Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Dets 2013 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 22 Juul 2012 17:21
Postitusi: 43
No vōibolla läheb Pitka mootor jmt olemasoleva täiendamiseks.

Praktika riigilaevadel ei oleks paha... Ei teagi, mille taga asi vōiks olla, et seda ei tehta. Aastaid tagasi muidugi käisid Mereakadeemia kursandid grupikaupa pv-laeval oma esimest praktikat ja madrusepabereid tegemas. Siis oli muidugi laev ka, mis mahutas nad kōik korraga ära.

Akadeemia simulaator on tore asi ja vajalik. Loodetavasti seda nüüd täiustatakse veidi nii, et saab ka SAR harjutusi teha ilma kinnikiilumata :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Dets 2013 14:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Mereakadeemia õppelaevast

2006. aastal osteti Taanist kaks Lindormen klassi miiniveeskajat. Üks neist läks mereväele ja sai staabi-, tuukri- ja toetuslaevaks TASUJA. Mereväe jaoks oli see sama funktsiooniga laev nagu ADMIRAL PITKA, kuid mereväele palju jõukohasem üleval pidada (arvestades eriti mereväe probleemi laevade mehitamisel). Teine laev läks Mereakadeemiale õppelaevaks, sai nimeks KRISTIINA. Laev seisis Lennusadamas, Mereakadeemial raha tema korda tegemiseks polnud. Mitu aastat polnud laev isegi taanlaste käest välja ostetud, sest Haridusministeerium ja Kaitseministeerium ei saanud kokkuleppele, kes laeva eest peaks tasuma. Lõpuks leidis valitsus kuskilt vajaliku raha ja taanlased oma raha kätte said. Kuna Mereakadeemia rahalised võimalused on teada, siis 2009. aastal anti KRISTIINA mereväele, kus sai nimeks WAMBOLA, ja on seni kai ääres seisnud. Seega kui TTÜ koosseisus peaks mereharidus saama piisavalt raha, et ka õppelaeva pidada, on mingi variant Miinisadama kai äärest võtta. Kategooriasse „naised saunas rääkisid” kuulub jutt, et merevägi tahab lähiaastatel WAMBOLA korda teha ja piraate küttima saata, TASUJA jääks siis üle, sest riigikaitse arengukava näeb mereväele ette 3 (miinijahtijat) + 1 (toetuslaev) laeva. Samas on TTÜ-l oma laev, mis reaalselt ka sõidab, olemas – uurimislaev SALME, mida annaks ka võib-olla praktika jaoks kasutada.

ADMIRAL PITKAst

ADMIRAL PITKA tegi oma viimase sõidu 2008. aastal, peale seda seisis ta kai ääres, sest mereväel muuks raha polnud. NRF-i (NATO Response Force) sai merevägi panustada uue miinijahtijaga või TASUJAGA, mis täitis miinitõrjegrupis staabilaevana sama ülesannet, mida oli PITKA kunagi täitnud.

Päris jäämurdjat PITKAst teha poleks saanud, kuna ta pole selleks otstarbeks ehitatud. Üks asi on jääs liikuv laev, teine jäämurdja (PITKA peamasinate koguvõimsus 5 MW vs TARMO 10 MW; veeväljasurve 1970 t vs TARMO 5500 t; 1 sõukruvi vs TARMO 4 jne).

Kõige parem koht PITKA-le oleks olnud ajutiselt PPA laevastikus (ei hakka seda kolme laevastiku teemat lahkama praegu) avamere patrull-laevana, näitamaks riigi kohalolekut merel (lisaks tuvastatud merepilt, jääklass, tuletõrje- ja pukseerimisvõimekus). Kuna PPA laevastik loeb samamoodi igat senti, siis tõenäoliselt polnud neil ressursse, et PITKAt üle võtta. 2012- aastal arvati teenistusest välja VAPPER ja VALVAS, et uus laev KINDRAL KURVITS saaks rohkem merepäevi. 2018. aastaks on plaanis PPA-l tellida veel üks KINDRAL KURVITSa tüüpi mitmeotstarbeline avamere patrull-laev.

Üldiselt on seni riik merel oma funktsioone täitnud nende alustega, mis on olemas olnud (enamus neist on Eestile teiste riikide poolt kingitud – laevad, mis pole oma kodumaal enam teenistuseks sobivad ega vajalikud olnud). Seega on loomulik, et riik uuendab oma laevastiku(d) arvestades seda, milliseid laevu, milliste võimekustega ja kui palju neid on vaja. Selle protsessi loomulik osa on ka vanade mittesobivate laevade maha kandmine, mida paljud emotsioonidest mõjutatuna ei suuda kainelt hinnata – jääb mulje, et teiste poolt maha kantud teraskolossid peaksid meil sõitma igavesti.

