Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1518 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 98, 99, 100, 101, 102  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:32 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mai 2016 08:45
Postitusi: 68
Asukoht: Harjumaa
Raske ette kujutada kuidas selline asi saab juhtuda:
https://tartu.postimees.ee/6054291/foto ... 1395151236


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:51 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 77
Praegu on Emajõe veetase väga madal (näiteks Rannu-Jõesuu muulide vahel 0,6-0,7m), seetõttu on ka Reku slipp tegelikult veest väljas, lisaks asub slipp jõe väliskurvis ja vool on seal alati kõva. Eks nagu kirjutati: veidi uljalt mindi vette ja kui autorattad betoonilt kruusale jõuavad, ei ole ka pidurist enam asja. Vägisi tundub aga, et paat oli ka tagumise rihmaga treileri küljes kinni.

_________________
Progressiivne jõeinimene ja -õpilane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 18 Mai 2005 21:16
Postitusi: 35
Mõne minutiga olla põhja vajunud. Mees plaanis Tallinnasse sõitu järgmisel nädalavahetusel. Väidetavalt oli Belgias hiljuti sama paadiga analoogne juhtum olnud.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005791130.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Ei aita need kereõõnsustesse topitud õhukotid kuigi palju kui vesi pääseb keres vabalt vöörist ahtrini ja pardast pardani hulkuma. Jätkuvalt on nii, et veekindlaid vaheseinu ei asenda ei ussi- ega püssirohi. Ja neid vaheseinu ei tehta ka suvaliste kohtade peale mitte.... Paraku laevatehnikas paadi ehitamine toob hinnalipikule täitsa teised numbrid ja taolised uppumised mistahes meetodil ehitatud paatidega on pigem haruldased. Palju olulisem on hoopis see, et kui keset merd ja uhkes üksinduses paat rikke tõttu uppuma hakkab, siis kui palju annab paat oma meeskonnale ja reisijatele aega abi oodata või parve ümber kolida.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2018 10:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Soome Onnettomuustutkintakeskus avaldas täna uurimise lõpptulemused lootsikaatri L242 kahe hukkunuga toimunud õnnetusest. Lõppresultaat tehnilise põhjuse kohta oli ettearvatav.

V-põhjaline kiire paat kaotab oma püstuvusest kiiresti kuni 70% kuna staatiline ja dünaamiline püstuvus erinevad üksteisest kardinaalselt. Ükski reegel aga siiamaani dünaamilisest püstuvusest ei räägi ega ka nõua midagi. Sellele lootsikaatrile oli reeglitega kehtestatud staatiline püstuvusnõue vähemalt 60 kraadi ja ta täitis selle omades püstuvust kuni 74 kraadi. Paraku ei olnu aga paadi dünaamiline püstuvus piisav õnnetusehetkel kokku sattunud halbade juhuste summaarsele mõjule.

Meeskonnal oli aega enese päästmiseks lausa umbes 10 minutit kuna paat oli sellise aja jooksul külili , mitte ei keeranud kohe kiilu püsti. Selle aja jooksul suutsid meeskonnaliikmed panipaikadest välja võtta kotid päästeülikondadega ning ka riietuda päästeülikondadesse. Paraku oli ainud tee roolimajast välja läbi ukse, Aknaid purustada ei õnnestunud. Ukse avamisel paiskus sisse vesi ja uhtus meeskonna roolimaja kaugeimasse nurka, paat ilmselt käändus siis täiesti ümber ja päästeülikonnad tõstsid mehed vees vastu roolimaja põrandat. Pääsu enam ei olnud. Treenitud päästja oleks ehk hea õnne korral suutnud end sealt kuidagi välja tõmmata. Kui sa seda kontrollitud keskkonnas pole varem praktikas treeninud, siis uskuge mind, jääb nõuks. Ei ole kerge ülesanne.

Oli ka muid huvitavaid tehnilis nüansse. Minu järeldus juhtunu põhjalt on näiteks selline, et päästeparve päästiku ots tuleb muuta reegiltele mittevastavaks, et temast hädolukorras ka kasu oleks. Parve ots on 28m pikk ja see on põhjendatud taaskord just suurte laevade mõõtmetega. Paadile parve installides võiks see ots olla pigem 4-5m. Pika otsa puhul ei ole temast abi.


