kogemuse pealt teha hädavajalikud muudatused ja täiendused ning siis edasi plaanida. See tähendab, et selline sõit tuleks teha tiimil Teet/Sirje kahekesti! Praegu on meil valge ja ni ienam-vähem soe aga soojades vetes on jämedalt pool päeva pimedat aega. Pime - üldjuhul ka jahedam või suisa külm ehk jällegi ei ole midagi pistmist meie suvise navigatsioonihooajaga.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 12:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Mismõttes? PriitV sa ju oled kõige parem jahikonstruktor Eestis? :)

Edit: mootoriga Malagast Tallinna sõit võis olla küll summa summarum mitu miili, kuid see pole päris otsene alus ütlemaks kuidas üleüldse on võimalik ümber palli sõita.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
Edit: mootoriga Malagast Tallinna sõit võis olla küll summa summarum mitu miili, kuid see pole päris otsene alus ütlemaks kuidas üleüldse on võimalik ümber palli sõita.


Targutad jälle, kõva tegija meil... Aga see selleks.

Kuid justnimelt motoriseerimine on "võlusõna" aga ka sõidu teekond: meil oli teada olemasolev kütuse kogus, mingitel kindlatel pööretel 24 tunni "igal juhul" keskmine kiirus (koos tõusu-mõõna ja mõlematpidi hoovustega) koos viieliitrise kütusekoguse täpsusega, seega oli meil kogu aeg elektrit, elekter tagas tuppa sooja kliima ja kuivad riided (ilma elektrita kahjuks webasto ega eberspaher ei tööta!), "toomas" roolis lõpupoole laitmatult toimetanud navitehnika kaasabil, ilm oli ka perfektne - seega saime vahis olles ennast päris hästi tunda. Ainult õlle kogustega panime kogu aeg puusse... kuid me olime kog uaeg kaldale lähedal, seda ARENENUD ühiskonna alas ehk meil oli võimalus ennast ja jahti igakülgselt tankida peale Biskaia ületuse lähema 6 tunni sees. Me ei olnud kusagil sissepääsetavast ja mingitki mõistlikku teenindust pakkuvast sadamast sellest ajaühikust kaugemal.

Kuid kui nüüd minna sama rada vaid purje abil, muutub asi kardinaalselt. Sa ei saa peaaegu mitte millegagi "igal juhul" arvestada. Sa pead suutma pikal ülesõidul tagada jahis elektri, magevee, mitteriknenud toidu, sooja-kuiva etc, etc mingi oluliselt pikemaks ajaühikuks. Lisaks peab olema päris arvestatav kogu gaasi ja seda väga universaalsete ühendustega, kuna igal pool on omad süsteemid. Ja suur enamus sellest saab pallituuril toimuma suhteliselt vähem arenenud piirkondades, kus vahemaad kahe asustatud punkti vahel on suuremad, kui Euroopas pealinnade vahelised kaugused.

Ja vaat need on nüüd kogemused, mis tekkisid PEALE loetud/vaadatud/kuulatud teooriaid. Lisaks on merel ikka sigapalju aega mõelda nende asjade üle, mida siin kuival maal oleskledes või kaigaste/saarte vahel võidu peale sõites pole. Lisaks vaadata suhteliselt "lugematul" hulgal jahtisid nii ellingus kui vees (ehk ka seda, millised nad tegelikult põhjade alt välja näevad lahenduste poolelt), rääkida nendega sõitjatega etc, milelst siin pole vähimatki võimalust. Kuigi ma ei hakka prantslasi kunagi armastama, siis midagi pole teha - nemad on täna maailmas nr.1 nii short-handed maapallipurjetajad, esiotsas vastavate aluste ehitamises kui läbi selle üldises blue-water purjetamise pildis. Pluss siis ülejäänud reaalsed sõitjad oma reaalsetel alustel. Kahjuks ei näinud me ju isegi Journeyman 60' oma täies hiilguses ja võitlusvalmiduses. Ja seda ma julgen küll väita, et Pekka ja Riitaga veedetud paar tunnikest Iirise pardal Brestis tegid veel nii umbes kolm korda targemaks, et "Miks, millega ja kuidas"(oleme siis ka selle legendaarse Soome purjeka blogis ära näidatud/mainitud :D )

