Ahoi Meremehed!
Juba ära suutsin unustada oma viisaka kohustuse läbielatut ka veidi kirjeldada.
Igatahes, käiakivi on kapi peal. Gotlandi oma. Originaal ja ise toodud
Matkaseltskonnaks sai kolmealuseline muhe punt - 2 x Bella 621 DC ja uhiuus Flipper 670 DC
Takkajärgi võib ikka uhkelt tõdeda, kui paljuks on võimelised tänapäeva tippdisainerid paadimaailmas. Flipper, mis meie alustest ainult 0,5m (!) pikem, nautis laineid ikka omajagu rohkem. Aga see selleks.
Esimene suund Kaunispe-Farösund algas juba eos närviliselt.
Paadid treileril sabas jõudsime lähtekohta ca 18.00
Väljasõidule eelnev öö sadamakail oli tuuline ning merepealt kohale jõudnud paduvihmapilved ei sisestanud julgust. Nii saigi veel enne magamaminekut tõdeda ca tunniajalist paksude vihmapiiskade peksemist vastu kajutikatust, mis võrdeliselt kestvusega röövis ka uneaega.
Väljasõit sai alguse kell 04.55 ja kestis 5h40 min
Takkajärgi mõeldes absurdselt väike aeg selle kõrval, kui pikk ta tegelikult tundus.
- "Ei ma ei suumi plotterit välja, ma ei suumi plotterit välja, ei suumi plotterit välja... Aega ju on. Sõida, Kaarel!"
- OK, nüüd peaks üle poole sõidetud olema, suumin välja"
- Raisk, alla 1/3 sõidetud!
- P***i!
Nii mäletan end iseendaga dialoogi pidamas.
Kokkuvõtlikult kiirustest:
1/3 osast suutsime hoida ca 16 sõlmelist kiirust, vahel isegi 18, kui hästi läks. Flipper suutis rohkem aga eks ta viisakalt ootas meid järele.
2/3 osast oli kiirus kuskil 18-20 sõlme.
3/3 ca 20 + sõlme
Kui arvasin, et olen oma Soome, Rootsi ja Läti sõitudega selgeks saanud "Suure Mere Laine", siis eksisin kõvasti. Esiteks, juba ette võin öelda, et 90 % kogu reisi ajast oli laine meile vastu. Risti silmaauku! Ainult tagasitulles Sõrve sääre tipust Kuressaareni ja Väinameres Virtsust Rohukülani oli vesi peegel. Ülejäänud aja, nagu juba öeldud - silmaauku.
Igatahes, Kaunispest väljudes vastulaine. Silmaga mõõtes 1,5m + 0,5-1m veel peale. Olenevalt lainest. See oli konstantne reaalsus alates kella viiest hommikul.
Edasi läheb huvitavaks. Rühin vastu lainet eelpoolmainitud kõrgustes ja järsku märkan "paremalt" tulemas valge harjaga kaetud ca 2m+ lainet. "Po**ui!, kütan edasi". Aga ei

Vasak silm haarab samasuguse juraka tulemas "vasakult poolt".... ja enam ei olnud "po**ui", kui need kõik täpselt ühes punktis paadi vööri ees kokku lõid
Mis seal's ikka. Õhulend (mõistlik) ja teekond jätkus.
Ja üleüldse, kas keegi kogenud meresõitjatest oskab mulle selgeks teha, kuidas on reaalselt VÕIMALIK, et kui laine ja tuul on pidevalt vastu ja ei peatu, siis kustkohast tulevad veel kõikmõeldavad külg-, diagonaal- ja tagantlained samal ajal
Kõlab labaselt, aga täpsemalt kirjeldada ei oska. Kaasfoorumlane Farmerboy võib lisada omad kommentaarid.
Aga, et jutt liialt pikaks ei veniks, siis võtan ülejäänud osa kokku kiirelt.
Sihtkoht - Gotland, super! Ilus saar, sadam, loodus ja meeleolu. Ka ilmadega vedas. Rentisime auto, mis sadamakontorist väga mõistliku hinnaga võimalik teha ning tiirutasime läbi arvestatava osa saarest. Loomulikult, jättes miskit avastamata ka järgmiseks korraks.
Tagasiteel võtsime peatuspaigaks taaskord Farösundi. Sadama lähedalt rentisime rattad, millega läksime Farö saart avastama. Praam Farösundi ja Farö saare vahel käib iga 5-10 min tagant. Ratastega rändurid saavad alati peale, aga autod peavad tihti seal lausa üle tunni järjekorras seisma. Praamisõit on kõigile tasuta.
Farösund - Kuressaare kulges juba meeldivalt mõnusas lainetuses ning nagu ennem öeldud, ümber Sõrve nurga keerates juba täielikus "plekis". See oli mõnus autasu nädalajagu päevi varem üleelatule
Kokkuvõttes - suurepärane reis kustumatute mälestustega ja soojad soovitused kõigile teistele paadimatkajatele seda sihtkohaks planeerides.
Enne väljumist tuleb lihtsalt selgeks teha, mis eesmärgiga sinna minna.
Kohta, kuhu jalg maha panna, ei ole pärast väljumist järgmised 100 NM...
Kindlasti ei jäänud see viimaseks külastuseks sellele mõnusale Läänemere saarele.
Aga siis küll juba pool meetrit pikema alusega