Praktikast riigilaevadel

STCW konventsioon ei kehti mereväe laevadele ja teistele riigi omanduses olevatele või riigi poolt opereeritavatele majandustegevusega mittetegelevatele laevadele, mis täidavad riigihaldusülesandeid. Sellest tulenevalt ei vasta riigilaevade vahiteenistus STCW konventsiooni nõuetele, mis omakorda on põhjuseks, miks ei saa seda meresõidupraktikat neil laevadel arvestada STCW konventsioonipõhiste tunnistuste ja diplomite taotlemiseks.

Laevapere liikmete koolitus- ja kvalifikatsiooninõuded ning diplomeerimise kord:

Tsiteeri:
Meresõidupraktika vorm, maht ning läbiviimise ja arvestamise tingimused peavad vastama STCW konventsiooni ja käesoleva määruse nõuetele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Dets 2013 04:26 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Eelnevas postituses on peaaegu kõik öeldud, aga lisaks veel:

- Et Pitka naelteks läheb, on väga kahju, olen isegi selle laevaga nädalakese NATOs veetnud ja Põhjamerel oli küttega mastikorv pildistamiseks väga lahe koht.
- Kui üks riigiasutus millestki materiaalsest loobub, läheb bürokraatiareeglite täitmiseks ringkiri teistele, et kes seda omale tahab. Mereakadeemiat ei saa küll süüdistada, et nad laevast osagi päästavad. Naelteks tegemise otsus on niikuinii tegelikult sama vana kui teenistusest maha arvamise oma.
- Sõitva Pitka eelarve (palgad, päästevarustused, remondid, elektroonika uuendamine, dokkimised jne) on kosmos. Sama hea kui kogu akadeemia rahakott kokku. Keegi ei annaks seda laeva akadeemiale sõitmise jaoks, see oleks enesetapp. Oleks Krusenstern meile jäänud, oleks praegu peetud näiteks selle EMEXisse saatmise 15. aasatpäeva.
- Pitkalt saadav praktika on äärmiselt ühekülgne, sobib algõppeks, madrustele-motoristidele. Isegi kutseõppeosakonna kadettidele, kes teevad tänapäeval ju "piiramatuid" pabereid, on veeväljasurve 500 tonni ja IMO number praegu piir ning riigilaeva VTA ei aktsepteeri.
- Ega õppur ei õpiks Pitkal suurt midagi. Tänapäeva praktikasüsteem, kus õppiv noor meremees alustab hommikuse koniringiga Tallinki välistekkidel, saab, pintsel käes, selgeks kogu suure reisilaeva loogika ja toimimise ning jätkab teistel erinevate otstarbega laevadel, annab tegeliku hariduse.
- Õppelaev ongi sobiv ainult algõppeks, sest tänapäeva laevad on kõik erinevad keerukad tehnoloogilised süsteemid, mida uuendatakse nii kiiresti, et ükski kool ei jaksaks seda raha maksta. Tore oleks koolil pidevalt hoida käigus reisilaeva-bulkerit-tankerit-pukserit-roro-d-midaiganes ja neid kõiki ca iga viie aasta tagant uuendada. Seda ei tee maailmas keegi.
-Algõppeks sobib ka TTÜ Salme ja kavade järgi ehitab TTÜ mingi aeg ka omale uue, tänapäevase uurimislaeva.
- Kunagi noorte mereklubi hukkamisega Tallinna linnale jäänud Juku jääb ka ilmselt peagi ripakile, sest ilmselt sokutab AS Kihnu Veeteed Aegna liinile Pranglist üle jäänud Vesta. Juku on varem akadeemial olnud ja sellestki piisaks esimese merelõhna nuusutamiseks.
- Pitka oleks paras omaaegse reisilaeva Tallinna eeskujul noorte meremeeste klubiks teha ja alaliselt seisma panna, aga sellist raha (kaikoht, kulud, kütus, vahimeeskond) pole kahjuks enam kusagilt võtta. Ja kuni ta ujub, peab teda ka inspekteerima, dokkima jne
- Ujuvhotell tuleks kõne alla, aga eks sellegi tasuvus oleks kahtlane, reisilaevaga saaks seda paremini teha. Aga oksjonit ilmselt ei tohi teha ja seega erakätesse seda ei anta.
- Kokkuvõttes on väga kahju, aga aeg on halastamatu. Tasub minna ja vaadata Kindral Kurvitsat. Siis saab aru, miks piirivalve vanu maha müüb ja "uusi" vanu ei taha. Pealegi olla Kurvitsa eelarve sama suur kui kogu ülejäänud politseilaevastiku oma.
- Sõjameestega on aga asi lihtne. Neil on sõjaplaan ja tegevused sätitakse selle järgi. Punkt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Dets 2013 04:47 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Mis akadeemiasse puutub, siis natuke inffi ka siit. Intervjuu algus 28.55.
http://podcast.kuku.ee/2013/12/07/meretund-2013-12-07/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Dets 2013 20:01 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
http://podcast.kuku.ee/2013/12/28/meretund-2013-12-28/
algus 34.10


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group