Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 10:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
rye kirjutas:
Pole vaja teha merelkäimisest mingi eliitklubi privileegi.


Vot kahe käega kirjutan sellele arvamusele oma nõusoleku alla.
Ma olen ise mõtisklenud, et praeguse ettevalmistuse võiks piirata 12m kerepikkuse ( Lh mitte Loa ) peale ja 12-24 oleks saadaval samade paberite suhtkoht lihtsa upgradega mille eelduseks oleks näiteks 2a staaži läbitud miilide arvust sõltumata. Miks? Mõni võib olla tiirutab 2a Tallinna lahel andes otsad ja sildudes kokku 1460 korda ja on tuubil täis sadamas palju osavam silduja kui see vend kes läks ümber maailma seilama ja sildus 30 korda selle aja jooksul :lol: Omad tugevused ja nõrkused on selle staaži peale mõlemal. Olen ka oma ihusilmaga näinud vana merekaru kes suure laeva suutis kasvõi nõelasilmast hoovuste ja tuuletriividega läbi viia, aga 15m kaatri peal osutus harjumuste tõttu üsnagi abituks.
Kui nüüd aga minna inimeste vedamise peale, siis seal võiks jah olla juba mingi yachtmasteri paberite nõue. Ja küsimus kes kapten oli, ei peaks olema sellisel laeval asi mille üle hakatakse juurdlema peale fopaad. Logiraamatus peaks see ikka enne väljumist juba kirjas olema.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 11:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Eliitklubi muidugi pole vaja tekitada, aga ülepakutud on see 24 meetrit küll.
12 meetrit käraks piisavalt. Hoiaks tavalised harrastuslaevajuhid BS suguste roolist eemal.
Asi pole mitte ainult selles, et rängalt karile pandi, vaid ikka ka selles, et pärast seda ei osatud suure laeva jaoks vajalikke manöövreid teha - ankruid sisse lasta jms. 3-5 tonnise ja 8-10 meetrise jahi tõstab vajadusel kasvõi kraanaga sügavamale (või välja), aga 20-tonnist enam mitte.
Väikelaev on üldiselt ikka see, millest meeskonna ühendatud jõud üle käib.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 11:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Siin kõik kenasti ära öeldud. AGA on üks ja KÕIGE SUUREM probleem: meil ei ole pädevaid koolitajaid ja veel vähem eksaminaatoreid. Õigemini neid on aga paljud või enamus sellega ei tegele. Ning siit algabki kogu see jama pihta. Ning ma ei räägi hetkel mootorlaevadega sõitmisest, sinna alla läheb minu jaoks põhjusmõtteliselt kõik mootorpaadindus, mis on pikem kui 10 meetrit ja raskem 10 tonni. Olgu see mõõt siis 12 meetrit aga purjekate puhul ei ole mitte mingit vahet, on see purjekas 12 või 30 meetrit pikk! Vast 40-meetrine superjaht on natuke "üle mõistuse" ja see on tõesti aparaat, kus peab olema Herkki oskused ka sadamas manööverdamiseks aga super-maxi on kõige tavalisem purjekas, lihtsalt tavapärasest natuke pikem/kõrgem/sügavam!

Mootorpaadiga kui aeglasel kiirusel juhitamatu aparaadiga on suuremaga raskem sõita, sest tuuletriiv ja gabariidid on meeletud, siis purjekatega on asi tegelikult risti vastupidi: mida väiksem ja kergem, seda raskem on tegelikult seda oskuslikult ohjata! Muidugi vajab suurem mingit praktikat, selel vastu ei tahagi keegi vaielda, aga natuke mõttetööd, kogemust ja ohutus paigas käiguproov ning 50 jalga ja 15 tonni ajad millimeetriga paika ka kõige kitsamasse pilusse, kusjuures samasse auku mingi 5-meetrisega liginemine oma hädise päravurriga, olematu santeki laiuse, sittade knaapide jms võib olla väga triki! See on nüüd sõidutehniliselt, sest sellest saab vast ka kõige lollim riigiametnik aru, et suurem/raskem/tugevam/kallim/parem/täiuslikum on merel igal juhul ohutum.

