Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kas sellisel testimisel oleks mõtet või mitte?
Jah 94%  94%  [ 16 ]
Ei 6%  6%  [ 1 ]
Hääli kokku : 17
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Sept 2006 09:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kus siis veel kui mitte siin laevade - paatidega seonduvat arutada? Sh disain. On muidugi kiiduväärt kui keegi üritab ise midagi ära teha. Kui tehakse endale, siis seatakse latt ka enda järgi paika. Kui üritatakse midagi ka müüa (võib-olla isegi piiri taha), siis paneb kriteeriumid paika turu segment kuhu ennast positsioneeritakse.

Paneb hämmastama jätkuv eesti tootjate rumalus mitte kasutada tootedisainereid. Tundub nagu põhimõtte pärast tahetakse suure vaevaga kehva asja teha. Suvaline paadi põhja projekteerija või hea keevitaja ei suuda paraku ei kogemuse ega teoreetilise baasi puudumise tõttu disainida antud konteksti kõige paremini sobivat reelingut näiteks. Õnneks on muidugi meie tootlikus ka nii väike, et need paar asja, mis lõpuks valmis saavad, saab kuidagi ka müüdud ja oleks justkui kõva äri...

Antud küna puhul ei häirigi peamiselt mitte niivõrd kere kuju kui see, mida selle kerega edasi tehtud on. Pisut fantaasijat ja ette võib kujutada kergelt klassikalise joonega kuid väga šikki alust.



Veemehele - kui sind häiris PriitV-l paberite puudumine, siis mul on neid antud konteksti tarvis ehk liigagi palju :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Sept 2006 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
peebuste kirjutas:
Mul on pisike kahtlus, et lisand luksus- on ehk ajakirjanike, mitte tootjate poolne?

Et Kerrtu Rannamäe või Hanno Kase lisand? Ikka viimase, kes lisaks tegevjuhtimisele ka kogemata ajakirjanikuleiba, seejuures just veesõidukeid puudutava ajakirjaniku oma, sööb. Kuid meelehärmi just see teebki, kui asjast midagi teadma pidav isik ajab mula suust (pastakast, arvutist) välja. Nimetades sellist monstrumist luksuskaatriks näidatakse iseenda harimatust või hoopis tahtlust pisut udutada antud vallas. Teadmatute lugejate teadlik disinformeerimine on aga paha toon.

Kõige suurema tahtmise juures võiks seda paati nimetada "pleasure yacht", kuid üldiselt on tavaks nii nimetada veesõidukeid, mis on vanast töö- või sõjalaevast ümber ehitatud ülimugavaks perekummutiks. Vaat nende puhul ei ole välisdisain oluline, pigeb annab torpeedopaadi või vana auriku-pukseri kuju neile seksikust juurde. Aga see siin ju peris uus...
Rohkem sobiks selle nimetuseks "fishing boat, yacht, motorboat". Ette võib veel lisada "ocean going" aga siin pole see oluline. Sellele määratlusele vastab too Mergus 40 kõige täpsemalt. Walkaround, flybridge, suur ja tugeva reelinguga ahtritekk kalameestele etc. Ideaalseks kalapaadiks muudaks selle muidugi sügav kokpit ehk pardaga piiratud sügav ahtritekk. Sellist lahendust kasutavad paljud luksuskaatridki, et peremees võiks ookeanil vasarhaisid püüda. Võiks nimetada ka "diving boat", sest sukeldujatel oleks seal peal päris mõnus olla.
Aga vist kõige õigem oleks teda nimetada lihtsalt "motoryacht" ehk ilusas emakeeles mootorjaht. See on kõige pretensioonitum nimi sellistele ebamäärastele sõidukitele. Mõiste mootorjaht kätkeb endas kõikide paaditüüpide omadusi: ta võib olla seestpoolt luksuslik, ta võib olla väga suur(üle 100 meetri), ta võib sobida kalapüügiks, ta võib olla ka kiire, muuhulgas võiks ta ka ilus olla aga see ei ole eesmärk omaette. LUKSUSkaatri-jahi puhul on aga väline glamuur eesmärk ja selle mootorjahi puhul puudub praktiliselt igasugune väline ilu. Tiikpuu ja roostevaba toru ei ole küll merel mingi luksus.

