Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Aug 2013 21:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Mu suveauto 1,6 l mootorit käivitab juba aastaid 33 Ah UPSi aku.
Originaal aku oli väliselt pisut suurem AGM, aga ikkagi nii väike, et autoakude poes selliseid letist ei müüda. Mahtuvust oli vist lausa 31 Ah.

Ja siis soovitavad selle mikseri käivitamiseks 100 Ah aku osta....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Aug 2013 22:55 
Foorumil

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 373
Asukoht: Võru
Asi läheb vist käest ära. Kõigepealt soovitatakse 30 hp mootorile 70 ruuduseid juhtmeid ja siis 100 ah akut :D Tundub, et läheb vist suuremaks käivitamiseks.

Selle mootori paneb käima suvaline kõige odavam happeaku ka. Ja mis puudutab ampertunde, siis see number näitab ju ainult seda kui kaua sa saad käivitada. 45-55 ah on täiesti piiisav. Seda kui palju pauku aku välja annab, näitab käivitusvool, mis võib konkreetse mootori puhul olla kasvõi 300-400 A ainult. Ja kuna selle mootori tõmbab häda korral ka nöörist käima, siis seda ohtu ka pole, et merehätta jääd aku tühjenemise korral.
Mina paneks sinna kui raha vähe- suvalise auto happeaku, kestab rahulikult mitu aastat. Aga kui raha rohkem ja tahad põrutuskindlamat siis Optima AGM-i või mõne odavama AGM-i. Optima sinistega on endal ainult väga head kogemused. Oma väiksuse juures on tal ülisuur käivitusvool, lisalaadimisi olen väga vähe teinud, talvel on vahel õues seisnud ja kevadel käivitab mootori ilma eelneva laadimiseta kohe ja niimoodi 6-7 aastat juba.
Aga see mis foorumlane rye ütles geelakude kohta on täiesti õige. Käivitamiseks ei sobi ja laadimine peab olema täpselt õige. Sobib püsitoiteakuks, võid paadis näiteks jääkuubikumasina ja külmiku käima panna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 10:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Suunan mõtted veel uutele radadele - kui telekaid-külmikuid-vinget valgustust jms energiakulukat mugavusvarustust paadis ei ole, siis on väikeste mootorite puhul täiesti kasutatavad ka tsikliakud... Ja siis võib igasuguse kaalujaotuse probleemi juba peaaegu et ära unustada.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1232
Asukoht: Rammu / Kopli
Mark kirjutas:
Suunan mõtted veel uutele radadele - kui telekaid-külmikuid-vinget valgustust jms energiakulukat mugavusvarustust paadis ei ole, siis on väikeste mootorite puhul täiesti kasutatavad ka tsikliakud... Ja siis võib igasuguse kaalujaotuse probleemi juba peaaegu et ära unustada.


Ja millest mina siis rääkisin :) A`la kast õlut vööris või ahtris ei mängi differendi kohapealt suurt midagi (kreenile aga küll). Äkki paneks siis Lastimärgid + süvisemärgid ka vööri ja ahtrisse :)

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Oli vist jah juba see mõte üleval :) Aga ma soovitan siiski veel kolm korda mõelda selle vööripaigutamise asja üle järele. Väga harva kui see mäng küünlaid väärib

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 12:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Kõigepealt soovitatakse 30 hp mootorile 70 ruuduseid juhtmeid ja siis 100 ah akut Very Happy Tundub, et läheb vist suuremaks käivitamiseks.


Ehk tahetakse nii luua võimalusi nn. hübriidajamiks? Nüüd ju igasugu ökokatsetused moes. Et väiksemaid otsi lastaksegi aku pealt, lihtsalt käivitamisel lükatakse mootoril käik kah sisse ja tiivik pöörleb aku pealt nagu elektrimootori puhulgi :)
Pikema otsa jaoks aga ühendatakse küünlajuhe ka külge, siis läheb mootor juba bensuga käima :wink:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 13:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 279
Inimestele ikka meeldib üle mõtelda :lol: Käivitamiseks+plotter+kajalood+mõni led tuli piisab täiesti 50-70ah tavalisest nn sõiduauto akust. 15kg akut ei ole mõtet võrrelda ühe kahejalgse ahtrist vööri kolimise efektiga glisseerimisele. Võibolla ainult selgelt alamotoriseeritud kerge glisseeriva aluse puhul. Kogu vööri koormamise efekt irl oleneb ka paadi põhjakujust. Näiteks minu vannikujuline vana buster oma igivana päravurriga läheb küll kergemini glissi ja käitub stabiilsemalt, kui 100kg ahtrist vööri kolib, samas aga pritsib oluliselt rohkem ja lõppkiiruses kaotan. Terava ninaga paat lõikaks paremini lainet, aga teatud oludes karmima merega on vööri koormamine igatepidi negatiivne nähtus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Aug 2013 21:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
kussu kirjutas:
Mark kirjutas:
Suunan mõtted veel uutele radadele - kui telekaid-külmikuid-vinget valgustust jms energiakulukat mugavusvarustust paadis ei ole, siis on väikeste mootorite puhul täiesti kasutatavad ka tsikliakud... Ja siis võib igasuguse kaalujaotuse probleemi juba peaaegu et ära unustada.