Aga mis on Eesti õppes puudu: kogemused. Matkamise/reisimise ja elukogemused. Suure laeva mehel on töökogemus ja enamusel purjetajatel võidusõidukogemus aga need on asjad, millega pole suurt midagi teha. Alustagem suurte laevade meestest: tore ja mõnus on õpetada ja "nõuda" selliseid vidinaid, mida mitte keegi neist pole oma raha eest oma veesõidukile soetanud. Ning kus nende mereelu käib by the book, vastuvaidluseta. See pole paha, see on paratamatus. Sõidutehnilised ja navigatsioonilised teadmised/oskused on paigas aga puudu on mentaalne kogemus. Kui suure laeva mees on aga ka ise kõva purjetaja/motoriseerija, matkaja jne, on tegu muidugi eriti kõvade meestega! Neid on ja neid saab ka nimeliselt välja tuua, sest neid polegi palju!
Mis on minu arust väikelaevajuhi, tegelikult on jumala poohui see mõiste "juht", merel käija kõige olulisem oskus: MÕTLEMINE! See puudutab absoluutselt kõike alates juhtimisvõtetest kuni proviandi nimekirja koostamiseni aga ka selleni, et roolimehel oleks pimedas ninaees plotter, kuskohast siis iseennast kontrollida... Kardinaalid/lateraalid ja traali tulede värv on üks ja väga väike osa, see on paari minutiga selgeks õpitav osa kogu meresõidust. Kuid mõtlemine tuleb kogemusega - ELUkogemusega. Ma julgen tõsimeeli väita, et enne "kapteniks" hakkamist (mitte segi ajada saamisega!) peab ilmas natuke elama, lapsi kasvatama, midagi muud juhtima, midagi organiseerima jne ehk peab olema kogemusi. Kõige sitemad "kaptenid" on need, kes oskavad "delegeerida" ehk "tehtagu ja mindagu" aga endal on algatus- ja/või organiseerimisvõime nullilähedane, mõtlemise kiirus külmunud kahepaikse oma jne. Või on muud isikuomadused sellised, et ta lihtsalt ei sobi Kapteniks, küll aga näiteks roolimeheks. Või strateegiks või navigaatoriks jne. Või lihtsalt deck-handiks.

Kõige lihtsamalt: mina usaldaks peaaegu kinnisilmi kottpimedas öisesse üksikvahti missioonil käinud sõjaväelase, kes suudab ennast sundida ärkvel olema, suudab olla tähelepanelik, saab aru enda ümber toimuvast jne aga mistahes kõvade lubadega uimast itimeest ei laseks ilma oheliku ja kontrolliva silmapaarita üksinda kokpittigi. Ühele on võimalik teha selgeks meresõidu olulised põhitõed umbes-täpselt 5-10 minutiga, testitud!, ja teisele võidki rääkima jääda... Ning nagu osad sõdurid, olles enne küll läbinud igasuguse psühholoogilise kontrolli, eritreeningud ja raske väljaõppe, põlevad reaalses sitas olukorras sekundiga läbi, nii põlevad läbi ka enamus "kapteneid". Sest merel käimine ja "rahu" kaitsmine ei erinegi väga omavahel: kogu aeg tahab keegi sind ära tappa ja ellu jäämiseks pead olema tark, kaval ja tähelepanelik! Seda kõike mingite etteantud mängureeglite piires aga nagu "vaenlane" ei mängi kunagi mängureeglite järgi, et tee seda ka Emake Loodus.