PS. Et tegu on veefoorumiga, siis ei hakka Eesti autoehitajate fopaasid siia üles panema. Neid on palju ja mitmed on peale tööstusdisaineri või lihtsalt hea kunstimaitsega inimese abi kasutamist oma tooted palju paremaks saanud.

PPS. Olen selle mehe saidi korra ennegi siia pannud aga hetkel on see küll, kui rusikas silmaauku. Piiteri noormees, kes peale juuraõpinguid leidis, et tema huvi ja anne on pigem veesõidukid ja nende disainimine, kui pättide vangi saatmine. Juba on tulnud ka esimesed auhinnad rahvusvahelistelt konkurssidelt. Seega: annet peab olema. Dmitry Lebedevi kodukas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 16 Apr 2006 21:27
Postitusi: 93
Asukoht: Tartu-Pärnu-Otepää-Tallinn
Veel teemasse puutuvat,

http://www.sloleht.ee/2006/10/03/elu/207035/

PS - mõned huvitavad pärlid on ajakirjaniku poolt pandud (GPRS ja sõlme tunnis nt) aga noh see linnainimese värk :)

_________________
carpe diem


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 16:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ehheee :lol:

Loen ja naeran! Tõepoolest on see kere meil tehtud. Ajakirjanike ponnistused ja ka teie arutelud jooksevad täiesti rappa seetõttu, et Pirita mehed said selle tööotsa justnimelt vanema generatsiooni inimestelt, kes tahtsid just nimelt sellist mudelit ja sellist laeva. Seda tehti kunagi aastaid- aastaid tagasi Soomes ja tol ajal oli tegu ilmselt päris vinge yuppie-paadiga :P Meie siin teiega tegime sel ajal ilmselt alles liivakastis ämbrikooke :D Aga jah, vabalt võiks seda paati tõlgendada hoopis näiteks replicaks. Kuigi tehti see paat muide, täiesti adekvaatselt originaalse disaineri näpuviipe all : mees oli ise kah sellest ajastust ja generatsioonist nagu kõnealune laevgi. Kere käiguomadused on OK, muust ei oska sõna võtta, sest ei ole ise valmis asja näinud ;)
Kere tegemine oli küll peavalu : mingeid ACAD jooniseid jms kõrgtehnoloogilist abi ei olnud. Hariliku pliiatsiga visandid ja hallipäise paadiehitaja soomekeelne lootus, et ehk töömees teeb asja ära, kui skitsi peal näidatud mõttest aru saab.
Njaa vanad head ajad ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 17:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Issand mis ila :evil: Eriline ila on seejuures kogu liid ehk sissejuhatus. Aga ega edasi ka midagi paremaks ei lähe.
Iludused Barreli hoovil... Eestis keegi ei osta ... 30 sõlme tunnis. Karauul. Ja ikka lolli järjekindlusega luksuskaater õigemini nüüd juba ainus luksuspaat. Ainus tõsiseltvõetav fakt on hea tisleritöö. Sellega kahjuks kõik hea aga ka lõppeb. Faktid vigased, terminid absoluutne null, ja siis Kase nimetamine kaptenehitajaks. Nagu tema oleks selle Viimsis kokku keevitanud ja kõik muu peale puutöö ka veel teinud.
Kommentaarid on aga ausad. Rahvas ei ole loll, et igasugust arvutist väljaaetavat paska uskuda. Mõni ikka suudab veel mõelda, õnneks.

Tore, et Eestis midagi tehakse ja et ka seda kajastatakse. Aga sellist saasta kirjutada... sõnnikuleht on ikka vanal heal tasemel. Sõnniku tasemel. Vaatame, mida mõni teine meediatoode suudab selle mootorjahi kohta kirjutada. Äkki saame teada, et tegu on suisa ultramoodsa disainiga kõrgtehnoloogilise MÕV-tüüpi sõidukiga, millest Olimar Kallas unistas oma koomiksites...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2006 07:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
No ikka Viimsis on see laev tõepoolest tehtud. Kokku keevitamise koht ei oma siin tähtsust. Ka meie laseme asju aeg ajalt teistel teha. Ise lihtsalt kõike ei jõua või ei saa. Aga jah, õhtuleht on õhtuleht, :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group