Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Juul 2018 11:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 269
R4 on tõesti päris hull oma hääle ja vibratsiooni poolest.
V6 ja V8 hoopis teine maailm.
Kui nüüd asjast rääkida, siis kõikidel mu tuttavatel kellel on olnud sisepära, (R4, V6 ja V8) siis probleeme on täpselt nii, nagu vanal ameerika autol. Pole olnud asja, mida pole vaja näppida või parandada.
Selles mõttes on see ok, sest tõesti need mootorid on kiviajast ja iga vähegi mees saab enamuste töödega seal juures hakkama, aga häda on selles, et neid mootorite modifikatsioone on sadu, kuigi litraazides ja mudelinimedes pole erilist vahet. See võib tähendada, et mingit suvalist varuosa ootad nädalaid ja siis saabub ka vale. Kui satud veel mingi vana uppunud risu otsa, siis on asi eriti nukker. Kahjuks enamus nendest odavatest ja headest paatidest Ameerikast, just kindlustuse oktsionitelt tulevad.

Sina siin küsid ju nõu, meie asi on siis oma arvamust ja kogemust jagada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Juul 2018 22:51 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Kindlasti käib v8 ühtlasemalt ja vaiksemalt, aga ei ütleks et see 3.0 mercruiser nii jube on nagu siin hirmutatakse. Kui mootor korras ja paika häälestatud ei vibra ta midagi. Olen palju lärmakamaid päramootoreid kohanud, sh neljataktiseid. Eks see sõltub muidugi ka konkreetsest paadist ja selle mürasummutusest. Veespordi harrastamiseks on see suur 100+ hp päramootor parajaks nuhtluseks seal ahtris.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Juul 2018 08:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Loen siin erinevaid kirjatükke ja tekkis soov ka paar sõna lisaks öelda.
Kõlama jäävad toonid, mis rõhutavad, et sisepäramootor on üks kehva valik.
Esiteks ütleks vanasõna: "kuidas küla koerale, nii koer külale". St. seda, et kui mootori ja jalaga on halvasti ümberkäidud, ega siis midagi head vastu loota pole.
Mis puudutab 3L R4 Mercruiserit, siis sellest ma erilises vaimustuses ei ole. Müra, vibra ja jahutuse probleemid. Samas on paate, mis sõidavad pikalt ja ei mingeid erilisi probleeme. R4 mootori tasakaalustus ongi hindele 3. V6 oma hidele 4 ja R6 hindele 5, teisi ei tea öelda :wink:
V6 ja V8 on sisuliselt pommikindlad mootorid. Mis neid tapab on korrosioon ja väike läbisõit. Meil õnneks mitte nii väga hullult kuna vesi meres suht mage. Aga ameerika mandrilt toodud võivad olla üsna ussitanud ja siis ei olegi midagi imestada kui öeldakse, et sitt mootor. Neid ütlejaid, et sitt mootor, kompressor, auto, jne. on kuuldud küll ja küll. Kui hakata lähemalt vaatama, siis tegelikult käiakse seadmega ümber lohakalt või on rumalast peast, emotsiooniostuna soetatud poolsurnud asjandus.
Saigi juba jube pikk jutt ega seda viitsi keegi lugeda :lol:

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Juul 2018 22:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juul 2012 12:23
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Ma teeks paranduse sisse. Keegi ei väida, et sisekad on pahad, jutt käib ikka konkreetsetest mudelitest ja vanusest. Antud valik koosnes suht vanadest olenditest ja enamus juhtis ka sellele tähelepanu, et lagunemise/putitamise aeg on käes :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Juul 2018 23:04 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 52
Mis mootoreid puudutab siis mina pean ütlema et selline üldine poolehoid päramootoritele jääb mulle veidi arusaamatuks. Minumeelest on see üks kobakas mis on alailma risti jalus. Hooldamise lihtsus - no ma ei tea, neid Mercruiseri masinaid tehakse umbes samast ajast kui Singeri masinaid. Igaüks kes on Volga mootorit näinud saab asjast umbes sotti. Ja lõppeks, paljud meist siis näiteks autot selle järgi valivad et oh ma siin saan ise lihtsalt kepsud ära vahetada või tollel on küljekarbid lihtsalt väljalõigatavad? No ei vali ju...lõpuks viid ikka vuntsidega mehe juurde Lasnamäe garaazis kes piisavalt enesekindlalt seal ümber targutada oskab. Tavaline pühapäevatarvitaja üle õlivahetuse või mõne filtri omalkäel niikuinii ei tee, ja need on ühtemoodi lihtne (loe: k*pp) nii ühel kui teisel.