Aga kuhu auku käib Eestis nii riiklik kampaania (sisaldades veemiilitsate ruigamist etc) kui ka väikelaevajuhi õpe: paber teeb ka debiilikust Kapteni! EI TEE!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
kõige olulisem oskus: MÕTLEMINE! See puudutab absoluutselt kõike alates juhtimisvõtetest kuni proviandi nimekirja koostamiseni


BS juhtumi valguses - absoluutselt õige! Aga laiemas laastus, väikelaevajuhi väljaõppe seisukohast, pole sellega midagi teha. Mõtlemisvõimet ja ka kogemusi ei saa õppida/õpetada :(

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 12:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Kõige lihtsamalt: mina usaldaks peaaegu kinnisilmi kottpimedas öisesse üksikvahti missioonil käinud sõjaväelase, kes suudab ennast sundida ärkvel olema, suudab olla tähelepanelik, saab aru enda ümber toimuvast jne aga mistahes kõvade lubadega uimast itimeest ei laseks ilma oheliku ja kontrolliva silmapaarita üksinda kokpittigi.


Ah võta rahulikult, erandite najal ei saa üldistusi teha. Enamus saab ka tänase süsteemiga kenasti hakkama. Mis nüüd sõjaväeund puudutab, siis olles purjetanud võib olla üleüldse kümmekond korda on mul kohe hea näide varnast võtta - olles koidikul roolivahis nokkis üldse mitte kogenematu kaasfoorumlasest purjetaja ja sellesama paadi reeder ja ühtlasi ka see kelle vahiülesanne oli tagada, et ma roolis unne ei suiguks, ennast magama. Lihtsalt ei pidanud vastu, võitles mis ta võitles selle unega. Mina püsisin ärkvel tänu sellele, et mul oli tõsine hirm, et see vend kes pidi hoolitsema, et ma magama ei jääks lihtsalt unepealt üle kokpiti serva merre ei kukus :lol: Toimis kenasti. Ajasin ta siis üles, kui tuli hakata purjesid tiba ümber sättima et Pakritele otsa ei põrutaks :P
Ma küll ei arva, et see tegelane nüüd mingi debiilik oleks selle pärast :roll:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 09:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
minumeelest lähenete antud hetkel sellele probleemile samuti valest otsas- ega see 12m või 24m midagi ei muuda. Rye tõi hea näite kus võiks öelda, et ka 5m on liiast.

Teisalt ei tea me hetkel veel BS juhtumi puhul, mis tegelikult juhtus. Kas oli puudu oskustest või midagi muud? Oleme ausad, et õnnetusi juhtub- tagantjärgi tarkus on kellegile täpisteadus!

Nagu paljude õnnetuste puhul siis ma arvan, et ega seda infot keegi foorumis ei jaga. Siiani on vaikus teemal, miks see HT paat Narva-Jõesuus uppuma hakkas...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 10:01 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Mark kirjutas:
rye kirjutas:
Pole vaja teha merelkäimisest mingi eliitklubi privileegi.


Kui nüüd aga minna inimeste vedamise peale, siis seal võiks jah olla juba mingi yachtmasteri paberite nõue.


12 või 24 m ?

Üks kummaline alus seilab ju veel Eesti ja Läänemere vetes ringi.
Lodi Jõmmu.
Määramatu registriga, - reisilaev ei ole ja väikelaev niipalju reisijaid pardale võtta ei saa,ajalooline laev ka mitte.
Tüüri juures väikelaevajuhi paberitega sellid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 10:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tauri kirjutas:
Teisalt ei tea me hetkel veel BS juhtumi puhul, mis tegelikult juhtus. Kas oli puudu oskustest või midagi muud? Oleme ausad, et õnnetusi juhtub- tagantjärgi tarkus on kellegile täpisteadus!

Nagu paljude õnnetuste puhul siis ma arvan, et ega seda infot keegi foorumis ei jaga. Siiani on vaikus teemal, miks see HT paat Narva-Jõesuus uppuma hakkas...