Edit: lihtsalt üks näide sellisest "Tüüpilisest" tõelisest purjekast, millega võib "kinnisilmi" igale poole minna: esimene omanik oli okeanograafia professor :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 18:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ümber palli võib sõita kasvõi Kassega ja ohutus seisneb planeerimises. Küsimus on eelkõige mugavuses ja need übermugavad paadid olevat väga ebamugavad kui neid mitteotstarbeliselt kasutada. Ma olen täielik teoreetik, aga ma usun Jesperit, kes ostis omale tutika Benetau ja siis müüs poole reisi peal selle maha et ehitada JM. Välimuselt neid kahte ei võrdle ja silmilu pakub teadagi mis palju rohkem. Aga suures osas luges ka Jesper ette kõik need põhjused ja lahendused mis Priit. Ja Jesperi nägemus-kogemus oli absoluutselt ta oma naha peal ära proovitud asi ning piisav põhjus miks üsna uus paat loomulikult mitte uue hinnaga maha müüa. Kuskil Lõuna-Ameerikas vist. Mõnes asjas saadaks ta Priidu kuu peale ka :) Näiteks gaas oli selline millest ta loobus, energiavajaduse rahuldas teisiti ja mingit genekat ta ei tahtnud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Juun 2011 19:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Kuidagi ähmaselt meenub mingi jutt et gaasiga oli vist see probleem, et mustmiljonist erinevast ühendusest ei piisa. Saad jah mistahes uue pudeli ühendatud, aga tühja taarat ei õnnestu ära anda. Gaasifirma vastu ei võta kuna teine standard ja vanametalli omad ka ei võta kuna gaasiballoon. Nii leidaki poole reisu ajal, et igast kapist ja istmealusest vaatab vastu mingi totakas tühi gaasibaloon. Üleparda ka nagu ei sobi visata.
Ma ei tea, Jesper rääkis igasugu jutte, aga ühel, teisel või kolmandal moel on need jutud kinnitust leidnud.
Sel põhjusel võttis ta oma paati hoopis diiselkütusel töötavad ahjud-pliidid-soojendid. Tema valik oli Wallas, aga eks neid on teisigi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 00:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Küsimus on eelkõige mugavuses ja need übermugavad paadid olevat väga ebamugavad kui neid mitteotstarbeliselt kasutada.

Tsiteerime siis Jesperit Tema enda JM60 kodukalt:
Tsiteeri:
Some things that worked on the First 47.7 have made it into the Journeyman design. But a First is a yacht design for occasional races near the coast, and the cocktail party that follows in the yacht club. In a gale with +5 centigrade and rain you don’t appreciate those qualities. That’s why Journeyman is designed to give its crew maximum support and comfort in adverse conditions, rather than during the cocktail party.


Eks need pallipurjetajad ja niisama seiklejad arendavad ka kogu aeg uusi lahendusi kuid mingid teatud suhteliselt kindlad põhimõtted on paarkümmend aastat samad. JM60 sarnaste jahtide võidukäik algas 80'te alguses, kui saadaolevate tootmisaastaid vaadata. Ja täitsa huvitav: koos selliste tõeliste merede offrõuderitega tuli ka alumiinium...
Aga uuemad trendid, mida olen kohanud, on vihmaveedreenid, et koguda soojades vetes troopiliste tormide ajal purjedelt ja tekilt magevett. Eriti igasugustes puhkerajoonides a'la Tai etc, kus puhas joodav magevesi on haruldane ja vist ka kallis.

Selge, et kõik sellised lahendused ju maksavad ja mitte üldse vähe aga kui juba võetakse raha puuga selga ja ostetakse esimene ettejuhtuv asi ära, mõtlemata milleks seda vajatakse, siis tuleb häält tõsta. 23-jalase vanakese ja 27-jalase hard-raceri pealt tundub muidugi pea 50-jalane "julmalt äge ja turvaline riist" kuid hetkeseis on ju selline, kui linnavurlest "põllumees" ostaks kartulivõtuks viljakombaini. See ju ka palju suurem, kallim, ägedam ja mis peamine - sitaks luksuslikum. Mis ma peaks siis ka kiitma (olles nii kartuli- kui viljakombainiga töödki teinud), et "tubli põllumees oled, just õige asja ostsid!"??? Või peaksime kõik koos vait olema, et "Las loll ponnistab ja kulutab oma raha, mis see meie asi on"???