Ja millest mina siis rääkisin :) A`la kast õlut vööris või ahtris ei mängi differendi kohapealt suurt midagi (kreenile aga küll). Äkki paneks siis Lastimärgid + süvisemärgid ka vööri ja ahtrisse :)


Aku, ankur, tööriistad, varubensiini kanister, kotid, ... jms - kõik need asjad kokku võivad vabalt anda välja ühe inimese massi. Ning see juba mängib vägagi rolli kaalujaotuses. Seda enam, et kui paadi vöör on nn kinnine, nii et inimene päris vööri otsa minna ei saagi, siis nende asjade paigutamine vööri "sisse" võib anda olulist efekti küll.
Ja annabki. Seda kõike iseäranis väiksemate paatide ja mootorite puhul, kus väikseimgi kaalumuutus või ümberpaigutamine mõjutab oluliselt paadi käitumist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Aug 2013 13:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
www.dawncraftowners.com/12volthandbook.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Veebr 2015 10:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Küsin nüüd nõu teadjameestelt. Paadile tuleb 30 hp 4 taktiline mootor ja kuna see suht kaalukas pill 4 meetrise paadi jaoks, on plaan paadi raskuskeset pisut ettepoole nihutada. Aku ja küttepaak on plaanis paigutada keskkonsooli alla (vaheseinaga eraldatuna). Mootorist väljuv starterikaabel peaks olema vist ca 16 mm2 ristlõikega ja antud kaablit on vaja pikendada ca 2 m. Kaabli kogupikkus mootorist akuni tuleb 3,5 m ja kaablite pikendamise (hülss)ühendus on plaanis teha mootorikaevu alla.
Küsimus - kas on normaalne teha see 2 meetrine pikendusjupp sama ristlõikega kaabliga ? või mis variandid veel oleks ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2015 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kaabel pikeneb - võiks suureneda ka ristlõige.
2x antud juhtumil nagu ma aru saan.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2015 16:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Ma püüangi selgusele jõuda, kas 3,5 m starterikaablit 16 mm2 ristlõikega on raudpolt/ilmselgelt mittekõlbulik lahendus ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2015 20:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Macar kirjutas:
Ma püüangi selgusele jõuda, kas 3,5 m starterikaablit 16 mm2 ristlõikega on raudpolt/ilmselgelt mittekõlbulik lahendus ?

Absoluutselt piisav. See 16mm2 on niigi piisava varuga. Ca 40tk. viimaste aastate jooksul ja isegi pikemaid paigaldanud
Kõik toimivad laitmatult.

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Veebr 2015 12:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Tänud vastuse eest. Kuna endal pikem kogemus antud vallas puudub, hakkasingi kahtlema foorumi mõnede postituste baasil.
Vanal 20 hp 4 taktilisel Yamul oli ka taga pisut üle 3 m ja umbes keskelt pikendatud kaabel 16 mm2. Probleeme polnud.
Erinevates USA, Soome ja Vene foorumites on samuti arvamusi seinast seina, 10 - 70 mm2 ristlõikega soovitatakse. Algaja diletant vaeseke higistab ja muretseb ennast vigaseks selles variantide rägastikus :? .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mai 2018 12:11 
Eemal

Liitunud: Reede, 29 Nov 2013 19:04
Postitusi: 32
Asukoht: keila
Mitu ah aku oleks min 20hp elektri trimm ja starteriga mootorile,kajalood ja geps lisaks?Oli juttu ka tsikli akudest,aga needki eri suurustega.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Reflex ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group