Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: B31 Manirich uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 17:40 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Kevad on käes, ilus ilm väljas, kuid sügisel ostetud jaht seisab kurvalt kai ääres. Mõeldud tehtud, tagumine aeg on käes ettevalmistuste tegemiseks, et vee peale saada.

Esimene asi, mis tegemist vajab, on põhja alla uus mürk. Kuna põhi suhteliselt karvane ning foorumist küll ja veel loetud kurbi lugusid liivapaberiga nühkimisest, sai otsus langetatud soodapritsi kasuks. Kaaskailaste mitte lämmatamiseks sai jahi ümber ehitatud kasvuhoone. Tomatid seal mullast nina ei pista, kuid kiht kihi haaval järjest värvi vähemaks saades tuleb jahi põhja alt üllatusi välja mõnuga.

12.05.2016 õhtu
Pritsimees alustas kella 10 paiku. Kell on pool 7 ja lõpp paistab. Peamine mure on hetkel selles, et kuidas täpselt kõik allolevad probleemsed kohad ära lahendada. Näiteks, mida teha kiilu servaga. Mida teha kohtadega, kus gelcoat on otsas, st klaaskiud paistab alt välja?


Manused:
Faili kommentaar: Algushetk
IMG_0781.jpg
IMG_0781.jpg [ 1.4 MB | Vaadatud 7325 korda ]
Faili kommentaar: Kiilu serv. Mida sellega teha?
IMG_0804.jpg
IMG_0804.jpg [ 1.33 MB | Vaadatud 7325 korda ]
Faili kommentaar: Gelcoati pole, mida sellega teha?
IMG_0806.jpg
IMG_0806.jpg [ 1.22 MB | Vaadatud 7325 korda ]
Faili kommentaar: Kasvuhoone
IMG_0798.jpg
IMG_0798.jpg [ 1.67 MB | Vaadatud 7325 korda ]
Faili kommentaar: Kiilu serv
IMG_0802.jpg
IMG_0802.jpg [ 1.59 MB | Vaadatud 7325 korda ]


Viimati muutis 3var, Neljapäev, 12 Mai 2016 17:43, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 17:42 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Pildid, mis esimsesse postitusse ei mahtunud.


Manused:
IMG_0805.jpg
IMG_0805.jpg [ 1.2 MB | Vaadatud 7324 korda ]
Faili kommentaar: Enne pritsimist
IMG_0794.jpg
IMG_0794.jpg [ 1.26 MB | Vaadatud 7324 korda ]
IMG_0793.jpg
IMG_0793.jpg [ 1.59 MB | Vaadatud 7324 korda ]
Faili kommentaar: Praegu kiilu juures
IMG_0791.jpg
IMG_0791.jpg [ 1.76 MB | Vaadatud 7324 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 18:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Epokrundiga kata nii kere klaasplast kui kiilu metall. Epot võid osta marine-koefitsendi hinnaga paadipoest, aga sama hea ja kõva ja osmoosi ja korrosioonikindel epo on ka tööstusvärvi poes. Näiteks kpl Kemiflora ja Teknose krunt. Peaasi, et ikka kõvendit sisse segad. Pinda puhasta veega niisutatud lapiga ja teisega kuivata. Krunt peale rulli või püstoliga, vähemalt kaks kihti. Kuivamiseks vähemalt 4h. Siis mürk, kuivata, ja vette.

Kui tahad kuskilt pahteldada siledamaks, siis võid epopahtlit panna, mis kuivab kaua ja on raske lihvida, aga väga hästi peab vastu ka polüesterpahtel autovärvide poest. Pahtli võid panna otse klaasplastile, aga kiilu metall tuleb enne kruntida.

Krundiga muidugi kogu veealune osa üle.
Mürk pane peale siis kui krunt on puutekuiv ja kannataks rullimist, st läbikuivamata krunti ei pea siis nakkeks karestama.

Muidu ei viitsiks seda jura kirjutada, aga oled endale kõva jahi ostnud!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 18:54 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Tänud. Kuis siis miskit muud saab osta, kui Bellatrixi seiklused silme ees on :)

Aga see kiilu ja kere vaheline pragu? Würthi liimmass sinna sisse?
Krunt siis otse fiibri peale ja seal mingit gelcoat taastust vaja teha ei ole?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 20:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Ha-ha 8) Mis plaanid silme ees on kui võib küsida?

Loodetavasti pragu on tekkinud ainult rooste tagajärjel ja paratamatul faktil, et plast ja metall on erineva soojuspaisumisega, mitte mingil tõsisemal põhjusel ja vesi sisse ei leki.

Kindlat lahendust vist ei ole. Pragu tuleks relakaga puhastada ja faas sisse lasta, rooste eemaldada, võib ka roostesurmaga (näit. CRC oma, kpl FEB), epo krunt, Würthi polüuretaan liim.