Kas BS puhul on mingigi "kahtlus", et asi sõideti lihtlabase "navigatsioonivea" tõttu lihtsalt täie pasaga kividesse? Olgem ausad - ei ole! Aastal 2013 ja täna peame juba rääkima hooajast 2014 on põhimõtteliselt selline asi kui "navigatsiooniviga" peaaegu lubamatu! Võidusõidu aegne "ahnus" ja kruiisides lihtsalt karidele sõit on absoluutselt erinevad tegevused. Alati on mingi imeväike võimalus äkilise tormi tekkel, et olgu roolis kuitahes tegija, olgu kuitahes palju kaarte alusel, lihtsalt tuleb riskida ja mingist kaardistamata pilust läbi trügida või mingid meremärgid "sirgeks" sõita, et üldse ellu jääda. Kuid siis on tegu kaalutletud riskiga, mitte navigatsiooniveaga. Teine pool on roolirikked ja üldse tehnikarikked, mis ka olid, on ja jäävad. Ning neid roolirikkeid juhtub tegelikult palju rohkem, kui me julgeme/tahame rääkida. Neid juhtub nii tuliuutel (Santa Maria Pirita muulide vahel, Põrgataja jne), suurtel-uhketel (Emily) kui läbitrööbatud reisseritel (viimased sõpradega Väinas juhtunud Gamajon ja Tiina). Enamasti lõppevad need küll hästi aga mitte alati.

Ning siis on muidugi sellised juhused. Jällegi: absoluutses enamuses juhtudest ei toimu õnnetust vaid lihtsalt vastik lähenemine aga kõik kõige tüüpilisemad juhused on seal kenasti kirjas. Alates sellest, et üks pole nähtav ja teine ei vaata kuni täis peaga vastassuunas sõitmiseni...
Kuid kummastav on see väide VA kodukalt: Väikelaevadega toimunud laevaõnnetusi ei liigitata. Mis jutt see on? Samas leiab aastast 2008 sellise asja:
Tsiteeri:
03.02.2008 umbes kella 06.00 ajal hommikul uppus Leppneeme sadama kai ääres puust laevakerega kalapüügilaev RÄIM-6 (Eesti lipp, BT 13,0, pikkus 12,6 m). Ilmastikutingimused laevaõnnetuse ajal: tuul W-NW 14-18, puhanguti 20 kuni 24 m/s, laine kõrgus 1,5-2,0 m, nähtavus hea. Õhutemperatuur öösel 0° kuni –1 °C. Sadam on avatud N-NE tuultele.
Kalapüügilaev seisis Leppneeme sadama idapoolse kai ääres, olles kinnitatud nelja kinnitusotsaga. Kuna hommikupoole ööd tuul tugevnes ja merevee tase tõusis, siis oli aja küsimus, millal kinnitusotsad katkevad. Nii juhtuski kalapüügilaev RÄIM-6-ga, mille kinnitusotsad ei pidanud ilmastikutingimustele vastu, purunedes ükshaaval. Tuule ja laine tulemusel saadud löökidest vastu betoonkaid purunes laevakere plangutus, laev läks vesilasti ja vajus kai ääres põhjale. Veepinnale ulatus vaid laeva mast.

Kuna sadamas seisvatel laevadel puudus vahiteenistus ja sadamas järelevalveteenistus, siis mingeid õnnetust ennetavaid meetmeid ette ei võetud ja juhtum avastati alles hommikul. Laev tõsteti veest välja ja asetati sadama kaile toodud kiilplokkidele järgmisel päeval.
Kalalaeva uppumisega ei kaasnenud merereostust, inimesed kannatada ei saanud. Kuna juhtum ei sisaldanud midagi erakorralist ega õpetlikku meresõiduohutuse seisukohalt, siis võeti vastu otsus antud juhtumit põhjalikumalt mitte juurelda.


