Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Minu III, Buster XXL AWC. Peeter Ude
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 08:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Millest alustada?
Et teen lühidalt kõigist neist paatidest millega eelnevalt merd küntud.
Laevad, jätan järgmiseks korraks.

Minu I
Kunagi ammu 1980.a.-1982.a. , ehitas papa valmis tillukese kollase trimaraani. Ta on nii tilluke (4,2m pikk) , et Me pole siiani talle nime andud. Omavahel kutsume teda „Kollaseks“. Ja nr mis kollasele peale kirjutatud on AMA 428.
Ehitamist alustas samal ajal, kui mina sündisin ja valmis sai too paat mõned aastad hiljem. Materjaliks vineer. Korpus kaetud klaasriide ja epoga.
Ma käin tänaseni sellega merel. Ja usun, et järgmised 25 aastat veel, kui elupäevi meile antakse.

Minu II
Aastat paar tagasi, läbi juhusliku telefoni kõne sai omale soetatud juba vähe suurem paat.
Mark: Flipper cabin 580.
Omavahel kutsume teda „Roheliseks“. Ja poordi peale on nimeks kirjutatud „Paula“.
Tuttav, kes juba EV sünnist saati veab igasugu träni, nägi paati. Omanikuga vesteldes segus, et too juba eakas mees ja loobub igasugusest meresõidust. Hind sobis ja nii hakkaski paat Rootsimaalt, Tallinna poole vurama.
Kuna too ei olnud uus aparaat, kulus taastamisele ja remondile tiba raha ja suuremas koguses kahe mehe tööd.

Minu III
Et sõiduvahend millega end hetkel lõbustan ja suuremad tööd teen.
Mark: Buster XXL AWC.
Lisana siis mainima, et tegu on tehase protüübiga ja esimese paadiga sellest seeriast, mis veepeal käinud.

Algus:
Jalutades meremessil, jäi silm peale katusega alumiiniumist paadil.
Et ronisime tütrega paadi peale ja uurisime seda vahendit tiba. „Issi lähme merele!“
Et see oli ka ainuke paat messil, millele me oma jala tõstsime. Nähtud neid sõidukeid ju piisavalt.

Et kohe alul sai peremehele öeldud. -> Pane kõrvale, me tuleme sellele järgi. Kuigi jah, eks neid lubajaid on ju teisigi.

Aga mis sa ikka teed kui korduvalt öösel kell 3 uni ära läheb ja mõtled, kui hea sellisega ringi sõita oleks.
Hull või loll ? Ei, lihtsalt friik.
Kui arvate, et tehas seda müüa tahtis, siis eksite. Nad ei olnud vaimustatud sellest, et see paadike siia jääks.
Läbirääkimised kestsid 3 päeva ja kõikide kiuste sai see konkreetne paat soetatud.

Paati ostma ajendas:
Katus ehk kabiin, tugev alumiiniumist hooldevaba kere, merekindlus, kena välimus ja eelnev kogemus Tuukritööde OÜ Buster Magnumiga.

Tilluke merereis:
Esimene - teine käiguproov sai tehtud Pirital. Öösel vaikselt, et … . Heh, tegelikult oli kõik olemas. Paadil olid paberid korras ja varustus peal juba siis, kui Piritale toodud sai. Öine meresõit ikka sellepärast, et tööpäevad algavad kella 6 ja lõppevad siis kui asi valmis või uni ära tahab tappa.