Kiilu polte võid haamriga koputada, kui mõni kõliseb teistmoodi häälega, võib see pingutamist vajada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Mai 2016 20:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Gelcoati ei pea põhjale panema, visuaali pärast pole ju vaja. Epost ei lähe hapniku ja vee molekul läbi, osmoosi ei teki ja ka nakkuvus on väga hea. Rull on nakke pärast parem, sest kantakse peale füüsiliselt, mitte ei lenda mingi udu.
Epokrunti mitte segi ajada epovaiguga, mis samuti on hea kraam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 01 Juun 2016 19:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Tänud Tim-ile info eest.

Mingit konkreetset plaani ei olegi hetkel. Tahaks korralikult korda teha ja lihtsalt purjetada ja siis näha, kuhu välja jõuab. Soe vesi on kindlasti ahvatlus :)

Mis vahepeal juhtunud on, et kulunud on umbes 1,3kg pahtlit, 10l krunti ja 5l mürki. Selle pilu seal all puhastasin ära, tegin väikse dremeliga veidi suuremaks, kruntisin ja panin Sikafleksi täis. Loodetavasti jääb pidama. Esimeses servas tundus olevat seal taga mingi tühimik (väike), see sai ka Sikat täis surutud. Tulemus on näha allolevatel piltidel.

Esimese kihi krunti lahjendasin. Siis veel kaks kihti krunti (rulliga) ning siis kaks kihti mürki + kuluvatesse kohtadesse veel üks kiht. Loodetavasti kestab.

Kommentaar, et epo pahtel kuivab kaua oli väga õige. Kurivaim muutus lihvimiskõlbulikuks ca 36h jooksul (väljas 10-15 kraadi sooja). Näpunäitena mõnele teisele algajale paneks kõrvataha, et pahtlit tuleb segada õiges vahekorras (minu oma 1:1). Kui vales vahekorras segad, siis jäädki ootama, et ta ära kuivaks ja suure kurvastusega võtad selle poolkõva olluse sealt maha ning alustad uuesti (been there, done that).

Lisaks põhja tegemisele võtsin maha ka reelingud, kuna keegi oli kunagi seal jõuga seljas elanud ja osad kohad kerest lahti murdnud. Õigem oleks neid olnud ilmselt epo vaiguga parandada, kuid mul ei olnud seda käepärast, seega läks pahtel sinna peale.


Manused:
Faili kommentaar: Pahtlit, ikka pahtlit
IMG_0810.jpg
IMG_0810.jpg [ 166.19 KB | Vaadatud 6969 korda ]
Faili kommentaar: Pahtli kuivades tuleb muud tegevust leida
IMG_0814.jpg
IMG_0814.jpg [ 372.15 KB | Vaadatud 6969 korda ]
Faili kommentaar: Reelingu alune kinnitus
IMG_0817.jpg
IMG_0817.jpg [ 336.09 KB | Vaadatud 6969 korda ]
Faili kommentaar: Praegu krundituna, enne Sikat
IMG_0809.jpg
IMG_0809.jpg [ 176.81 KB | Vaadatud 6969 korda ]
IMG_0829.jpg
IMG_0829.jpg [ 267.08 KB | Vaadatud 6969 korda ]


Viimati muutis 3var, Laupäev, 05 Nov 2016 21:34, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2016 19:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Kui ma väga valesti ei näinud - ja ma usun, et ei näinud - siis laskis Manirich eile Haapsalu kandis uljalt tokkide vahel ringi :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2016 21:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Ilmselt lasi :) Enam ei lase, nüüd on jälle pukkide otsa tõstetud.

Peale väljatõstmist leidsin kerelt pildil olevaid mummukesi, millest osad katki tehes koledat kollast vedelikku sisaldasid. Osmoos ehk blistering. Mitte palju, kuidagi väga juhuslikult üle jahi kere, kokku võibolla paarkümmend mummukest.

Aga miks? Soodapritsiga sai küll enamjaolt ainult geelini puhtaks lastud, kuid alles jäänud geel justkui ei sisaldanud defekte, kindlasti mitte mullikesi. Kui geelis olid pisikesed augukesed, siis need said suuremaks freesitud ja pahteldatud.

Kuidas parandada? Freesin mullid lahti, puhastan atsetooniga ja täidan epoga, vajadusel ka riiet (sõltuvalt väljafreesitud alast). Freesin nii suures ulatuses, kuni pehmet/defektset kohta ei ole. Kas on vahet ka, et kas freesida praegu lahti ja lasta kevadeni seista või võib niimoodi hoopis rohkem niiskust jahi keresse imenduda?

EDIT: lihvides oli näha, et need mullid olid krundi peal, mõnel juhul kahe krundikihi vahel. Seega pääses pindmise lihvimise ja uuesti kruntimise/mürkimisega. Ju kogunes õhuniiskus ikkagi värvimise ajal pinnale ja tekitas hiljem need mullikesed.


Manused:
osmoos.jpg
osmoos.jpg [ 582.2 KB | Vaadatud 6303 korda ]


Viimati muutis 3var, Esmaspäev, 01 Apr 2019 22:12, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2016 23:08 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
Niipalju kui mina osmoosist aru olen saanud, siis kogu jama tuleneb rõhkude vahest. Väljatõstetuna ei tohiks see katk edasi areneda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Nov 2016 06:12 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Osmoosist lugemist.

http://www.smithandcompany.org/GRP/GRP.html

http://www.pbo.co.uk/expert-advice/osmo ... ment-26525


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Nov 2016 11:39 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Tänud.