Ma mõistan, et mistahes JOKK-põhimõttel saab iga laisk ametnik ja ihne rahajagaja (kes ei eralda riigieelarvest vajalikke vahendeid OLULISE tegevuse jaoks) mingi rahvusvahelise või kohaliku seaduse/määruse taha peituda aga andke andeks, mis kuradi mereriigist me üldse räägime??? Mis õppest me räägime??? Jumala eest, sellest pole midagi õppida, miks peaks siis keegi midagi õppima Vikani või Blue Siriuse õnnetustest? Ahjah, viimast ju ei liigitata ega juureleda, rääkimata avalikkuse teavitamist, MEREINIMESTE teavitamist, nende õpetamist etc. Milleks meile selline amet, ausõna, pange see kuradi Valge uulits kinni ja saatke ametnikud Fort Ehituse asemel labidatega kraave kaevama. KES siis veel, kui mitte justnimelt VA inimesed, kes muuhulgas on ka AINSAD, kes tohivad väikelaevajuhi eksamit vastu võtta, peaks olema spetsialistid ja tegelema ENNETUSTÖÖGA, mille hulka käib ka avalikustamine? Nüüd panen küll südametäiega: minge kurat persse, ametnikukesed.... (ning nii saavad ka eetilised ja südamega tegelased otse "vastu vahtimist" aga mis teha)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Tsiteeri:
mul oli tõsine hirm, et see vend kes pidi hoolitsema, et ma magama ei jääks lihtsalt unepealt üle kokpiti serva merre ei kukus


Õige taktika valimine ongi kapteni oluline ülesanne. Samas mina olen siis vist see uimane itmees ja olen laial merel seilates vahis tukkunud küll ja küll. Kui ühteg laeva kuskil näha pole, Ants roolis on.. noh ma tõesti ei näe mingit põhjust silm pungis tühja merd jõllitada. Meeskonnaliikmete komfort, füüsiline võimekus ja väsimus/erksus on meeskonna ühisvara ja seda ei tohi tühja tähja peale raisata. Mine tea millal tarvis läheb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 11:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
PriitV kirjutas:
Kas BS puhul on mingigi "kahtlus", et asi sõideti lihtlabase "navigatsioonivea" tõttu lihtsalt täie pasaga kividesse?


ei- mul ei ole kahtlust, et tegemist oli navigatiooniveaga- on ka enda teooria kuidas see ehk juhtuda sai.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
madis16 kirjutas:
Tsiteeri:
mul oli tõsine hirm, et see vend kes pidi hoolitsema, et ma magama ei jääks lihtsalt unepealt üle kokpiti serva merre ei kukus


Õige taktika valimine ongi kapteni oluline ülesanne. Samas mina olen siis vist see uimane itmees ja olen laial merel seilates vahis tukkunud küll ja küll. Kui ühteg laeva kuskil näha pole, Ants roolis on.. noh ma tõesti ei näe mingit põhjust silm pungis tühja merd jõllitada. Meeskonnaliikmete komfort, füüsiline võimekus ja väsimus/erksus on meeskonna ühisvara ja seda ei tohi tühja tähja peale raisata. Mine tea millal tarvis läheb.

Madis, oluline vahe on ikka selles, et Sina sõidad enamasti Peebustega double-handed, mõned sõidavad suisa singlit, ja siis ei ole pääsu kaalutletud ning läbi mõeldud magamisest meresõidu ajal. Vanasti oli see palju keerulisem, täna elektroonika ajastul kordades lihtsam. Kuskil pole ju öeldud, et "roolis magada ei tohi" - nii põhimõtteliselt. Suurel laeval küll, sestap ka too Celia "süülisus". Aga ei saa mitte üks seadus ega käsk muuta inimese füsioloogiat: magama peab ja sittuma peab ka. Ning suure laeva juht üksinda valgel ajal vahis peab ka elus mõnikord tormama, sest muidu tuleb "varrega peer" või "sittud kaugemale kui näed, nõnna kõva vurts on sees".