Materjalid kas juba on või tulevad peagi üles Onnettumustutkintakeskuse kodulehele. Infot leiab ka nende FB lehelt ja nende Youtube lehelt. Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 28 Sept 2018 12:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 86
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

https://yle.fi/uutiset/3-10427828


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2018 07:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Pole küll paat, aga kuna ma selle laeva pardal koos treileril oleva paadiga mitmeid kordi sõitu saanud olen, siis tundsin end ka paadiinimesena puudutatuna. Eestis on juhtumi kajastus olnud väga vigane ja puudulik. Pisut paremat leiab Leedu Delfist ja see on google tõlke abil loetav. Laske ingliskeelsena kuvada. Esialgu saab öelda, et hea et niigi läks ja suurepärane, et kõik hästi lõppes.


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... 3#cxrecs_s


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... d=79214961

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2018 13:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 23 Juul 2014 10:20
Postitusi: 84
Õpetlik lugu, tasub lugemist: https://www.facebook.com/andreas.joesaa ... 1351931589


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Nov 2018 15:17 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 04 Veebr 2006 09:06
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Norra fregatt - AIS väljas, stealth navigating, valelt poolt üritas mööda sõita, keeras valele poole. Pakun et ka tuled ei põlenud.

Tasub läbi lugeda:

https://medium.com/@cargun/radar-images ... 1e3f516b54


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Nov 2018 21:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
g kirjutas:
Norra fregatt - AIS väljas, stealth navigating, valelt poolt üritas mööda sõita, keeras valele poole. Pakun et ka tuled ei põlenud.

Tasub läbi lugeda:

https://medium.com/@cargun/radar-images ... 1e3f516b54

Kas see Norra kokkupõrge üldse kvalifitseerub õnnetuseks? Tundub sihiliku, kuigi arusaamatu, otsasõiduna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2018 08:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 21:04
Postitusi: 65
Asukoht: virtuaalmaailm
ilmselt dilemma - sinu või minu tüürpoort 8)

_________________
ma ei tea palju, aga ma uurin natuke ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Tahtlikku polnud seal midagi. Ilmselt kitsas koht ja sõjapaat ei julgenud madalale lähemale minna. Kommunikatsioon oli alla igasugust arvestust. Tagajärjed selgelt sarnased. Ainus tahtlus oli sõjalaeva "pimesõit" tihedas liikluses ja nagu näha, oli selleks harjutuseks veel varavõitu - ei saadud hakkama ja lõpetati auguga keres ning kulmudeni vee all.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
Ma ei saa aru kuidas sõjalaev ise seda asja(ohtu) ei näinud, kaubalaev algatas suhtluse ja oli igati aktiivsem pool. Sõjalaeva tehnika võiks ometi näidata igat lähedal olevat veesõidukit, ammugi peaks andma häiret, kui midagi nii purakat sinuga kokkupõrkekursil on? Vbl olen liiga palju filme vaadanud, aga sedasi võib ju rahumeeli iga sõjalaeva pimedas põhja lasta, kui sellega lausa tankeriga ja sisuliselt õppuse ajal, ehk sõjaseisukorra imiteerimisel võib märkamata küljealla ronida :) . Suhtlust kuulates oli selline tunne, nagu sõjalaeva personal oleks teises toas kaarte mänginud ja aegajalt keegi käis (koristaja, või kokk) sillal kutsungitele vastamas, no et päris vastamata ei jääks neile.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 282
Asukoht: Juminda
Laevaehitus spetsialist ma ka pole, aga pisut paneb imestama see, mis paistab sealt sõjalaevale tekitatud august, arvasin et sõjalaeval ikka miski selline kõvem kest on, mitte õhuke plekk ja "makroflex". Arvasin et too peaks ikka mingi lahjema mürsu suhtes olema nn. soomustatud, eriti veeliini läheduses.
Vabandan kui see väga loll jutt on - ilmselt samuti filmidest sellised arusaamad :)

Aga, et oma jauram lõpetada, siis õnnelik õnnetus igati ja hea et nii läks.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
No nii kitsas see koht ka ei olnud, et paar kraadi sõjalaevast kümme korda suurema TANKERI kursilt paremale võttes oleks sõjalaeva põhja kinni jäämine ohustanud.
Ei ole usutav, et sõjalaev ei näinud tankerit. Seega sai otsasõit olla vaid sihilik. Või on selliste sõjalaevade kapteniks pandud täielikud debiilikud.
Panen õnnetuskoha sügavuste Navionicsi kaardi ka. Õnnetuskoht on roosa rõngaga õmbritsetud suur punane täpp.
Pilt


Viimati muutis sults, Kolmapäev, 14 Nov 2018 18:09, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1518 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 98, 99, 100, 101, 102  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group