Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2016 17:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 109
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Olen nüüd 2 korda isetehtud kütusemöötjaga jõe peal käinud ning mootori kütusekulu omale selgemaks saanud. Varem tundus, et kütusekulu on läbitud distantsi kohta suhteliselt suur, ligi 1,5l/nm. Nüüd mõõtja näite vaadates sain aru, et suur kulu on tekkinud ilmselt läbi Tartu linna aeglasel käigul sõites. Tuli välja, et peaaegu tühikäigul umbes 6 sõlmega sõites on kulu 0,8l/nm, aga kiirust sõlme-paari võrra suurendades läheb kulu kohe vähemalt 1,5l/nm peale. Ja glissis jääb kõige optimaalsem kulu 17...21 sõlmese kiiruse vahemikus 0,9l/nm kanti.
Mõõtjale GPS-i või bluetooth-i funktsionaalsust ma pole viitsinud juurde teha veel, kuna praegune konf täidab minu esialgseid eesmärke: näha, kui palju kütust on veel paagis alles ning hetkekütusekulu. GPS-i või telefoni lisamine annaks ainult ökonoomsuse hindamisel mugavuse juurde või logida kütusekulu.

http://www.youtube.com/watch?v=zmQK6wzGHdE

Telefoniga tehtud video kvaliteet on nii nagu ta on :)


Viimati muutis teett, Neljapäev, 23 Mär 2017 19:03, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Sept 2016 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 109
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Kuna suuremad sõidud selleks hooajaks on sõidetud, siis teen väikse kokkuvõtte.
Hooaja alguses sai paadile paigaldatud platvormiga redel, VHFi ja AISi antennid, salongivalgustus, Cobra MR F77B GPS merejaam, Simrad GO7 plotter ning lisaaku. AISi seadet hetkel paadi peal veel pole, kuid kuna niikuinii sai kaablite vedamiseks polstrid lahti võetud, siis panin kohe ka AISi antenni külge.
Mere peale väga ei saanud, kuna terve puhkuse ajal oli ainult 3 päeva tõeliselt vaikset ilma. Siiski sai paar korda Abrukal ära käidud ning ühe korra ka Abruka sadamas paadis ööbitud, väga lahe oli. Samuti sai osa võetud merepäevade eskaadrisõidust, kus ilmselt tuulise ilma tõttu olin ainuke mootorpaat :D Paadiga käisin ka Piirissaare päeval, alustades ja lõpetades sõidu Tartus, kena 130km pikkune tripp tuli kokku.


Manused:
Faili kommentaar: Merepäevadel
2016_1.jpg
2016_1.jpg [ 607.7 KB | Vaadatud 2060 korda ]
Faili kommentaar: Redel ja antennid
2016_2.jpg
2016_2.jpg [ 946.06 KB | Vaadatud 2060 korda ]
Faili kommentaar: Piirissaare trip
2016_3.jpg
2016_3.jpg [ 246.15 KB | Vaadatud 2060 korda ]
2016_marsruudid.jpg
2016_marsruudid.jpg [ 489.99 KB | Vaadatud 2060 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2018 20:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 109
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Eile sai paat hooaja alustamiseks valmis pandud. Kuid mootori trimm lõpetas koostöölepingu. Sain mootori korra üles tõsta ja alla lasta ning prooviks käima panna ja pärast seda enam trimm ei teinud piuksugi. Kontrollisin kiirelt üle, et trimmimootorile toitevool läheb kenasti peale, kui nuppu vajutada, seega oli kohe aru saada, et viga on trimmimootoris.
Ega siis midagi... trimmimootor maha ning sealt seest leidsin paraja koguse ilusat valget meresoola :roll: Keegi oli varem selle mootori juba punase hermeetikuga kokku pannud ning ilmselt ei ole selline lahendus päris vettpidav. Puhastasin mootori ära ka, kuid korralikult tööle seda ei saanud, kuna harjasid hoidvad vedrud on täiesti ära roostetanud. Lisaks on tugeva oksüdeerumise märke ka mujal.
Kuna vee peal võiks kõik 100% kindlusega toimida, siis tellisin uue mootori. Õnneks on uut mootorit mõistliku hinnaga B-varuosana saada.


Manused:
trimmimootor.jpg
trimmimootor.jpg [ 170.36 KB | Vaadatud 1005 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Mai 2018 10:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2004 08:19
Postitusi: 72
Asukoht: haapsalu
Punane hermeetik sobib ainult kuumadele pindadele mootorites . Veekindel on hall . Must puhtalt õlile . :)

_________________
Haapsalu
+3725050453


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2018 07:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5839
Asukoht: Saaremaa
Pidage nende värvidega hoogu! Igasuguseid erinevaid hermeetikuid leidub igasuguseid erinevaid värvi. Valge, hall, must, pruun on enamusel valmistajatel selle nii öelda veekindla hermetsi tavapärane värviskaala.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2018 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 109
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Mida targemad mehed muidu hermeetiku kasutamise kohta kohas, kus on o-rõngas tihendid ette nähtud, üldse arvavad? Sain uued o-rõngad ning harjade jaoks vedrud ja plaanin trimmimootori ajutiselt kokku panna, et saaks jõe peal käia kuni USA-st uus mootor kohale tuleb.
Mina teeks pinnad korralikult puhtaks, paneks uued o-rõngad ning hermeetikut ei paneks üldse.


Manused:
trim dc motor.jpg
trim dc motor.jpg [ 41.03 KB | Vaadatud 768 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vator 17 HT - teett
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Mai 2018 21:53 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 18 Dets 2014 10:06
Postitusi: 23
Tee O rõnga soon kenasti puhtaks. Vaata,et seal ei oleks korrosioonist tulnud süvendeid O rõnga soones.
Ja kui kõik kena,siis ei tohiks olla küll mingit vajadust selle hermetsiga mäkerdada seal. O rõnga peaks igal lahtivõtmisel üldiselt ära vahetama(kasvõi oma meelerahu huvides), seda aga vahest ei tehta ja siis mätsitakse hermetsi vahele. Kui on kahtlus,et ei tõmba korralikult olemas olevat O rõngast kinni, saab osta ka mõõdult 0,xx mm suurema O rõnga. Pean silmas siis,et O rõnga materjal on natuke originaalist suurema läbimõõduga. Seda muidugi eeldusel,et ei ole tegu mingi ime mõõduga, mis tehtud vaid ja ainult selle jubina tarbeks.
Aga kui on pinnad kole auklikud(eriti soone ülemise osa külgede pealt),siis pole hermetsist pääsu. Aga seda ei pea ka palju panema.

PS! see on siis maaroti arvamus,kes mere asju pole eales veel näppinud. :oops:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group