Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Virbac-Paprec 3 jäi kiilust ilma
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Jaan 2013 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Eileõhtul kell 22:45 UTC, olles kolmandal kohal, kaotas Jean-Pierre Dick'i jaht Virbac-Paprec 3 oma kiilu. Õnneks oli ta ise dekil, jõudis soodid järele anda ning eespurje kokku rullida ja taganttuulde minna ning jaht jäi püsti.
Nüüd suund Assooride poole täis ballastitankidega ning poodiumikoha lootus kadunud. Ebaõnn... :(
See on siis juba vähemalt kolmas kiil seekord (lisaks veel Safran ja Maitre CoQ).
Kõik jahid on juba ka tagasi Atlandi ookeanis. Lisaks veel õnnetult diskvalifitseeritud Bernard Stamm, kes hetkel purjetab väljaspool arvestust 8. kohal.
Täiendatud: Dick pole siiski veel katkestanud - seni on tuul ja lainetus võimaldanud sõitu jätkata. On ju jahil vesiballastitankid ning sverdid - sõida nagu McGregor 26'ga ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Veebr 2013 20:53 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Kolmas jaht ilma kiiluta. Haisu ka pole kiilu lehest. Vendee ei julge enam pressiteatesse kirjutadagi ja keeldub ümbermineku põhjust kommenteerimast.

Masendav Vendee on olnud. Acciona oli paljude lemmik kuna pidi olema esimene monstermono, mis ilma CO2 jalajäljeta ringi peale teeb. Üleüldse oleks vahvam näha ikka 20st vähemalt 18 paati finiseerumas. Mitte see mis nüüd siin on....

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Veebr 2013 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Juul 2006 08:20
Postitusi: 204
Asukoht: Suviti merel
AndresA kirjutas:
Kolmas jaht ilma kiiluta.

Sanso oli siis ikka neljas? Praegu tundub küll, et heal juhul lõpetab 10 jahti. Lamotte tuleb kah keset Atlandit 6 sõlmega, auk paadi põhjas. Kahtlane kas lõpetab.

_________________
Happy Cat katamaraanid
FB: HCkatamaraanid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Veebr 2013 14:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Kolla kirjutas:
AndresA kirjutas:
Kolmas jaht ilma kiiluta.


No kolmel on kiil ära murdunud, Maitre CoQ'l läks kiilu fikseerimise mehhanism puruks ja kiil kippus all vabalt pendeldama.
Elasin ise ka Javier'le ja Acciona'le kaasa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: kiiluteema jätkub
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Veebr 2013 13:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Lisaks juba jutuksolnud kiilude alt ära kadumisele on kiiluprobleemid ka Gamesal ja Cheminées Poujoulat'l.

Gamesal tuli ära kiilukaevu alumise katte vööripoolne osa ning kiire sõiduga sissetungiv vesi kipub kiilukaevu üle ujutama nii et vesi isegi jahti tungib. Aeg-ajalt tuleb siis kiirust vähendada, et vett välja pumbata, aga väljapumpamisekoht on seesama kiilukaev.

Cheminées Poujoulat'l aga murdus ära kiilukallutamise "tungraud" ning kiil on hetkel fikseeritud otstega sidudes...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 10:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Huvitav, mis neil viga on, asjad ehitatakse üle mõistuse kerged ja nõrgad?! VOR 70 jahid justkui said neist lastehaigustest lahti?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 16:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo kirjutas:
Huvitav, mis neil viga on, asjad ehitatakse üle mõistuse kerged ja nõrgad?! VOR 70 jahid justkui said neist lastehaigustest lahti?

Pole neil muud midagi "viga" kui võrreldes VOR'idega meeletu läbisõit. VOR'id sõidavad IMOCA'dega võrreldes olematuid distantse, siis tõstetakse kohe veest välja, tehakse ultraheliuuringud, vajadusel vahetatakse jupid välja ja edasi järgmisele etapile. Vendee ja sellele eelnevad soolosõidud on peaagu kõik iseenesest oluliselt pikemad.
Näiteks võitjajaht Macif: vette pandud 16.08.2011 ja praeguseks koos Vendeega "läbisõit" napi 18 kuuga jämedalt 50 000 miili! Enne Vendeed 21000 ja sinna otsa 28 646 ja praeguseks veel ka lisaks tagasi kodusadamasse sõit u. 600 miili. Põhimõtteliselt ei olnud lähipäevini keegi "vaadanud" 30 000 miili jooksul Macifi kiilu ega seda kontrollinud. Aga vastupidavuspiirini õhendatud metall väsib lõpuks igal juhul ära.