Reisi aga võtsin ette ühel esmaspäeva pärastlõunal. 7-ndal aprillil. Ikka ja jälle üksi.
Pirita – Mahu – Kunda – Pirita.
Kogu reisi pikkuseks tuli 160 miili.
Mis tuli ja mis läks. Kogemused tulid ja tervis läks.
Vesi ja õhu temperatuur +2 kraadi, vihm. Nähtavus null, olgu vabanda vale pärast, kohati oli ikka 50m nähtavust ka.
Et ilm oli ilus , selline 5 - 8 m/s SSE – SE ja hiljem E.
Kella 16 ajal Piritalt välja, plekk siledal Tallinna lahel kiirus 30 - 32 sõlme.
Küttekulu mõõdik näitas jooksvalt galloneid- ja nr olid väikesed. Kerge arvutuse tulemusena sain 1,2 l/m, mis arvestades 150 Hp päral, ei olegi ju palju.
Et kuna see oli siiski esimene pikem sõitmine , Piritalt – Aegnale , ei hakanud ma isegi lootma, et sealt kohe Kunda poole edasi lasen. Et kui tõesti KÕIK TOIMIB siis lähen edasi, kui ei siis TAGASI.
Peale Suur-Salmet otsustasin Garmini kaardiplotterile ka teekonna maha panna.
Lasin paadi triivi, hakkasin nuppe näppima, jne jne. Kuni 10 minuti pärast oli mul teekond Kräsulist – Mahuni olemas.
Nad on teekonna loomise loogika ringi teinud. Nüüd peab teekonna moodustamisel sihtpunktist lähtepunktini teekonda looma. Et minu jaoks midagi uut. Ja märkusena peab lisama, et 12“ ekraaniga plotteril juba saab teekonda mõnuga ehitada, numbrid on suured ja selged. Aga kiidame neid mõni teine kord edasi.

Prangli poole uhasin endiselt sellise 20-30 sm lainetusega ja kiiruseks 30 sõlme. Plotteri Kellal seisis sihtpunkti kella aeg Arrive: 18.20.

Ilm aga ei püsinud sugugi ilus. Varsti tuli tuul, hakkas lainetama ja sadas vihma. Et sellise poolemeetrise lainega sai veel edasi liigutud 25 sõlmega ja küttekuluks 1,0l/m kohta.

Mahusse sain alles 19.40 ajal. Et viimased 10 miili oli tuul E ja puhus laineharjad vahuseks. 18 sõlmega sai veel ka meetrisel laine liigutud. Ja küttekulu oli endiselt 1,0l/m kohta.
Nu ja mis siis ikka , lauluga sadamasse ja kohe mudavallile kinni!.

Kuidas tagasi?:
Ikka paadiga sõites,
Kundas puhkasin tiba silmi (magasin) ja sõitu jätkasin kell 3.30.
Alustasin rahulikult, ilm ilus aga nähtavus null. Öö, pime, udu, vihm.
Võtsin kiiruseks 17 sõlme ja hakkasin mööda tuldud teed tagasi vurama.
Minule imestuseks, hoidis paat ideaalselt kurssi. Ilma igasuguse automaadita, 2-3 minutit ei pidanud rooli puutumagi ja kui siis ka 1-2 sm paremale vasakule.
Et kui aus olla siis null nähtavus, vaikus ja mugav iste ajasid une peale.
Ei mäletagi millal valgemaks läks, kuid nii kui nähtavus tekkis lükkasin käiku juurde.
Ilm oli ilus kuni Pranglini. Siis pidin aga muutma krussi, et kiirust säilitada, Pranglis möödusin sedapuhku S poolt.
Kell 7.45 olin Pirital.
Esimene mees kes Pirita kail vastu tuli küsis: “Kes see hull nii vara merel läheb?“
Naersin:“ Ei lähe, tulen.“

Kokkuvõte:
9,2h käiku, 160 miili,
sellest 7,1h ülesõitu, 148 miili,
keskmine kiirus : 21 sõlme,
172l kütust,
palju laineid,
natuke merelõhna,
ja kõige olulisem on teadmine, et soetatud on see mida vaja oli.
Ja kui küsite tippkiirust, siis jään vastuse võlgu. Ei tea.
32 sõlme oli kusagil 4600 - 4700 rpm juures. Midagi vist tuleb juurde ka kui kang alla vajutada.

Edasiviiv jõud:
Yamaha 150, 4 takti, pikk jalg. Ca 230 kg.
Glisseerima läheb paat 150 Hp - se mootoriga ilusti. Korra puudutada kangi ja ilma igasugu röögatuse ja värinata tõuseb kiirus, hetk ja 25 sõlme. Ja see mootor suudab ilma probleemita hoida kiirust ka kriitilistel kiirustel, 10 - 14 sõlme. Hämmingut tekitab vaikus. Isegi 30 sõlme juures ei tee mootor sellist hääl, et raadiot ei saaks kuulata või telefoniga rääkida.
Kui toetuda kogemusele tundub, et see 150 Hp mootor ei ole liiast ega luksus. Pigem on see väikseim mootor mis sellise suurusega ja tuuletakistusega paati normaalselt (ohutult) liigutada jõuab.

