Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1508 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 97, 98, 99, 100, 101
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:32 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mai 2016 08:45
Postitusi: 65
Asukoht: Harjumaa
Raske ette kujutada kuidas selline asi saab juhtuda:
https://tartu.postimees.ee/6054291/foto ... 1395151236


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:51 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 73
Praegu on Emajõe veetase väga madal (näiteks Rannu-Jõesuu muulide vahel 0,6-0,7m), seetõttu on ka Reku slipp tegelikult veest väljas, lisaks asub slipp jõe väliskurvis ja vool on seal alati kõva. Eks nagu kirjutati: veidi uljalt mindi vette ja kui autorattad betoonilt kruusale jõuavad, ei ole ka pidurist enam asja. Vägisi tundub aga, et paat oli ka tagumise rihmaga treileri küljes kinni.

_________________
Progressiivne jõeinimene ja -õpilane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 18 Mai 2005 21:16
Postitusi: 35
Mõne minutiga olla põhja vajunud. Mees plaanis Tallinnasse sõitu järgmisel nädalavahetusel. Väidetavalt oli Belgias hiljuti sama paadiga analoogne juhtum olnud.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005791130.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Ei aita need kereõõnsustesse topitud õhukotid kuigi palju kui vesi pääseb keres vabalt vöörist ahtrini ja pardast pardani hulkuma. Jätkuvalt on nii, et veekindlaid vaheseinu ei asenda ei ussi- ega püssirohi. Ja neid vaheseinu ei tehta ka suvaliste kohtade peale mitte.... Paraku laevatehnikas paadi ehitamine toob hinnalipikule täitsa teised numbrid ja taolised uppumised mistahes meetodil ehitatud paatidega on pigem haruldased. Palju olulisem on hoopis see, et kui keset merd ja uhkes üksinduses paat rikke tõttu uppuma hakkab, siis kui palju annab paat oma meeskonnale ja reisijatele aega abi oodata või parve ümber kolida.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2018 10:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Soome Onnettomuustutkintakeskus avaldas täna uurimise lõpptulemused lootsikaatri L242 kahe hukkunuga toimunud õnnetusest. Lõppresultaat tehnilise põhjuse kohta oli ettearvatav.

V-põhjaline kiire paat kaotab oma püstuvusest kiiresti kuni 70% kuna staatiline ja dünaamiline püstuvus erinevad üksteisest kardinaalselt. Ükski reegel aga siiamaani dünaamilisest püstuvusest ei räägi ega ka nõua midagi. Sellele lootsikaatrile oli reeglitega kehtestatud staatiline püstuvusnõue vähemalt 60 kraadi ja ta täitis selle omades püstuvust kuni 74 kraadi. Paraku ei olnu aga paadi dünaamiline püstuvus piisav õnnetusehetkel kokku sattunud halbade juhuste summaarsele mõjule.

Meeskonnal oli aega enese päästmiseks lausa umbes 10 minutit kuna paat oli sellise aja jooksul külili , mitte ei keeranud kohe kiilu püsti. Selle aja jooksul suutsid meeskonnaliikmed panipaikadest välja võtta kotid päästeülikondadega ning ka riietuda päästeülikondadesse. Paraku oli ainud tee roolimajast välja läbi ukse, Aknaid purustada ei õnnestunud. Ukse avamisel paiskus sisse vesi ja uhtus meeskonna roolimaja kaugeimasse nurka, paat ilmselt käändus siis täiesti ümber ja päästeülikonnad tõstsid mehed vees vastu roolimaja põrandat. Pääsu enam ei olnud. Treenitud päästja oleks ehk hea õnne korral suutnud end sealt kuidagi välja tõmmata. Kui sa seda kontrollitud keskkonnas pole varem praktikas treeninud, siis uskuge mind, jääb nõuks. Ei ole kerge ülesanne.

Oli ka muid huvitavaid tehnilis nüansse. Minu järeldus juhtunu põhjalt on näiteks selline, et päästeparve päästiku ots tuleb muuta reegiltele mittevastavaks, et temast hädolukorras ka kasu oleks. Parve ots on 28m pikk ja see on põhjendatud taaskord just suurte laevade mõõtmetega. Paadile parve installides võiks see ots olla pigem 4-5m. Pika otsa puhul ei ole temast abi.


Materjalid kas juba on või tulevad peagi üles Onnettumustutkintakeskuse kodulehele. Infot leiab ka nende FB lehelt ja nende Youtube lehelt. Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2018 12:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 86
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

https://yle.fi/uutiset/3-10427828


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2018 07:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Pole küll paat, aga kuna ma selle laeva pardal koos treileril oleva paadiga mitmeid kordi sõitu saanud olen, siis tundsin end ka paadiinimesena puudutatuna. Eestis on juhtumi kajastus olnud väga vigane ja puudulik. Pisut paremat leiab Leedu Delfist ja see on google tõlke abil loetav. Laske ingliskeelsena kuvada. Esialgu saab öelda, et hea et niigi läks ja suurepärane, et kõik hästi lõppes.


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... 3#cxrecs_s


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... d=79214961

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2018 13:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 23 Juul 2014 10:20
Postitusi: 84
Õpetlik lugu, tasub lugemist: https://www.facebook.com/andreas.joesaa ... 1351931589


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1508 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 97, 98, 99, 100, 101

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group