Aga siis teedki nii, et tagada ka magades maksimaalne ohutus. Ja kui muud üle ei jää, ostad odava mehaanilise munakella ja paned selle tirisema. Viskad pilgu iga 10-15 minuti järel ümbrusele peale ja tukud/magad rooli taga või sprayhoody varjus edasi. Selleks ongi 21.sajandil elektroonika ja nende alarmid, et inimest "mitte piinata". Ning tulles nii Sinu kui Marki "personaalküsimuse" juurde aga on meil ka teisi selliseid ;) , siis kõige esimene valik piiratud rahaliste võimaluste juures on muidugi korralik VHF-AIS koos MOB-käe"kellaga". Ma ütleks, et selline seade oleks minu absoluutselt esimene valik peale mistahes kujulise nutika "plotteri". Järgmine seade oleks aktiivne radaripeegeldi ja siis hakkab juba täitsa "piisama", et ennast päris mõnusalt tunda. Nii on absoluutne enamus ohtudest "elimineeritud", mina näen/kuulen teisi ja nemad näevad mind igal juhul. Kõik hakkavad "karjuma", kui keegi ligidale satub. Selge, et ka 1300 eur on väga suur raha aga minu arust on see odavaim töötav lahendus, mida oma veesõidukile panna. Altamari tuues tundsin nendest kahest asjast kogu aeg "puudust": VHF oli nõrguke, radaripeegeldi pask toruke ja AIS-vastuvõtjat polnud. Õnneks olid 95% ajast head-selged ilmad ja 4 meest pardal ehk vahi vahel sai ka magada. Alati on täiuslik süsteem parim aga vähestel kannatab rahakott selle naerunäoga välja...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 15:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
PriitV kirjutas:

esimene valik piiratud rahaliste võimaluste juures on muidugi korralik VHF-AIS koos MOB-käe"kellaga". Ma ütleks, et selline seade oleks minu absoluutselt esimene valik peale mistahes kujulise nutika "plotteri". Järgmine seade oleks aktiivne radaripeegeldi ja siis hakkab juba täitsa "piisama", et ennast päris mõnusalt tunda. Nii on absoluutne enamus ohtudest "elimineeritud", mina näen/kuulen teisi ja nemad näevad mind igal juhul. Kõik hakkavad "karjuma", kui keegi ligidale satub.


Vot aru ma ei saa kuidas sa AIS vastuvõtjaga KÕIKI näed ja kuidas sa radaripeegeldiga KÕIGILE nähtav oled?
Kaks sinusugust lendavad kokku ilma, et ükski piiks tuleks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Eriti mittenähtav oled selle varustusega nii Pakri kui ka Aegna saarele. Või õigemini, neil saartel on pohlad, et miski mastidega ujuvasi koos magava roolimadrusega end nende rannale küljuli heidab :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 23:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
"ma-i-tea", härrased Te kõik kirjutate siin usinasti paadijuhtimisest. BS ja teised ca 24m paadid on oma olemuselt laevad. Isegi Sailing.ee käsutuses olev "Minna" kippus laevaks - st. selle paadi juhtimiseks oli vaja kapteni moodi meest. Minu seisukohad:
> Paat on veesõiduk, mille kannatab õlaga kivide otsast lahti lükata. 24m "paat" on natuke suurem asi. Ehk piisaks 12m paadijuhi lubadest esimese hooga??
> Targad on need, kes õpivad teiste vigadest - paraku enamik meist on sunnitud õppima oma vigadest ja seetõttu on vajalik meresõidupraktika. Isegi noortele autojuhtidele antakse alguses roheline leht, neid ei lasta esimese hooga bussi või rekka rooli.
> Nagu me kõik teame, mitte load ei sõida, vaid mees sõidab. Selleks, et mees sõidaks, peab tal olema meresõidupraktika. Ja see on muidugi laevaomaniku asi vaadata, kelle kätte ta oma (24m) laeva annab.
> Merd peab kartma ja austama. Selleks on vaja meresõidupraktikat, et õppida merd kartma. Muidu on puhta p****

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 01:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Toetaks ka Herkki liigitust. Laev ei ole paat. Paadijuht ei ole veel laevajuht - nagu sõiduauto juht ei ole ekskursioonibussi juht.

Mis Jõmmusse puutub, siis eks lodjamehed ise selgitavad täpsemalt, aga neil kordadel, kui mina olen pardale sattunud, on küll selle õppeasutuse http://www.emara.ee/?id=1593 läbinud mees tüüri hoidnud.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group