Lisaks:
Puuduseks saab hetkel pidada ahju puudumist. Ja see on tõsine puudus.
Meil on vesi külm ja mitte midagi pole teha.
Päikese käes on ju selles avatud planeeringuga ruumis hea olla, aga öösel ei ole ju päikest. Külm on.

Et minu III-l on nimeks „LENNE“
Ja natuke pilte leiab järgnevalt leheküljelt.
http://tutvus.live.ee/meremoot/PAAT/

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 10:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Tänu huvitava lugemise eest. Võimalusel ootaks AWC kogemusi ka edaspidi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 10:44 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2442
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Tegin sellest postitusest pealehele artikli.

http://www.kipper.ee/index.php?option=c ... 0&Itemid=1


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 15:38 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Nojah, Peeter, see oli meremessil tegelikult ainus paat, mis ka mulle tõesti mingi mulje jättis, sai isegi seal sees ronitud ja pildistatud.
Nii et kadeduseuss pureb, kuid igal juhul soovin sulle õnne! Loodetavasti kutsud ka proovisõidule kui tervis jälle korras?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 20:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Vahva paat ja vahva jutt. Selliseid "reisikirju" võiks rohkem olla ja loodetavasti kuuleme ka LENNE reisidest veelgi.

Aga mul tekkis hoopis küsimus, et kuidas suhtuda kombinatsiooni "öö, pime, udu, vihm, olematu nähtavus, unine olek, üksi pardal, 17 sõlme". Radarit ei paista selle paadi peal ka (veel?) olevat. Mitte et ma kuidagi Peeter Ude võimetes kahtleks, aga tundub natuke liigse riskina ükskõik kui kogenud merekaru jaoks, eriti kui selleks puudub otsene vajadus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Apr 2008 23:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Tere,
Et tagasiside positiivne tundub olema. Ehk kui jälle mahti ja miskit teoks tehtud saab kirja pandud.
Kadedust ei ole vaja kindlasti tunda. Tuleb uskuda endasse ja anda parim, siis pole kedagi vaja "süüdistada" et miski tegemata jäi või jääb.

Rehepapp kirjutas:
Aga mul tekkis hoopis küsimus, et kuidas suhtuda kombinatsiooni "öö, pime, udu, vihm, olematu nähtavus, unine olek, üksi pardal, 17 sõlme".


Suhtuda võib väga halvasti, hästi. Pigem ongi siin enesetunde asi.
Kui selline tegevus seab ohtu inimeste elud või vara, ei ole selline käitumine õigustatud.

Õnne, seda on merel alati vaja.

Mida kokkuvõtteks Rehepapi manitsusele lisada.
Et olles lähimast varjupaigast 10 - 15 meremiili kaugusel.
Teades, et vajadusel jõuab esimene päästemeeskond 1,5 tunni parimal juhul tunni jooksul. Jne ...
Nii ei saa merd sõita, kartes. Jänes ei joo shampat, ta kardab pauku.

Tegelikult kardan minagi paljusid asju, ausalt.
Samas võib võtta seda (külm, pime jne) ka kui öist meresõitu ja tüüpilist situatsiooni, kus enamik (vähemalt omades mõtetes) loodab, et seadmed töötavad ja asukohta kaardil on õige.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Apr 2008 21:38 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Okt 2006 08:44
Postitusi: 113
Asukoht: Kivimäe, Tallinn
Tsiteerides klassikuid: "Kadedus võib muuta kringliks". :) Tegelikult on mul Peetri tegemiste üle hea meel. Ise kipun selliste asjade puhul liiga materiaalselt mõtlema. :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Apr 2008 16:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Jätkan.
Jätkan sealt, kust pooleli jäin.
Reede pärastlõunal paat konksu otsa ja teele. Ilm pidi ju ideaali lähedane tulema.

Eesmärk:
Peipsi "Eesti väravad",
Ringsu/Ruhnu,
Abruka,
Skulte,
Pärnu

Kohale või Mitte ??:
Kui reedel kell 19 sain mööda Pärnu maanteed linnast välja, siis Laaksaarde kohale sain alles kella 1 ajal öösel. Nimel ei kannata soetatud Respo haagis kiiremini, kui 70 km/h vedamist. Pidurdamisest ei tasu rääkida, sest sellele järgneb suitsukate. Nimelt ei ole konstruktor vist pidurdamise vajalikkusele rõhku pannud. Kas Tallinna ka tagasi saab?