Ära oleme unustanud läbi aegade parima telereklaami, kus pojapoeg toob vanaemale lüpsilehma asemel eesli ja vanaema vangutab pead: "Miks sa siis ei küsinud?". Eesel on nüüd laudas, tuleb eeslile jõukohane rakendus leida...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 01:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
/.../
kuid hetkeseis on ju selline, kui linnavurlest "põllumees" ostaks kartulivõtuks viljakombaini.
/.../

Ei taha otse just tähenärija olla, kuid selline võrdlus on ebakorrektne "vindi üle keeramine", kuna üks kogub saaki juurikate küljest teine aga "ladvast". Selline võrdlus oleks siis korrektne, kui mõni mees Ummeriga merereisile end sätiks (ei mõtle siinkohal isegi Top Geari laadis veesõiduks ümberehitatud autot).

Oskajad mehed seilavad lahjema alusega igal juhul turvalisemalt, kui ennasttäis diletant mõne hea ja turvalise alusega. Kuid eks ta nii ole, et oskaja mees saab aru, kuhu millega minnakse.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 07:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 03 Dets 2009 14:58
Postitusi: 36
Soovitaks kõigil "ümber palli teemas kribajatel lugeda sellist raamatut nagu "Unustatud merereisid: [Eestlaste hulljulged põgenemisreisid üle Atlandi 1940. aastate teisel poolel] - Sailing to freedom". Seal pole küll niivõrd juttu ümber palli purjetamisest, kuid Rootsist Ameerikasse on siiski päris arvestatav teekond!?

Edu kõigile "ümber palli purjetajatele"!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 11:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Pisut veider tundub mullegi see teiste aluste maha tegemine. Ongi ju põnev hakata minema ja tee peal hakkama saada, ise avastada head/vead ja nendega toime tulla. Merekõlbmatu ju see alus kaugeltki pole. Ennast kohe teiste saadud kogemuste abil mingisse tuleveejahappekindlasse übermugavaks kohandatud paati torgata ja siis mugavalt ümber palli sõit ära teha - see ei ole ju asja mõte vist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 11:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
rekkamees kirjutas:
Ei taha otse just tähenärija olla, kuid selline võrdlus on ebakorrektne "vindi üle keeramine", kuna üks kogub saaki juurikate küljest teine aga "ladvast".

Ei ole üldse üle vindi keeratud :D Teoorias on võimalik teraviljakombain teatud vajalik-spetsiifiliste ümberehitustega panna ka kartuleid võtma. Heedrile 10 vao jagu taldasid ja saab peaaegu et saputaja... Veel lihtsam on aga heeder eest võtta, ühendada rootor heederi jõuvõtuvõlli ja uhkelt 4-miljonilist John Deeri traktorina kasutada. Rasket ja ülijõulise hüdroveoga kombaini saaks veel ka raskeveotraktorina maanteel kasutada etc.

Aga see küsimise asi: mõtlesin just Jesperi ja kasvõi Marki asjade peale. Minu arust oleks põhjalik teoreetiline eeltöö vajalik ja eestikeelses vastavas keskkonnas seigeldes oleks pidanud igal juhul jõudma Journeyman 60 ehitamiseni ja minu viidatud tsitaadini. Ja siis juba kas otse või läbi Marki Jesperini, kes oleks pikalt ja omadest kogemustest rääkinud, MIKS ikkagi masstoodangu kokteilipurjekas mitte kuidagi ei päde ülipikaks naudinguretkeks mööda ookeane ja madalaid lahesoppe erinevais ilmanurgis. Lisaks oleks pidanud kohe hakkama "kelluke peas helisema" küsimusest, MIKS kõik vähegi tõsisemad sellised jahid on kas "shallow draft" või üldse tõstetavate/käändkiiludega ja minimaalsed süvised 1.30-1.70, mitte fix.2.40 nagu Hansel.

Mina näiteks ei tea absoluutselt õiget vastust aga ma aiman: see on kuidagi seotud tõusu/mõõna ja turvaliste ilusate soppide "künniste" kõrgusega. Ja ka soojade vete sadamate süvistega, kuhu tavaliselt ilmarändurid tahavad minna. Igal pool ei ole Rootsi/Norra ülisügavad kaljulõhed. Kui juba Benalmadena, mereturismi mõistes maailma ühe supersadama, märgistus ja süvised olid ülejõu käivad 1.80 süvisega Bavariale (Kalle Kuus võib pikemalt rääkida), mida siis oodata suvaliste vähearenenud riikide sadamatest? Need on vaid meeletud kogemused, mis on kujundanud "klassikalise" pikaotsapurjeka just selliseks, nagu need täna valdavalt on.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Juun 2011 14:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Need tõst- ja käändkiilud pidavat olema ainult ja ainult sadamate külastamise eesmärgil.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group