Nii on kogenud mehed siiski konktreetselt välja öelnud, et see jama tuleb ära lõpetada. Kiilud ja täiesti lollakad "reeglid", kus on täiesti suvaline prantslaslik-reeturlik tõlgendamise võimalus. Olles ise üksinda vastu võtnud vägagi heades oludes ühte sellist jahti kai ääres, siis Stammi diskvalifitseerimine Vene teadlase pardale hüppamise pärast on - sellele käitumisele on nad juba ammu isegi mälestusmärgi Dukerquesse püstitanud. Õnneks said nad siiski piisavalt kiiresti aru ja vähemalt Dick'i mootori kasutamise eest ei karistatud (aga see oli juba rahvusvahelise žürii otsus). Kuid kaugelt vaadates jääb küll mulje, et ei korraldajad ega kohtunikud ise pole elus kordagi sellist paati totaalselt short-handed püüdnud kinnitada ega kujuta hästi üldse ette, kuidas see kõnealustes oludes võis välja näha. Alles pärast seda arusaamatut otsust võttis ju Stamm vanalt sõbralt ja konkurendilt Basurkolt Hoornis lisadiislit pardale. Ja isegi see ei väärinuks Disqualified ja Stammi kohest "eemaldamist" trackeri jälgimisest vaid hullemal juhul viimase lõpetaja tulemust. Täpselt nii, nagu sai eelmine kord Riou Le Cami päästmise, om ajahi lõhkumise ja katkestamise peale jagatud kolmanda koha. See oli ju õigustatud aga... mängus oli ju kaks prantslast, seekord aga šveitslane Stamm.

Aga Gabart ja Le Cleac'h tegid küll uskumatuna näiva sõidu ja Thopsoni käitumine Dick'i probleemide puhul oli ka super. Ja kurat, tundes prantslaseid, tekib kohe mõte, et "Kui see oleks olnud oma mees", siis oleks "osatud" Alexil alla 80-päeva puudu jäänud 20 tundi kuidagi tekitada. Vähemalt nii palju Ta kaotsas Dicki turvamisega kohe kindlasti...
Aga samas: Le Cam oma lauapeal tansuga tõstis jälle prantslaste aktsiaid - on nende hulgas ikka niisama lahedaid kujusid ka ;)

Kuid see siis asi, mida ise roolis kogenud ja millest on siingi paksu verd tekitatud. Võite ju öelda, et Veski on lihtsalt loll ja näeb nägemusi või tonte ja kaubiku- ning trammijuhid on kõik ideaalsed ja parimad meremehed ning kõigele lisaks ei peakski mootorlaev purjelaevale teed andma:
Tsiteeri:
Alessandro Di Benedetto

Yesterday, I was really scared because of the cargo. I heard my radar, but I wasn’t sure it was a boat, because the radar can ring for many reasons.

I tried several VHF calls until the last minute when I saw it coming out of the fog on my starboard side. We were on a collision course. The cargo was not the AIS system and still did not answer my VHF calls.

During a few moments I was ready for the impact. So I decided to luff to slow down my boat and I change my journey in order to let the cargo pass at the front of the bow. It was about 100 meters or less from my boat when it crossed me and even after their crossing they continued not to respond on the radio.

I was angry and anxious because my life was in danger. There was nobody in the cockpit and that explains why we see that many accidents on the water.


Vahe ongis selels, et mina usun kogemustele tuginedes sedasorti mehi... paljud aga targutavad lihtsalt niisama.

PS: tore on vahepeal vaadata, kuidas kipperi foorumis mitte sittagi põnevat ei toimu. Täitsa paras korra kuus pilk peale viisata... :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 21:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Nojah, väsimuspraod. Siis ikkagi üle mõistuse õhukesed ja nõrgad asjad, kaalu kokkuhoiu püüdlusest lähtudes.
Aga see kaubalaeva meeste pohhuism on kogu aeg olnud, radar annab häiret, kui piisavalt suur asi vastu tuleb ja mehed löövad all kajutis turakat, sillas ei pruugi kedagi olla.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Veebr 2013 10:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Tegelikult unustate, härrased, ära ka selle, et VO70 paadid ei sõida KUNAGI autopiloodiga. See vähendab oluliselt kaljulõhedesse sõitmist. Muidugi ei elimineeri seda. Teisalt jällegi olen ma kaunis kindel, et VO70 paatidel ei tehtud mingeid kiilulehtede vahetusi see aasta. Kontrollimine on ju täiesti normaalne. Aga läbisõidud kiiludel ei pruugi küll väiksemad olla kui IMOCAtel.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Veebr 2013 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
/.../