Eesmärk_1:
Paat sai siis öösel ka vette lastud ja töö kohe ära tehtud , seega jäi Laupäevaseks päevaks ainult rõõm Peipsi järve laineid nautida.
Sile vesi ja null m/s tuult.
Sain teostatud selle, mis eelmisel korral tegemata jäi.
Tippkiiruseks 38,8 sõlme. ja küttekulu seejuures 62 l/h. -> Tagasi reaalsusesse :twisted:

Eesmärk_2:
Pühapäeval, täna (20.04.08 ) istun aga Ruhnu saarel. Nimelt vajasid kohaliku sadama meremärgid kerget hoolt. Kui tulin, oli töökorra ja mitte töötamise suhe 0/4 siis lahkudes juba 2/2.
Kella 11 ajal startisin mandri poolelt (Treimani sadamast) ja 1215 olin Ringsus kohal. Niisiis tiba üle tunni.

Eesmärk_3:
Ei suuda. See ei ole lihtsalt võimalik, kuna
Abrukasse ja tagasi Ruhnu on 90 miili. Kusagil reaalselt 4-5 h käiku
Seega vajaksin tankimist. Ja mida ei ole? Kütust Roomassaare sadamas.
Nimelt ei ole neil veel hooaeg alanud??? Igati suur kivi saarlaste kapsaaeda.

Eesmärk_4:
start 16.28- finish 18.15
Et ilm Ruhnust lahkudes oli suurepärane. Kohati peegelsile, kohati tuulevirvendus.
Sai mõnuga nauditud 55 miilise teekonna algust. 36 - 37 sõlme.
Ja üks eriline kogemus mida varem kohanud pole.
Palgid.
Kui 20 sõlme juures kohtab neid harva , siis eilne päev oli eriline. Esimene tahtis kohe kümnesse virutada. Ning selgus ka üks huvitav tõsiasi. 36 sõlmega liikudes võid ju kiirelt rooli keerata, kuid paat liigub inertsist ikka sirgjoones edasi.

Finish:
Skultesse lähenedes, muutus ilm koledamaks. Puhus N-NNW 5-8 m/s ja päike hakkas loojuma. Ehk siis loobusin eos mõttest: 85... miili 15 sõlmega Pärnu poole künda. Kaks kiiret telefonikõnet asjaosalistele.

Mitte, et mulle meenuks too manitsus:
Rehepapp kirjutas:
Mitte et ma kuidagi Peeter Ude võimetes kahtleks, aga tundub natuke liigse riskina ükskõik kui kogenud merekaru jaoks, eriti kui selleks puudub otsene vajadus?


Tuli paratamatult reisiplaanides kasutusele võtta variant C. Variant, mis sellise paadikesega reisides alati toimib.
Lindid istme alt välja, Sõber auto ja haagisega Eestimaalt - Lätimaale ja kraanaga paat haagisele. See on paadisõidu üks paratamatu osa.

Eestlane võib uhke olla:
Et kui meil Eesti on slippe vähe, siis Lätimaal on neid veel vähem.
Kuid siinkohal tasub meeles pidada. Sadamast kraana leida ei ole tavaliselt probleem. Samas, pühapäeva õhtul on tõenäosus väga väike, et leidub puhtaid linte millega paadikest välja tõsta.

Kogemus:
Siin pikalt laialt vesteldud teemal alumiinium versus roostevaba kruvi.
Tänaseks olen selle alusega läbinud tiba üle 300 meremiili.
Sõltumata asjaoludest, et ma kivides pole käinud ja madalas liivas ka kruvi lõhkunud on AL-kruvi labade servad ära näritud ja tükikesed välja rebitud. Ma kahtlustan , et see on see üle 30 sõlmega lendamine. Kõik veepinnal ujuv materjal jõuab labade vahele.

Muretuid miile ka Teile.

Ja natuke pilte leiab järgnevalt leheküljelt.
http://tutvus.live.ee/meremoot/PAAT/

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Kuidas Me Muhviga Inkoo-s /FIN jäätisel käisime.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 18:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kuidas Me Muhviga Inkoo-s /FIN jäätisel käisime.

Kell 7.o2. Telefon..
MUHV: Kummas majas sa oled?
Mina: Selles, mis paljas on.. , 2 minutit siis olen all.
Suund Kakumäelt -> Piritale.