Tulevastele lugejatele, kes sama probleemi ees on, veel üks link lugemiseks: http://www.passionforpaint.co.uk/pdf/osmosis3.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2019 22:04 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Manus:
190456BF-9046-4ADA-80C1-DE4E24D0C01F.jpeg
190456BF-9046-4ADA-80C1-DE4E24D0C01F.jpeg [ 1.37 MB | Vaadatud 2492 korda ]


Küsimus targematele:

Kas manustatud pildil olev parduun
a) on mõistlik välja vahetada
b) tuleb täiesti kindlasti välja vahetada
c) ei peaks muret tundma

Katkenud kiude ei ole, kuid kolmel kiul on defekt, seega loogiline tundub mõlemad pooled korraga välja vahetada, et mitte muretseda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 "Manirich" uuenduskuur
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2019 02:35 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 309
Eks see väljavahetamise vajadus sõltub suuresti sellest, millistes oludes sa sõidad ja kui palju sa püüad oma jahist välja pigistada. Kui sul tuleb tihti ette sõite ekstreemsetes ilmastikutingimustes ja sa püüad viimase võimaluseni hoiduda rehvimisest, siis soovitan välja vahetada. Kui aga sellist paadi piinamist plaanis pole ja kõvema tuulega purje aegsasti vähemaks võtad, siis erilist ohtu ma nendes täketes ei näe. Kahjustatud on ju kõigest 3 trossikiudu 19-st, seega kõige halvemal juhul on tõmbetugevus vähenenud 3/19, ehk alla 16%, reaalselt vast 1/19 ehk u 5%.

Ma ei tea, mis asi sul seal parduunile sedasi vastu on käinud ja sellise vigastuse on tekitanud, kuid kas ei aitaks probleemi süvenemist vältida ja tugevust taastada see, kui pressida või valtsida sinna ümber sobivast materjalist trossiklamber või kaitsekest? Pingete kontsentreerumise vältimiseks võiks abi olla kas või tugevamast termokahanevast rüüžistki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: B31 Manirich uuenduskuur
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Juun 2019 09:16 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Mai 2016 13:26
Postitusi: 10
Läksid uued parduunid külge, kuid see tõi endaga uusi probleeme kaasa.
Esiteks - saalingu nurk masti suhtes. Seldeni juhend spetsifitseerib, et saalingu nurk peab olema 6 kraadi ning saaling kohal ja all peavad vaieri suhtes olema võrdsed nurgad. Kuidas seda paika pannakse, sest vaierit pingutades see ju venib ning ma ei saa kuival maal samasugust pinget vaierile anda, et täpselt seadistada. Kui mast peal, siis ma ei saa seda ju enam reguleerida, sest mulle vähemalt tundub, et ma pean parduuni alt lahti laskma, et vaier saalingu otsas liiguks ning kui ma parduuni lahti lasen, siis ma ei saa ju ilma kraanata enam masti otsa ronida.
Need küsimused on pigem tulevikuks, kuna mast sai peale tõstetud ja silma järgi tahaks öelda, et saalingu otsas võiksid veidi rohkem üles poole olla.

Teiseks - masti rihtimine. Teist korda elus teen seda ja eelmine kord ma kas ei taibanud nii palju jälgida või siis teen seekord midagi valesti, kuid sirgeks ma teda ei saanud.
Lühidalt:
1. Vöörstaak samas (keskmises) augus nagu varem.
2. Masti kand samuti samas kohas, kus varem.
3. Kõik õpetused, mida ma olen lugenud, räägivad, et kõik talrepid tuleb algatuseks käega kinni keerata ning siis alustada parduunide pingutamisest. Teengi nii, saan masti ilusti sirgeks ja otseks. Kõik hea. Pinge tol hetkel kuskil 4% katkemistugevusest.
4. Proovin vante pingutada (tahapoole vandid) ja kui vandid umbes sama tugevusega pingesse saavad, siis selleks hetkeks on mastil päris suur negatiivne paine. See suur negatiivne paine ja selle sirgestamine vahestaagiga ei tundu loogiline, sest kuidas peaks üks 4mm staak vastu töötama kahele 6mm vandile.
5. Kui proovin painet esimese vahestaagi pingutamisega kõrvaldada, siis selleks hetkeks, kui mast sirge on (isegi mitte postiivse paindega veel) on mast purje soont vaadates S paindes. Ja seda S painet ma välja ei osanud reguleerida. Ei parduunide, vantide ega ahterstaagi pingutamisega.
6. Üheski õpetuses ei ole olnud juttu sellest talrepist, mis on kajutis masti ja teki vahel. Selle funktsioonist ma ei saa hästi aru.

Seega - kas tekib kellelgi mõni mõte, mida ma põhimõtteliselt valesti teen?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group