PS: tore on vahepeal vaadata, kuidas kipperi foorumis mitte sittagi põnevat ei toimu. Täitsa paras korra kuus pilk peale viisata... :D
Toivo kirjutas:
Nojah, väsimuspraod.
/.../
Kipperi foorumis tundub ka väike väsimuspragu olema. Aga usun, et see kasvab kevadeks ise kinni.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Veebr 2013 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
PriitV kirjutas:
tore on vahepeal vaadata, kuidas kipperi foorumis mitte sittagi põnevat ei toimu. Täitsa paras korra kuus pilk peale viisata... :D

rekkamees kirjutas:
Kipperi foorumis tundub ka väike väsimuspragu olema. Aga usun, et see kasvab kevadeks ise kinni.

Tegemist pigem laiema tendentsiga kui kipper.ee omapära.
Inimesed hülgavad väikestviisi sotsiaalmeediat ja siirdavad oma vaba aega ning toimetamisi enam taas reaalelu juurde. Nii nagu normaalne ongi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Veebr 2013 15:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene kirjutas:
Inimesed hülgavad väikestviisi sotsiaalmeediat ja siirdavad oma vaba aega ning toimetamisi enam taas reaalelu juurde. Nii nagu normaalne ongi.

Tarvilik info ja reaalne elu võivad ju ka koos käia. Sisulise infoga foorum vs tavaline sotsiaalmeedia (näoraamat, peldikusein jne) on ikka kaks eri asja. Pigem on see, et kipper.ee osaliste reaalne foorumi põhiteemaga seonduv reaalelu-pool on suhteliselt "olematu". Pole reaalset elu, pole midagi sisu kirjutada, pole ka lugejaid ega kaasaelajaid. Nii lihtne see ongi. Iga teema taga olev "vaadatud" number näitab ju, mida tahetakse lugeda ja mis huvitab. Need on reaalsed reisid ja reaalsed kursused/targemaks saamised. Ühtegi reaalset üritus pole kaua olnud ja tundub, et ega ei tule ka ... lähiajal.
Samas ühes teises valdkonnas ei saaks ma küll öelda, et oleks kuidagi väsimuse märke foorumipõhisel aga sellest reaalseks tegevuseks vormuval ühistegevusel ;) Mina väsin sest reaalne tegevus hakkab ennast ammendama, mitte ei väsi interneeduse/foorumi kasutajad ja huvilised. Siis teedki maiste asjade vahele merekaardi lahti, tõmbad paar triibukest suurusjärgus paar tuhat miili, uurid sadamate kodukad välja, vaatad mis seal veel teha oleks ja on jälle tore ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Veebr 2013 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Number on vaid statistika. Minu hiljutises suuremate päramootorite teemas on lühikese ajaga 6000 uudistajat käinud. Vaevalt, et nad kõik ostuhuvilised on. Pigem ollakse tagasihoidlikumad oma kogemuste jagamisel, kuna sagenenud on verbaalsed vastu nina andmised. Minu nina on suur ja talub lööke hästi, samas mõni teine võib vabalt haiget saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Veebr 2013 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Santa Teresa laevaomanike ametlik vastus

Miks mul tekib kohe kaks seost?
Esimene: sellist demagoogiat õpetati ja vist õpetatalse siiani Moskvas ühes kindlas õppeasutuses, kus koolitatakse välja kolmetähelise organi kaastöötajaid. Sedasama demagoogiat on ka Eesti poliitika täis.
Teine: see on suures piires ebatõene.

Meil oli kõik ideaalses korras, kapten kaine ja suisa viibis sillas, kõik töötas, kõik jälgisid aga: AIS infot ei saatunud (täiesti reaalne, Stella peal on see aparaat anomaaliaid etendanud korduvalt), mitte keegi raadiokutsungile ei vastanud, väidetav kursimuutus ei olnud piisav tagamaks eesõigusega sõitja ohutust jne?