Noh, ja kogu jutu kokkuvõtteks ise sõidan, nagu siin keegi nimetas 100+ suurema päramootoriga. Jah paadis vibra pole ja tühikäigul ei saa arugi kas ta üldse töötab, aga sõidu ajal jällegi rääkida nagu väga ei saa paadis, erinevalt mõnes V6 sisemootoriga isendist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Reede, 06 Juul 2018 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Mis ma tahtsin tegelikult veel öelda...
Müra..päramootori puhul ei saa müra kuidagi vähendada. Kopsik mootori otsas ja nii on. Sise- või sisepäraga on teine lugu. Seal saab üpris palju ära teha, olenevalt paadi ehitusest. Endalgi tuli natuke paati täiustada ja erinevus oli väga märgatav. Eelmine omanik sattus juhuslikult hiljem paati ja ütles, et oi, oi see on sul nii vaikseks tehtud.
Vibraga on muidugi teine lugu. Võiks öelda, et iga konstruktsioon kus või mille küljes tekitatakse vibratsioon (mootor) võib minna resonantsi. Mootori (auto, paat) puhul on vibratsiooni sagedus muutuv ja resonants võib tekkida ainult ühel sagedusel aga kui on kasutusel, laias laastus, ainult üks sagedus (mootor käib enamuse töötamise ajast samal pööretel), siis võib valesti projekteeritud kupatus või kupatuse osa, üldse koost laguneda.
Vaadake länkkari sumpsi. On mudeleid kus sumpsi tagumine ots sõna otseses mõttes laperdab oma 20-30 mm, mootori tühikäigul. Tõsi, pidevalt tühikäigul keegi ei sõida ja seetõttu kohe midagi küljest ei kuku aga tendents, sinnapoole, on tugev :wink:

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Reede, 06 Juul 2018 16:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Päramootoril on siiski rida plusse juhul kui hakata uut paati ostma: odavam ja veelgi odavam kuna mootoriruumi koos õhuvõttude ja tuulutuse ja mürasummutusega ei pea ehitama.
Kui rääkida pruugitud paadist ja sama nähtus ka uue paadi puhul - päramootor ei võta paadist ruumi ära, sisemootor võtab küll.
Päramootorit saab kõige julgemalt pakases kasutada ilma et ta puruneks või lõhki külmuks.
Kui minna midagi või kedagi järgi lohistama, siis on tõesti mootor jalus. Jääs tagurdamine lõpeb ka plastmassiraginaga

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Reede, 06 Juul 2018 19:36 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 21 Sept 2017 08:58
Postitusi: 52
Mark kirjutas:
Päramootoril on siiski rida plusse juhul kui hakata uut paati ostma: odavam ja veelgi odavam kuna mootoriruumi koos õhuvõttude ja tuulutuse ja mürasummutusega ei pea ehitama.
Kui rääkida pruugitud paadist ja sama nähtus ka uue paadi puhul - päramootor ei võta paadist ruumi ära, sisemootor võtab küll.
Päramootorit saab kõige julgemalt pakases kasutada ilma et ta puruneks või lõhki külmuks.
Kui minna midagi või kedagi järgi lohistama, siis on tõesti mootor jalus. Jääs tagurdamine lõpeb ka plastmassiraginaga


Nooh, enda kuuemeetrist vaatan siis paadi ahtrist nii meetri (ok, veidi vbl liialdan) jagu on korstnasse kirjutatud pikkus, sest selle röövib ära nn splashbowl ja ruum kuhu kaater mootori omale selga korjab kui ta lõpuni üles trimmitud on. Suvalisel sisepäraga "baylineril" istuvad selle koha peal kaks tegelast teine teiselpool mootorit. Disaine on muidugi erinevaid...

