Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: paadipõhjapildid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Apr 2006 10:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
suwa kirjutas:
võtad ehk need aluseks
ja hoiad aega kokku :)


Siin võrreldakse erinevaid põhjatüüpe omavahel aga ei võrrelda näiteks põhja-V erinevaid nurki. Iga põhjatüüpi on võimalik erineva hüdrodünaamikaga teha. Purjekatel on ju U põhjad, aga ometigi on nad oma käiguomadustelt väga erinevad. Vt. ka purjekate vöörikuju läbi aegade..


http://img80.imageshack.us/img80/8788/dscn08166do.jpg
Siin on üks näide teravast vöörist ja keskmisest mitte väga teravamast põhjast. Näide ise ei ole hea, sest tegelikult 6 meetrist paati 15 meetrisega võrrelda ei ole päris õige. Aga mingi ettekujutuse annab sellest, kuhu ma sihin...

Mis nüüd lamedapõhjalisi puudutab, siis neid leidub kõikjal maailmas ja eesmärk on tõenäoliselt jõgedel sõitmine jms. Vene päritolu paadid olid hea eeskujuks võtta, kuna neid on enamus näinud. Võrdle mõnda sellist näiteks Bellaga ja ongi ilmselge vahe näha.

Ajakiri "Kippari" testis kunagi Kasankat + veterok 8m ja lasi trükki iseloomustuse : sõiduomadused nagu telliskivil. Ilmselt oli arvamus tugevalt mõjutatud ka asjaolust, et katseeksemplar katsetuste käigus uppus. Asi viis vist turustuskeeluni.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: paadipõhjapildid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Apr 2006 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Mark kirjutas:
Ajakiri "Kippari" testis kunagi Kasankat + veterok 8m ja lasi trükki iseloomustuse : sõiduomadused nagu telliskivil. Ilmselt oli arvamus tugevalt mõjutatud ka asjaolust, et katseeksemplar katsetuste käigus uppus. Asi viis vist turustuskeeluni.

seda testi on siin mitmeid kordi tsiteeritud. kas keegi ka mõne konkreetsema viite suudab välja panna?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Apr 2006 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma ise olen seda siin näitena toonud. Kahjuks ei suuda mingeid viiteid tuua. Asstakäikude poolest oli tegu 1990....1993 aasta ajakirjaga. Või vähemalt siis ma seda lugesin, kuid ajakiri võis olla ka vanem, kuna meil tiirles seal vanade aastakäikude pakke.
Pigem usun küll et tegu võis olla 92...93 aasta ajakirjaga. Kui ma ei eksi siis kaanepildiks oligi see sama uppuv paat koos suure kirjaga " Ajoominaisuudet kuin tiilellä" vms.... Keegi siinsetest soome asukatest võiks ju huvi pärast kuskil raamatukogus korra õnne proovida. Ehk näkkab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: bayliner
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Apr 2006 08:30 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:06
Postitusi: 19
Tärä mehed. Sai selline paat just lohusalus merre lastud ja tiirutatud. Paat käib väga hästi edasi ja ka suht raske koormaga aga kui raskus on taga siis hakkab hirmsalt lõhkuma. Kui aga saadad 2 inimest vööri siis muutud asi nii nagu oleks mingi teine paat vajub lainest läbi ja lõhkumine kaob ära. Muidugi sellega on see et ma olen ainult sügisel ja varakevadel sõitnud ja selle asjaga on see et ees hakkab külm. Ja väiksel kiirusel on suht 10-30 km/h on suht raske kiirust regullida. Võrreldes STRIZIGA on ikka ööö ja päev aga no on ju ka täiesti erinevad asjad kah. Stritsiga on ikka väga vähe neid päevi mis pole sõidu päevad(polelihtsalt sõidu mehi) aga bayliner 175 on see et jah mõnusam on väiksem laine. Hea pappi eest saab muidugi proovida, et ostuga pangi ei paneks :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 21:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
PriitV kirjutas:
Nimelt Läänemerele projekteeritud kaatrite vöör on teistsugune ja raskuskese on teises kohas. Ookeani ja sisevee kaatrite kereehitus on mõeldud kas väga suurele lainele, mis on samahea, kui sile vesi või siis madaltihedale lainele.


Meil vanematel on üks esimesi Krim-4sid, mis omal ajal tollasesse ENSV-sse tuli ja Musta mere ääres asunud tehase insenerid käisid 80ndate lõpus ka korra Eestis ning neid huvitas väga käitumine "balti mere järsul lainel". Sõitsid päris mitu korda ja tänutäheks jätsid maha kastitäie defitsiitseid varuosasid nagu nt veepaiskuri turbiin, võll jne, mis hiljem marjaks ära kulusid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: paadipõhjapildid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Aug 2008 07:02 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
vahva.madrus kirjutas:
Mark kirjutas:
Ajakiri "Kippari" testis kunagi Kasankat + veterok 8m ja lasi trükki iseloomustuse : sõiduomadused nagu telliskivil. Ilmselt oli arvamus tugevalt mõjutatud ka asjaolust, et katseeksemplar katsetuste käigus uppus. Asi viis vist turustuskeeluni.

seda testi on siin mitmeid kordi tsiteeritud. kas keegi ka mõne konkreetsema viite suudab välja panna?