Reisikaaslastele lubasin, et väljume kell:7.30. Kuid siiski alles hetk ennem kella 8 sai Pirta sadamast väljasõidetud. Kes seda nüüd oskab öelda mis kursil, igatahes lõpppunktiks oli määratud Inkoo sadam Soomes.
Inkoo, pisike linnake Helsingist 60 km läände.

Niisiis haarasin 50l kütust lisana kaasa ja hakkasin Soome poole uhama.
Ilm oli ilus, kuid sellest hoolimata kestis reis nõnda kaua, sildusime alles 10.35. Võinuks ka varem, kuid kahju oli jätta imetlemata sealset loodust.

Selle kahe tunni ja 35 minutiga suutis, sõber Yamaha 60l bensiini ära juua. Mis siis tähendab, et kui reisikulu 4 jagada tuleb 30 liitrit kodaniku kohta. -> Odavam kui Laevaga?!
Ja kui polegi, siis see ei olnud eesmärk!! Ei mõõtnud me kütusekulu, ega teinud tarbetut kulutust.

Klõps, Klõps ja nõnda mitte ainult korra. Seltskonnas viibisid pika toruga fotoaparaat ja teine tiba lühema toruga kaamera. Lausa lust oli vaadata, kuidas inimene oma tööd naudib. Naudib pildistamist. Ja mitte ainult ei naudi, see oli midagi enamat!

Et saime sealses sadamas kerge kohvi ja Jäätise tehtud. MUHV tegi välja. Lausus: Jäätelöt.. .
Täpselt see, mis minu jaoks iile punkti peale pani.

Igatahes kella 15 ajal olime Pirital tagasi, hunnikus meremiile seljataga. Tuju hea. Reisi juures oli mulle meelepärane see, et igale ühele oma. Mulle kogemust. Piltnikele häid kaadreid ja MUHV-ile… ??

Minupoolsed tänud Kallele, heade nõuannete eest!.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 22:56 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Tänud Peetrile ja Muhvile hea seltskonna eest! Kena oli vaadata teid kahekesi isukalt kaiäärses kahvilas väljamaa jäätist mugimas. Teinekordki raiskaks mõne kena tööpäeva hommikueinele Soome rannikul, tuulele ja mõnusale kloppimisele mööda isepäiseid laineid. :D
Mis puutub aga Peetri paati, siis see sõitis hästi ja meeldis väga. Pani kadestama ja omale samasugust tahtma. Mis puutub aga Muhvi, siis teda sai kadestatud lihtsalt tema ilusa naeratuse pärast, mis tekkis ta näole salapärastel põhjustel Inkoo sadamas ega lahkunud sealt pikkade tundide vältel, mis me kodu poole kihutasime. Loodetavasti jääb see naeratus Muhvi näole kogu suveks. Nõudmiseni!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 07:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5811
Asukoht: Saaremaa
Ehhee, Inkoo oli mulle mitu head aastat teiseks kodukohaks :)
Mis imenipiga te küll sellise koha omale sihtmärgiks valisite?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 07:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Ei miskit erilist. Muhv vaatas kaarti ja arvas, et see kõige lühima teekonnaga sihtpunkt soome rannikul.

Et ega ta eriti eksinudki. Et Naissaare põhjatipust saaristosse oli 24 miili. siis hakkasid Soome saared lainetust ja tuult varjama.

Nu iseenesest mulle meeldis see kaigaste vahel uhamine. Et märgistust meil ja seal ei kannata võrrelda .

_________________
Leiutaja.


Viimati muutis Peeter Ude, Reede, 30 Mai 2008 09:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 08:32 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Need kaikad on meil ju tulevik. Kunagi räägiti, et muust maailmast oleme 30 aastat maha jäänud. :)

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 09:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
kassoggy kirjutas:
Need kaikad on meil ju tulevik. Kunagi räägiti, et muust maailmast oleme 30 aastat maha jäänud. :)


Jah sellise loogika järgi võiks üelda, et Neid Riigiametnike kes muudatusi teostama hakkaks, pole meil veel isegi mitte plaaniniliselt toodetud :twisted:

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5811
Asukoht: Saaremaa
Sa pead silmas, et kõigepealt on kepp ja hiljem kaigas? :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group