Mis nende ehitamist puudutab siis jällegi, kas paar meetrit venditoru ja vannitoa ventilaator on kallim kui kaks korda paksem ahtripeegel ja pritsmekauss jne jne. Ma kahtlustan et paadifirmal on selle koha peal variantide vahel võrdusmärk...aga ma pole muidugi paadiehitaja.

Mis ma ise oma põllumehe tarkusega arvan on see et senikaua kuni ahtripeegleid vineerist tehakse ja neid kümnest kohast läbi puuritakse ja üle jala mootoreid kinnitades veest isoleeritakse, senikaua on päramootor kogu oma 200 kg-ga seal ahtripeegli küljes üks bad idea.

Aga külma koha pealt on õigus, ja muidugi mehaanikul on hea püstijalu ümber mootori jalutada :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Juul 2018 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
See ruumivärk võib ehk isegi tõsi olla. Ma toimetan peamiselt suurte mootoritega ja seal on küll väga suur vahe - mootoriruum võtab ahterpeeglist 1,5 - 2 m ära. Aga väiksemate mootoritega on vist tõepoolest nii, et ainult pisike kühm ahtris-keskel ja kogu lugu.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Juul 2018 20:16 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 269
Üks vahe ikka on veel. Välispäraga saab ka väga madalas vees manööverdada, sisepära jalg nii palju trimmi koos käiguga ei luba.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Juul 2018 21:30 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Tühikäigul sõites võib praktiliselt täitsa üles tõsta ka sisepäramootori jala.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Juul 2018 07:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Jah kui rääkida ekstreemselt madalasse vette minekust siis pääramootor viib kõige madalamale. Ja kui põlvini vees tahta ka täpseid manöövreid teha, siis päramootor+vööripõtkur kombinatsioonile vastast pole olemas.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Juul 2018 07:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
v-501 kirjutas:
Tühikäigul sõites võib praktiliselt täitsa üles tõsta ka sisepäramootori jala.


Praegusaegseltel Bravodel, Volvodel ja Yanmaril küll ei tohi. Manualis on see selgelt väljendatud ja paigaldusel tuleb ka elektrilised blokeeringud installida. Vbl keegi on selle töö tegemata jätnud või siis vanemaid jalgu tohtis, ei tea. Ise pole ma küll sellise jalaga kokku puutunud mida tohiks tilt asendis kuidagi moodi propulsiooniks kasutada. Ülekandevõll puruneb...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Juul 2018 10:16 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Mark kirjutas:
v-501 kirjutas:
Tühikäigul sõites võib praktiliselt täitsa üles tõsta ka sisepäramootori jala.


Praegusaegseltel Bravodel, Volvodel ja Yanmaril küll ei tohi. Manualis on see selgelt väljendatud ja paigaldusel tuleb ka elektrilised blokeeringud installida. Vbl keegi on selle töö tegemata jätnud või siis vanemaid jalgu tohtis, ei tea. Ise pole ma küll sellise jalaga kokku puutunud mida tohiks tilt asendis kuidagi moodi propulsiooniks kasutada. Ülekandevõll puruneb...


Alpha ja bravo manualis ju selgelt öeldud, et kuni 1200 rpm on ok.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaatri ostu soov
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 09 Juul 2018 12:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Hmmm... huvitav. Pole täheldanud, küll aga installinud by-the-book mingeid vidinaid mis ei luba jala asendit üle trimlimiti ja töötavat mootorit samal ajal. Aga kui see tõesti nii on, siis on see küll igati tervitatav. Eks pean tudeerima hakkama. Inimene õpib kogu elu.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group