Ajakirja Kippari kodulehel www.kipparilehti.fi on arhiiv, kust saab otsida vanu artikleid ning neid pdf-failidena lugeda - tellijad tasuta, teised sümboolse summa eest.

Konkreetse teema kohta leiab sealt kiirelt, et Kasanka test ilmus mais 1993.

Tsitaate:
Vene tai ruumisarkku?
Ajo-ominaisuudet kuin tiiliskivellä
Onko se parempi sijoitta kukkaruukuksi?
Kasankan kohdalla ei ajo-ominaisuuksista voida juuri puhua.
Järville ja merelle sillä ei ole asiaa, oli hinta miten halpa hüvänsä.

Veteroki kohta:
Sen varaan ei vesillelähtöa pidä suunnitella.
Jos haluaa itselleen leikkikalun, jota voi "raplailla" ja rakennella, parannella ja kehitellä, voi Vetserok olla paikallaan.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Aug 2008 08:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Olavi jt keelemehed - kas lõunaeestlaste jaoks tõlget saaks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Aug 2008 09:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Kazanka:
Paat või surnukirst?
Sõiduomadused nagu telliskivil
Äkki sobiks see paremini lillepotiks?
Kasanka puhul ei saa sõiduomadustest eriti rääkida
Järvedele ja merele sellega asja ei ole, ükskõik kui odav hind ka poleks

Veterok:
Selle najal ei saa veeleminekut planeerida.
Kui tahad endale mänguasja, mida võid "rappida" ja ehitada, parandada ja arendada, võib Veterok olla omal kohal.

_________________
No sellist jama on päris keeruline kommenteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Bayliner 175 spidokas
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Mai 2009 16:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 24 Nov 2008 16:52
Postitusi: 5
Asukoht: Haapsalu
Oskab keegi nõu anda, mida teha kui spidokas enam ei tööta. Jala juures on pisike auk-ava, kus vee mõjul peaks ilmselt spidoka näit saabuma, kuid kas selle augu sorkimisest nõelaga on kasu? Olen kuulnud, et Baylinerite probleem:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Mai 2009 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Äkki sõitsid muda või vetikaid täis? Proovi veevõtu avasid väljaspoolt puhastada (kui mingeid takistusi märkad).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Mai 2009 21:50 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
ma olen küll teadmatuses Baylineri koha pealt, aga põhimõtteliselt peaks olema neid lihtsamaid kiiruselugejaid 2 tüüpi:
1. veesurvest elavnev andur
2 lihtne logiratas.

Mõlemal puhul on raviks veekanali puhastus, ratta puhul ka WD 40. Kui veesurvest töötav andur õhtul on, aitab vahetus ilmselt, samas tasub ka anduri kaabel kriitilise pilguga üle vaadata, kuskil võib hõõrdumine/lühis/ussitamine sees olla, äkki miski kaitse ka kuskil vahel, kui surveandurit toidetakse mingi vooluga, logirattas peaks vast passiivne element (püsimagnet?) pöörlemiskiirust edastamas olema.
Ühesõnaga, kui talupojatarkusega peale vaadates viga ei paista, Balti Merekaatrid OÜ/AS aitab ehk miski mõistliku raha eest 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bayliner 175 spidokas
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Mai 2009 09:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
boatman kirjutas:
Oskab keegi nõu anda, mida teha kui spidokas enam ei tööta. Jala juures on pisike auk-ava, kus vee mõjul peaks ilmselt spidoka näit saabuma, kuid kas selle augu sorkimisest nõelaga on kasu? Olen kuulnud, et Baylinerite probleem:)


Vahet pole, kas on tegu Bayliner või mõne muu paadibrändiga. Veojalas olev ava peab olema puhas ja muidugi ka kogu ülejäänud voolik, mis jalast kuni manomeetrini (spidomeetrini) veetud (vahepeal on veel üks bajonettühendusega liitekoht. See võib ka muidugi kaktki olla. Selle saad paarisaja krooniga Mercruiseri maaletoojatelt). Kisu "spidokalt" voolik küljest ja proovi puhuda süsteem klaariks.

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Mai 2009 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 24 Nov 2008 16:52
Postitusi: 5
Asukoht: Haapsalu
to flint: Kisu "spidokalt" voolik küljest ja proovi puhuda süsteem klaariks.

Tänud, kuigi pole veel proovinud, kas mõjub. Kaardiplotter näitab ka kiirust. Kuid samas, saada nii lihtne ja samas geniaalne mõte, kuidas proovida, selle nimel tasubki foorumi poole pöörduda. Ise nii lihtsa asja peale lihtsalt pole tulnudki.
Muidu jälle uus mure, õnnetsus vint-kruvi, kuidas õige üldse ongi, jälle vastu Läänemaa "kiviaedu" Topu sadama läheduse vette lastes ära rüüstata. Mul hetkel kaks vinti, kuid mõlemad armilised. Oskb, hea inimene nõu anda, kus norm. hinnaga asja korda saaks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Mai 2009 08:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1231
Asukoht: Rammu / Kopli
Paldiski juurs elab vanapappi kes teeb su vindist uue Tel: 56234576
Minu paadi 13" vindi 2 laba taastamine läks 500.-

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Juul 2009 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 24 Nov 2008 16:52
Postitusi: 5
Asukoht: Haapsalu
Tänud nõuande eest, mootorijalas olev ava oligi muda täis:) Nüüd töötab.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group