Kõigepealt olid selle kaubiku peal keeleoskamatud mölakad, kes ei saanudki aru, mida neile raadio kaudu öeldi. On ka seda raadiosidet kuuldud, iga teine on kohutava ehk olematu keeleoskusega! Mölakad selles suhtes, et kui nad väidetavalt suisa jälgisid sellist erilist, suurt ja kiiret jahti ja isegi kuulsid selle raadiosidest, VIISAKAS olnuks vastata ja mehele jõudu soovida ning vabandada tekkinud ebamugavuse pärast. Niipalju peaks IGA merel käiva suurema laeva sillas tegutsev pere mereinimesed olema (eks see on muidugi harituse küsimus ka), et teatud paar-kolm suurt jahitüüpi ja toimuvat võistlust juba silueti järgi distantsilt ära tunda. Vähemalt kohati nendega sama kiired ja kiiremadki IMOCA'd, VOR'id ja ülisuured Multid.

Omaette teema on SANTA TERESA changed course by 7-8 degrees to starboard to give the sailing yacht more space. Mis teeandmiskohustusega käiturlaev sõidab ookeanil ISAFi võiduõidureeglite järgi ja läheneti pöördemärki või??? Mis see oli match-race ja di Benedetto nõudis ruumi märgis??? Ja kuhu jäi üks helisignaal või Echo??? Peaks andma välja "ametliku vastuse bülletääni nr.1", kus ka need mitteolnud kohustuslikud tegevused oleks kenasti kõik õigustatult kirjas. Otse loomulikult on kõige õigem tegevus põhimõtteliselt sama kiirusega liikuva teeõigusega laeva eest ristuval kursil läbi sõita ja keerata 6-8 kraadi paremale, mitte 2 kraadi vasakule ja lõpetada ARPA karjumine... OOKEANIL kilomeetristes sügavustes???
Ajuehitus, mai äss.

Ja otse loomulikult oli ka di Benedetto esimene käitumine haarata kaamera ja pildistada, mitte jahti keerata ja suitsiidi mitte korraldada. Ning tagatipuks on di Benedetto täiesti ebausaldusväärne mees oma 41 eluaastaga, millest purjetanud 35, selle hulgas soolo non-stop Mini6.50'ga Vendee trass läbi sõidetud. Ainsana maailmas, 268 päevaga. Selline mees on siiski kordi rohkem well-trained and professional ship command, kui suvaline kaubikujuht. Ning Palermo ülikooli geoloogia lõpetanu üldine haritus pole ka kindlasti suvalise nõukaaegse kilukooli-kapteni madal tase (ja neid odavaid mehi on terve maailma laevastik täis)...
Positiivne on see, et tänu ohule saada rikaste sponsorite poolt kohtusse kaevatud ja et see juhtum koheselt nii suure üleilmse kella külge pandi, oli seekord laevakompanii sunnitud vähemalt ametlikult vastama ja kergelt vabandamagi. Sest neil vist pole siiani kindlust, et kogu intsidenti pole üles filmitud koos heliga! Suvalise pavaaria peale ei viitsiks need aga lillegi liigutada... peaks vist maismaa kombel hakkama kaameraga kõike kogu aeg filmima???

Kahju, et sellised mölaklused üleilmset tähelepanu saavad ja tõelised Kaptenid suurte kolakate pealt väärilist kiitust ei pälvi. Aga sellest teeme eraldi teema.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Veebr 2013 22:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Veebr 2013 14:07
Postitusi: 107
Tegelikult pidas Vendee fleet üpris hästi vastu seekord.
Varustuse defekti-purunemise pärast pidi katkestama ainult 5 jahti.

Aga kui võtta, et PRB kaalus alla 7 tonni. See on 2 korda kergem kui Volvo70 jaht (14tonni reeglitega)

Kui suudetakse ehitada 18m jaht, mis kaalub 7 tonni ja võimaldab soolo sõita 545miili ööpäevaga, siis see on ju VAPUSTAV!

Ja veel millised mehed seal võistlevad.
Võtame näiteks Alessandro di Benedetto. Sõitnud miniga ümber maailma. Rannakatamaraaniga ületanud mitmeid ookeane. Ronib murtud roidega masti ja nägu SÄRAB. Uskumatud eeskujud ikka.


CC- nupp subtiitrid.
(Vaadake video lõpuni. See on seda 8 minutit väärt. Öösel jõuab alles mastist alla)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group